شدیداً توصیه این دوستمون رو تایید میکنم.
حدود یک سال و نیم هست که دارم رو وب سایت انگلیسی زبان کار میکنم و خدا رو شکر نتیجه خوبی گرفتم.
البته دوستان توجه کنید که فضای اکوسیستم وبمستری غیر فارسی با تجربیات ما خیلی متفاوت هست. مثلا بحث کپی رایت خیلی جدی هست. آپدیت های گوگل خصوصا برای وب سایت های انگلیسی زبان خیلی جدی تر و تخصصی تر هست. رقابت بالاتر هست. ضمن اینکه همه چیز به تلاش و ممارست خودتون بستگی داره و اینکه موضوعی که انتخاب میکنید چی باشه.
میزان درآمد بستگی به اینکه مخاطب شما چه کشوری باشه و مهم تر از اون موضوع سایت شما چی باشه داره.
با این حال یه سری آمارها توی کیس خودم رو بهتون میدم شاید انگیزه آفرین باشه:
مدت فعالیت: 20 ماه
کل درآمد : 11.000.000.000 ریال (تقریبا 70.000 دلار)
هزینه ها: 2.500.000.000 ریال (مالیات، حق واسطه، هزینه سرور اختصاصی، هزینه دامنه، حقوق، چیز.پی.ان شخصی و کمی سئو)
خالص دریافتی: 8.500.000.000 ریال
زبان سایت: انگلیسی
مخاطبان: عمدتاً آمریکایی و کانادایی
منبع درآمد: ادسنس
من خودم تهران هستم. با یک نفر که ترکیه ساکن هست کار میکنم اون یه مبلغ ثابت میگیره. درامد رو برام میفرسته اینور. ضمن اینکه امسال دولت ترکیه مالیات هم برای درآمد فرستاد که نزدیک به 20 درصد درامد سالیانه میشد.
من یه زمانی سایت فارسی زبان با روزانه صد هزار ویزیتور داشتم و با وجود حساب وی.آی.پی نمایش دهنده توی سرویس های آگهی ایرانی درآمدش اندازه وب سایت انگلیسیم نبود ضمن اینکه سایت فعلی بازدیدش یک پنجم اون هم نمیرسه.
درامد از ادسنس کاملا متغییره و پارامتر های زیادی داره اما تو کیس من ادسنس به اعضا هر کلیک میانگین پنج هزار تومن میده. و نرخ کلیک خارجی ها خیلی خیلی بالاتر از نرخ کلیک روی تبلیغات ایرانیا هست چون تبلیغات کاملا منطبق بر نیازهای اونا نمایش داده میشه.