- تاریخ عضویت
- 29 ژانویه 2010
- نوشتهها
- 621
- لایکها
- 5,994
درود
Guaranty و Waranty ( خدمات بر مبنای هر کدام متفاوت است) اما به طور کلی معادل با ضمانت نامه یا پشتوانه به معنای تاوان داری و پذیرفتن مسئولیت در قبال ارائه کالا میباشد. خدمتی است که ارائه دهنده محصول یا فروشنده در مقابل کالا یا خدماتی که ارائه می کند متعهد میشود در صورت نقض ادعای خود، حاضر به تعمیر یا تعویض کالا یا پرداخت مبلغی خواهد شد. نقض عهد زمانی اتفاق میافتد که این تعهد به نحوی اجرا نشود، یعنی کالا نقصی داشته باشد یا مطابق میل یا انتظار مشتری نباشد.
طبق این تعریف شرکت های بسیاری در ایران وجود دارند که علاوه بر واردکننده بودن، نمایندگی خدمات یک محصول را بر عهده گرفته اند. در یک دهه اخیر برخی شرکت های جدید و تعدادی از شرکت های باسابقه در زمینه ارائه خدمات ضمانتی به دلیل عدم نظارت با انجام رفتار غیر حرفه ای صرفا به یک فروشنده بی مسئولیت تغییر رویه داده اند.
با توجه به اوضاع موجود در زمینه واردات کالا و افزایش ناگهانی و قیمت های کمرشکن و تورم روزانه، خرید قطعات برای مصرف کننده عادی به شدت سخت شده است و در زمان خرید هم تنها دلگرمی یک خریدار در نظر گرفتن گارانتی دار بودن کالا می باشد.
مصرف کننده در این شرایط سخت اقتصادی به این امید یک کالا را میخرد که در صورت خرابی بتواند نسبت به جبران خسارت بوسیله شرکت ضمانت کننده اقدام کند زیرا که توانایی تهیه یک محصول مشابه و یا همان محصول در این شرایط مالی دشوار، عملا غیرممکن و یا بسیار هزینه بر می باشد.
علاوه بر این تقریبا تمام خریداران عادی و کاربران حرفه ای که قطعات الکترونیکی و کامپیوتری تهیه می کنند، نسبت به نام شرکت گارانتی کننده جستجو کرده و از سابقه آن اطلاع حاصل می کنند. به طور خاص در زمینه قطعات کامپیوتری وقتی یک شخص حرفه ای و متخصص می خواهد قطعه را تهیه کند به طور خاص شرکت گارانتی کننده را به عنوان یک آیتم اساسی در زمان خرید کالا توجه می کند.
البته گارانتی شامل تمام قطعات عادی نیز می شود اما به دلیل پر کاربرد بودن در زمینه الکترونیک و با درنظر گرفتن این موضوع تجربه خود را با ذکر نام شرکت گارانتی کننده برای هر محصول خانگی، اداری و شخصی بیان نمایید تا افراد دیگر هم نسبت به شناخت این شرکت ها آگاه تر بشوند.
Guaranty و Waranty ( خدمات بر مبنای هر کدام متفاوت است) اما به طور کلی معادل با ضمانت نامه یا پشتوانه به معنای تاوان داری و پذیرفتن مسئولیت در قبال ارائه کالا میباشد. خدمتی است که ارائه دهنده محصول یا فروشنده در مقابل کالا یا خدماتی که ارائه می کند متعهد میشود در صورت نقض ادعای خود، حاضر به تعمیر یا تعویض کالا یا پرداخت مبلغی خواهد شد. نقض عهد زمانی اتفاق میافتد که این تعهد به نحوی اجرا نشود، یعنی کالا نقصی داشته باشد یا مطابق میل یا انتظار مشتری نباشد.
طبق این تعریف شرکت های بسیاری در ایران وجود دارند که علاوه بر واردکننده بودن، نمایندگی خدمات یک محصول را بر عهده گرفته اند. در یک دهه اخیر برخی شرکت های جدید و تعدادی از شرکت های باسابقه در زمینه ارائه خدمات ضمانتی به دلیل عدم نظارت با انجام رفتار غیر حرفه ای صرفا به یک فروشنده بی مسئولیت تغییر رویه داده اند.
با توجه به اوضاع موجود در زمینه واردات کالا و افزایش ناگهانی و قیمت های کمرشکن و تورم روزانه، خرید قطعات برای مصرف کننده عادی به شدت سخت شده است و در زمان خرید هم تنها دلگرمی یک خریدار در نظر گرفتن گارانتی دار بودن کالا می باشد.
مصرف کننده در این شرایط سخت اقتصادی به این امید یک کالا را میخرد که در صورت خرابی بتواند نسبت به جبران خسارت بوسیله شرکت ضمانت کننده اقدام کند زیرا که توانایی تهیه یک محصول مشابه و یا همان محصول در این شرایط مالی دشوار، عملا غیرممکن و یا بسیار هزینه بر می باشد.
علاوه بر این تقریبا تمام خریداران عادی و کاربران حرفه ای که قطعات الکترونیکی و کامپیوتری تهیه می کنند، نسبت به نام شرکت گارانتی کننده جستجو کرده و از سابقه آن اطلاع حاصل می کنند. به طور خاص در زمینه قطعات کامپیوتری وقتی یک شخص حرفه ای و متخصص می خواهد قطعه را تهیه کند به طور خاص شرکت گارانتی کننده را به عنوان یک آیتم اساسی در زمان خرید کالا توجه می کند.
البته گارانتی شامل تمام قطعات عادی نیز می شود اما به دلیل پر کاربرد بودن در زمینه الکترونیک و با درنظر گرفتن این موضوع تجربه خود را با ذکر نام شرکت گارانتی کننده برای هر محصول خانگی، اداری و شخصی بیان نمایید تا افراد دیگر هم نسبت به شناخت این شرکت ها آگاه تر بشوند.