برگزیده های پرشین تولز

توپ طلای 2012 ، FIFA Ballon d'Or

وضعیت
موضوع بسته شده است.

miladwwe

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2012
نوشته‌ها
1,838
لایک‌ها
1,487
محل سکونت
ی جای بد
خوبه رونالدو هم در همون لیگی بازی میکنه که ختافه و اسپانیول توشن. منتها رئال به اوساسونا بیشتر گل میزنه.

اینکه مسی بهتره یا رونالدو جای بحث بسیار داره. من هر دو رو قبول دارم. رونالدو یه خاصیت های خاصی داره که هیچ بشری نداره مثل اون شوت های سهمگینش. مسی یه خاصیت های خاصی داره که کسی نداره. مثل سرعت دریبلینگش. پس نمیشه گفت اون از این بهتره یا این از اون کاملتره

در مورد اینکه کی موفق تر بوده. رونالدو از یه طرف لالیگا رو برده که خب افتخاری هست. مسی یه جام حذفی برده که نسبت به لالیگای رونالدو در سطح پایین تری هست. اما خب مسی یه رکورد شیکونده که 40 ساله کسی نتونسته بشکونه !! این قضیه خیلی توی رای ها موثر بوده. به نظر من رونالدو واقعا حقش هست که توپ های طلای بیشتری بگیره اما خب از دو نظر بدشانس بوده. اول اینکه در دوره ای هست که رقیبی مثل مسی داره که تا یه مقداری بازیش فانتزیه و مردم فانتزی رو دوست دارن.

دوم اینکه رونالدو پاشد اومد لالیگا و همه چی شد مبارزه مسی - رونالدو. این قضیه کیفیت لالیگا رو هم اورده پایین. همه چی معطوف شده به این 2 بازیکن. کی میبره کی میبازه. ال کلاسیکو ها هم اینقدر زیاد شدن که دیگه اون جذابیت های قبل رو نداشتن به نظر من.

من فکر میکنم اگه رونالدو از لالیگا بره و مثلا برگرده انگلیس یا یه تیم دیگه (چون اینطور که پیداست مسی از بارسلونا نخواهد رفت) احتمال اینکه توپ طلا بگیره بسیار بالا میره.
--------------------------------------

اما در مورد مربی. بی شک قبول دارم وجود گواردیولا در این 3 نفر نادرست بوده. واقعا پارسال سال خوبی برای پپ نبود و به نظر من یورگن کلوپ یا یه مربی دیگه مثل مانچینی یا همون دی ماتئو حداقل شایستگی کاندید شدن رو داشتند.

اما در مورد بهترین مربی بی شک بین دلبوسکه و مورینیو من حق رو به دلبوسکه میدم. اولا بخاطر موفقیتهایی که کسب کرده. شما به من بگید یورو2012 مهمتره یا لالیگا ؟؟

میگن دلبوسکه یه تیم رویایی داشته ، مگه مورینیو نداشته ؟ یه جور نگید انگار دلبوسکه همش سوپر استار داشته و مورینیو مالدیو دستش بوده. هر دو از نظر ابزار واقعا دستشون پر بوده اما مربی گری تیم ملی واقعا سخته.

حالا صبر کنید مورینیو مربی پرتغال که بشه باید دید ایا میتونه در سطح ملی هم افتخارات کسب کنه یا نه.

====================

در کل انتخاب بعضی بازیکنا عادلانه نبوده. مثل دنی الوز و مارسلو که اینا واقعا سال 2012 اوضاع خوبی نداشتند.

مورینیو مثل گواردیلا نیست که پا بشه از نیویورک بیاد واسه جایزه چون ارزشی واسش نداره ومیدونست هم در نمیمومد

دل بوسکه هم ماله رئال بوده که بهترین تیم قرن 20دستش بوده وبه دلایل نتایج ضعیف در لیگ اخراجش کردن

ملی هم این تیم ساخته شده لویس اراگونس هستش

که سبک بازی اراگونس قشنگ تر بود تا این که 90درصد بازی ها رو 1-0میبره

وودر ضمن رونالدو هم افتخارات ملی اش بهتر اینه هر چی باشه ی نائب قهرمانی اروپا داره که ده تا جام ملت های امریکا می ارزه

وچهارمی جهان حالا این بازیکن چی کسب کرده تو جام جهانی که نتونست ی گل بزنه واخر هم توسط المانی ها تحقیر شدن

2011تو ارزانتین با این همه ستاره که ارزانتین داره اگروئو وهیگواین وپاستوره ودی ماریا وتوز و.ورون وزانتی و............هم نتونست اروگوئه رو تو خود ارزانتین پنالتی ها باختند


پس ملاک فیفا در ملی هیچ تاثیری نداره فقط گلزنی ورکورد شکستنه

هرچی باشه رونالدو تو دو لیگ مختلف امتحان داده وعالی هم در اومده

مورینیو هم تو مصاحبه هاش گفته ی روزی سرمربی پرتغال میشم وخواهد هم شد

اونوقت اگه پرتقال رو هم قهرمان اروپاوجهان کنه

دیگه بهترین مربی تاریخ فوتبال میشه

ونکته اخر به نظرم امسال بایستس این جایزه به یکی از بازیکنای اسپانیا برسید لااقل به اینیستا میدادن بهتر بود

ولی فیفا ملاکش گل زدن به ختافه اس وتیمای دیگه

سال 2010 هم حق اسنایدر رو خوردند

به نظر من 2013رو هم پیش کش بهش بدن تا این همه راه رو نیاد تا سوییس تو این هوای سرد
 

miladwwe

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2012
نوشته‌ها
1,838
لایک‌ها
1,487
محل سکونت
ی جای بد
ودر ضمن مارسلو قبل مصدومیتش کسی جلودارش نبود حیف که مصدوم شد

من سبک بازیش رو دوس دارم واقعا مهره تاثیر گذاری تو رئاله که داریم لطمه میخوریم ازش

با اون نفوذای ازار دهنده اش
 

j_2006_n

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2007
نوشته‌ها
4,676
لایک‌ها
4,542
محل سکونت
Iran
سلام دوستان

این مقاله قشنگ بود گفتم از سایت طرفداری بگذارم اینجا تا بخونیدش و لذت ببرید :)
-----------------

لطفا فیفا را سلب اعتبار کنید

b64bb183b32f5062d5ec02a9ee24976b33385e35.jpg

اختصاصی طرفداری - دیشب 11 بازیکن برتر سال توسط رسمی ترین و بزرگ ترین ارگان فوتبال در دنیا انتخاب شدند.
این نامه سر گشاده نوشته بنده (سورنا باقرفر) است و قطعا بازتاب دهنده نظرات این جانب به عنوان نویسنده این مقاله و یادداشت می باشد!

انتخاب هایی با علامت سوال های بسیار! انتخاب هایی که واکنش های تند بسیاری از فوتبال دوستان را بر انگیخته است.
در این مقاله این بار سعی نمی شود تحلیلی بر انتخاب های فیفا داشته باشیم زیرا اینجانب به عنوان نویسنده، مثل خیل بسیاری از طرفداران فوتبال توافق نظر چندانی با فیفا ندارم و این یادداشت نامه ای است سرگشاده به فیفا و انتخاب هایش.
خواهشا نگویید که آن ها کارشناسان فیفا هستند و بیشتر از ما می فهمند.
خیر، آن ها کارشناس فیفا یا هر ارگان دیگری که باشند نمی فهمند وگرنه این گونه انتخاب نمی کردند.
پس انتخاب های فیفا را با این جملات کلیشه ای توجیه نکنیم!

باید در ابتدا بگویم که انتخاب لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن سال جای تعجبی ندارد که شایسته این عنوان بود و دخل چندانی هم به فیفا نداشت که این یک قلم را با رای گیری انتخاب کرده اند و فیفا توانایی خراب کردن این انتخاب را ندارد.

اما در رابطه با 11 بازیکن برتر سال؛


شاید با ارفاق بتوان گفت 5 یا نهایتا 6 بازیکن از این 11 بازیکن شایسته حضور در بین بهترین بازیکنان سال بودند.
هر چه فکر می کنم نمی دانم دلایل انتخاب این 11 بازیکن چه بوده است! کسب عناوین و قهرمانی در سال 2012؟ گلزنی؟ پاس گل؟ پاس صحیح؟ دوندگی؟ مالکیت توپ؟ تاثیر گذاری در بازی؟ عملکرد مثبت؟ اصلا بر حسب هر چه که بوده مگر می شود نماینده ای از قهرمان و نائب قهرمان معتبر ترین و با ارزش ترین و پر تنش ترین رقابت باشگاهی دنیا یعنی لیگ قهرمانان اروپا در این 11 نفر وجود نداشته باشد.


یعنی بین 50 بازیکن چلسی و بایرن یک نفر شایسته حضور در بین این 11 نفر نبود؟ و تیم منتخب سال شد منتخب رئال و بارسایی که به دست همین 2 تیم حذف شدند؟ دستاورد رئال و بازیکنانش قهرمانی لالیگا و صعود به 4 تیم پایانی فصل قبل لیگ قهرمانان بود به علاوه فصلی نا امید کننده و اختلاف فاحش با بارسا و همین طور صعود به عنوان تیم دوم گروه مرگ در ماه های اخیر! گیریم که این دستاورد ها بسیار هم ارزشمند بودند.


اما چه می شود که در این میان بهترین پاسور رئال (مسوت اوزیل) که کاکا و مودریچ را به نیمکت دوخته است که بی شک رئال بعد از رونالدو موفقیت هایش در سال 2012 را بیش از هر بازیکنی مدیون اوست، در بین این 11 نفر از قلم می افتد و این در حالی است که 5 نماینده از رئال در این ترکیب حضور می یابند. آیا اوزیل لایق حضور در بین 11 بازیکن سال نبود؟


چه چیزی باعث می شود که فیفا از ستارگان جوان دورتموند چشم پوشی کند ستارگانی که علاوه بر کسب 2 عنوان قهرمانی بوندس لیگا و دی اف بی پوکال در سال 2012 توانستند در گروه مرگ لیگ قهرمانان اروپا با بهترین عملکرد در میان 32 تیم حاضر و گرفتن 4 امتیاز از همین رئال به عنوان صدر نشین گروه صعود کنند. آیا حق رویس به عنوان گلزن ترین هافبک 2012 نبود که در این جمع حضور داشته باشد؟


رویس یکی از بهترین پاسور های سال 2012 بود و آمار پاس گل هایش هم از ژاوی، اینیستا و آلونسو بهتر بوده است. پس این سه بازیکن چه داشته اند که رویس نداشته؟ ملیت اسپانیایی یا حضور در لالیگا؟ مگر می شود سال 2012 چشم بر روی ستاره 33 ساله ایتالیایی ها بست؟
هوادارن ایتالیا و یوونتوس قهرمانی و نتایج فوق العاده یووه و صعود ایتالیا تا فینال یورو را قطعا باید تا حد زیادی مدیون عملکرد فوق العاده پیرلو بدانند. جالب اینجاست که آمار گل و پاس گل او هم بیشتر از هافبک های حاضر در لیست بوده است!


و اما خوان ماتا! او که هم قهرمان یورو شد هم قهرمان لیگ قهرمانان و بی شک بهترین بازیکن فصل چلسی هم بود آمار گل ها و پاس گل های بیشتر از هافبک های حاضر در لیست داشت! اتفاقا اسپانیایی هم بود. پس او چرا در بین بهترین بازیکنان سال جایی نداشت؟ شاید اگر از والنسیا به چلسی نرفته بود او نیز اکنون در بین 11 بازیکن برتر سال به چشم می خورد!


در خط حمله هم انتخاب دیگری غیر از این انکار خورشید در روز بود هر چند فالکائو هم حضورش در لیست را باید مدیون مصدومیت طولانی مدت ویا و همچنین عملکرد معمولی سایر مهاجمان رئال و البته حضور در اتلتیکو مادرید بداند و گرنه چه بسا که عملکرد استثنائی او نیز نادیده گرفته می شد.

در خط دفاع چیزی نمی توان گفت وقتی حضور پیکه را در بین 4 مدافع برتر سال می بینیم تنها باید دست به دعا شده و شکر گزار باشیم که پویول قسمت بسیاری از سال را مصدوم بوده و گرنه او نیز در کنار همتای بارسایی خود در ترکیب به چشم می خورد.


اما اوج درخشش فیفا در شب گذشته انتخاب مارسلو و دنی آلوز بود بازیکنانی که هر چه گشتیم چیز خاصی پیدا نکردیم که به موفقیت آنها نسبت دهیم؛ نه درخشش ملی در برزیل و نه عملکردی حداقل به خوبی فصل های گذشته خود در عرصه باشگاهی! این 2 حتی در لیست اولیه یوفا هم نبودند چه رسد به لیست نهایی فیفا. و چه جالب که فیفا از عملکرد خوردی آلبا و فیلیپ لام چشم پوشی کرد! فیلیپ لامی که همواره بدون افت یکی از ستون های موفقیت آلمان و بایرن در سال گذشته بوده است.


و یا خوردی آلبایی که در بارسا عملکرد بسیار بهتری از همتای خود در جناح مخالف یعنی دنی آلوز داشته است و در یورو نیز یکی از بهترین بازیکنان اسپانیا و تورنمنت بود. چشم پوشی از ستاره ای مثل هاملس نیز با وجود موارد بالا امری دور از ذهن نیست.


اینکه بازیکنان بایرن مونیخ و منچستریونایتد به عنوان تیم دوم و سوم حال حاضر رنکینگ فیفا جایی در لیست بازیکنان برتر سال ندارند و تیم اول و چهارم که بارسا و رئال باشند 10 نماینده بین 11 نماینده دارند جای بسی تعجب دارد! انتخاب 11 بازیکن از 3 تیم اول لالیگا؟


فیفا دیشب با انتخاب ها خود مهر تاییدی بر بی لیاقتی خود در سال های گذشته زد. شاید باید قدرت انتخاب را از فیفا گرفت. زیرا هر کجا که اسم انتخاب می آید فیفا پیش گام خراب کردن است و گوی سبقت را از همتایان اروپایی و آسیایی خود، یوفا و ای‌اف‌سی ربوده است.
این انتخاب ها ما را به یاد چند هفته پیش و انتخاب فدراسیون ایران به عنوان بهترین فدراسیون سال آسیا انداخت!


باید در پایان این مقاله بگویم که گویا با مجازات بن همام کار به پایان نمی رسد. یوفا و فیفا و ای‌اف‌سی و سازمان‌های مشابه را باید همگی از دم سلب اعتبار کرد تا بیش از این با انتخاب ها و تصمیم هایشان به بدنه و پیکره این فوتبال ضربه نزنند. در هر صورت فیفا می تواند به این بریز و بپاش های رسانه ای و این تصمیمات هیجان انگیز خود ادامه دهد و غول های پوشالی بسازد و تیم هایی مثل دورتموند، بایرن، یوونتوس و منچستریونایتد هم به گسترش سلطه خود در اروپا و جهان ادامه می دهند. جوایز هم بماند برای آن ها که عشق جایزه دارند!
 

galaxysky

Registered User
تاریخ عضویت
2 مارس 2011
نوشته‌ها
3,319
لایک‌ها
644
محل سکونت
Tehran
مسی ! شاید بهتر باشه مسی رو از فوتبال بذارن کنار تا بقیه سر خورده نشن
یه لیگ مسی و یه لیگ بقیه بازیکنا ;)
 
  • Like
Reactions: rms

mehrdad201

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
15,874
لایک‌ها
17,805
محل سکونت
ایران
نمیخوام کل کل کنم چون حال و حوصله ندارم

اما نایب قهرمانی اروپا تو خونه خودت جلو تیمی مثل یونان !! این اگه افتخاره که بیخ ریش صاحبش !!! اگه این افتخار بود اون عکس گریه رونالدو اونطوری توی نت پخش نمیشد.

من نمیدونم چند سالته ، اما من دقیقا بازی رو یادمه که یونان چطوری ضد فوتبال زد و یک گل شانسی هم زد. کسی در شایستگی پرتغال و فیلیپه اسکولاری شکی نداشت اما خب اون باخت به یه افتضاح بدل شد و یک ناکامی بزرگ بود. حالا چی این افتخار محسوب میشه شما میدونی . من اصلا کاری ندارم. همه اون روزها تاختند به اسکولاری که چرا با وجود اینکه میدونسته یونان ضدفوتبال بازی میکنه راه حلی براش پیدا نکرده.

این که گواردیولا از نیویورک بلند شده اومده به این دلیل نبوده که میخواد جایزه بگیره ، خودشم میدونسته که جایزه نمیبره. فقط اومده بوده که بی احترامی نکرده باشه. اونجا ایران نیست. نمیدونم تاحالا خارج رفتی یا نه. خارجی ها مثل ایرانی زیر پوستی نیستند. اوناییکه من دیدم. رک حرف میزنن. از تو خوششون نیاد بهت میگن بزن به چاک ، اگه خوششون هم بیاد مرام و معرفت دارند. من تو دوستای المانیم (که همه میگن المانی ها یخ هستند و نژاد پرستند و ....) هم هم گرمی و معرفتشون رو دیدم هم ضد حال و رک گوییشون رو.

اونجا کسی بخواد ریاکاری کنه سری میتوپن بهش. مورینیو خودش میدونست جایزه مال دلبوسکه هست ، میخواست ضایع نشه و نیومد. اینم ناشی از خلق و خوی رفتاریش هست.

دلبوسکه ای هم که میگی از رئال اخراج شد ، نمیدونم سنت قد میده یا نه. اخرین قهرمانی اروپاییتون رو با همین دلبوسکه دارید که کمک مربی بود و به یکبار مربی شد و شایستگی های خودشو نشون داد و اخرش هم با نامردی از رئال کنار گذاشته شد. همه میدونن.

بعد از دلبوسکه هیچوقت رئال اون رئال همیشگی نشد. با وجود اینکه ستاره کم نداشت. اسپانیایی که شما میگی 1 0 1 0 میبره همون اسپانیایی هست که تو فینال ایتالیا رو 4 تایی کرد. هر چقدر شما بخوای ازرشهاش رو زیر سوال ببری چیز از بزرگی اون کم نمیشه. به هر حال بهترین تیم حال حاضر جهان هست.

مارسلویی هم که میگی یک زحمت بکش برو تاپیک رئال (اون زمانهایی که نبودی - تو همین سال 2012 ) سرچ کن ببین چند بار واژه اتوبان در موردش به کار برده شده. مدافع بهتر از مارسلو و دنی الوز الان داریم . بگرد پیدا میکنی.

کوپا امریکا هم که میگی ، همون پرتغالش بره اونجا سالم بیرون نمیاد. فکر میکنی خیلی ساده است !؟

اون قضیه نژاد پرستی رو که روشن نکردی. گفته بودی گورادیولا نژاد پرسته. ولی دلیلشو نگفتی. ( از این حرفهای بچه گانه) . من حوصله ندارم باهات کل کل کنم چون از نظر سنی به هم نمیخوریم. اما وقتی دارید روی حرفاتون بدون هیچ منبع و دلیل و سندی پافشاری میکنید من بی اختیار یاد خواهر زادم میفتم که 10 سالشه.

یاد بگیر وقتی مساله ای رو مطرح میکنی روش خوب فکر کنی. تحقیق کنی. دلایل پیدا کنی. وقتی بدون مدرک و سند صحبت میکنی و دلیل نمیاری نتیجه اش این میشه که خیلی از یوزرها به حرفهای شما اعتنایی نمیکنند از کنارش رد میشن.

نمیخواستم جواب بدم اما دیدم با این انرژی ای که داری و خیلی نقطه مثبتی در شما هست حیف هست که اینطوری پرت بره. برو در هر مساله ای که میخوای روش بحث کنی تحقیق کن :) تا محکم حرف بزنی و اینطور نشه که تا یه مساله ای رو میگی سریع موضع بگیرن جلوت و فن بدل بهت بزنن.

میدونی کشور ما یه ضعفی که داره همین فکر نکردن هست. دنبال دلیل نگشتن. هر کسی حتی گاها خود من هر چیزی به ذهنمون میرسه بدون اینکه مزه مزه کنیم ، سبک سنگین کنیم ، روش فکر کنیم. در موردش تحقیق کنیم به زبون میاره.

برنامه 90 رو ببینی خیلی از این موارد زیاده.

در پایان هم بهت میگم اگه این پشتکاری که در حمایت از مورینیو و رئال و تیمهای مورد علاقه ات (با هر دستاویزی ولو غیر منطقی) داری رو در کارهای دیگه و بخصوص امور زندگی و تجارت های پیش روت داشته باشی مطمئنم که شخص بسیار موفقی خواهی شد.
چون لازمه هر موفقتی پشتکار هست و پشتکار هست و پشتکار. همون جمله ای که کریس رونالدو دیشب به اون بچه گفت.

بچه ازش پرسید رونالدو ، من چطور میتونم مثل تو بازیکن بزرگی بشم. گفت که علاوه بر اعتماد به نفس، باید روی مهارت ها و نقطه ضعف های خودت کار کنی ، کار کنی و کار کنی :) تمرین و پشتکار.
 

miladwwe

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2012
نوشته‌ها
1,838
لایک‌ها
1,487
محل سکونت
ی جای بد
باشه ما بچه شما مفسر فوتبال خوبه

منم حوصله کل کل با مفسر واستادی مثل شما ندارم

چون اندازه ای شما نیستیم

قضیه گواردیلا هم برای nبار دارم بهت میگم به خاطر بازی دادن به اکادمی واستفاده از بازیکنا ی بومی

کاتلان از بازیکنایی مثل سرچیوبوسکتس رو به یایا توره ترجیح داد وبماند بقیه بازیکن

درضمن مارسلو والوز به خاطر اینکه تیم منتخب فیفاهمه از لالیگا بودن

دوتا رو انتخاب کردن
 

mehrdad201

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
15,874
لایک‌ها
17,805
محل سکونت
ایران
این خبر گل رو هم بخونید بد نیست.

البته در صحت و اعتبارش اطمینان 100 درصد ندارم.

گزارش جنجالی- دروغ مورینیو، بازی 4شنبه بهانه بود؛ آقای خاص و تماشای تمرینات پسرش در زمان برگزاری مرا

حداقلش میتونست به کاسیاس تبریک بگه. رفتارش با اسطوره رئال که اصلا درست نیست. باز به مرام کاسیاس که بهش رای هم داده بوده. اما مورینیو حتی یه تبریک هم به کاسیاس نگفت و بازم نیمکت نشینش کرد و اونطوری با اخراج ادان ، کاسیاس برگشت.

روحیه خوبی هم نداشت. چون اون گلهایی که خورد رو به نظر من در حالت کاسیاس گلری نبود که اونطوری گل بخوره. بخصوص گل سوم سوسیه داد.

------------------------------------------------
دلبوسکه به رئال ارامش و احترام و بزرگی میداد. اما به نظر من مورینیو یه جوری با این کل کلش با بازیکنای بزرگ رئال مثل راموس و کاسیاس داره به رئال صدمه میزنه.
 
  • Like
Reactions: rms

mehrdad201

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
15,874
لایک‌ها
17,805
محل سکونت
ایران
باشه ما بچه شما مفسر فوتبال خوبه

من مفسر فوتبال نیستم. چیزهایی که تو زندگیم دیدم بهت میگم :) یه زمانی من هم مثل شما بودم. پشتکار شما قابل ستایشه. الان بچه های امروزی رو میبینم یا خوابن یا تنبل. همین فروم رئال رو الان شما چراغشو روشن نگه داشتی. وگرنه خیلی از رئالی ها نمیان.

کلوپ منچستر رو ببین. تیم ما چه ببره چه ببازه بچه ها همیشه هستند و صحبت میکنیم.

شما انرژی خوبی داری که خب برای هر جوانی یه نعمته. ما که دیگه پیر شدیم. خیلی خیلی خوب میشه اگه این انرژی و شوق و پشتکار تو بهترین راه خرج بشه. و بهترین راه جز با مطالعه ، تحقیق و تجربه بدست نمیاد :)

موفق باشی اقا
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
سلام خدمت دوستان
با توجه به مشخص شدن نتایج صاحبان جوایز توپ طلای 2012 و همینطور توجه نکردن بعضی دوستان به اینکه لطفا اینجا بحث منطقی داشته باشند ( فرزاد جان قبلا از دوستان خواهش کرده بودند ) و وارد کل کل نشوند با اجازه استارتر محترم تاپیک ، تاپیک قفل میشه.

شاد و پیروز باشید
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا