برگزیده های پرشین تولز

tourjo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2016
نوشته‌ها
27
لایک‌ها
11
سن
28
محل سکونت
تهران
تور قشم



درباره تور قشم و آب و هوای قشم
جزیره قشم نگین خلیج فارس . این جزیره طبیعتی شگفت انگیز دارد . جاذبه های طبیعی این جزیره عجایب هفتگانه نام دارند . این جزیره دارای آثار تاریخی فراوانی است که می توان از آنها به قلعه هرمز ، قلعه لافت ، کلات کشتار ، قبرستان انگلیسی ها ، آب بندهای پی پشت و گوران ، ، برج های دیده بانی ، برکه آب بی بی صوغیه مجموعه کولغان ، مقبره شاه شهید ، مقبره مقدس چهل دختران ، بقعه شیخ برخ ، مقبره شیخ زین العباد ، مقبره سیدان ، مقبره شیخ آندر آبی ، چاه های طلا و مسجد جامع قشم اشاره کرد . طولانی‌ترین غار نمکی جهان در قشم قرار دارد . دره ستاره‌ها، زیستگاه پرندگان، تنگه چاهکوه از آثار طبیعی قشم هستند . یکی دیگر از علت های محبوبیت قشم بازارهای ارزان است . بسیاری از ایرانیان برای خرید با قیمت مناسب به قشم سفر می کنند . بازارهای مهم قشم بازار فردوسی ، بازار ستاره ، بازار خلیج فارس و بازار پردیس هستند .

درباره قشم
قشم جزیره ای زیبا با مساحتی در حدود 1491 کیلومتر مربع ، بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس می باشد که در تنگه هرمز واقع شده است . نام این جزیره در دوران ساسانیان “ابرکاوان” بوده است . این جزیره بخشی از استان هرمزگان است . دره ستارگان ، جزیره هنگام و درگهان از توابع قشم محسوب می شوند . قشم از شمال به بندرعباس ، مرکز بخش خمیر و بخشی از بندر لنگه ، از شمال شرقی به جزیرههرمز ، از شرق به جزیره لارک ، از سمت جنوب به جزیره هنگام و از جنوب غرب به جزایر تنب بزرگ و کوچک می رسد . این جزیره سالها در تصرف پرتغالی ها بوده است . فعالیت عمده مردم قشم صیادی است . مردم آن (بومیان) مسلمان پیرو مذهب تسنن (شافعی) هستند . زبان اصلی مردم قشم فارسی است ولی با گویش بندری صحبت می‌کنند .

آب و هوای قشم
آب و هوای قشم گرم و مرطوب است . رطوبت نسبی در این جزیره بالاست و فشار هوای آن بین بین ۱۰۱۵ تا ۱۰۱۸ میلی‌بار جیوه‌ می باشد . در تابستان ها فشار به کمتر از 1000 میلی بار می رسد . میانگین دمای قشم سالانه 26 درجه سانتی گراد است . حداکثر دمای قشم 46 درجه و حداقل دمای آن 16 درجه سانتی گراد است .

بهترین زمان مسافرت در تور قشم
فصل های قشم اختلاف درجه بسیاری دارند . گرم ترین روزهای آن 10 تیر تا 10 شهریور و سردترین ماه ها دی و بهمن می باشد . بنابراین توصیه ما به شما سفر به قشم در فصل زمستان و نیمه اول بهار است . البته اگر برای خرید به قشم می روید و می خواهید خرید بسیار ارزانی داشته باشید ، می توانید زمان های دیگری را انتخاب کنید . چون در زمان های خوش آب و هوا قیمت ها به نسبت روزهای دیگر بالاتر است .
 
بالا