• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

تالار ماشین های سنگین #معرفی , نقد و بررسی , گالری تصاویر و .....#

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
تا سال 2015؛
فروش جهاني خودروهاي سنگين 50 درصد افزايش مي‌يابد

دايملر - بزرگترين توليدكننده كاميون در اروپا - اعلام كرده كه بازار جهاني خودروهاي سنگين تا پنج سال آينده بيش از 50 درصد رشد خواهد يافت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آندرس رشلر - رييس بخش كاميون‌سازي دايملر - در اين باره گفت: افزايش تقاضا براي خريد خودروهاي سنگين از سوي اقتصادهاي نوظهور مانند چين، هند و روسيه باعث رونق دست‌كم 50 درصدي بازار اين نوع خودروها در پنج سال‌ آينده خواهد شد.
به گفته وي تا سال 2015 فروش جهاني كاميون و باركش به حدود سه ميليون دستگاه خواهد رسيد.
به گزارش بلومبرگ، وي افزود: ‌بازار جهاني خودروهاي سنگين به ويژه كاميون نيز مانند وضعيت اقتصاد جهان رو به بهبود نسبي است.
انتهاي پيام
Multimedia%5Cpics%5C1384%5C1%5CEconomy%5C107.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
«هُوو» و چند سوال؛
موسسه استاندارد از سال 87 مي‌دانست كه كاميون‌هاي «هُوو» نقص دارند!

در حالي كه يكي از مراجع صدور مجوز شماره‌گذاري خودروها موسسه استاندارد است، برررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد اين موسسه در آذرماه سال 87 از ايرادات فني كاميون‌هاي «هُوو» مطلع بوده ولي اين سوال مطرح است كه چرا اين موسسه مجوز واردات و شماره‌گذاري اين خودروها را لغو نكرده است؟
به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حالي مهندس محرابيان، وزير صنايع و معادن و مسوولان اين وزارتخانه تقصير تصادفات كاميون‌هاي «هُوو» را به گردن تريلرهاي غيراستاندارد بسته شده به اين كاميون‌ها انداختند و گفت: «به نظر مي‌رسد موضوع كاميون «هُوو» در رسانه‌ها جنبه سياسي پيدا كرده و برخي غيرتخصصي در اين باره حرف مي‌زنند.» كه «سانگ جيان»، معاون موسسه توسعه مهندسي اتومبيل چين در دانشگاه «گينگ هو» با اشاره به انجام تجزيه و تحليل و بررسي در اين مورد يادآور شد «علت اصلي تصادفات كاميون‌هاي چيني نقص ترمز است به شكلي كه يكي از دلايل عمل نكردن ترمزها كيفيت سيستم‌ ايمني بوده و ديگري ناشي از اضافه بار است كه به طور حتم باعث نقص و حتي از كار افتادن ترمز مي‌شود.»
در اين حال مهندس وحيد نوروزي، مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران نيز در اين خصوص معتقد است: «هر چند بحث تريلرهاي غيراستاندارد موضوعي است که بايد حتما مورد توجه مسوولان قرار گيرد اما بايد اين سوال را پرسيد که چرا تصادفات مذکور براي ساير کاميون‌هايي که از تريلرهاي غيرمجاز استفاده مي‌کنند، نيفتاده است؟»
به گزارش ايسنا، در حالي كه سردار مومني، رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي نيز مهمترين ايراد تريلرهاي «هُوو» را مشكلات ساختاري مي‌داند و با اشاره به اين كه تريلرهاي «هُوو» با اين كه كمي بيش از يك درصد از خودروهاي سنگين كشور را به خود اختصاص داده‌اند، بيش از 10 درصد تصادفات فوتي كشور مربوط به اين خودروهاست و مي‌گويد: «اين تريلر تحمل فشارهاي جانبي را ندارد و حتي اگر رفع عيب شود نيز مشكل به طور كامل مرتفع نمي‌شود و در سراشيبي‌ها با مشكلات جدي مواجه است»، برررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران از آذرماه سال 87 از ايرادات فراوان فني كاميون‌هاي «هُوو» مطلع بوده است ولي مجوز واردات و شماره‌گذاري اين خودرو را لغو نكرده است و سرانجام نيروي انتظامي از ابتداي سال 89 راسا نسبت به توقف اين كاميون‌هاي مرگبار در كشور اقدام كرده است!
جالب است بدانيد مهدي هاشم پور، مديركل وقت استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران در نامه 18 آذرماه سال 87 خود به مديرعامل شركت ايران‌خودرو ديزل آورده است: «پيرو بررسي شكايت‌هاي وارده، از سال 1386 تا پايان نيمه اول سال 1387، ‌در خصوص كيفيت و خدمات پس از فروش كاميون‌هاي HOWO وارد شده توسط آن شركت، به اطلاع مي رساند وجود نواقص متعدد در اجزاي مختلف اين نوع خودرو، از عيوب مرتبط با موتور و مجموعه سوخت رساني گرفته تا گيربكس و كلاج - ديفرانسيل سيستم ترمز فرمان و جلو بندي و بدنه و غيره بيانگر عدم اعمال كنترل‌هاي كافي بر كيفيت ساخت و عملكرد كاميون‌هاي وارداتي، قبل و پس از واردات مي باشد.
با توجه به تضييع حقوق خريداران اين محصول و نارضايتي بوجود آمده و نيز گزارش‌هاي رسانه‌اي فرمانده محترم راهور نيروي انتظامي، در مورد نقص سيستم ترمز و آمار بالاي تصادفات خودرو مذكور، لازم است حداكثر ظرف مدت سه ماه از صدور اين نامه ترتيبي اتخاذ فرماييد تا ضمن رفع عيوب كاميون‌هاي موجود و تامين بهنگام قطعات يدكي با كيفيت، با انجام بررسي‌هاي فني لازم در مبدا، از ورود كاميون‌هاي معيوب يا با كيفيت پايين خودداري گردد.
بديهي است از اين تاريخ به بعد كليه قطعات يدكي و خودروهاي وارداتي مارالذكر، تنها با ارائه گواهي بازرسي در مبدا و بازرسي و آزمون تصادفي از محموله در مبادي ورودي ترخيص و در صورت استمرار مشكلات فوق الذكر پس از مهلت مقرر از شماره گذاري اين كاميون‌ها جلوگيري بعمل خواهد آمد
به گزارش ايسنا، بدين ترتيب اين سوال باقي مي‌ماند كه مسوولان اين موسسه ـ كه زيرمجموعه وزارت صنايع و معادن است ـ چرا پس از پايان مهلت نسبت به توقف شماره‌گذاري اين خودروها اقدام نكرده‌اند؟ از سوي ديگر اگر شكايتي از سوي خريداران اين كاميون‌ها واصل نشود، موسسه استاندارد نبايد خودر راسا نسبت به كيفيت پايين خودروها و محصولات وارداتي وارد عمل شود؟
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
5 مهر؛‌ آغاز طرح جایگزینی خودروهای سنگین فرسوده باری برون شهری
رجبی: متقاضیان می توانند از طریق ادارات کل حمل و نقل و پایانه ها و یا نمایندگی های شرکت های خودروساز در سایت ستاد حمل و نقل سوخت کشور نام نویسی کنند
قائم مقام معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور گفت: طرح جایگزینی خودروهای سنگین فرسوده باری برون شهری، از فردا به مدت سی روز در سراسر کشور آغاز می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحدمرکزی خبر، رجبی در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: در این مرحله، 9 هزار دستگاه، جایگزین خودروهای فرسوده خواهد شد.
وی داشتن پلاک منطقه ای، ‌کارت هوشمند ناوگان و فعالیت در حوزه بار برون شهری، ‌عمر بیش از 35 سال (مدل 1353 و پایین تر و معادل میلادی آن)، سند قطعی به نام مالک خودرو و یا داشتن وکالت بلاعزل را از جمله شرایط این طرح اعلام کرد.
رجبی گفت: متقاضیان می توانند از طریق ادارات کل حمل و نقل و پایانه ها و یا نمایندگی های شرکت های خودروساز در سایت ستاد حمل و نقل سوخت کشور نام نویسی کنند.
وی افزود: محصولات شرکت های خودروسازی ایران خودرو دیزل، سایپا دیزل، زامیاد، رخش خودرو و ارس خودرو در سبد جایگزینی خودروهای سنگین فرسوده باری قرار دارد.
رجبی گفت: 80 درصد بهای این خودرو تا سقف 60 میلیون تومان به صورت تسهیلات بانکی با بازپرداخت 7 ساله و نرخ سود 14 درصد برای متقاضیان این طرح در نظر گرفته شده است.
رجبی گفت: با مذاکراتی که با محصولات بانک مرکزی انجام شده است درصددیم سقف این تسهیلات را 80 میلیون تومان افزایش دهیم.
وی درباره ارزش خودروهای فرسوده گفت: حدود 60 درصد وزن خودرو به قیمت روز آهن قراضه، به متقاضی پرداخت خواهد شد.
قائم مقام معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت، تعداد خودروهای با عمر بیش از 35 سال با کارت هوشمند ناوگان و فعال در حوزه برونشهری در کشور را، 50 هزار دستگاه اعلام کرد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


مدير عامل اتحاديه اتوبوسراني‌هاي شهري كشور خبر داد:
آغاز پرداخت يارانه ميني‌بوس‌ها به حساب رانندگان
خبرگزاري فارس: دبير ستاد شناسايي و ساماندهي ناوگان ميني‌بوس‌راني شهري كشور از تمامي رانندگان ميني‌بوس در كشور درخواست كرد براي دريافت يارانه ميني‌بوس، شماره حساب خود را به شهرداري‌ها اعلام كنند.

A0424940.jpg



به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا» به نقل از روابط عمومي اتحاديه اتوبوسراني‌هاي شهري كشور، حسين ساويز به تشريح برنامه هاي تدوين شده در راستاي ساماندهي توسعه و نوسازي ناوگان مذكور پرداخت گفت: پس از ثبت نام از فعالان، دست اندركاران، رانندگان و صاحبان ميني‌بوس‌هاي شهري توسط شهرداري‌ها و ورود اطلاعات به سامانه الكترونيكي ستاد و دريافت مدارك لازم از سوي شهرداري‌ها، بلافاصله بر اساس اطلاعات وارد شده در سايت، برنامه ريزي لازم براي ساماندهي، توسعه و نوسازي ناوگان ميني بوسراني شهري در دستور كار قرار خواهد گرفت.

مدير عامل اتحاديه اتوبوسراني‌هاي شهري كشور با اعلام اين كه زمان، محل و نحوه فعاليت ميني‌بوس‌هاي شهري سراسر كشور از اين پس توسط اين ستاد با همكاري دست اندركاران و مديران استاني و شهري صورت خواهد گرفت، افزود: زمان، محل و نحوه فعاليت فقط براي ميني‌بوس‌هايي تعريف و اعلام خواهد شد كه در سامانه الكترونيكي مورد نظر ثبت نام كنند كه پس از طي مراحل قانوني براي تمام ميني‌بوس‌هاي ثبت نام شده دفترچه كار، گواهي و برچسب سراسري براي فعاليت در محدوده شهرها صادر خواهد شد و طي هماهنگي‌هاي به عمل آمده با پليس راهور، با ميني‌بوس‌هايي كه فاقد دفترچه كار و برچسب فعاليت باشند برخورد قانوني صورت خواهد گرفت و از فعاليتشان در سطح شهرها جلوگيري به عمل خواهد آمد.

دبير ستاد شناسايي و ساماندهي ناوگان ميني‌بوس‌راني شهري كشور همچنين خاطرنشان كرد: رانندگان و صاحبان ميني‌بوس‌ها كه براي ثبت نام به شهرداري‌ها مراجعه مي‌كنند حتماً شماره حساب بانكي خود را كه براي پرداخت يارانه ها افتتاح كرده‌اند به شهرداري‌ها و سازمان‌هاي حمل و نقلي مجري طرح مذكور ارائه كنند زيرا از اين پس يارانه‌هاي مربوط به ميني‌بوس‌ها به شماره حساب اعلام شده از سوي صاحبان و رانندگان ميني‌بوس‌ها واريز خواهد شد و طبيعتاً يارانه دولتي به ميني‌بوس‌هاي درون شهري كه ثبت نام نكنند و مداركشان را تحويل ندهند و اطلاعات آنها در سامانه اينترنتي مورد نظر درج نشود تعلق نخواهد گرفت.

ساويز همچنين تأكيد كرد: طبق برنامه‌ريزي‌هاي به عمل آمده ميزان سوخت ميني‌بوس‌هاي شهري پس از شناسايي ناوگان تعيين و سهميه سوخت تنها به ميني‌بوس‌هايي تعلق خواهد گرفت كه اطلاعاتشان وارد سايت اينترنتي مورد نظر شده باشد.

مجري طرح شناسايي و ساماندهي ناوگان ميني‌بوس راني شهري كشور در ادامه بر تصميم جدي وزارت كشور و سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور به منظور ساماندهي، نوسازي و توسعه ناوگان ميني بوسراني شهري كشور تأكيد كرد و ادامه داد: دولت مصمم است كه برنامه ريزي و سياست‌گذاري‌هاي مورد نظر در اسرع وقت صورت گيرد تا ناوگان ميني‌بوسراني شهري كشور ساماندهي و نوسازي شود.

وي با اشاره به اين كه پس از پايان زمان شناسايي ناوگان، برنامه ريزي لازم براي اجراي طرح نوسازي ناوگان ميني‌بوسراني شهري از سوي وزارت كشور و سازمان شهرداري ها و دهياري ها ي كشور بعمل خواهد آمد، گفت: براساس طرح شناسايي ناوگان كه هم اكنون در حال اجراست ميني‌بوس‌هايي نوسازي خواهند شد كه اطلاعات مربوط به آنها وارد سايت اينترنتي مورد نظر شده باشد.

ساويز با اشاره به تصميم دولت براي حل معضلات ترافيكي و روانسازي ترافيك در تمام شهرهاي كشور بويژه كلانشهرها اظهار داشت: با توجه به اين كه تا به حال آمار و اطلاعات دقيقي از تعداد ميني‌بوس‌هاي فعال در ناوگان حمل و نقل درون شهري و همچنين زمان و نحوه فعاليت آنها وجود نداشته است، طبيعتاً در برنامه‌ريزي‌هاي لازم هميشه يك حلقه مفقوده وجود داشته كه طبيعتاً با اجراي طرح شناسايي و ساماندهي ناوگان، اين مسئله نيز از سوي برنامه ريزان و سياست گذاران حوزه حمل و نقل و ترافيك مد نظر قرار خواهد گرفت.

دبير ستاد شناسايي و ساماندهي ناوگان ميني‌بوس‌راني شهري كشور با بيان اينكه اين طرح، يك طرح ملي است و اجراي موفقيت آميز آن مي‌تواند تحول شگرفي در ناوگان حمل و نقل عمومي كشور به وجود آورد، گفت: انتظار ما اين است كه شهرداريها و سازمان هاي حمل و نقلي درون شهري با در نظر گرفتن اهميت اين طرح در مدت زمان اعلام شده با برنامه ريزي، اطلاع رساني و تبليغات گسترده بصورت دقيق و همه جانبه از همه توانمندي‌ها و ظرفيت‌ها براي شناسايي و ثبت‌نام ميني‌بوس‌هاي فعال در حوزه شهرها بهره گيرند و ما در اولين گام شاهد شناسايي تمامي ميني بوس هاي مورد نظر باشيم تا با يك آمار و اطلاعات دقيق، علمي و كارشناسي نسبت به اجراي فازهاي بعدي اين طرح اقدام كنيم.

ساويز ادامه داد: شهرداري‌هاي موفق در اجراي اين طرح به صورت رسمي از سوي مديران ارشد وزارت كشور و سازمان شهرداري ها مورد تشويق قرار خواهند گرفت و شهرداري‌هاي موفق و ناموفق نيز معرفي خواهند شد.

وي ضمن تقدير و تشكر از مديران ارشد وزارت كشور و سازمان شهرداري‌ها كه به صورت جدي به دنبال اجراي موفقيت آميز اين طرح با هدف ايجاد تحول در ناوگان حمل و نقل درون شهري كشور هستند، گفت: اميدواريم كه شهرداري‌ها نيز با جديت و تلاش همه جانبه از بستر به وجود آمده توسط دولتمردان براي نوسازي، توسعه و ساماندهي ناوگان ميني‌بوسراني شهري كشور بهره‌گيرند و ما پس از اين شاهد شتاب خوب و اميد بخشي در كشور براي توسعه حمل و نقل عمومي باشيم كه قطعاً توسعه در حمل و نقل درون شهري، توسعه در ديگر بخش‌هاي كشور را در پي خواهد داشت.

بر اساس اين گزارش، شهرداري‌ها و سازمان هاي حمل و نقلي وابسته به شهرداري‌ها بايد تا پايان روز پنج شنبه 22 مهر 89 نسبت به جمع‌آوري مدارك صاحبان و رانندگان ميني‌بوس‌هاي درون شهري و حومه اقدام كرده و اطلاعات مربوطه را براي برنامه‌ريزي‌هاي بعدي تا تاريخ ذكر شده وارد سامانه الكترونيكي در نظر گرفته شده بدين منظور به آدرس minibusnavgan.ir كنند.
انتهاي پيام/گ
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


رويانيان؛
سالانه 500 ميليون تن كالا در كشور جا‌به‌جا مي‌شود
خبرگزاري فارس: رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت گفت: در كشور سالانه 500 ميليون تن كالا توسط يك هزار كاميون جا‌به‌جا مي‌شود و اين بدترين نوع حمل و نقل است.

A0877584.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، محمد رويانيان شامگاه پنج‌شنبه در جلسه‌ هدفمندسازي يارانه‌ها در بخش حمل و نقل استان اظهار داشت: بناست بيشترين حجم آزادسازي يارانه‌ها به امر حمل و نقل اختصاص يابد و بنزين و گازوييل از مواردي هستند كه پرداخت بيشترين حجم يارانه نقدي به مردم نقش ايفا مي‌كنند.
وي با شمارش حوزه‌هايي كه مديريت اجرايي هدفمند كردن يارانه‌ها به عهده آنهاست، افزود: بخش‌هاي صنعت، كشاورزي، حمل و نقل و مصارف خانگي و تجاري انرژي مورد هدف ستاد هستند.
رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت با اشاره به مجموع يارانه‌هاي انرژي پرداخت شده در كشور تصريح كرد: تاكنون 42 درصد سهم يارانه به بخش حمل و نقل، 16درصد به صنعت، 8 درصد به كشاورزي و مابقي مصارف خانگي را در بر گرفته است.
به گفته رويانيان تحليل‌ها و بررسي‌ها نشان مي‌دهند نيمي از كل درآمد سال پيش‌رو مربوط به حمل و نقل بود.
وي ادامه داد: تحولات نمايانگر اين مطلب است كه حمل و نقل سريع‌ترين عكس‌العمل را در قانون هدفمند كردن يارانه‌ها دارد چرا كه وسعت حمل و نقل به پهناي ايران است.
مشاور رئيس جمهور و رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت شمار رانندگان را در كشور يك ميليون و 600 هزار نفر اعلام كرد و خاطرنشان كرد: ستاد سعي دارد با راه‌اندازي شركت محوري و بيمه كردن رانندگان، اين قشر را در چتر حمايتي خود قرار دهد.
رويانيان مديريت قوي در امر حمل و نقل را در فرآيند ارائه خدمات با كيفيت ضروري دانست.
انتهاي پيام/ج30/ح
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
هوو بازهم حادثه آفرید​
، عصر امروز یک دستگاه تریلر هوو حامل بتون پیش ساخته که از اصفهان عـازم بجنورد بود بـا تعدادی تیر چراغ برق و جدول و درختان جاده برخورد کـرد کـه در این سانحه ، راننده و کمک راننده در دم جان باختند .
ضعف سامانه ترمز تریلرهوو این بار در محور اصفهان - نایین حادثه آفرید .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، عصر امروز یک دستگاه تریلر هوو حامل بتون پیش ساخته که از اصفهان عـازم بجنورد بود بـا تعدادی تیر چراغ برق و جدول و درختان جاده برخورد کـرد کـه در این سانحه ، راننده و کمک راننده در دم جان باختند .

سرهنگ محمد علی یوسلیانی فـرمانده انتظامی شهرستان نـائین علـت حـادثه را نـاتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت ضعف سامانه ترمز اعلام کرد .

21 شهریور نیز به علت نقص عملکرد ترمز تـریلر هـوو و بـرخورد آن با چند دستگاه خودرو و ساختمان مسکونی در میدان رسالت همدان و ایجاد آتش سوزی ، 6 نفر جـان باختند و 8 نفر زخمی شدند .

معاون امور صنایع واقتصادی وزیر صنایع ومعادن پس از این حادثه 23 شهریوراعلام کرد : از ورود خودروهای غیراستاندارد چینی جلوگیری می شود .

افشین روغنی افزود: از اواخـر سـال 87 تـاکنون اجـازه ورود حتی یک کامیون هووو به کشور داده نشده است .

16 هزارکامیون چینی هووو در سال های 83 و 84 وارد کشور شده است .

معــاون فنی و مهنـدسی پلیس راهنمایی و رانندگی کشور پیش از ایـن بـا تـاکید بـر لـزوم افزایش ایمنی کامیون های هوو گفته بود: کـامیون های هـوو ، حـدود یک درصد کامیون هـای کشور را تشکیل می دهـد این در حالی است کـه 10 درصـد از تصادفـات فـوتی و جرحی و بیش از 11 درصد کشته هـای حـوادث رانندگی وسایط نقلیه بـاربـری سنگین ، مـربوط بـه این کامیون هـا است و این تنـاسب نگران کننده در هیچ یـک از وسایط نقلیه موجود در کشور دیده نمی شود .

سرهنگ جهانگیری افزوده بود: با توجه به این که بخشی ازکامیون های وارداتی هوو از چین ، با اشکالات فنی و ساختاری در سامانه ترمـز ، تعلیق و تنـاژ در چـرخه تـرافیک کشور درحال فعالیت است ، بنابراین با افـزایش طول عمر و استهلاک قطعات وتجهیزات آنها و استفاده از یدک هـای غیراستاندارد ، احتمال بروز هرگونه حوادث ناگوار در آینده وجود دارد .

پلیس بارها مانع تردد کامیون هوو به علت نقص فنی در سامانه تـرمز آن در جاده ‌هـای کشور شــده است و به تـازگی بـراساس دستورالعمل رئیس پلیس راهـور نـاجـا ، از 18 شهریـور تـا 3 مهر تردد این تریلرها در جاده های کشور ممنوع شده بود .

این کامیون های کِشنده از آبان سال 84 ازکشور چین خریداری و وارد کشور شده است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رييس سازمان راهداري در گفت‌وگو با ايسنا:
ممنوعيت تردد كاميون‌هاي40 سال به بالا برعهده پليس است

رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي اعلام كرد: اجراي طرح ممنوعيت تردد ترد ناوگان باري 40 سال به بالا برعهده ستاد مديريت و حمل و نقل سوخت بوده و پليس مجري آن است كه هر زمان شرايط فراهم باشد اجرا مي‌شود.
شهريار افندي زاده ـ معاون وزير راه و ترابري در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره‌ي محدوديت ترد ناوگان باري از مهر ماه امسال، گفت: ممنوعيت ترد اين ناوگان به عهده ستاد مديريت و حمل و نقل سوخت بوده وپليس مجري آن است كه هر زمان شرايط آن آماده باشد اجرا مي‌شود.
وي افزود: براساس تفاهم نامه ممنوعيت تردد ناوگان باري فرسوده، بايد مالكان ناوگان فرسوده باري براي نوسازي ترغيب شوند چراكه با هدفمندي يارانه‌ها و واقعي شدن قيمت سوخت كاميون‌هاي بالاي 40 سال ميزان مصرف سوخت فوق العاده‌ بالايي خواهند داشت.
به گفته افندي زاده با نوسازي ناوگان باري هم صرفه‌جويي در مصرف انرژي خواهد بود و هم مشكلات ايمني كه در ازاي تردد كاميون‌هاي فرسوده در جاده‌ها رخ مي‌دهد، برطرف مي‌شود.
وي اعلام كرد: به ازاي نوسازي ناوگان اتوبوسي 15 ميليون تومان و به ازاي نوسازي ناوگان ميني بوسي هشت ميليون تومان يارانه نقدي از سوي سازمان پرداخت مي‌شود.
معاون وزير راه و ترابري اظهار كرد: طرح نوسازي ناوگان كه در بخش مسافري از تيرماه آغاز شده تا پايان سال هزار و 500 دستگاه اتوبوس و دو هزار و 500 دستگاه ميني بوس فرسوده از رده خارج و ناوگان نو جايگزين مي‌شود.
افندي‌زاده افزود: براي نوسازي ناوگان اتوبوسي مبلغ 150 ميليون ريال يارانه نقدي از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ارائه مي‌شود و كارخانه‌هاي خودروسازي نيز كمك خواهند خواهند كرد.
به گفته‌ وي براي نوسازي ناوگان ميني‌بوس 80 ميليون ريال را سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي به صورت يارانه‌ نقدي ‌پرداخت مي‌شود و200 ميليون ريال ستاد مديريت و حمل و نقل سوخت به صورت وام تسهيلاتي و 30 ميليون ريال براي اقساط خودرو فرسوده پرداخت مي‌شود.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
معاون وزیر راه و ترابری اعلام کرد:
فردا، آخرین مهلت ثبت نام مینی‌بوس‌های برون شهری
316430810_orig.jpg

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی وزیر راه و ترابری اعلام کرد: مینی‌بوس‌هایی که در محدوده برون شهری فعالیت می‌کنند تا 20 مهرماه فرصت دارند برای ثبت نام در طرح شناسایی اقدام کنند.

بنابر اعلام وزارت راه و ترابری، سید حسین میرشفیع اظهار داشت: مینی‌بوس‌هایی که خارج از محدوده شهری فعالیت می‌کنند برای دریافت کارت هوشمند تا 20 مهرماه فرصت دارند به اداره کل حمل ونقل و پایانه استان و مراکز صدور کارت هوشمند سوخت مراجعه و نسبت به دریافت آن اقدام نمایند. بنابر این گزارش مالکان این نوع خودروها برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن 84498301-021 سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تماس بگیرند و یا به سایت این سازمان به آدرس www.rmto.ir مراجعه کنند.
معاون وزیر راه و ترابری ادامه داد: تمامی وانت‌بارهایی هم که در راه‌های برون شهری از جمله راه‌های روستایی فعالیت می‌کنند به منظور بهره‌مندی از مزایای مربوط لازم است برای ثبت نام در طرح شناسایی وانت بارها در سریع ترین زمان اقدام نمایند.
وی اظهار داشت: سایت www.vanetcart.ir برای دریافت اطلاعات مالکان این دسته از خودروها اختصاص یافته است. همچنین افراد می توانند برای ثبت نام به اداره کل حمل ونقل و پایانه مستقر در مراکز استان‌ها و یا دهیاری‌ها و بخشداری‌های مربوط مراجعه نمایند.
ذکر این نکته ضروری است ، خوروهایی که در مدت مقرر ثبت نام نکنند در آینده از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند نخواهند شد.
پایان مطلب/
 

amir3408

Registered User
تاریخ عضویت
20 ژانویه 2009
نوشته‌ها
3,251
لایک‌ها
1,416
یکی از دوستانم یه کمپرسی 10 تن تک آمیکو خریده...چند باری سوارش شدم. خیلی باحاله.

ولی خداییش رانندگی باهاش سخته و تمرکز زیادی میخواد.

روندنش خوب نیست و همینکه توی جای خوابش لم بدی و کولر یا بخاریش بزنه بهت عالیه.
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
///////////////////
 

فایل های ضمیمه

  • 25102010329.jpg
    25102010329.jpg
    731.5 KB · نمایش ها: 6
  • 25102010323.jpg
    25102010323.jpg
    594.9 KB · نمایش ها: 9
Last edited:

esf_internation

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 فوریه 2011
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
84901988.jpg

83272243.jpg

83090073.jpg

83905268.jpg

81557591.jpg

83905262.jpg

84891328.jpg

81557589.jpg

82916577.jpg

84379764.jpg[با عرض سلام. فک می کنم که این سایت نتونسته به خوبی کامیون اینترناش را معرفی کنه.می تونم به جرآت بگم که یکی از بهترین نوع کامیون در ایران هستش به لحاظه قیمت حتی از fhهم بهتره چون خیلی سبکه و هم چرخ 20 پس می تونه بار های سنگین با ارتفاع بلند بزنه.چندین مدل داره 9600-9700-9670 که تو ایران وجود داره.که البته بیشتر این کامیون ها را می تونید در تبریز-اصفهان-مشهد سیرجان ببینید که هر شهری با توجه به یه سری از خصوصیات این کامیون ها اون مدلش بورس تره مثلا توسیرجان واسه کابین کوچیکاش سرو دست میشکنند چون فوق العاده سیکه و با ش می تونند کانتینر کشی کنند البته با توناژ بالا البته تبریز هم مثل سیرجان و لی اصفهان کابین بزرگش بورس تره.تو ایران به دو نوع کابین بزرگ و کوچیک می شناسن که هر کوکمشون هم باز مشخصات به خصوصی داره از نظر موتور 4نوع تو ایران داریم موتور 620 اسب که به موتور کاترپیلار معروفه و مخصوص بوجی کش و موتور برقی 420 اسب بخارکه مدل 93 به بالا اینجوریه-موتور نیم برقی _که سوزناش روغنی)*مدل 91 و موتور معمولی که تک فیلتر داره (400) و جفت فیلتر(350)-ازلحاظ گیربکس 7 دنده -9 دنده و 10 دنده over دار که 7 دنده اش زیاد خواهان نداره چون تو سینه کشی ها به قول راننده ها وامی خوره (کم میاره)-از لحاظ دیفرانسیل 7تن- 9تن و 13 تن داره-از لحاظ اتاق کابین بزرگ و کوچیک و سقف بلند که سقف بلندش زیاد بورس نیست .اگه سوالی داشتین می تونید میل بزنید
 
Last edited:

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
مشاهده پیوست 63894

مشاهده پیوست 63895

مشاهده پیوست 63896

مشاهده پیوست 63897

مشاهده پیوست 63898

مشاهده پیوست 63899

مشاهده پیوست 63900

مشاهده پیوست 63901

مشاهده پیوست 63902

مشاهده پیوست 63903[با عرض سلام. فک می کنم که این سایت نتونسته به خوبی کامیون اینترناش را معرفی کنه.می تونم به جرآت بگم که یکی از بهترین نوع کامیون در ایران هستش به لحاظه قیمت حتی از fhهم بهتره چون خیلی سبکه و هم چرخ 20 پس می تونه بار های سنگین با ارتفاع بلند بزنه.چندین مدل داره 9600-9700-9670 که تو ایران وجود داره.که البته بیشتر این کامیون ها را می تونید در تبریز-اصفهان-مشهد سیرجان ببینید که هر شهری با توجه به یه سری از خصوصیات این کامیون ها اون مدلش بورس تره مثلا توسیرجان واسه کابین کوچیکاش سرو دست میشکنند چون فوق العاده سیکه و با ش می تونند کانتینر کشی کنند البته با توناژ بالا البته تبریز هم مثل سیرجان و لی اصفهان کابین بزرگش بورس تره.تو ایران به دو نوع کابین بزرگ و کوچیک می شناسن که هر کوکمشون هم باز مشخصات به خصوصی داره از نظر موتور 4نوع تو ایران داریم موتور 620 اسب که به موتور کاترپیلار معروفه و مخصوص بوجی کش و موتور برقی 420 اسب بخارکه مدل 93 به بالا اینجوریه-موتور نیم برقی _که سوزناش روغنی)*مدل 91 و موتور معمولی که تک فیلتر داره (400) و جفت فیلتر(350)-ازلحاظ گیربکس 7 دنده -9 دنده و 10 دنده over دار که 7 دنده اش زیاد خواهان نداره چون تو سینه کشی ها به قول راننده ها وامی خوره (کم میاره)-از لحاظ دیفرانسیل 7تن- 9تن و 13 تن داره-از لحاظ اتاق کابین بزرگ و کوچیک و سقف بلند که سقف بلندش زیاد بورس نیست .اگه سوالی داشتین می تونید میل بزنید

ممنون بابت پست
اما اینترناش هایی که در ایران موجوده چندان جدید هم نیستن ! اغلب مدل های 87 تا 89 میلادی هستن و یه مدل بالنی سقف بلند هم داره که مدل 92 هستن.
چند تا عیب اساسی داره اینرناش
اول که زیرش خیلی ضعیفه و گاردن های خیلی باریکی داره که با یه زور زدن گاردن میبره! اینو من به عینه چندین بار دیدم! واسه همین تو جعبه هر اینترناش همیشه یه گاردان یدکی موجوده!
دوما که خیلی خشکه و مخصوصا وقتی ماشین بار نداره کمر راننده رو میشکنه این ماشین وقتی توی دست انداز میوفته انگار نه کمک داره نه فنر!!
تقریبا دیگه این ماشین از دور خارج شده!
حالا نمیدونم شما چرا میگی نسبت به FH بهتره!
حتی اگر از لحاظ قیمتی هم محاسبه کنیم یه اینرناش که 22 سال کار کرده قیمتی حدود 60 تا 70 میلیون داره اما اف هاشی که 9 سال کار کرده باشه الان حدود 95 تا 100 قیمتشه!
و اصلا نباید اف هاش رو با اینترناش قیاس کرد چون قابل مقایسه نیستن اصلا و اینترناش حرفی واسه گفتن در مقابلش نداره.
 
بالا