برگزیده های پرشین تولز

تاپیک مخصوص اخبار رشته های ورزشی در ایران

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
اعلام زمان و مکان برگزاری لیگ برتر دوچرخه‌سواری
زمان و مکان برگزاری مرحله دوم رقابت‌های لیگ برتر دوچرخه‌سواری مشخص شد.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت فدراسیون دوچرخه‌سواری، دومین مرحله رقابت‌های لیگ برتر دوچرخه‌سواری جاده آقایان از تاریخ 6 تا 8 مهر ماه به‌مناسبت گرامیداشت دفاع مقدس در شهر تبریز، بدون حضور تماشاگر و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود.

زمان و برنامه اجرایی مسابقات به شرح زیر است:

* پذیرش تیم‌ها یکشنبه 6 مهر ساعت 18 و جلسه فنی ساعت 19

* مسابقه استقامت جاده: روز دوشنبه 7 مهر ساعت 9 صبح

* مسابقه تایم تریل: روز سه شنبه 8 مهر ساعت 9 صبح
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
پرنده‌ای که شنبه ترند شد
مهسا؛حس شادی گل در ارتفاع 4 متری!
بعد از سال ها یک دختر 21 ساله توانست در رشته پرش بانیزه با پرواز 4 متری خود همه نگاهها را خیره کند.



به گزارش "ورزش سه"، مهسا میرزاطبیبی را می توان پدیده جدید دوومیدانی ایران در بخش زنان دانست؛ دختر 21 ساله ای که برای اولین بار در تاریخ این رشته در ایران از مانع 4 متری عبور کرد و حالا اهداف خیلی بزرگتری در سر دارد.


این رکورد که در مرحله دوم لیگ برتر دوومیدانی و در مجموعه آفتاب انقلاب تهران ثبت شد، حالا خیلی از نگاهها را به سمت دختری برده که می گوید به زودی او را در المپیک هم خواهیم دید.


ویدیوی پرش او روز شنبه در فضای مجازی دست به دست می شد و خیلی از کاربران به تمجید از این دختر ایرانی پرداختند تا حالا نام مهسا میرزاطبیبی به نامی آشنا برای مردم و ورزش دوستان باشد.


با اینکه میرزاطبیبی هنوز یک متری با رکورد جهانی این رشته در بخش زنان فاصله دارد، اما روند پیشرفت او نشان می دهد اگر به چند مسابقه بین المللی اعزام شود و امکانات بیشتری در اختیارش قرار بگیرد، پتانسیل پرش های بلندتر از این را هم خواهد داشت.


به همین بهانه دقایقی با مهسا میرزاطبیبی که روز شنبه تمام نگاهها را در ورزشگاه آفتاب انقلاب به خود خیره کرد، همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های رکورددار ماده پرش بانیزه زنان ایران را در گفت و گو با "ورزش سه" می خوانید.




01529378.jpg



مدت ها برای رکورد 4 متری تلاش کردم


من مدت هاست برای رسیدن به رکورد 4 متر و بالاتر از آن تمرین می کردم. در مرحله قبلی لیگ باشگاههای کشور هم که رکورد 3.91 متر را زدم و رکورد ملی را جابجا کردم، می خواستم به رکورد 4 متر برسم، اما نشد. این بار دیگر بعد از ثبت پرش 3.92 توانستم از مانع 4 متری هم عبور کنم و به رکوردی که فکرش را می کردم، برسم. در پرش با نیزه باید رکورد را سانتی متر به سانتی متر افزایش دهیم، اما من حتی شانسم را برای رکورد 4.10 متر هم امتحان کردم که نشد.


رکورد مردان و زنان قابل مقایسه نیست


در تمرینات با اینکه خیلی پرش انجام نمی دهیم، اما بیشتر از این هم پریدم. رکورد پرش با نیزه زنان در جهان 5 متر است و امیدوارم یک روزی به آن هم برسم. البته در کل به خاطر شرایط بدنی و فیزیکی زنان در دنیا هم بیش از یک متر رکورد مردان و زنان فاصله دارد. اصلا نمی توانیم رکورد مردان ایران را با زنان مقایسه کنیم. من اولین دختر پرش بانیزه ایران هستم که بالای 4 متر پریدم و از این به بعد هم سعی می کنم رکوردم را افزایش دهم.



01529379.jpg



هدفم رسیدن به ورودی المپیک است


من اهداف بزرگی دارم و می خواهم با تمرین و تلاش به رکورد ورودی المپیک و طلای قهرمانی آسیا برسم. رکورد ورودی المپیک 4.70 متر است و حتی در همین مدت کوتاه باقی مانده این پتانسیل را در خودم می بینم که بتوانم این رکورد را برای المپیک توکیو بزنم. اگر هم نشد برای دوره بعد تلاش می کنم و فرصت زیادی دارم تا به این رکوردها برسم.


بیشتر از پاداش به اعزام بین المللی نیاز دارم


فدراسیون برای ورزشکارانی که رکورد ملی را جابجا می کنند، پاداش تعیین می کند. البته این پاداش بعد از اعلام نتایج تست دوپینگ پرداخت خواهد شد. بیشتر از این جایزه من نیاز دارم که به مسابقات بین المللی اعزام شوم و تجربه کسب کنم. البته در چند سال اخیر سابقه حضور در مسابقات ترکیه 2018، قهرمانی داخل سالن آسیا و قهرمانی آسیا در قطر را دارم. در مسابقات داخل سالن به مدال نقره رسیدم؛ اما نیاز دارم که به تورنمنت های باکیفیت اعزام شوم تا رکوردم افزایش پیدا کند. متاسفانه در ایران رقبایم فاصله زیادی با من دارند.



01529377.jpg



با محسن ربانی تمرین می کنم


پرش با نیزه قاعدتا با نیزه، تشک پرش و لاین مناسب پرش نیاز دارد. خدا را شکر امسال با تیم پلیمر خلیج فارس در لیگ برتر هستم که تجهیزات خوبی را در اختیار ما گذاشتند. من ساکن تهران هستم و در تهران هم با آقای ربانی تمرین می کنم که خیلی برایم زحمت کشیدند. امیدوارم بتوانم خیلی زود به رکوردهای بهتری برسم.


از رکوردشکنی ورزشکار سوئدی الگو می گیرم


من مسابقات خارجی را هم دنبال می کنم و از ورزشکاران باکیفیت جهان الگو می گیرم. در رشته پرش با نیزه اخیرا یک ورزشکار سوئدی مطرح شده که رکوردهای زیادی را جابجا کرده. او اخیرا توانسته از روی مانع 6.16 متری هم عبور کند؛ با اینکه فکر کنم فقط 20 سال دارد. البته همانطور که گفتم هم شرایط مردان با زنان متفاوت است و هم شرایط ما در ایران را نمی توانید با یک ورزشکار خارجی مقایسه کنید.

01529389.jpg


01529390.jpg


01529391.jpg


01529388.jpg

 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران

یک پزشک و یک فیزیوتراپ بازداشت شدند
احتمال دوپینگ در توردوفرانس
تحقیقات برای وجود احتمال دوپینگ در تور دوچرخه سواری فرانسه آغاز شد و در این راستا یک پزشک و یک فیزیوتراپ هم بازداشت شدند.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از Inside the games، پلیس تحقیقات خود را در مورد وجود ادعای دوپینگ در تور دوچرخه سواری فرانسه آغاز کرده است و در این میان یک پزشک و یک فیزیوتراپ بازداشت شده اند.
تحقیقات بیشتر بر روی تیم آکه آ سامسیک فرانسه آغاز شده است چرا که محصولات دارویی و تجهیزات تزریق از این تیم در جستجوها کشف شده که می تواند برای دوپینگ استفاده شود. از این رو پزشک و فیزیوتراپ تیم برای انجام تحقیقات بازداشت شده اند.

پلیس های مبارزه با آسیب های زیست محیطی و بهداشت عمومی جستجو در هتلی که این تیم حضور داشت را انجام دادند و حتی اتاق نایرو کواینتانا رکابزن برجسته این تیم نیز مورد بررسی قرار گرفت. نایرو و برادرش دایر کواینتانا نیز مورد بازجویی قرار گرفتند.
دادستان مارسی با اعلام اینکه تحقیقات در انجام است گفت: اتحادیه جهانی دوچرخه سواری نیز اعلام کرد از این تحقیقات استقبال می کند.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران

سوریان: به دنبال به گردش در آوردن چرخ کشتی بودیم
عملکرد کشتی گیران در رقابت های لیگ مهم است
نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: به دنبال به گردش در آوردن چرخ کشتی بودیم و به همین خاطر مجوز برگزاری بیستمین دوره رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی باشگاه های کشور جام یادگار امام (ره) را از معاونت وزارت بهداشت گرفتیم.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، حمید سوریان در مورد برگزاری لیگ کشتی اظهار داشت: برای فدراسیون کشتی بسیار مهم بود که چرخ کشتی به گردش درآید و به دلیل لغو شدن بازی های المپیک 2020 توکیو در سال جاری، اولین برنامه و هدف ما برگزاری رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی بود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه لیگ کشتی بعنوان یک منبع درآمد برای کشتی گیران و مربیان محسوب می شود، با توجه به شرایط خاص کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، با ارائه پروتکل های بهداشتی، مجوز برگزاری این مسابقات را از معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفتیم تا به نوعی بار دیگر رونق به کشتی باز گردد و کشتی گیران مطرح بتوانند تمرینات خود را برگزار و رقابت های رو در رو و جدی را داشته باشند.

نایب رئیس فدراسیون کشتی تأکید کرد: البته از تمامی تیم ها می خواهیم که موارد ایمنی و پروتکل های بهداشتی از جمله قرنطینه و انجام تست های لازم را در دستور کار قرار دهند و کاملا این موارد را رعایت کنند تا خدای نکرده سلامتی کشتی گیران که از اولویت های اصلی ما محسوب می شود به خطر نیافتد.

دارنده مدال طلای المپیک و شش مدال طلای جهان تصریح کرد: کادر های فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی این مسابقات را زیر نظر خواهند گرفت و عملکرد کشتی گیران برای آن ها و فدراسیون در این رقابت ها مهم است.

سوریان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی اظهار داشت: پس از برگزاری دور رفت رقابت های لیگ برتر کشتی، جلسه ای را با کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی برگزار خواهیم کرد تا در صورت برگزار شدن رقابت های جهانی بزرگسالان جهان در سال 2020 در آذرماه تصمیم گیری های لازم را در این خصوص انجام دهیم و اگر هم این رقابت ها برگزار نشد، دور برگشت و مراحل نیمه نهایی و نهایی لیگ انجام خواهد شد و پس از آن بار دیگر جلسه ای با کادرهای فنی خواهیم داشت تا در مورد برگزاری اردوهای هدفمند به جهت حضور در رقابت های گزینشی المپیک و کسب سهمیه برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران

سنگ‌نوردان باید از حق‌شان دفاع کنند
گرجی: ورزش حرفه‌ای یعنی آسیب‌دیدگی
نایب رئیس بانوان فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: ورزش حرفه‌ای آسیب‌دیدگی دارد و دوندگان کوهستان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، مهین گرجی در پاسخ به برخی موارد مطرح شده مبنی بر آسیب‌دیدگی جدی دوندگان کوهستان اظهار داشت: ورزش در سطح حرفه‌ای آسیب دیدگی دارد و هر رشته ورزشی آسیب‌دیدگی خاص خودش را دارد. سنگ‌نوردی، کوهنوردی، هیمالیانوردی و دوی کوهستان آسیب خاص خودش را دارد و وقتی یک رشته به صورت جهانی فعالیت می‌کند و علاقمندی مردم زیاد باشد، مجبوریم برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی درخصوص برگزاری اردوهای تیم ملی سنگ‌نوردی بویژه برای دارابیان و رکابی که برای به دست آوردن سهمیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو تمرین می‌کنند، گفت: اردوهای سنگ‌نوردی را برای ورزشکاران برگزار خواهیم کرد. برنامه‌های آموزشی را تا جایی‌که پروتکل‌های بهداشتی به ما اجازه می‌داد، برگزار کردیم و مسابقات دوی کوهستان را نیز به صورت نیمه متمرکز برگزار کردیم. در عین حال باید مسابقات سنگنوردی را باید برگزار کنیم، چون وقتی مسابقات کسب سهمیه بازی‌های المپیک انجام می‌شود، بازیکنان ما باید از حق و حضور خودشان دفاع کنند. به هر روی محیا دارابیان تمرینات خود را در استان زنجان انجام می‌دهد و الناز رکابی نیز تمرین می‌کند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی درباره نشست تخصصی با مهین فرهادی‌زاد، معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان گفت: همکارانم در این نشست‌ها دیدگاه‌های متفاوتی ارائه می‌دهند و معاون توسعه ورزش بانوان و مدیران کل خود نظرات کارشناسی می‌دهند که به ما خط و مشی می‌دهد و ما مطالب گفته شده را در فدراسیون بومی سازی می کنیم که قطعا خیلی راهبردی است.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
اصفهان قهرمان اسلالوم بانوان ایران شد

اصفهان قهرمان مسابقات قایقرانی اسلالوم بانوان شد.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فدراسیون قایقرانی، مسابقات قهرمانی کشور قایقرانی اسلالوم بانوان به میزبانی هیات قایقرانی استان البرز در رودخانه کرج برگزار شد.
در این رقابت قایقرانانی از استان‌های اصفهان، مازندران، تهران، قزوین، زنجان، البرز، یزد، کردستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه حضور داشتند.

قایقرانان در بخش کانواسلالوم و کایاک‌اسلالوم در دو ران به رقابت پرداختند و در پایان چهره نفرات برتر مشخص شد.
بر این اساس در بخش کانواسلالوم یاسمن رضاسلطانی از توابع تهران، نیروانا اسدبیگی از تهران و نگار صادقی از قزوین در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.
در بخش کایاک‌اسلالوم رکسانا رازقیان از اصفهان مقام اول، نازنین فرزانه از تهران مقام دوم و ملیکا سماکی از مازندران مقام سوم را بدست آوردند.
در رده‌بندی تیمی نیز تیم اصفهان با ٢٠ امتیاز و با توجه به کسب مدال طلا در رده نخست قرار گرفت، تیم تهران با ٢٠ امتیاز دوم شد و تیم قزوین با ١٧ امتیاز جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
پتروشیمی بندرامام به لیگ برتر بسکتبال بازگشت
در راستای اقدامات انجام شده برای حضور تیم‌های ریشه‌دار و باسابقه در لیگ برتر بسکتبال، مسئولان بندرامام موافقت خود را برای بازگشت پتروشیمی به این رقابت‌ها اعلام کردند.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، پتروشیمی بندرامام از تیم های همیشه حاضر و مدعی در رقابت های باشگاهی لیگ برتر بسکتبال به حساب می آید.
این تیم که قهرمانی آسیا و نایب قهرمانی غرب آسیا را هم در کارنامه دارد سال گذشته هم یکی از مدعیان اصلی در کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر بود و این مهم را با ایستادن در رده دوم جدول رده بندی مرحله مقدماتی مسابقات اثبات کرد.

مسئولان فدراسیون بسکتبال که به خاطر شیوع کرونا برگزاری دیدارهای پلی آف را لغو کردند اما در تصمیم گیری نهایی برای مختومه اعلام کردن پرونده مسابقات هیچ جایگاهی برای پتروشیمی یا شهرداری گرگان که رده نخست مرحله مقدماتی را از آن خود کرده بود، لحاظ نکردند.

همین مسئله دلخوری مسئولان این دو تیم را موجب شد طوریکه در بازه زمانی تعیین شده از اعلام آمادگی تیم ها جهت حضور در لیگ ۹۹ امتناع کردند. با این حال شهرداری گرگان خیلی وقت پیش از این به رایزنی های فدراسیون بسکتبال برای بازگشت به لیگ برتر پاسخ مثبت داد اما این پاسخ مسئولان پتروشیمی تا امروز به طول انجامید.

خضیر شاهوردی از مربیان بومی بندرامام که سال گذشته هم با کادر فنی پتروشیمی همکاری داشت در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید بازگشت این تیم به لیگ بسکتبال گفت: در جلسه ای که اخیرا رئیس هیات بسکتبال خوزستان (محمدرضا پیرعباسی) با مدیریت باشگاه پتروشیمی داشت، موفق شد موافقت این باشگاه را برای حضور دوباره در لیگ برتر بسکتبال جلب کند.
وی با بیان اینکه شرکت پتروشیمی در لیگ ۹۹ به فدراسیون بسکتبال هم اطلاع رسانی شده است، خاطرنشان کرد: البته به خاطر اعلام آمادگی دیرهنگام و اینکه بیشتر بازیکنان وضعیت قراردادی خود را مشخص کرده اند، پتروشیمی با شرایطی متفاوت نسبت به همیشه در مسابقات حضور پیدا می کند. احتمالا ترکیب تیم با حضور بازیکنان بومی کامل می شود.

شاهوردی با ابراز خرسندی از اینکه سهمیه بسکتبال خوزستان در لیگ برتر حفظ شده، خاطرنشان کرد: امیدواریم پتروشیمی امسال هم حضور شایسته ای در لیگ برتر داشته باشد.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران

رای کمیته انضباطی برای دو کشتی‌گیر صادر شد
جلسه کمیته انضباطی فدراسیون کشتی برای تعیین وضعیت نادر حاج آقانیا و عباس فروتن تشکیل و این کمیته رای خود را صادر کرده است.


به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، در حالی که عقد قرارداد نادر حاج آقانیا و عباس فروتن با سه باشگاه دریاچه ارومیه، هیئت کشتی قائمشهر و استقلال محل اختلاف در باشگاه استقلال و قائمشهر شده بود و هر دو تیم هرگز حاضر به توافق در این زمینه نشدند، پرونده اعتراض دو تیم به کمیته انضباطی ارجاع شد.

در همین رابطه، صبح امروز (اول مهر) جلسه کمیته انضباطی برای تعیین وضعیت دو کشتی گیر تشکیل شد و گفته می‌شود رأی به سود استقلال صادر شده است.

حکم کمیته انضباطی باید به امضای رئیس فدراسیون کشتی برسد تا به تیم‌ها ابلاغ شود.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران

هجوم تماشاگران به اولین مسابقه اتومبیلرانی سال
حمله نافرجام به رکورد درگ ایران
صبح جمعه صف طولانی خودرو‌های تماشاگران در اتوبان تهران-ساوه خودنمایی می‌کرد.


به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که بیشتر مسابقات ورزشی ایران به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا چند ماهی است که متوقف مانده، برگزاری یک مسابقه اتومبیلرانی در رشته درگ با استقبال قابل توجه تماشاگران مواجه شد. جمعه گذشته در پیست اتودروم آیلند مسابقه درگ یا شتاب برگزار شد و شرکت کنندگان زیادی نیز در این مسابقه حضور پیدا کردند.
این مسابقه با اینکه در تقویم فدراسیون اتومبیلرانی نبود و در زمره مسابقات رسمی سال محسوب نمی‌شد، اما نشان‌دهنده عطش و انتظار طرفداران این رشته پرهیجان و جذاب بود. صبح جمعه صف طولانی خودرو‌های تماشاگران در اتوبان تهران ساوه خودنمایی می‌کرد و خیل مشتاقان به تدریج وارد مجموعه آیلند شدند.

از سوی دیگر تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقه نیز بیش از حالت عادی بود و ظاهرا حدود ۱۲۰ خودرو برای مسابقه ثبت نام کرده بودند. با این حال کیفیت رقابتی مسابقه به دلیل غیبت تعداد زیادی از رانندگان و ماشین‌های عنوان‌دار، چنگی به دل نزد. در عین حال گروه برگزاری با دعوت از برخی قهرمانان مثل سامان خنجری رکورددار ایران، ارسطو عامری و عطا ماجدی به بهانه اعطای کاپ قهرمانی سال ۹۷، تماشاگران را به دیدن این مسابقه جلب کرده بودند. البته بسیاری از تماشاگران گلایه کردند که چرا در پوستر مسابقه عکس ماشین رکورددار ایران بود، اما سامان خنجری در مسابقه شرکت نکرد در حالی که طبق توضیحات قهرمان بلامنازع کلاس آزاد درگ ایران، او اصلا به قصد مسابقه حضور نداشته و خودرو داتسون خود را با شکل و شمایلی تازه و به درخواست کمیته درگ، تنها برای نمایش همراه آورده بود.

مسابقه درگ آیلند کاپ البته حواشی دیگری هم داشت. حضور بیش از ظرفیت تماشاگران باعث شد برخی از مردم از دسترسی آسان به امکانات عادی و رفاهی مجموعه محروم شوند. از طرفی تعداد خودرو‌های شرکت کننده در کلاس خودرو‌های ۴ سیلندر نیز زیاد بود و رقابت این تعداد خودرو با اسب بخار نه چندان غول‌آسا، تا حدی خسته کننده و طولانی شد. حضور موتورسواران در درگ نیز پس از مدت‌ها جلب توجه کرد.
در عین حال حضور خودرو پاترول سافاری علی شیخ رضایی در کلاس آزاد نیز ماجرا‌هایی را به وجود آورد. شیخ رضایی در روز تایم‌گیری با گروه فنی بزرگ و همراهان متعددی وارد پیست شد و رکورد نسبتا خوبی (۱۰.۹۶ ثانیه) هم به دست آورد، اما در روز مسابقه ناگهان اعلام شد که او تنها قصد دارد پس از پایان مسابقه، رکورد ملی ایران را بشکند. این اتفاق در حالی رخ داد که سامان خنجری صاحب رکورد ثبت شده ملی ایران با زمان ۹ ثانیه و ۶۳۶ هزارم ثانیه در حاشیه پیست قرار داشت.

این رکوردگیری پس از پایان زمان رسمی مسابقه و با ریختن چسب مخصوص زیر لاستیک‌ها و در پیست و استفاده از امکانات دیگر که پیش از این به کار گرفته نشده بود انجام گرفت، اما تلاش علی شیخ رضایی برای حمله به رکورد زیر ۱۰ ثانیه ایران موفقیت‌آمیز نبود و او در نهایت زمانی در حدود ۱۰.۶ ثانیه را با سر و صدای زیاد ثبت کرد. این خودرو حتی یک مسابقه با قهرمان موتورسواری ریس ایران یعنی مهدی جابری هم برگزار کرد که برتری جابری در آن کاملا محسوس بود.
جالب است که حتی اگر تلاش علی شیخ رضایی با خودرو ۱۵۰۰ اسب بخاری‌اش به نتیجه می‌رسید و زمان تازه‌ای هم ثبت می‌شد، این رکورد نمی‌توانست به عنوان رکورد ملی ثبت شود چرا که رکورد‌های اینچنینی در وهله اول باید در شرایط مسابقه و آن هم در مسابقات رسمی کشوری ثبت شوند نه در حالی که مسابقه در تقویم رسمی فدراسیون نیست و رقیبی هم در کار نیست.

در هر صورت مسابقه درگ آیلند با این ماجرا به پایان رسید و رکورد ملی همچنان در اختیار سامان خنجری پابرجا ماند.

https://ck.yektanet.com/aa/click/v4...9%87&gat=020a3fc7-5e05-48f6-c81f-2f1627fa8b04

اسامی نفرات برتر کلاس‌های مختلف به شرح زیر است:
* پژو ۸ سوپاپ: ۱- مهدی سمندر، ۲- محمد محمودیان، ۳-محمدرسول بساطی
* ۴ و ۶ سیلندر توربو دیفرانسیل جلو:۱- حسین سلطانی، ۲-ابوالفضل مرادی، ۳-حبیب مظلوم
*۴ و ۶ سیلندر توربو دیفرانسیل عقب: ۱-حامد سنگدوینی، ۲- حامد کرمی، ۳- رضی بحری
* کلاس اوورال:۱-ابوالفضل مرادی، ۲- شایان خسروی، ۳-فرید توفیقی
*۲۰۶ جی تی: ۱-محمد نوذری، ۲-امیر قائدیان، ۳- آرین هاروطونیان
* ۲۰۶ استریت:۱-محمد صادق درکی، ۲- ارسلان لیموچی، ۳- حامد قانع
*۴ و ۶ سیلندر اتمسفر دیفرانسیل جلو: ۱-محمد نوذری، ۲-علی دهقان، ۳-محسن عبدلی
*۸ سیلندر اتمسفر: ۱-علی اکبر کمالی، ۲-فرید توفیقی، ۳-شهریار کریمی
*۴ و ۶ سیلندر اتمسفر دیفرانسیل عقب: ۱-امیر ضیایی، ۲- شهریار کریمی، ۳- بهنام اسماعیلی
*موتور ریس: ۱-مهدی جابری، ۲-ساسان اکبری، ۳-حسین خانلو
* موتور استریت: ۱-محسن معصومی، ۲-سهند دلداده، ۳- امیر شجاعی

01529732.jpg


01529733.jpg


01529734.jpg


01529735.jpg
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران

احمدی: حضور ایلخان نوری منع قانونی دارد
واکنش معاون وزیر به ادعای جنجالی یک کاندیدا
معاون وزیر ورزش گفت: سعی وزارتخانه این بود که مورد ایلخان نوری را با مراجع ذیربط هماهنگ کند اما در این باره منع قانونی دارد.

به گزارش "ورزش سه" از تسنیم عبدالحمید احمدی در مورد ادعای یکی از نامزدهای انتخابات فدراسیون بدنسازی مبنی بر درخواست وزیر ورزش برای حضورش در انتخابات اظهار داشت: اصلا چنین چیزی نیست و حرف بی‌ربطی است. هر کاندیدایی چنین حرفی زده، ادعای گزافی کرده و قابل اثبات هم نیست. برخی کاندیداها برای اینکه خود را به وزارت ورزش نزدیک کند، چنین ادعایی را مطرح می‌کنند در حالی که تصمیم اصلی را در مورد انتخابات، مجمع می‌گیرد و هر کسی را که مجمع انتخاب کند، رئیس فدراسیون خواهد شد. کسی به این ادعاها توجهی نمی‌کند.

معاون وزیر ورزش در مورد رئیس پیشین فدراسیون نجات غریق گفت: ایلخان نوری خودش موضوع را توضیح داده و در نامه‌ای که برای فدراسیون نوشته، این موضوع منعکس شده است. در این بین منع قانونی وجود دارد که باید به آن توجه شود. سعی وزارتخانه این بود که مورد ایشان را با مراجع ذیربط هماهنگ کند تا به کارش ادامه دهد اما اگر منع قانونی وجود داشته باشد، همه باید به قانون تمکین کنند. نوری در نامه‌ای که به وزیر نوشته، تمکین خود را از قانون اعلام کرده و برای وزارت ورزش هم اجرای قانون در اولویت است.

احمدی تصریح کرد: اگر سرپرستی برای فدراسیون نجات غریق در نظر گرفته شود باید از نیروهای این فدراسیون باشد تا با مسائل و برنامه‌های آن آشنا باشد و شرایط را برای برگزاری انتخابات مهیا کند. وزارت ورزش هنوزر تصمیمی در مورد سرپرست این فدراسیون نگرفته و پس از بررسی و نظر وزیر ورزش، شخص مورد نظر معرفی خواهد شد.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران

ماهری‌پور: وزارتخانه نباید دخالتی در انتخابات کند
تهدید قویترین مرد ایران به خودسوزی!
رکورددار لیفت ایران و یکی از بهترین‌های جهان در این رشته، تهدید کرده در صورت دخالت‌های بیرونی در انتخابات فدراسیون بدنسازی خودسوزی خواهد کرد!

به گزارش "ورزش سه"، پیمان ماهری‌پور که چند سالی است به عنوان قویترین مرد ایران شناخته می‌شود و رکورددار لیفت ایران است، اخیرا به شکلی عجیب از برخی دخالت‌های بیرونی در انتخابات پیش روی فدراسیون پرورش اندام عصبانی شده و تهدید به خودسوزی کرده است.

این ورزشکار که در مسابقات جهانی ددلیفت هم موفق به کسب مدال طلا شده است، چند ماه قبل موفق شد وزنه ۴۷۶ کیلوگرمی را مهار کند تا از این نظر یکی از برترین‌های جهان لقب بگیرد. پیمان ماهری‌پور جزو سه نفر برتر جهان در بالا کشیدن وزنه‌های فوق سنگین است و در تعقیب حریفان مقتدری چون "ادی هال" و "هافتور بجورنسون" می‌باشد.

حالا انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام که احتمالا در یک ماه آینده برگزار می‌شود،‌ به بهانه‌ای تبدیل شده تا پیمان ماهری‌پور با انتشار یک استوری مسئولان وزارت ورزش را به خودسوزی تهدید کند.

قویترین مرد ایران درباره انتشار این استوری تهدیدآمیز با تصویر معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش به "ورزش‌سه" گفت: متاسفانه این روزها زیاد می‌شنویم یکی از کاندیدا که فرماندار یک شهر است، خودش را گزینه وزارت ورزش معرفی می‌کند و از طرف برخی مسئولان حمایت می‌شود. یارمحمدیان حتی سابقه مدیریتی ورزشی نداشته و فقط 4 سال رییس هیات بوده، اما جالب است هر جا می نشیند، می گوید که من انتخاب شدم و وزارت ورزش پشت من است. این ادعا یعنی همه انتخابات فقط یک فیلم و بازی است تا این آقا رییس شود. این کاندیدا از همین حالا آن 10، 11 رایی که مربوط به وزارت ورزش است در اختیار خودش می بیند.

01529756.jpg
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران

احسان حدادی هم رای می‌دهد
20 مهر، تاریخ انتخاب رییس جدید دوومیدانی
مجمع انتخاباتی فدراسیون دو‌ومیدانی روز 20 مهرماه برای معرفی رییس جدید این فدراسیون برگزار می شود.

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون دوومیدانی که حالا نزدیک به یک سال است با سرپرست به کار خود ادامه می‌دهد، یک بار در اسفندماه با برگزاری انتخابات قرار بود رییس جدید خود را بشناسد، اما به خاطر اتفاقات عجیبی که کرونا رقم زد و تعداد اعضای مجمع به حدنصاب نرسید، انتخابات باطل شد.

حالا بعد از نام‌نویسی دوباره از کاندیداها، با اعلام وزارت ورزش مجمع انتخاباتی فدراسیون دو و میدانی به منظور انتخاب ریاست این فدراسیون روز ۲۰ مهر ماه برگزار خواهد شد.

ایوب بهتاج، سید حسین جلالی، حامد جولایی، افشین داوری، مصطفی زرین افضل، هاشم صیامی، محمدرضا محققی و مریم منظمی به عنوان کاندیداهای نهایی این فدراسیون معرفی شدند.

همچنین احسان حدادی، مهدی پیرجهان و ریحانه مبینی به عنوان (نماینده ورزشکاران)، شهرام شهبازی (نماینده داوران)، هادی سپهرزاد (نماینده مربیان)، دانشگاه آزاد اسلامی و پلیمرخلیج فارس (نمایندگان باشگاهها) در این مجمع حضور خواهند داشت.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران

دو مبتلا به کرونا در رقابت‌های اسنوکر مسترز اروپا
تست کرونا دو بازیکن حرفه‌ای اسنوکر جهان که در مسابقات اسنوکر مسترز اروپا شرکت کرده‌اند، مثبت شد.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، از روز گذشته (دوشنبه) رقابت‌های اسنوکر مسترز اروپا آغاز شده است. این رقابت‌ها در مرحله نخست به صورت تک حذفی و با حضور ۱۲۸ بازیکن از ۳۱ شهریورماه در میلتون کینز انگلستان پیگیری می‌شود.

این رقابت‌ها تحت تدابیر شدید بهداشتی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دنبال می‌شود. در جدیدترین اخبار به دست رسیده مشخص شد که دو بازیکن حرفه‌ای اسنوکر مبتلا به کرونا هستند. تست کرونا گری ویلسون و دنیل ولز مثبت اعلام شد. بعد از اطلاع این موضوع، تصمیم بر این شد که این دو بازیکن از این رقابت‌ها کنار گذاشته شوند.

البته این پایان ماجرا نبود و سه بازیکن دیگر هم به دلیل تماس با بازیکنان کرونایی تصمیم گرفتند که از مسابقات کنار روند. مایکل وایت، الیوت سیلور و دیوید لی لی از بازیکنانی بودند که بعد از ارتباط با دو بازیکن کرونایی از این رقابت‌ها کنار رفتند.


رونی اُ سالیوان قرار بود در این رقابت‌ها به مصاف ولز رود که با این اتفاق او مستقیما به دور بعد صعود کرد.

به گفته بی بی سی، از بازیکنان حاضر در این رقابت‌ها روز دوشنبه تست کرونا گرفته شد و مسوولان مسابقه جواب آن را سه شنبه منتشر کردند.

سایر بازیکنان و مسوولان کرونا نداشته و می‌توانند رقابت‌ها را ادامه دهند.

دو اسنوکر باز ایرانی در این رقابت‌ها حضور دارند. سهیل واحدی شب گذشته نتیجه را به حریف واگذار کرد. حسین وفایی دیگر نماینده اسنوکر ایران قرار است به مصاف حریف خود رود.

قهرمان این دوره از رقابت‌ها ۸۰ هزار پوند جایزه نقدی دریافت خواهد کرد.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
قهرمانی چهارمحال‌ و ‌بختیاری در مسابقات قایقرانی اسلالوم
نفرات برتر مسابقات قایقرانی اسلالوم آقایان قهرمانی کشور در بخش کانو و کایاک مشخص شدند.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط‌عمومی فدراسیون قایقرانی، مسابقات قهرمانی کشور اسلالوم آقایان گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و یادواره شهید سرافراز جمشید موسی‌زاده به میزبانی هیئت قایقرانی استان البرز در رودخانه کرج برگزار شد و قایقرانان استان‌های چهارمحال و بختیاری، البرز، فارس، گیلان، تهران، اردبیل، کردستان، خوزستان، مازندران و اصفهان در این رقابت‌ها شرکت کردند.

رقابت‌ها در بخش کایاک‌اسلالوم و کانواسلالوم در دو دور برگزار شد و در پایان نفرات برتر مشخص شدند.

در پایان رقابت‌ها در ماده کانواسلالوم محمدمهدی کنارنگ از چهارمحال و بختیاری، مهدی کریمی از گیلان و حسین حاتمی از البرز مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند. در ماده کایاک‌اسلالوم نیز ماهان ادریسی از مازندران اول، مرصاد واحدی از تهران دوم و محمدمهدی کنارنگ از چهارمحال و بختیاری سوم شدند.

در رده‌بندی تیمی چهارمحال و بختیاری با ٢١ امتیاز قهرمان شد، تهران با ١٨ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و البرز با ١٧ امتیاز جایگاه سوم را از آن خود کرد.

در مراسم توزیع مدال این رقابت‌ها که با حضور رئیس فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز و دیگر مسئولان ورزش استان برگزار شد، از خانواده شهید سرافراز جمشید موسی‌زاده با حضور برادر شهید تقدیر به عمل آمد.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران

محمد بنا: رابطه من با سوریان مثل پدر با پسرش است
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: منتظر روز ۱۴ مهرماه و اعلام اتحادیه جهانی کشتی در مورد برگزاری رقابت‌های جهانی یا عدم برگزاری آن هستیم،

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، محمد بنا با بیان این مطلب افزود: صد در صد کشتی باید از یک جایی شروع می شد، از علیرضا دبیر، حمید سوریان به خاطر تلاش‌هایشان برای راه اندازی لیگ برتر کشتی قدردانی می کنم، چراکه با این کار دوباره رونق به کشتی باز می گردد و کشتی گیران از این موضوع خوشحال هستند و این یک کار بسیار مثبت بود.
وی ادامه داد: کشتی از همه چیز مهمتر است و نباید بگذاریم که جایگاه و اهمیت آن در بین مردم پایین بیاید و یکی از راه های این کار برگزاری مسابقات و شروع دوباره تمرینات است.

بنا تصریح کرد: البته لیگ کشتی به لحاظ مالی نیز به کشتی گیران و مربیان کمک می کند و یکی از مزایای برگزاری این رقابت ها همین موضوع محسوب می شود برای اینکه اکثر کشتی گیران منبع درآمدی جز مسابقات لیگ ندارند.
وی افزود: اما در این میان از باشگاه ها هم می خواهم همانطور که کشتی گیران با جان و دل برای تیم ها به میدان می روند آن ها هم به تعهدات خود به آن ها عمل کنند، تا حداقل کشتی گیرانی که در این شرایط سخت، از لحاظ اقتصادی در تنگنا هستند، بتوانند راحت تر به تمرینات خود ادامه دهند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان این مطلب که کادر فنی تیم ملی مبارزات کشتی گیران در رقابت های لیگ را زیر نظر می گیرد گفت: همانطور که آقای سوریان نیز قبلا گفتند، ما عملکرد کشتی گیران در مسابقات لیگ را بررسی خواهیم کرد و حتما کشتی هایی برگزار خواهد شد تا نفرات مطرح با یکدیگر برخورد کنند و کادر فنی نیز از نزدیک در جریان شرایط آمادگی کشتی گیران قرار گیرد.
وی در مورد برنامه های تیم ملی کشتی فرنگی گفت: منتظر روز ۱۴ مهرماه و اعلام اتحادیه جهانی در مورد برگزاری رقابت های جهانی یا عدم برگزاری آن هستیم، اگر مسابقات جهانی بزرگسالان در آذرماه برگزار شود، لیگ می تواند معیاری برای کادر فنی برای سنجش کشتی گیران از نظر میزان آمادگی آن ها باشد، البته برد و باخت ها در لیگ با توجه به ارفاق وزن و تک کشتی بودن ملاک مناسبی برای آگاهی از میزان توانایی فنی و جسمانی کشتی گیران نیست، چراکه مسابقات جهانی در چند دور و سر وزن قانونی برگزار می شود، علاوه بر آن ما باید از سلامت ورزشکاران نیز صد درصد مطمئن باشیم.

بنا ادامه داد: در انتخاب از کادر فنی نظر می خواهم ولی حرف اول و آخر را خودم خواهم زد، اما در این ۱۵، ۱۶ سال نگاه کنید که آیا محمد بنا با یک کشتی، کسی را انتخاب کرده یا نه، اما حالا که بحث چرخه می شو.، باید بگویم که من یک کشتی گیر را از روزی که در اردو وارد می شود زیر نظر می گیرم در چندین مسابقه میدان می دهم و عملکرد آن را در اردوها و مسابقات می سنجم و در واقع در یک دوره و یک چرخه بلند مدت یک کشتی گیر را امتحان و آزمایش می کنم تا آن را برای تیم ملی انتخاب کنم.
وی گفت: اگر مسابقات جهانی برگزار نشود نیز، برگزاری لیگ باز هم کار خوبی است که چرخ کشتی را به گردش درآورده و بعد از چند ماه کشتی گیران به روی تشک بازگشته اند و در واقع کشتی زنده می شود.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد اینکه تصمیمات فنی کشتی فرنگی با نظر حمید سوریان گرفته می شود گفت: حرف حمید سوریان، حرف من است، من احترام زیادی برای حرف وی قائلم و وی بزرگ کشتی است با اینکه من یک موقع سمت استادی وی را داشتم اما در این مواقع ما با یکدیگر تبادل نظر می کنیم و نظر ایشان را قبول دارم و به ایشان افتخار می کنم.

وی ادامه داد: ما به عشق حمید سوریان زندگی می کنیم و رابطه من با حمید سوریان مانند رابطه یک پدر با فرزندش است. حمید هم افتخارات بسیاری را در کشتی فرنگی کسب کرده و هم بسیار در کار فنی کاربلد است و نگاه او تخصصی است.
بنا در پایان خاطرنشان کرد: ما باید به دنبال این باشیم که اهمیت کشتی را دوباره در میان جامعه و اصحاب رسانه زیاد کنیم، در موارد فنی اگر هم عقیدگی باشه، یا نباشد مشکلی نیست همه باید حرف بزنند و نظرات خود را بیان کنند، آقای سوریان، آقای کاوه، آقای محمدی باید صحبت کنند تا تنور کشتی داغ شود و در نهایت هم پس از بیان تمامی نقطه نظرات، آقای دبیر بعنوان رئیس فدارسیون کشتی حرف آخر را می زند.
 
بالا