برگزیده های پرشین تولز

جاده توریستی اسالم به خلخال

مریم تهرانی

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2017
نوشته‌ها
23
لایک‌ها
6
سن
97
10948


10950



گیلان - تالش


https://www.vilajar.com/Place/666


10842


اسالم که یکی از شهرهای استان گیلان است در فاصله 5 کیلومتری شهرستان تالش قرار دارد و از یک سو به ساحل آلالان و از یک سو به جنگل سرسبز و بکر گیسوم (معروف به تونل درخت) و از یه سو به شهرستان خلخال که پل ارتباطی استان گیلان و اردبیل میباشد ختم می شود.

این مسیر ارتباطی از میان جنگلهای انبوه با درختان سر به فلک کشیده ای میگذرد که استراحتگاه مناسبی برای گردشگران و مسافران میباشد.

جاده اسالم به خلخال شامل پیچ و خم های زیبا و مملو از درختان جنگلی است که در فصل تابستان بدلیل ارتفاع گرفتن از سطح دریا، آب و هوایی خنک و ییلاقی دارد.

همچنین در ماه هایی از سال، چشم اندازی بکر و مه گرفته را دارد که این ویژگی، گردشگران زیادی را به منطقه جذب کرده است.

10812


اسالم در دوره هایی از تاریخ، مرکزیت شهر طوالش را نیز داشته است و با جمعیتی 39000 نفری و با زبان شیرین تالشی تکلم میکنند. از صنایع دستی این شهر میتوان به گلیم بافی و سفالگری اشاره کرد. اکثر مردم منطقه به کشاورزی ، باغداری و صیادی مشغول هستند.

جاده زیبای اسالم به خلخال بدلیل نزدیک بودن به دریا در اکثر فصول سال شاهد بارندگی و مه گرفتگی است و در تابستان بدلیل نزدیک بودن به خلخال، آب و هوایی مطبوع و خنک دارد. در زمستان اگر قصد گذر از این جاده زیبا را دارید حتما با اطلاعات کامل از جاده و با تجهیزات و امکانات مناسب سفر کنید.

از حیات وحش این جاده که کمتر کسی شانس دیدن آن را دارد می توان از خرس، گوزن، روباه، گربه وحشی، عقاب، سنجاب و حتی پلنگ نام برد.

زیبایی های این جاده تنها به جنگل ختم نمیشود بلکه از جاذبه های این جاده میتوان از دشت، گلزار، آبشار، دریاچه و رودخانه ای که از بالا دستها سرازیر شده و به سمت دریا در حرکت است نام برد.

ماه های اردیبهشت و خرداد برای دیدن دشت شقایق و آبان و آذر ماه برای بازدید از جنگل هزار رنگ مناسب است و این طبیعت زیبا، مسافران زیادی را همچون تابستان به سمت خود میکشد.

انتهای این جاده زیبا به شهر کیوی از توابع شهرستان خلخال ختم می شود که چشمه جوشان کوه سبلان دارای خاصیت آب درمانی در آن واقع است. همچنین مسیرهای پر پیچ و خم این جاده زیبا که معروف به گردنه الماس است تفرجگاه خوبی برای استراحت و مزه کردن آش دوغ محلی و کباب گوشت تازه گوسفند است و همچنین شیر بلال هایی که محصول بومی همان منطقه میباشد پذیرای شما گردشگران عزیز است.

10814
 

dosantosdp

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 نوامبر 2015
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
4
سن
32
محل سکونت
mashhad
بسیار زیبا و چشم نواز
تشکر
 
بالا