:general105: در این مقاله از ایران تبلیغ قصد داریم مزایا و معایب هر دو روش سئو سایت و تبلیغات گوگل را بررسی کنیم و کمک کنیم تا یک انتخاب آگاهانه در این زمینه داشته باشید ، در ادامه با ما همراه باشید تا با تفاوت این دو آشنا شوید.
مقایسه سئو سایت و تبلیغات گوگل
سئو سایت و بهینه سازی سایت یکی از مرسومترین روشهای بازاریابی برای تجارتهای اینترنتی است و یک سرمایهگذاری مطمئن و طولانیمدت برای جذب کاربران از طریق جستجو به حساب میآید. اما تنها روش جذب کاربران جستجو نیست. در مقابل راهکار بهینهسازی ، گزینۀ تبلیغات گوگل وجود دارد که از روش های زود بازده و سریع برای جذب مخاطبان بیشتر برای یک وبسایت یا فروشگاه اینترنتی است.
هر دوی این روشها هم به شدّت در آمار و درآمد شما موثر هستند. زیرا کاربری که محصولات و خدمات شما را در گوگل جستجو میکند ، یک مشتری بالقوه برایتان محسوب میشوید و شما با حضور پر رنگ در صفحۀ نتایج میتوانید به راحتی او را جذب خود نمایید. همین ویژگی است که باعث تاثیر بیشتر جستجو نسبت به سایر روشهای بازاریابی شده است. در بازاریابی جستجو، این شما نیستید که به دنبال مشتری میروید. بلکه مشتریست که به دنبال شما میآید. پس فقط لازم است مطمئن شوید که شما را پیدا میکند.
پس میبینید که دیده شدن در گوگل میتواند سود بسیار زیادی داشته باشد. حال سوال اینجاست که وقتی قصد دارید از این طریق مخاطب جذب کنید ، کدام یک از دو روش مطرح شده برای شما مناسبتر است ؟ آیا باید در گوگل تبلیغ بدهید یا فقط بروی
سئو سایت خود تمرکز کنید ؟
بررسی نتایج طبیعی جستجو و تبلیغات گوگل
قبل از هر چیز ، بگذارید نگاهی به صفحۀ نتایج گوگل داشته باشیم. بله، این همان صفحهای است که همه بارها آن را دیدهایم و به خوبی با آن آشنایی داریم. اما این صفحۀ ساده، خود دارای دو بخش متفاوت است.
یک بخش تبلیغات کلیکی مرتبط با جستجوی شماست که به انگلیسی Pay Per Click یا PPC نامیده میشوند ، به معنی پرداخت به ازای هر کلیک و یک بخش نتایج طبیعی مرتبط با آن جستجو که در انگلیسی Organic Search یا همان جستجوی طبیعی نام دارند. بخش اول ، منبع درآمد شرکت گوگل است (که شما هم با تبلیغ دادن ، به مقدار آن اضافه خواهید کرد و بخش دوم ، دلیل محبوبیت گوگل ارائه مرتبطترین صفحات به سادهترین شکل. برای حضور در بخش تبلیغات لازم است به گوگل پول بدهید ، برای حضور در نتایج طبیعی با رتبۀ بالا لازم است که صفحه شما به جستجو مرتبط باشد و معتبر.
سئو سایت خود را به ایران تبلیغ بسپارید.
بهینهسازی سایت یا سئو سایت چیست
سئو به مجموع فرآیندهایی گفته میشود که باعث شوند محتوا و ساختار یک سایت مورد تایید موتورهای جستجو قرار بگیرد! با انجام سئو و بهینهسازی اصولی ، موتورهای جستجوگر مانند گوگل علاقمندی بیشتری به سایت شما پیدا میکنند و بنابراین شما در نتایج جستجو ، رتبه بهتری نسبت به سایر وبسایتها پیدا خواهید کرد ، میزان بازدید سایتتان افزایش پیدا میکند و به طبع مشتریانتان بیشتر خواهند شد و کسب درآمد برایتان سادهتر میشود. سئو در واقع معادل فارسی کلمۀ SEO هست که خود مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو میباشد.
گوگل ادوردز چیست
تبلیغات گوگل یک راه دیگر برای به نمایش در آمدن سایت شما در جستجوهای مرتبط گوگل است. در این روش، شما با پرداخت هزینهای مشخص ، یک کمپین تبلیغاتی در گوگل برای خود راهاندازی میکنید که در قبال آن ، گوگل سایت شما را بالاتر از سایر نتایج جستجو ، حتی در رتبه اول قرار میدهد. از آن پس ، به ازای هر کلیکی که کاربران بر روی لینک سایت شما میکنند ، از حساب شما مبلغ مشخصی کسر خواهد شد.
بعضی از مدیران وبسایت ها فرصت کافی برای انجام عملیات سئو و بهینه سازی سایت خود ندارند و یا قصد دارند در کوتاهمدت آمار خود را افزایش دهند. بنابراین ترجیح میدهند از تبلیغات گوگل استفاده کنند. چرا که با تبلیغات گوگل دیگر نیازی به بهینهسازی سایت و صبر کردن برای مشاهده لینک خود در صدر نتایج جستجو ندارید. البته همانطور که میتوانید حدس بزنید ، در نهایت این روش هزینۀ بیشتری نسبت به سئو خواهد داشت
تفاوت سئو با تبلیغات گوگل چیست
تبلیغات گوگل یک روش موقتی ، موثر و پرهزینه برای تبلیغات محسوب میشود. اما سئو یک روش طولانیمدت است که در آن شما بابت یک بار هزینه برای همیشه وبسایت خود را نزد گوگل دارای اعتبار میکنید و در نتایج جستجو با یک رتبۀ خوب نمایش داده خواهید شد. البته توجه داشته باشید که این دو با هم هیچگونه تداخلی ندارند و شما حتی میتوانید همزمان با انجام تبلیغات گوگل ، سایت خود را برای موتورهای جستجوگر نیز بهینهسازی کنید.
بهترین روش تبلیغاتی برای شما چیست
پاسخ این سوال کاملاً به نیازهای و میزان بودجۀ شما بستگی دارد. بدون شک بهترین و موثرترین روش برای بازاریابی این است که شما به صورت همزمان بر روی تبلیغات گوگل و سئوی سایت خود تمرکز کنید تا بتوانید هم در حال حاضر و هم در آینده نتایج خوبی را دریافت کنید و مطمئن باشید که به مرور زمان هزینههای بازاریابی شما کاهش بیابد.
اما اگر که بودجه کافی برای تمرکز بروی هر دو گزینه ندارید ، لازم است اهداف و زمانی که دارید را به درستی مشخص کنید و بر این اساس تصمیم خود را بگیرید. آیا قصد دارید به سرعت به درآمدزایی برسید و مخاطبان جدیدی را جذب کنید ؟ پس بهترین انتخاب برای شما تبلیغات گوگل است. آیا میخواهید مطمئن شوید که همیشه سایت شما بازدیدکنندگان جدیدی دارد و در عین حال بخواهید تا جای ممکن در هزینهها صرفهجویی کنید ؟ پس بهتر است که سئو را انتخاب کنید.
آیا قصد دارید برای فروش فصل خود تبلیغ کنید یا آنکه بازار کار شما در زمانهای مختلف تفاوت میکند ، پس احتمالاً گوگل ادوردز برای شما مناسب است ، چرا که میتوانید به سرعت و بدون تاخیر برای وبسایت خود بازدیدکننده بفرستید و هر زمان هم که خواستید تبلیغ خود را متوقف و دوباره فعال کنید.
آیا قصد دارید یک وبسایت موفق و مطرح اینترنتی داشته باشید که به عنوان یک منبع اطلاعاتی ارزشمند در زمینۀ کاری شما دیده شود و همیشه آدمها برای پیدا کردن جوابِ سوالهای مربوط خود به سراغ آن بیایند ؟ تصمیم بسیار مناسبی است. اما بدون یک سئوی درست ، اینکار چندان شدنی نخواهد بود. چرا که کاربران به نتایج طبیعی جستجو بیشتر از نتایج تبلیغاتی اعتماد میکنند و اینکه در نتایج طبیعی حضور داشته باشید، به اعتبار سایت شما میافزاید.
نتیجه گیری
در صورتی که شما قصد نمایش پیدا کردن در نتایج جستجوهای مرتبط را دارید ، باید بسته به برنامۀ بازاریابی و اهداف خود یکی یا هر دو گزینۀ سئو و تبلیغات گوگل را انتخاب کنید. سئو یک راهکار بازاریابی طولانیمدت است که نیاز به صبر و حوصله دارد ، اما در نهایت هزینههای آن کمتر است و به نوعی تضمینی برای ورودی داشتن همیشگی وبسایت شماست. در حالی که ادوردز راهی سریع برای جذب ورودی مرتبط به وبسایت و افزایش فروش است ، اما هزینۀ بالایی دارد.
در نهایت باید بدانید که به دلیل تحریم های بینالمللی علیه ایران در طی سالهای اخیر ، تبلیغات گوگل برای ایرانیان بسته شده و شما شخصا قادر به انجام تبلیغات در گوگل نیستید و ایجاد این تبلیغات باید به کمک یک واسطه انجام شود که بتواند به حسابهای گوگل ادوردز دسترسی داشته باشد.