مشخصات FH16
کشنده جدید شگفت انگیز volvo FH16 یک کامیون برای مسافت های طولانی با قدرت بالاتر و راحتی، ایمنی، قابلیت رانندگی و دوام بیشتر نسبت به همه کامیون هایی است که تا به حال جاده ها به خود دیده اند. موتور جدید D16E/D16C، با گشتاور و توان فوق العاده، FH16 را به استاد بخش حمل ونقل سنگین بدل ساخته است.
* موتور دیزلی 16.1 لیتری
* 540، 580 یا 660 اسب بخار
* 550 یا 610 اسب بخار
* با گشتاور به ترتیب 2500، 2600، 2800 یا 3100 نیوتن متر
* اتاق ثابت یا کشنده
* 3 کابین متفاوت، انواع مختلف کابین
وزن کل:
تا 100 تن
کابین دارای جای خواب
کابین دارای جای خواب، محل راحتی برای اقامت شبانه یک یا دو نفر است و فضای زیادی برای نگهداری وسایل دارد.
اقامت شبانه:
* تختخواب های سفری راحت برای دو نفر، یک تختخواب سفری پایین (16×200×70 سانتی متر) و یک تختخواب سفری بالا (8×190×60 سانتی متر)
* تختخواب بالا در یک نوع راحت (8×190×70 سانتی متر) نیز موجود است
اتاق کار/مجموعه اتاقک ناهارخوری:
* کابین های Globetrotter را می توان به یک واحد اتاق کار/ اتاقک ناهارخوری برای نشستن دو نفر و یک میز تاشو مجهز کرد. اگر از تختخواب سفری پایین برای اقامت شبانه استفاده شود، فضای اتاق کار را می توان به آسانی به صورت تاشو جمع کرد
Globetrotter XL
کابین Globetrotter XL با ارتفاع زیاد و فضای بیشتر، آسایش بیشتری را فراهم می سازد. جای زیاد برای نگهداری وسایل، به علاوه وجود فضای بیشتر در بالای سر، حرکت در کابین را آسان می کند و دو نفر به راحتی می توانند در آن بخوابند.
محل نگهداری وسایل:
* سه محفظه بزرگ نگهداری لوازم و چهار جای رادیو در بالای شیشه جلو که یکی از آنها برای تاخوگراف در نظر گرفته شده است
* کمد بزرگ با محفظه های بازشونده به جلو و جا برای یخچال یا اجاق مایکروویو روی دیواره عقب
* سه محفظه بزرگ نگهداری لوازم زیر تختخواب سفری که دو محفظه بیرونی آنها از بیرون قابل دسترسی است
مجموعه اداری:
* کابین های Globetrotter XL را می توان به یک واحد اتاق کار/ اتاقک ناهارخوری برای نشستن دو نفر و یک میز تاشو مجهز کرد. اگر از تختخواب سفری پایین برای اقامت شبانه استفاده شود، فضای اتاق کار را می توان به آسانی به صورت تاشو جمع کرد
تعلیق بادی
سیستم Volvo ECS (تعلیق دارای کنترل الکترونیکی) آسایش فوق العاده ای برای شما فراهم ساخته و از محموله شما محافظت می کند. این سیستم، به طور خودکار خود را تنظیم می کند تا کامیون در یک ارتفاع ثابت باقی بماند و بارهایی را که به طور یکنواخت توزیع نشده اند، جبران کند.
کنترل دستی ارتفاع، تنظیم ارتفاع سکوی بار را برای تناسب با ارتفاع سکوی تخلیه و بارگیری، آسان تر می کند. حتی می توان این سیستم را برای سکوهای بارگیری با ارتفاع های مختلف برنامه ریزی کرد.
ECS در دو نوع موجود است: تعلیق بادی همه جانبه برای همه چرخ های کامیون و تعلیق بادی فقط-عقب برای سیستم تعلیق عقب.
فنرهای تخت (فنرهای شمشی)
فنرهای تخت نوع پارابولیک یا نوع متعارف را می توان روی Volvo FH16 نصب کرد. فنرهای تخت متعارف برخی اوقات برای دستیابی به ثبات مناسب و هنگامی که وزن زیاد اکسل مورد انتظار است، در کامیون های مخصوص ساخت و ساز به کار می روند. از فنرهای تخت پارابولیک اغلب در تعلیق های اکسل جلو استفاده می شود و می توان آنها را با تعلیق عقب بادی، پارابولیک یا متعارف ترکیب کرد.
موتور
Volvo D16
* موتور D16E؛ 540، 580 یا 660 اسب بخار
* موتور D16C، 550 یا 610 اسب بخار
* با SCR (دودگیر انتخابی)، موتور با معیارهای Euro 4 مطابقت پیدا می کند
* ترمز موتور Volvo+ به عنوان گزینه قابل انتخاب
* با گشتاور به ترتیب 2600، 2800 یا 3100 نیوتن متر
* 90% گشتاور در عرض 2 ثانیه موجود است
* تهویه کارتر بسته انتخابی
ترسیم مجدد نقشه
D16E/D16C، یک موتور دیزلی ردیفی نوع تزریق مستقیم 16 لیتری با شش سیلندر است. این موتور دارای یک سرسیلندر تکی، میل بادامک بالاسری، چهار سوپاپ در هر سیلندر و انژکتورهای واحد دارای کنترل الکترونیکی است. مکانیسم زمان بندی در عقب موتور قرار گرفته است. همانطور که در Volvo رایج است، D16E/D16C، توربوشارژ شده و دارای خنک کننده میانی است. نسبت تراکم D16E، 17.3:1 است. نسبت تراکم D16C، 18:01 است.
منبع: سایت ولوو