برگزیده های پرشین تولز

تگ های متا و سئو

novinhost

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 آپریل 2016
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
4
سن
33
برچسب های META برچسب های مهم HTML برای ارائه اطلاعات در مورد سند ها هستند. این یک تگ مورد نیاز در یک صفحه وب نیست و بنابراین بسیاری از توسعه دهندگان این تگ ها را در صفحات وب توسعه یافته قرار نمی دهند. اما در بیشتر موتورهای جستجو، این برچسب ها برای فهرست بندی و نمایه سازی سایت ها با دقت استفاده می شوند. گوگل، Altavista و غیره به دنبال تگ های META در سند برای طبقه بندی این سند.



کدام برچسب ها را انتخاب کنیم؟
برچسبهای META باید در بخش HEAD یک صفحه HTML قرار بگیرند:

<html>

<head>

<meta name = "keywords" content = "keyword1، keyword2">

<meta name = "description" content = "description is ..."> است

...... ..

</ head>

<body>

...... ..



برچسب های متا:
<META name = "doc-type" content = "web page">

این برچسب نوع سند را نشان می دهد. انواع مختلف سند موجود عبارتند از دولت، مجله، خصوصی، عمومی و غیره.



<META name = "keywords" content = "a، list، of، keywords">

این برچسب حاوی لیستی از کلمات کلیدی جدا شده از طریق کاما است. این کلمات کلیدی مهم هستند که نشان می دهد چه اطلاعاتی در صفحه وب وجود دارد؟



<META name = "description" content = "توصیف صفحه شما">

این تگ شامل descritpion در مورد صفحه وب و محتوای آن است. این شرح باید کوتاه باشد اما با کلمات کلیدی اصلی خلاصه شود.



<META name = "توزیع" content = "global">

محتوا باید شامل جهانی، محلی یا IU (برای استفاده داخلی) باشد.



برچسب های اختیاری متا:

<META name = "copyright" content = "statement of copyright">

این برچسب متا کپی رایت برای صفحه وب را نشان می دهد.



<META HTTP-EQUIV = "refresh" content = "0؛ url = index.htm ">

این برچسب به طور گسترده ای برای بارگذاری صفحه وب پس از هر ثانیه ذکر شده در محتوا مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین، در اینجا نشانی اینترنتی نشان دهنده تغییر مسیر آن به index.htm است.



<META name = "بازديد بعد از" content = "7 days">

این تگ بعد از 7/14/21 روز بازبینی می شود.



<META name = "author" content = "نام نویسنده">

این برچسب حاوی نام نویسنده صفحه وب است.



دیگر برچسب های متا مانند روبات ها، مجددا پس از آن، رتبه بندی، مالک، ناشر و غیره وجود دارد که می تواند در یک صفحه وب مورد استفاده قرار گیرد.



بنابراین، با استفاده از META تگ های بهینه سازی وب سایت ها می توانند رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو را به دست آورند. در حال حاضر، بیشتر موتورهای جستجو همچنین محتوای صفحه وب شما را خالی می کنند، بنابراین مطالب صفحه وب باید مشخص باشد و باید کلمات کلیدی را برای چندین بار داشته باشند. این به موتورهای جستجو کمک می کند که صفحات وب را فهرست نمایند و بنابراین صفحات وب به رتبه های بالاتر می رسند.
 

baboon

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آپریل 2019
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
همچنین توجه به تگ Canonical می تونه برای بسیاری از وب سایت ها در طراحی سایت مفید باشه و برای رفع مشکل مطالب تکراری خیلی مفید و پرکاربرده و قطعا به سئو سایت کمک شایانی می کند.

HTML:
<link rel="canonical" href="http://sample.com">
 
بالا