• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

تجربیات و ترجمه های من در زمینه سئو

SEOmoz

Registered User
تاریخ عضویت
11 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
693
لایک‌ها
503
محل سکونت
Iran
البته گوگل در تشخیص این مساله دقت بالایی نداره
با این بخشش مخالفم گوگل شدیدا دقت بالایی داره اینقدر داره که اگر کسی شکایت کنه میتونه فرق بین یک مطلب اصلی ( Source ) و کپی را تشخیص بده
الگوریتم پاندای گوگل از همه ی کارهایی که گوگل قبلا کرده قوی تره
و به ایران هم رسیده و داره سایت های کپی کننده را میزنه زمین
---------------
مطلب خوبی بود ممنون
موفق باشید
 

javidhost

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 جولای 2011
نوشته‌ها
267
لایک‌ها
41
با این بخشش مخالفم گوگل شدیدا دقت بالایی داره اینقدر داره که اگر کسی شکایت کنه میتونه فرق بین یک مطلب اصلی ( Source ) و کپی را تشخیص بده
الگوریتم پاندای گوگل از همه ی کارهایی که گوگل قبلا کرده قوی تره
و به ایران هم رسیده و داره سایت های کپی کننده را میزنه زمین
---------------
مطلب خوبی بود ممنون
موفق باشید

من تجربه دارم مطالبی دارم که کپی هست و از مطلب اصلی در گوگل خیلی بالاتره. اگر لازم بود معرفی می کنم.
من نگفتم گوگل شل عمل می کنه گفتم دقت بالا نداره! به علت نداشتن همین دقت بالاست که صفحه https://www.google.com/webmasters/tools/dmca-dashboard رو راه انداختند. بعد از شکایت این نرم افزار نیست که تصمیم می گیره ، شخص هست که تصمیم می گیره.
درسته که گوگل یک سایت و شرکت عظیم و دقیقه اما همیشه بهترین ها اشکال دارند. اکر دقت کنید خیلی از خبرگزاری های اینترنتی بسیاری از مطالبشون کپی پیست هست و گاها بالاتر از منبع خبر در نتایج جستجو.
به هر حال من گفتم از ترجمه ها و تجربیاتم می گم. خیلی از مطالبی که توی وب هست و شاید بهتر باشه بگم همه مطالب توی وب تجربیات انسان هاست. الگوریتم گوگل یک راز هست !
 

SEOmoz

Registered User
تاریخ عضویت
11 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
693
لایک‌ها
503
محل سکونت
Iran
کاری که در گوگل پاندا انجام میشه کاملا متفاوت هست با روند کاری قبل گوگل
گوگل پاندا هنوز به ایران کامل نرسیده من حداقل 3 سایت دیدم که ورودی هاشون نصف شده بود و تعداد بسیار زیادی سایت دیدم که ایندکس هاشون کم شده بود
شما اگر در وبسایت های خارجی کمی بگردید میبینید همه به این نتیجه رسیدند که این موضوع شوخی نیست و شدیدا روند ها عوض شده
نصف مطالب ما کپی شده توسط سایت های مختلف اما یک کدوم هم از ما بالاتر قرار نگرفتند حتی سایتی که پیج رنک بیشتر از ما داره
 

javidhost

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 جولای 2011
نوشته‌ها
267
لایک‌ها
41
گوگل هر از چندگاهی سایت ها را رتبه بندی می کند. این رتبه بندی بیشتر نشان از اعتبار و اهمیت سایت در نگاه اسپایدر هاست. این رتبه بندی که عددی از ٠ تا ١٠ می باشد پیج رنک نام دارد.
شاید برای شما مهمترین معیار تشخیص بهینه بودن سایت برای نتایج جستجو در موتورهای جستجو مساله پیج رنک باشد. اما باید بدانید پیج رنک تنها یکی از اجزای الگوریتم رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجوست!
یک سایت می تواند در نتایج جستجوی گوگل بالاتر از سایتی با پیج رنک بالاتر قرار بگیرد.
منبع : گوگل سئو
 

javidhost

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 جولای 2011
نوشته‌ها
267
لایک‌ها
41
زمانی که شما یک سایت جدید راه اندازی می کنید در نگاه گوگل و سایر موتورهای جستجو به منزله ی یک لوح سفید است. مطمئناً خزنده های موتورهای جستجو قادر به جمع آوری اطلاعاتی درباره ماهیت سایت شما از طریق محتوا و کلمات کلیدی موجود در آن هستند اما در ابتدای کار جهت تشخیص ماهیت یک سایت نمی توان به اطلاعات اولیه ثبت شده در آن اکتفا کرد. در طی گذر زمان معیارهای تشخیصی گوگل تغییر می یابد و عوامل دیگری جای آن را می گیرند. مثلا تعداد و کیفیت بک لینک های سایت شما ، تعداد لینک ها و مطالب به اشتراک گذاشته شده ی شما در جوامع مجازی و صدها مورد دیگر که در الگوریتم گوگل نوشته شده است. وقتی که سایت شما به تازگی راه اندازی شده یک فرصت استثنایی دارید برای اینکه مشخص کنید که موتورهای جستجو چطور شما را ارزش گذاری می کنند.
دیوید وود محقق در زمینه جستجو به این زمان اصطلاحا "Trust barrier" می گوید، یعنی "سد اعتباردهی" بین گوگل و سایت شما.
موتورهای جستجو مانند گوگل در هنگامی که با یک سایت جدید مواجه می شوند ، بصورت خودکار دیوار یا سدی در مقابل این سایت می کشد و چندان محتوای اولیه ی سایت را به عنوان محتوای اصلی تلقی نمی کند. من نام این زمان را "زمان ارزیابی" می گذارم. حال برای اینکه از حداکثر پتانسیل زمان ارزیابی سایتتان بهره ببرید می توانید از استراتژی زیر پیروی کنید:

مرحله 1- شروع قدرتمند داشته باشید!
قبل از اینکه به فکر خرید بک لینک و یا انجام سایر اقدامات بهینه سازی باشید از موارد زیر مطمئن شوید:
الف) توجه به اینکه آیا بهترین دامنه ممکن برای سایتتان خریده اید یا خیر. در این باره قبلا صحبت شده است.
ب) مطمئن شوید که هر یک از صفحات سایت شما حداکثر با سه کلیک قابل مشاهده باشد. این امر به موتورهای جستجو کمک می کند که آسان تر صفحات سایت شما را شناسایی کنند. (البته این امر مربوط به زمان ارزیابی است.)
ج) از وجود بیش از یک راه دستیابی به هر یک از صفحات مطمئن شوید. (یعنی لینک هر یک از صفحات اصلی، حداقل در 2 صفحه دیگر از میان کل صفحات سایتتان موجود باشد.) اینکار جهت افزایش توجه گوگل به صفحات سایت شماست.
د) محتوای فعلی سایتتان را بهینه کنید.
در ابتدای کار شاید شما تعداد زیادی محتوا در سایتتان نداشته باشید اما مطمئن باشید محتوای صفحات سایت شما بهینه شده اند برای اینکه بهترین کلمات کلیدی ، برچسب ها ، عنوان ها و URL ها (پیوند یکتا) را دارد.
ه) زمان بارگذاری سایتتان را بهبود دهید.
مقدار زمانی که طول می کشد تا سایت شما load (بارگذاری) شود، بطور فزاینده ای در رتبه بندی سایت شما در نتایج گوگل (SERPs) نقش ایفا می کند. بنا بر این خود را ملزم نمایید تا نسبت به بالابردن سرعت بازشدن صفحاتتان از همین ابتدای راه اندازی سایت اقدام کنید. از تصاویر کم حجم تر استفاده کنید.توابع جاوا اسکریپت را در یک فایل ترکیب کنید.فضاهای خالی میان کدهای صفحات سایتتان و فایل های CSS را به حداقل برسانید.

در این محدوده زمانی شما باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به درست بودن همه چیز حساس باشید.

مرحله 2- مقداری از تلاشتان را صرف شناسایی کلمات کلیدی کنید!
وب برپایه کلمات کلیدی فعال است! لذا هدف قرار دادن کلمات کلیدی اشتباه در شروع کار شما را به سختی به نتایج مورد توقعتان خواهد رساند. بنابراین لازم است تا کمی وقت بگذارید و ببینید که آیا ساختار سایت شما حول کلمات کلیدی اصلی سایتتان چیده شده است یا خیر. باید کلمات کلیدی تان کلماتی باشند که بیشترین جستجو را در موتورهای جستجو داشته باشند و در عین حال برای رسیدن به آن رقبای زیاد و بزرگی نداشته باشید. به عنوان مثال "کاهش وزن" به تعداد بالا جستجو می شود ولی بسیار رقابتی و در ظاهر دست نیافتنی است.
تشخیص بهترین کلمات کلیدی در واقع وابسته به اهداف شماست. شناسایی بهترین کلمات کلیدی رقابتی در واقع سخت است. یکی از راه های شناسایی کلمات کلیدی بیشتر آنالیز (تجزیه و تحلیل) 10 جستجوی اول در جستجوی یکی از کلمات کلیدی شماست. طبیعتا این روش به پیدا کردن کلمات کلیدی شما کمک می کند.

مرحله 3- طبیعی رفتار کنید و به فکر سرعت بک لینک گرفتن باشید.

در مجموعه برنامه های هر نقشه راه خوب بهینه سازی یک سایت، همیشه جای بک لینک محفوظ است. اما تصور کنید حالتی را که یک سایت تازه تاسیس و تنها دارای 5 صفحه، دارای 100 ها بک لینک بی کیفیت است. حال اگر شما گوگل بودید چه می کردید؟ پرواضح است که آن سایت را تنبیه می کردید. البته این یک مثال واضح است. این نکته که چه تعداد بک لینک در روز برای یک سایت مجاز است مساله ایست که کسی تاکنون جواب مشخصی برای آن پیدا نکرده است. البته بیشتر محققان در زمینه بهینه سازی سایت برای سایت های با عمر تنها چند ماه بین 20 تا 100 لینک در روز رو مجاز دانسته اند.

مرحله 4- روی ایجاد لینک های با کیفیت تمرکز کنید.
زمانی که سایت شما به تازگی راه اندازی شده است، نتنها سد اعتباردهی گوگل شکل گرفته است، بلکه گوگل بیشتر تمرکز بر روی ساختار و محتویات سایت شما دارد تا در طی چند ماه اول سر از کار موضوع و هدف سایت شما در بیاورد. این مرحله بهترین مرحله برای خرید بک لینک های با کیفیت است.

مرحله 5- برای بهینه سازی مداوم برنامه ریزی کنید.
سئو و بهینه سازی سایت به این معنا نیست که انجام شد پس فراموشش کن!
متاسفانه هر کسی که به شما بگوید برایمان بهینه سازی سایت را انجام داده اند از روند طبیعی بهینه سازی مداوم غافل است.

پس برای سه ماه اول سایتتان بطور منظم جهت بهبود ساختار سایت و خرید بک لینک باکیفیت وقت بگذارید تا در چشمان گوگل با اعتبار ظاهر شوید. به مرور زمان شما خواهید فهمید که تلاشتان بهترین سرمایه شما شده است!
منبع : گوگل سئو
 

hosseinsees

Registered User
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2011
نوشته‌ها
2,496
لایک‌ها
798
مطالب واقعا مفید و خوبند و از شما هم ممنونیم که تجربیات خودتون رو در اختیار ما میگذارید .

به نظر من اگر پست اول رو ادیت کنید و لینک تمامی مقالاتتون رو همون اول بذارید خیلی بهتر میشه .

اینجا چون عرض صفحه زیاده و خط ها بلند هستن یه کم خواننده رو خسته میکنه . لینک سایت خودتون رو بذارید بهتره .

در ضمن تو سایتتون هم اگر فاصله خطوط رو کمی بیشتر کنید خیلی بهتره . اینجوری خیلی توهم رفتن.
 

hosseinsees

Registered User
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2011
نوشته‌ها
2,496
لایک‌ها
798
اگر ممکنه راجع به سئو و بهینه سازی قالب سایت هم مطلبی چیزی دارید بذارید برامون . ممنون.
 

javidhost

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 جولای 2011
نوشته‌ها
267
لایک‌ها
41
مطالب واقعا مفید و خوبند و از شما هم ممنونیم که تجربیات خودتون رو در اختیار ما میگذارید .

به نظر من اگر پست اول رو ادیت کنید و لینک تمامی مقالاتتون رو همون اول بذارید خیلی بهتر میشه .

اینجا چون عرض صفحه زیاده و خط ها بلند هستن یه کم خواننده رو خسته میکنه . لینک سایت خودتون رو بذارید بهتره .

در ضمن تو سایتتون هم اگر فاصله خطوط رو کمی بیشتر کنید خیلی بهتره . اینجوری خیلی توهم رفتن.
فقط لینک بذارم جالب نیست. شما متن رو کپی کنید توی ورد با فونت و اندازه دلخواه بخونید.
 

javidhost

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 جولای 2011
نوشته‌ها
267
لایک‌ها
41
سعی می کنم این بار مطالب غیر ضروری رو ذکر نکنم تا مطلب طولانی نشه.
برای بهینه سازی قالب های وردپرس چند مرحله رو باید طی کرد :
١- بهینه سازی تگ H1 :
کدهای html یک صفحه وب دو وظیفه مهم را به عهده دارند، یکی تعیین ظاهر، رنگ و اندازه نوشته هاست و دیگری تعیین اهمیت نوشته های یک صفحه برای موتورهای جستجو که ما با بخش دوم کار داریم.
تگ h1 مهمترین کد موجود در یک صفحه است و فقط و فقط در هر صفحه باید یک بار بکار رود. در قالب های وردپرس معمولا در فایل header.php این کد آمده است زیرا بیشتر قالب ها عنوان وبلاگ را به عنوان محتوای تگ h1 مارک می کنند. برای دسترسی به این صفحه باید در داخل داشبورد وردپرس به بخش "نمایش" --> "ویرایشگر" مراجعه کنید. سپس در سمت چپ روی header.php یا سربرگ کلیک کنید. معمولا متنی که داخل h1 قرار می گیرد نام سایت است که هم در بالای صفحات نشان داده می شود و هم عنوان لینکی است که با کلیک بروی آن به صفحه اصلی سایتتان می روید.متنی که بین تگ h1 و /h1 قرار می گیرد مهمترین کلمات کلیدی آن صفحع برای گوگل بشمار می روند. مثلا فرض کنید سایتی داریم که می خواهیم عنوانش "جاوید هاست" باشد. از آنجایی که جاوید جزو کلمات کلیدی نیست باید آن را خارج از تگ های یاد شده نوشت و فقط عبارت هاست را داخل تگ آورد. و برای یکنواخت نشان داده شدن عنوان سایت با اضافه کردن کدهای لازم جاوید و هاست را یکدست کنار هم نشان دهید!
2- صفحات مجزا
همینطور در صفحات اختصاصی سایت در برخی قالب ها عنوان برگه در تگ h1 قرار داده می شود. پس در انتخاب عنوان مناسب برای برگه ها باید دقت کرد.
3- بررسی h2 , h3
در برخی پوسته های تهیه شده برای وردپرس عنوان سایدبار ها و ابزارک ها با تگ h2 مشخص شده اند! این باعث می شود گوگل کلماتی مانند "آخرین مطالب" ، "آخرین نظرات" ، "آرشیو مطالب" و .. را به عنوان کلمات مهم این سایت برشمارد. بهتر است این کد ها را به h3 تبدیل کرده و در بخش css قالب نیز تغییرات لازم را اعمال کنید. از تگ h2 برای کلمات کلیدی مطالب و عنوان مطالب سایت بهره ببرید.
4- بررسی ترتیب لود شدن مطالب و منوهای کناری
وقتی یک سایت در حال باز شدن است بخش هایی که ابتدا باز شوند در نگاه گوگل مهم ترند. متاسفانه بسیاری از قالب ها طوری نوشته شده اند که ابتدا منوی کنار سایت باز می شود و سپس مطالب اصلی سایت !
اینکار دو عیب دارد : 1- کاهش اهمیت مطالب در نگاه گوگل 2- از آنجایی که در منوهای کنار سایت بنر ، فلش و جاوا اسکریپت بکار رفته بیننده باید برای دیدن مطالب کمی منتظر بماند.
برای تشخیص اینکه ابتدا کدام بخش لود می شود (این تو ایران کاملا با چشم مشخصه کجا زود لود می شه کجا دیر ولی برای ایرانیان خارج از کشور دقت کنند که!) ابتدا سایت تان را باز کنید. سپس روی صفحه کلیک راست کرده و روی View page source کلیک کنید. کدهای سایت نشان داده می شوند. ببینید مطالب سایت در قسمت بالاتر هستند یا مثلامنوی کناری با عنوان "آخرین مطالب". چنانچه ترتیب اشتباه باشد باید در صفحات مربوطه ترتیب قرارگیری آن ها را تغییر دهید.

5- صفحات تکراری
گوگل از مشاهده صفحات تکراری مشابه در یک سایت بیزار است!
در وردپرس متاسفانه در بخش برچسب ها، آرشیو، دسته بندی و .. صفحات تکرار می شوند. یعنی مثلا در صفحه پستی که ارسال کرده اید مطلب بصورت کامل دیده می شود در بخش دسته بندی مطالب هم دوباره همان پست بصورت کامل نشان داده می شود. یکی از راه های جلوگیری از اینکار استفاده از robots.txt برای جلوگیری از ایندکس شدن صفحات مشابه است. اما بگذارید راه جالب تری را در وردپرس به شما معرفی کنم. روشی که هم گوگل و هم بازدیدکنندگان سایتتان را مسرور می کند!
وارد بخش مدیریت فایل های هاستتان شوید. سپس به wp-content/themes/YOURTHEMENAME بروید. محتویات فایل index.php را به داخل یک فایل دیگر در همان قسمت به نام category.php کپی کنید. سپس در محتویات فایل دوم عبارت
<p><?php the_content(__('')); ?></p>
را پیدا کنید و آن را با
<p><?php the_excerpt(); ?></p>
جایگزین کنید. سپس وارد سایتتان شده و روی یک شاخه کلیک کنید!

6- لینک های فوتر لینک های مهمی برای گوگل هستند!
شاید به نظر شما لینک های این بخش بی ارزش به نظر برسند اما گوگل حساب ویژه ای برای لینک های پایین صفحه باز کرده است. پس بهتر است از قالب هایی که دارای لینک های اسپم و بی ارزش در پایین صفحه شان اند خودداری کنید و یا آن ها را حذف کنید. تنها یک لینک به طراح قالب کافی است. در غیر اینصورت از قالب استفاده نکنید.

7- قالب های بهینه شده رایگان
دقت داشته باشید که قالب های ترجمه شده و بهینه شده رایگان (البته انگلیسی) وجود دارند که می توانید جهت صرفه جویی در وقت از آنها استفاده کنید. البته به این نکته دقت داشته باشید که لینکی در فوتر بیشتر این قالب ها به سمت سایت طراح وجود دارد و شما با استفاده از قالب دارید بک لینک رایگان برای وی ارسال می کنید. پس طبیعتا این افراد فقط برای رفاه شما به خود زحمت نداده اند!

منبع : سایت آموزش سئو : گوگل سئو + فروش بک لینک
 

payam-nice

Registered User
تاریخ عضویت
27 دسامبر 2011
نوشته‌ها
3,674
لایک‌ها
3,274
محل سکونت
Tabriz
واقعا مطالب مفیدی را دارید ارائه میکنید فقط من این بخش 5 رو متوجه نشدم دقیقا چه اتفاقی میفته ؟؟
 

javidhost

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 جولای 2011
نوشته‌ها
267
لایک‌ها
41
لطفا در مورد سئو سازی سایت های عکس هم اگه مطلبی میدونید بگید
باتشکر
چشم فقط هر مطلبی که می ذارم 3 تا 4 ساعت وقت می گیره چون می رم از سایت های خارجی معتبر ترجمه می کنم.
 

javidhost

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 جولای 2011
نوشته‌ها
267
لایک‌ها
41
واقعا مطالب مفیدی را دارید ارائه میکنید فقط من این بخش 5 رو متوجه نشدم دقیقا چه اتفاقی میفته ؟؟

ببینید برید به سایت شخصی من با آدرس : سایت شخصی مجتبی فروتن تنها
بعد در بخش موضوعات روی خاطرات من کلیک کنید. صفحه ای که باز می شه مطالب این شاخه رو زیر هم نشون می ده اما نه بطور کامل! چون اگر بطور کامل دیده بشه مثلا یک پست هم در صفحه اصلی هم در صفحه موضوعات بطور کاملا یکسان اومده و این یعنی تکرار یک مطلب در دو آدرس مجزا که گوگل ازش خوشش نمیاد
 

javidhost

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 جولای 2011
نوشته‌ها
267
لایک‌ها
41
لطفا در مورد سئو سازی سایت های عکس هم اگه مطلبی میدونید بگید
باتشکر
بالانگهداشتن تصاویر و عکس های سایتتان در نتایج جستجوی گوگل به معنی بازدید بالای سایت عکس شماست. می دانید چرا بعضی سایت های عکس در جستجوی تصاویر گوگل همیشه حضور دارند و بعضی نه؟ این امر به عوامل بسیاری وابسته است که ما به تعدادی که مهمترین آنهاست اشاره می کنیم. عناصر موجود در صفحات، طراحی سایت،لینک های داخلی و سرعت لود بالای سایت.

در سایت های گالری عکس دقت داشته باشید که تمام صفحات را بهینه سازی کنید. در هر صفحه بهتر است روی کلمه خاصی تمرکز کنید.

این عوامل را جهت هماهنگ ساختن با موضوع هر صفحه گالری عکس بهینه کنید :

URL یا آدرس صفحات
عنوان صفحات
توضیحات متا
تگ های H
لینک های داخلی / توضیحات عکس (لنگر)
نام فایل تصاویر

شما باید در موارد بالا بیشترین ارتباط را با موضع صفحه لحاظ کنید.

به تعریف اندازه تصاویر در کدهای HTML صفحه اهمیت بدهید. این کار کمی سرعت لود صفحات را بالا می برد. از هاست های پرسرعت استفاده کنید تا تصاویر در کمترین زمان ممکن لود شوند.

اندازه و حجم تصاویر در صفحات را بیش از حد قرار ندهید. از تصاویر با کمترین حجم ممکن در کیفیت قابل قبول استفاده کنید.

شبکه ی معنا داری از لینک های داخلی در سایتتان ایجاد کنید تا صفحات را با لینک هایی که در عنوان آن ها کلمات کلیدی صفحه مقصد موجود است به هم متصل سازید.

اگر مجبورید عکس های با کیفیت بالا در سایت بگذارید ابتدا آن ها را بصورت کوچک و کم حجم در بیاورید و از آن ها لینکی به عکس با کیفیت بدهید.

اگر احتمال می دهید از مطالب شما کپی برداری خواهد شد. در لابلای متون و یا عکس ها به تعداد کمی بطوری که واضح نباشد لینک به صفحات سایت خود بدهید.

مطالب سایتتان را به هم ریخته و غیر تخصصی ثبت نکنید. مثلا برای گالری عکس ، دانلود موسیقی و.. بصورت طبقه بندی شده و جدا از هم باشند.

اگر در کنار تصاویر سایتتان در حاشیه و یا هر جای دیگری متون و عناصر دیگری وجود دارند ، برای گرفتن نتیجه بهتر آنها را نیز باید بهینه کنید.(مخصوصا از لحاظ سرعت لود)

از گالری های عکس فلش و .. که توسط موتورهای جستجو بخوبی قابل شناسایی نیست استفاده نکنید.

منبع : سایت آموزش سئو : گوگل سئو ( فروش بک لینک )
 
Last edited:

payam-nice

Registered User
تاریخ عضویت
27 دسامبر 2011
نوشته‌ها
3,674
لایک‌ها
3,274
محل سکونت
Tabriz
دستتون درد نکنه و تقریبا میتونم بگم جواب سوالم رو گرفتم
امیدوارم این تاپیک رو ادامه بدید و همه ازش استفاده کنند
موفق باشید
 
بالا