برگزیده های پرشین تولز

ثبت ملاصدرا

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
164
لایک‌ها
13
سن
38
امروزه همه افراد آشنایی مختصری با علامت تجاری دارند و ضرورت ثبت علامت تجاری بر کسی پوشیده نیست، هدف از انتشار این مقاله شرح مزایای ثبت علامت تجاری برای فرد حقیقی و حقوقی می باشد. به طور کلی علامت تجاری به نام و نشان تجاری گفته می شود که کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه ها متمایز و جدا می سازد.
هر شرکت میتواند علائم تجاری مختلفی داشته باشد. علامت تجاری بسته به نوع حوزه فعالیت هر شرکتی در طبقات خاصی قابل ثبت است . به طور مثال علامت تجاری باراد در طبقه ی پشتی های طبی ثبت شده است اما قابلیت ثبت در طبقه ی مواد غذایی را دارد.
طبق قانون ثبت علائم تجاری پس از ثبت علامت تجاری فرد حقیقی یا حقوقی نسبت به علامت تجاری خود حق انحصاری پیدا میکند و به موجب آن میتوانید از شخصی که از علامت تجاری وی سو استفاده کرده است شکایت نماید و پیگیری قانونی به عمل آورد. برای مثال شخصی که علامت تجاری آن مشابه یا عین علامت تجاری صاحب علامت تجاری باشد متخلف محسوب می شود و وی می تواند جهت جلوگیری از آن اقدام کند.
از مزایای کلیدی ثبت علامت تجاری می توان به موارد زیر اشاره نمود:
1- ثبت علامت تجاری ، باعث تمایز محصولات یا خدمات شما از دیگر محصولات و خدمات است.
2- علامت تجاری مصرف کننده را در تصمیم گیری برای انتخاب و خرید کالاها یاری می دهد زیرا در واقع علامت تجاری معرف ویژگی های یک کالا است.
3- ثبت علامت تجاری به تولید کننده اجازه خواهد داد که بتواند در پناه و به وسیله آن سهل تر و ساده تر در بازار های مصرفی رسوخ کند.
4- علامت تجاری انگیزه ای قوی در تولیدکننده ایجاد میکند، تا در جهت بهبود کیفیت کالای خود و همچنین کسب شهرت بیشتر سرمایه گذاری نمایند.
5- ثبت علامت تجاری باعث می شود تولید کننده در حوزه بین المللی نیز جایگاهی ویژه برای خود داشته باشد.
6- و .....
بهترین روش برای اینکه بتوان یک علامت تجاری مناسب داشت این است که در وهله اول کیفیت را بالا برد و در مرحله بعدی تبلیغات گسترده داشت . و اینکه بتوانیم بازار مصرف را بشناسیم و نیازهای مصرف کنندگان را بدانیم سپس بتوان جایگاه خود را در بین مصرف کنندگان خاص خود پیدا کرد . این خود به خود مشتریان وفادار را ایجاد می کند و این به نوبه خود یک تبلیغ بدون هزینه میباشد .

یک علامت تجاری :
1- بایدقابلیت تشخیص کالاها و خدمات را داشته باشد.
2- شرکت‌ها را قادر می‌سازد محصولات‌شان را از یکدیگر متمایز سازند.
3- یک نام تجاری خوب باید بتواند پیام محصول را به مصرف کننده برساند.
4- باعث افزایش فروش شود و وجهه و شهرت شرکت ها را افزایش دهد
5- تلفظ آن ساده و روان باشد .
6- به خاطر سپردن آن آسان باشد .
7- توجه مصرف کننده را به خود جلب کند .
8- مزایای استفاده از محصول را در خود داشته باشد .
9- موقعیت محصول را درمیان محصولات رقیب مشخص سازد .
به خاطر داشته باشید یک علامت تجاری مناسب بیانگر کسب و کار شما و معرف هویت شرکت شما است، بنابراین در صورتی که بدون در نظر گرفتن بازار های احتمالی محصول یا خدمات در کشور او امتیازاتی که ممکن است در آینده برای علامت تجاری شما رقم بخورد، اقدام به تولید محصولات و خدمات خود کنید متحمل آسیب های جدی ناشی از سواستفاده از علامت تجاری محصولات یا خدمات خود خواهید شد.

در این مقاله درباره ی برند و مزیت های ثبت برند صحبت شده است،صاحبان برند می توانند با ثبت برند خود از سواستفاده از آن جلوگیری کنند و رقیب آنها نمیتواند با مشابه برند انها یا از خود برند آنها محصولات خود را به فروش برساند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
www.sabtmollasadra.com
 
بالا