برگزیده های پرشین تولز

تستسترون خود را افزایش دهید

nikelhamsh

همکار نویسنده
همکار نویسنده [؟]
تاریخ عضویت
8 آگوست 2017
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
27
سن
29
xut_عکس-بدنسازی-فیزیک-6.jpg


تمامی بدنسازان می دانند که هورمونی که میتواند بیشترین نقش وآشکار ترین تاثیرات را بر روی بدنشان بگذارد هورمون تستسترون است. این هورمون نه تنها باعث می شود که بتوانید عضلات بیشتری کسب کنید، منافع بیشتری از قبیل بالا بردن نرخ متابولیسم را هم همراه خود دارد. مخصوصا اگر هدف شما از ورزش کردن افزایش حجم عضلانی باشد توپ طلایی شما برای رسیدن به آن هدف هم تستسترون می باشد.

بر اساس نتیجه ها و آزمایشات انجام شده در دهه 20 سالگی الی 30 سالگی تستسترون به بیشترین حد خود خواهد رسید و متاسفانه بعد از این در فلات قرار خواهد گرفت و به مرور زمان بر اساس بالارفتن سن شما میزان ترشح آن کاهش پیدا خواهد کرد. اما مسئله اصلی اینجاست که چگونه می توان ترشح این هورمون را در بدن افزایش داد؟

در اصل باید بدانید که راه اصلی برای ورزشکاران حرفه ای پرورش اندام تزریق مصنوعی آن از بیرون بدن به داخل بدن است. اما اینکار هم عوارض بسیار خطرناکی را دارد و هم اینکه پایداری برای ترشح هورمون به همراه نخواهد داشت و فقط برای زمان محدودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در این مطلب چند راه پیشنهادی به شما ارائه می شود که می توانید با رعایت آنها همیشه میزان ترشح تستسترون خود را بالا نگه دارید.

تغذیه

یکی از مشکلاتی که در بحث تغذیه و **** غذایی وجود دارد و همه از آن غافل هستیم تخریب وعده های غذایی به صورت یکباره است. برای اهداف خاصی مانند کم کردن وزن افراد به صورت یکباره **** غذایی خود را عوض مینند و اصطلاحا آن را "تخریب" می کنند. باید بدانید که سیستم بدن شما هوشمند است و سریعا ترشح تستسترون را کاهش خواهد داد. مورد بعدی مصرف چربی می باشد. اگر از خوردن چربی ها به طور کامل دوری کنید از ترشح تستسترون هم خبری نیست. چربی های سالم همانند چربی بادام و مغز ها باعث می شوند تا 30 درصد تستسترون بیشتر ترشح شود.

استرس و تستسترون

نکته بسیار جالب اینست که تا استرس را تجربه نکنید از ترشح تستسترون هم خبری نخواهد بود!!! اما این استرس باید برنامه ریزی شده و اصولی انجام شود. به طور مثال وقتی در باشگاه وزنه می زنید عضلات را تحت استرس قرار می دهید و اینجاست که هورمون تستسترون برای ***** آن ترشح خواهد شد. هرچه عضلات بیشتری درگیر باشند استرس بیشتری هم گریبانگیر آنها خواهد شد. به همین خاطر است که میگویند برای رشد بازو های خود از انجام تمرینات پا غافل نشوید.

استراحت و ریکاوری

برای ریکاوری عضلات حداقل 48 ساعت زمان لازم داریم. تحقیقات نشان داده است که اگر در طول 48 ساعت عضلات را دوبار مورد فشار قرار دهید 40درصد نرخ ترشح تستسترون کاهش پیدا میکند. خواب شبانه هم باید بالای 8 ساعت برای ورزشکاران قدرتی در نظر گرفته شود.

ویتامین ها و مواد معدنی

موارد بسیاری هست که میتواند به عنوان بوستر تستسترون مورد استفاده قرار بگیرد اما مهمترین آنها میتواند مصرف روی باشد. روی از تبدیل شدن تستسترون به استروژن جلوگیری خواهد کرد و خواص آنابولیکی آن را افزایش خواهد داد. ویتامین های A,B,C & E و همچنین امگا 3 هم می تواند بسیار مفید باشد.

 

hadi_rah

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 مارس 2018
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
2
سن
44
با قرص هم میشه؟
 

sisijun

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 آپریل 2018
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
0
سن
34
مطلب خوبی بود ممنون ...
 

mygood

Registered User
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2010
نوشته‌ها
98
لایک‌ها
7
طبق تحقیقات بعمل آمده، ویتامین D هم در تولید تستوسترون نقش دارد.
 
بالا