برگزیده های پرشین تولز

تاپیک عاشقان امیر قلعه نویی

Majid_4553

کاربر برنزی تالار فوتبال - فروشنده معتبر
کاربر فعال
تاریخ عضویت
14 فوریه 2007
نوشته‌ها
4,241
لایک‌ها
653
سن
35
محل سکونت
ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴
عالی بود اینو باید به واعظ آشتیانی و ناصر حجازی نشون داد که محبوبیت قلعه نویی رو انکار می کنند و میگن پول داده تا ...

اینو ببینن هم میگن خود قلعه نوعی پول داده بزنن اینجا. :lol:
 

Hamed731

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
10 آپریل 2007
نوشته‌ها
4,029
لایک‌ها
1,329
سن
32
محل سکونت
اصفهـان
ما هم قلعه نوعی را دوست داریم :happy:
(طرفداران سپاهان)
 

Amini8511

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 اکتبر 2009
نوشته‌ها
228
لایک‌ها
1
سن
37
محل سکونت
نصف جهان
برای امیر قلعه نویی عزیز و دوست داشتنی آرزوی موفقیت می کنم ان شاء الله سپاهان قهرمان لیگ شود تا حقانیت امیر قلعه نویی ثابت شود. من از عمق وجودم امیر قلعه نویی را دوست دارم. ژنرال دوستت دارم.
 

AniuS

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2011
نوشته‌ها
1,280
لایک‌ها
671
محل سکونت
TehraN
خبرگزاري پارس فوتبال

1- مجادله و يكه به دوهاي تكراري عادل فردوسي پور و امير قلعه نويي در "90" اين هفته يك ساعت و اندي طول كشيد. مثل هميشه هر دو طرف فقط حرف خودشان را زدند و تاكتيك هاي مختلفي را براي پيروزي در اين نبرد
مگر غير از اين است كه اگر حجازي زنده بود اين ادعا را با يك كتاب حرف پاسخ مي داد و حقايق ديگري را علني مي كرد؟ آيا پيش كشيدن اين مباحث، سو استفاده از كوتاه بودن دست ناصرخان از دنيا نيست؟
امتحان كردند. برداشت نهايي از اين مشاجره نافرجام مي تواند اين باشد كه فردوسي پور هرگز در ميان دوستان پرتعداد قلعه نويي جايگاهي نخواهد داشت. در مكتب سرمربي سپاهان دوست يعني كسي كه امتياز ويژه اي را براي او قائل مي شود و كل يوم تفاوت مي گذارد بين ژنرال و ديگران. فردوسي پور و قلعه نويي دوستان خوبي مي بودند اگر مجري نود مثلا قبل از پخش اعتراض احمد جمشيديان با قلعه نويي تماس مي گرفت و از او براي روي آنتن فرستادن اين تصاوير رخصت مي طلبيد. دوستان امير قلعه نويي او را بد عادت كرده اند و اميدواري به حل مشكلات و به تفاهم رسيدن اين دو موجود بيهوده است.

2- فردوسي پور در طول برنامه تلاش كرد با زبان بي زباني به قلعه نويي تفهيم كند كه سپاهان و او با ساير تيم ها و مربيان برايش تفاوتي ندارند و دليلي ندارد در برخي موارد براي بعضي ها استثنا قائل شود. مجري نود اما سرانجام تسليم پافشاري هاي پياي قلعه نويي شد. او در كليدي ترين زمان ممكن خودش را كنار كشيد و آنتن را در اختيار مهمان برنامه قرار داد. در شبي كه پخش عكس هاي مربوط به مراسم خاكسپاري ناصر حجازي تاثيرگذارترين آيتم برنامه نود بود، خيلي ها در انتظار واكنش قلعه نويي به اين اتفاق به عنوان يكي از افراد باسابقه ليست سياه بلندبالاي حجازي بودند. او كاملا با برنامه به استوديو نود آمده بود و خوب مي دانست نمي تواند اين شب خاص را بدون اشاره به اختلافاتي كه با ناصر حجازي داشت و غيبت معنادارش در خاكسپاري و ترحيم او به پايان ببرد. قلعه نويي در آغاز برنامه با يك جمله بسيار كوتاه درگذشت حجازي را تسليت گفت اما قابل پيش بيني بود كه او به همين اكتفا نخواهد كرد و حرفهاي ديگري هم براي گفتن دارد. ساعت دو و نيم بامداد و در دقايق پاياني برنامه قلعه نويي گفت مي خواهد خاطره اي را از زماني كه ناصر حجازي براي اولين بار سرمربي استقلال شد تعريف كند. او گفت براي نقل اين خاطره از علي فتح الله زاده اجازه گرفته – بهتر بود مي گفت هماهنگ كرده – و سرپرست استقلال به او گفته حتي اگر لازم باشد در تاييد او روي خط برنامه مي آيد و صحبت مي كند. قلعه نويي در توصيف رابطه تيره و تاري كه در اين سالها با حجازي داشت مطالبي را براي اعلام از تريبون نود آماده كرده بود تا شايد به اين ترتيب كمي از انتقادهايي كه پس از فوت حجازي به سمت او سرازير شد كاسته شود. او هوشمندانه دقايق پاياني برنامه را براي نقل خاطره اش انتخاب كرد و مشخص بود كه در انتخاب اين زمان با فردوسي پور هم هماهنگ كرده است. وظيفه مجري اين بود كه سئوال كوتاهي درباره لغو جشن تقدير از قلعه نويي به دليل فوت ناصر حجازي بپرسد تا قلعه نويي به اين بهانه سخنراني اش را آغاز كند. عادل سئوال را پرسيد و خودش را كنار كشيد. او مي توانست ادعاي عجيب قلعه نويي در مورد اتفاقات مربوط به آغاز دوران مربيگري حجازي در استقلال را به چالش بكشد اما انگار قرار نبود در اين موضوع دخالت كند. عادل اگر هميشه همين طور باشد مي تواند بزودي به جمع دوستان ويژه امير قلعه نويي بپيوندد و دست از مجادلات بي حاصل با او بردارد.

3- امير قلعه نويي گفت سال 1375، زماني كه منصور پورحيدري از استقلال رفت علي فتح الله زاده از او به عنوان كاپيتان تيم خواست هدايت استقلال را در 7- 8 بازي باقي مانده فصل و جام در جام آسيا بپذيرد اما قلعه نويي زير بار نرفته و پنج مربي را به فتح الله زاده پيشنهاد داده كه يكي از آنها ناصر حجازي بود. قلعه نويي گفت به همراه چند نفر ديگر به منزل حجازي رفته و از او خواسته به استقلال بيايد و سرانجام اين پروسه نهايي شده است. اين يعني ناصر حجازي در مسير رسيدن به نيمكت استقلال به نوعي وامدار امير قلعه نويي بوده، ادعايي كه در ساعت دو و نيم بامداد خواب را از چشمان بسياري از مخاطبان نود پراند.

4- در داربي دور رفت ليگ سال 1375 استقلال پس از هفت سال با يك گل به پرسپوليس باخت تا ركوردي كه آبي دوست ها در روزهاي دور از جام استقلال به آن دل خوش كرده بودند هم مخدوش شود. پس از اين شكست جايگاه كاظم اوليايي- مديرعامل وقت باشگاه – به خطر افتاد و بالادستي ها تصميم گرفتند تغييرات گسترده اي در استقلال ايجاد كنند. در آخرين روزهاي نيم فصل جدايي اوليايي از استقلال رسميت پيدا كرد و در حاليكه او هنوز پشت ميزش حضور داشت جست و جوها براي انتخاب مديرعامل جديد آغاز شد. علي فتح الله زاده، سردبير آن روزهاي هفته نامه استقلال جوان براي هواداران استقلال چهره شناخته شده اي نبود اما وقتي تبليغاتش را براي تصاحب صندلي مديرعاملي آغاز كرد خيلي زود در نگاه هواداران نشست. او كه ساز و كار استفاده از ابزار رسانه اي را مي دانست با شعار نشاندن ناصر حجازي روي نيمكت استقلال وارد كارزار شد. فتح الله زاده كه از حمايت رييس آن روزهاي هيات مديره استقلال هم برخوردار بود رسما اعلام كرد مي تواند حجازي را روي نيمكت استقلال بنشاند. از نيم فصل دوم ليگ 76- 75 حجازي آمد و در اولين گام استقلال را براي حضور در مرحله نيمه نهايي جام در جام آسيا به رياض برد. منصور پورحيدري براي آخرين بار در بازي با اورداباسي قزاقستان در ورزشگاه آزادي روي نيمكت استقلال نشست. آن روز هواداران استقلال مي دانستند كار حجازي با استقلال تمام شده و در جريان بازي بارها نام سرمربي جديد تيم را فرياد زدند.

كدهايي كه امير قلعه نويي مي دهد با واقعيت همخواني ندارد. فتح الله زاده قبل از تصاحب صندلي اوليايي با حجازي تمام كرده بود و اصلا او به واسطه نام حجازي نظرها را جلب كرد و توانست مديرعامل استقلال شود. قلعه نويي مي گويد در آن مقطع 7- 8 بازي باقي مانده بود و اين در حاليست كه حجازي دقيقا از نيم فصل به استقلال آمد و هنوز يك نيم فصل دست نخورده را پيش رو داشت. آيا فتح الله زاده مي خواست در تمام اين مسابقات هدايت استقلال را به كاپيتان تيمش بسپارد؟

5- سال گذشته در مقطعي كه اختلاف بين صمد مرفاوي و قلعه نويي بالا گرفته بود منصور پورحيدري در گفت و گويي خصوصيات اخلاقي اين دو شاگرد سابقش را اين طور توصيف كرد:« صمد زماني كه فوتبال بازي مي كرد فقط حواسش به بازي خودش بود اما امير آينده نگر بود و تحولات مديريتي تيم را دنبال مي كرد. اخلاق آنها به هيچ وجه شبيه هم نبود.» اينكه قلعه نويي به منزل حجازي رفته و از او خواسته به استقلال بيايد صحت دارد. كاپيتان آن روزهاي استقلال كه خوب مي دانست سرمربي بعدي استقلال كسي غير از حجازي نيست به جمع حاميان اين جابه جايي پيوست و تلاش كرد نقش كوچكي را در هموار كردن مسير ورود حجازي به استقلال بازي كند. امير قلعه نويي در آن دوران فاصله اي تا آويختن كفشها نداشت. او مي خواست بلافاصله با دستياري در استقلال وارد دنياي مربيگري شود و براي رسيدن به اين هدف بايد در زمره موافقان حضور حجازي در استقلال قرار مي گرفت. او چند ماه بعد دستيار حجازي شد اما اختلافات بين اين دو خيلي زود كليد خورد و ناصرخان عذر اميرخان را خواست.

6- ادعاي حيرت انگيزتر قلعه نويي اين بود كه او با ناصر حجازي صرفا اختلاف فني داشته و نه چيز ديگري. بي ترديد نوجوانان كم و سن و سال هم به خاطر مي آورند كه مشكل حجازي با قلعه نويي به هيچ عنوان فني نبود و در اين سالها به ندرت اتفاق افتاد حجازي از سبك بازي استقلال قلعه نويي ايراد بگيرد. او به ساز و كار پيشرفت قلعه نويي در عرصه مربيگري انتقاد داشت و چندين بار صراحتا در گفت و گوهايش گفت زماني كه امير در استقلال دستيار او بوده براي خالي كردن زير پايش تلاش زيادي انجام داده. قلعه نويي و حجازي در دهه گذشته به انحاي مختلف به يكديگر تاختند و از هر حربه اي براي پيروزي در اين جنگ استفاده كردند. با توجه به تعريفي كه از روحيات قلعه نويي وجود دارد چگونه مي توان پذيرفت او در اين جدال ماجراي پيشنهاد دادن حجازي به فتح الله زاده را در گوشه اي از قلبش نگه داشته و آن را علني نكرده است؟! امير قلعه نويي وقتي با مرفاوي دچار اختلاف شد در برنامه نود اعلام كرد اين مربي بارها برايش پيغام و پسغام فرستاده بود تا به استقلال برگردد، او در يك سالي كه مظلومي سرمربي استقلال بود چند مرتبه گفت مظلومي را خودش به فتح الله زاده پيشنهاد داده. چگونه مي توان پذيرفت امير قلعه نويي داستان حجازي را 15 سال جايي بازگو نكرده و از آن در صندوقچه اسرار سينه اش محافظت كرده است. مگر غير از اين است كه اگر حجازي زنده بود اين ادعا را با يك كتاب حرف پاسخ مي داد و حقايق ديگري را علني مي كرد؟ آيا پيش كشيدن اين مباحث سو استفاده از كوتاه بودن دست او از دنيا نيست؟

7- علي فتح الله زاده كه حاضر است روي خط بيايد و ادعاي قلعه نويي را تاييد كند زماني در كنار ناصر حجازي جبهه اي را در استقلال تشكيل داده بود كه هدف اصلي آن جلوگيري از بازگشت امير قلعه نويي به اين تيم بود. حسن روشن در گفت و گويي گفته بود:" وقتي به فتح الله زاده گفتم اشتباه كردي فيروز كريمي را به استقلال آوردي ناسزايي به قلعه نويي گفت و پاسخ داد بهتر از اين بود كه آن .... رابه تيم برگردانم." حالا منافع آقايان اين طور ايجاب مي كند كه در كنار هم باشند و يكديگر را تاييد كنند. در حاليكه ديگر پاي مردي بنام ناصر حجازي در ميان نيست.

8- به عملكرد ناصر حجازي در قامت سرمربي استقلال انتقادهاي زيادي وارد بود و اساسا هدف اين نيست كه پس از مرگش از او شخصيتي بسازيم كه فقط و فقط اجحاف ديده و دم برنياورده. حجازي اتفاقا تا زنده بود خوب از خودش دفاع مي كرد و انتقادها و حملات را بي پاسخ نمي گذاشت. شايد حتي او به عنوان مربي قلعه نويي مي توانست رابطه طرفين را طوري پيش ببرد كه اختلافات قديمي به روز خاكسپاري كشيده نشود. امير قلعه نويي به عنوان يك انسان نمي تواند از مرگ منتقد قديمي اش خوشحال باشد. قلب او هم از شنيدن اين خبر حداقل براي چند ثانيه فشرده شده و شايد بغضي كوچكي هم راه گلويش را بسته باشد. چه آنكه اگر برعكس اين اتفاق رخ مي داد و استاد در سوگ شاگرد مي نشست هم حتما مي شد تصوير چشمان نم زده حجازي را شكار كرد. اكنون اما براي پاك كردن سياهي هاي گذشته راهي وجود ندارد و داستان سرايي كار را از آنچه بوده و هست دردناك تر مي كند.

- تكمله: قلعه نويي بارها و بارها در محافل خصوصي دليل انتقادات صورت گرفته از اظهارات و رفتارهاي وي را حسادت برخي افراد به جايگاهش عنوان كرده است، فارغ از اينكه قلعه نويي چطور مسير پيشرفت را دنبال كرده و در اين بين به طور مستقيم و غيرمستقيم به چه كساني رو زده است بماند، اما به قول خودش، بين اللهي(!) ايراد چنين حركات و صحبتهاي نامعقولي آيا جايي براي حسادت و طمع ورزي به جايگاه او باقي مي گذارد؟

كاش ناصرخان هنوز هم پيش ما بود و مي توانست حقايق را بيش از پيش براي عده اي يادآوري كند. همانها كه نه تنها خود را به خواب زده اند بلكه شرف و انسانيت شان نيز مغفول مانده است.

بزرگان به ما آموخته اند كه ادب را پيش هر كسي رعايت كنيد، حتي آنانكه همواره از واژه «مرد» براي اين و آن استفاده مي كنند اما از شأن و منزلت اين واژه بويي نبرده و صد البته از تزوير و ريا نيز طرفي نبسته اند.

آقاي قلعه نويي! ناصرخان حجازي رفت. آنچه كه در قلب ناصرخان گذشت را فقط آن بالايي مي داند ولا غير. او ديگر بين ما نيست. تو اما براي يك بار هم كه شده، برو و حسابت را با خداي ناصرخان صاف كن و البته وجدان خفته ات را بيدار.

+ پا نوشت: خدا رحمت كند ناصرخان حجازي را، اين اواخر جمله اي ورد زبانش شده بود؛ "غم قفس به كنار... آنچه عقاب را پير مي‌كند، پرواز زاغ‌هاي بي سر و پاست"!
 

cybamin

Registered User
تاریخ عضویت
31 آگوست 2003
نوشته‌ها
1,559
لایک‌ها
138
محل سکونت
اصفهان
کی حال داره بخونه این همه رو. دو تا دیگه با هم دعواشون میشه، ملت بیکار سینه چاک میکنن و خودشون را جر میدن!
 

ShahramB

فروشنده معتبر
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
26 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
4,305
لایک‌ها
590
سن
34
محل سکونت
خوشــــــا شیــــــــــــــــــــــــــــــــراز
کی حال داره بخونه این همه رو. دو تا دیگه با هم دعواشون میشه، ملت بیکار سینه چاک میکنن و خودشون را جر میدن!
من کامل خوندم با حالی که هفته یکی دو متن به این طویلی حس و حال خوندنش و دارم :eek:
همین امضای من خیلی خوب گفته :غم قفس .....
 

e3mad

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 ژانویه 2015
نوشته‌ها
35
لایک‌ها
17
سن
31
فقط امیرخان <3 خیلی قبولت دارم... هوادار واقعی استقلال حمایتت میکنه. یه نفر هم اگه یه روز بخواد بیاد جات علی منصوریانه نه کسایی که وسط فصل ول میکنند میرند و رازی بین هوادارا و خودشون میذارند !
 
بالا