alamshahi
کاربر تازه وارد
سلام دوستان،
مدتی است (بیش از یکسال) که یکی از دوستان من در نظر داره یک سیستم تبلیغات کلیکی راهاندازی کنه و برای اینکار از من دعوت به همکاری کرده، هنوز به این دعوت پاسخ درستی ندادم و همچنان در حال تحقیق در این مورد هستم. بارها پیش آمده که ایمان به موفقیت اینکار پیدا کردم اما بعد از مدتی شکست حتمی اون رو پیشبینی میکردم. منتظر بودم با رفع تحریمها گشایشی در مورد حضور شرکتهای بینالمللی تبلیغات اینترنتی پیشبیاد که گویا چنین انتظاری بیهوده است. با بررسی سیستمهای تبلیغات کلیکی فعال در ایران، نظرات و بازخوردهای نمایشدهندگان و تبلیغدهندگان، نحوهی نمایش تبلیغات و شمارش کلیک آنها به این نتیجه رسیدم که به واقع یک سیستم تبلیغات اینترنتی درست نداریم و نیاز محسوسی برای اون وجود داره، از طرفی وجود فعالین بسیار در این عرصه (حداقل ۸ سیستم کلیکی فعال و بسیاری دیگر که در دورههای زمانی مختلف در این عرصه فعال بودند و اکنون خبری از ایشان نیست، شکست خوردند یا متواری شدند) این نگرانی رو ایجاد میکنه که شاید اصلاً چنین کاری (ایجاد یک سیستم درست) ممکن نباشه.
اخیراً ارسالهایی از دوستان دیدم (اینجا) که راهاندازی چنین سیستمی رو توسط خود نمایشدهندگان پیشنهاد میکردند. به همین دلیل تصمیم گرفتم این موضوع را ایجاد و مشکلات و موانع رو مطرح کنم و نظر شما سروران رو برای راهکار جویا بشم.
پیشفرضها و توقعات بدیهی درمورد یک سیستم تبلیغات کلیکی مناسب:
۱. تنوع سایز، سرعت بارگذاری، عدم وجود خطاهای برنامهنویسی و کد معتبر در نمایش بنرها
۲. دستهبندی تبلیغات و نمایش موضوعی آن برای وبسایتها با توجه به محتوا و مخاطبین آن و همچنین برمبنای جغرافیا و دستگاه مورد استفاده مخاطب (تبلیغات هوشمند و پشتیبانی از دستگاههای مختلف)
۳. امکان محاسبه هزینه به ازای کلیک، به ازای نمایش، تا سقف بودجه یا ترکیبی از آن برای تبلیغدهنده و شمارش دقیق کلیکها و نمایشها برای نمایشدهنده
۴. گزارشات دقیق و موشکافانه برای تبلیغدهندگان و نمایشدهندگان (شامل گزارشات تحلیلی ماهانه یا هفتگی برای تبلیغدهندگان)
۵. امکان انتخاب بین تبلیغ متنی، تبلیغ بنری، تبلیغ ویدیویی و رپرتاژ آگهی
۶. تنوع تبلیغات
اما مسایلی که به نوعی مانع اجرای موارد ذکر شده میشوند و برای چاره نیاز به نظر شما دوستان دارم:
۱. چگونگی تفکیک کلیکها یا نمایشهای متقلبانه؟
۲. سقف برداشت و زمان لازم جهت واریز درآمدها؟ (سقف برداشت پایین خوشایند نمایشدهندگان است، حجم کار بخش مالی را بالا میبرد، میتواند موجب جذب نمایشدهندگانی شود که تنها برای زمانی کوتاه از سیستم استفاده میکنند و سقف برداشت بالا میتواند موجب سرخوردگی نمایشدهنده، احتمال بالاتر تقلب، و پالایش نمایشدهندگان خرد از نمایشدهندگان جدیتر شود)
۳. چگونگی بازاریابی برای تبلیغات اینترنتی و جذب مشتری جهت درآمدزایی برای نمایشدهندگان و تنوع تبلیغات؟ (با توجه به اقتصاد سنتی ایران)
۴. آیا در پذیرش نمایشدهندگان گزینش اعمال شود و اگر پاسخ بلی است، چه معیارهایی در نظر گرفته شود؟ (آیا رتبهی الکسا یا رتبه گوگل معیار منصفانهای است؟ نقش محتوای یک وبسایت در پذیرش آن سایت چیست؟ به عنوان یک برند معتبر مایل به نمایش تبلیغات خود در وبسایتهای زرد هستید؟ آیا محروم کردن (بلاک کردن) یک نمایشدهنده در صورت کشف تقلب کار درستی است؟ چگونه میتوان انواع تقلب را اثبات نمود؟)
۵. حداقل بودجهی یک کمپین و محاسبه هر کلیک یا هر هزار نمایش چقدر باید باشد که هم تبلیغدهنده جذب کند و هم برای نمایشدهندگان و البته برای سیستم درآمدزا باشد؟
لطفاً نظرات خود را مطرح کنید، و اجازه دهید درموردش بحث کنیم. میتواند شامل هر یک از موارد بالا باشد یا نباشد فقط خواهشاً مرتبط با موضوع بحث باشد. حتا اگر نظرتان این است که کار عبثی است آنرا اعلام کنید.
اگر موافق باشید میتوانیم در یک گروه تلگرام هم به بحث و تبادل نظر بپردازیم
مدتی است (بیش از یکسال) که یکی از دوستان من در نظر داره یک سیستم تبلیغات کلیکی راهاندازی کنه و برای اینکار از من دعوت به همکاری کرده، هنوز به این دعوت پاسخ درستی ندادم و همچنان در حال تحقیق در این مورد هستم. بارها پیش آمده که ایمان به موفقیت اینکار پیدا کردم اما بعد از مدتی شکست حتمی اون رو پیشبینی میکردم. منتظر بودم با رفع تحریمها گشایشی در مورد حضور شرکتهای بینالمللی تبلیغات اینترنتی پیشبیاد که گویا چنین انتظاری بیهوده است. با بررسی سیستمهای تبلیغات کلیکی فعال در ایران، نظرات و بازخوردهای نمایشدهندگان و تبلیغدهندگان، نحوهی نمایش تبلیغات و شمارش کلیک آنها به این نتیجه رسیدم که به واقع یک سیستم تبلیغات اینترنتی درست نداریم و نیاز محسوسی برای اون وجود داره، از طرفی وجود فعالین بسیار در این عرصه (حداقل ۸ سیستم کلیکی فعال و بسیاری دیگر که در دورههای زمانی مختلف در این عرصه فعال بودند و اکنون خبری از ایشان نیست، شکست خوردند یا متواری شدند) این نگرانی رو ایجاد میکنه که شاید اصلاً چنین کاری (ایجاد یک سیستم درست) ممکن نباشه.
اخیراً ارسالهایی از دوستان دیدم (اینجا) که راهاندازی چنین سیستمی رو توسط خود نمایشدهندگان پیشنهاد میکردند. به همین دلیل تصمیم گرفتم این موضوع را ایجاد و مشکلات و موانع رو مطرح کنم و نظر شما سروران رو برای راهکار جویا بشم.
پیشفرضها و توقعات بدیهی درمورد یک سیستم تبلیغات کلیکی مناسب:
۱. تنوع سایز، سرعت بارگذاری، عدم وجود خطاهای برنامهنویسی و کد معتبر در نمایش بنرها
۲. دستهبندی تبلیغات و نمایش موضوعی آن برای وبسایتها با توجه به محتوا و مخاطبین آن و همچنین برمبنای جغرافیا و دستگاه مورد استفاده مخاطب (تبلیغات هوشمند و پشتیبانی از دستگاههای مختلف)
۳. امکان محاسبه هزینه به ازای کلیک، به ازای نمایش، تا سقف بودجه یا ترکیبی از آن برای تبلیغدهنده و شمارش دقیق کلیکها و نمایشها برای نمایشدهنده
۴. گزارشات دقیق و موشکافانه برای تبلیغدهندگان و نمایشدهندگان (شامل گزارشات تحلیلی ماهانه یا هفتگی برای تبلیغدهندگان)
۵. امکان انتخاب بین تبلیغ متنی، تبلیغ بنری، تبلیغ ویدیویی و رپرتاژ آگهی
۶. تنوع تبلیغات
اما مسایلی که به نوعی مانع اجرای موارد ذکر شده میشوند و برای چاره نیاز به نظر شما دوستان دارم:
۱. چگونگی تفکیک کلیکها یا نمایشهای متقلبانه؟
۲. سقف برداشت و زمان لازم جهت واریز درآمدها؟ (سقف برداشت پایین خوشایند نمایشدهندگان است، حجم کار بخش مالی را بالا میبرد، میتواند موجب جذب نمایشدهندگانی شود که تنها برای زمانی کوتاه از سیستم استفاده میکنند و سقف برداشت بالا میتواند موجب سرخوردگی نمایشدهنده، احتمال بالاتر تقلب، و پالایش نمایشدهندگان خرد از نمایشدهندگان جدیتر شود)
۳. چگونگی بازاریابی برای تبلیغات اینترنتی و جذب مشتری جهت درآمدزایی برای نمایشدهندگان و تنوع تبلیغات؟ (با توجه به اقتصاد سنتی ایران)
۴. آیا در پذیرش نمایشدهندگان گزینش اعمال شود و اگر پاسخ بلی است، چه معیارهایی در نظر گرفته شود؟ (آیا رتبهی الکسا یا رتبه گوگل معیار منصفانهای است؟ نقش محتوای یک وبسایت در پذیرش آن سایت چیست؟ به عنوان یک برند معتبر مایل به نمایش تبلیغات خود در وبسایتهای زرد هستید؟ آیا محروم کردن (بلاک کردن) یک نمایشدهنده در صورت کشف تقلب کار درستی است؟ چگونه میتوان انواع تقلب را اثبات نمود؟)
۵. حداقل بودجهی یک کمپین و محاسبه هر کلیک یا هر هزار نمایش چقدر باید باشد که هم تبلیغدهنده جذب کند و هم برای نمایشدهندگان و البته برای سیستم درآمدزا باشد؟
لطفاً نظرات خود را مطرح کنید، و اجازه دهید درموردش بحث کنیم. میتواند شامل هر یک از موارد بالا باشد یا نباشد فقط خواهشاً مرتبط با موضوع بحث باشد. حتا اگر نظرتان این است که کار عبثی است آنرا اعلام کنید.
اگر موافق باشید میتوانیم در یک گروه تلگرام هم به بحث و تبادل نظر بپردازیم