برگزیده های پرشین تولز

بهار پرستوها

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2017
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
37
دیدنی ها و جذابیت های گردشگری جزیره بالی
سواحل نوزا دوآ
نوزا دوآ یعنی جزیره‌ی دوم. دلیل این وجه تسمیه آن است که نوزا دوآ به صورت شبه جزیره ایبه منتهاالیه جنوبی جزیره بالی متصل گردیده است. با ورود به این جزیره از دنیای روستایی بالی خارج و به جهانی پر زرق و برق و لوکس که بزرگترین و بهترین هتل های جهان را در خود جای داده است، وارد خواهید شد.

در این جا، دلیل آن که چرا بالی مکان همیشگی کنفرانس ها، کنگره ها، نشست ها و دیگر مناسبات سیاسی می باشد را خواهید یافت.

در این جا رستوران های مجلل، کشتی های تفریحی بسیار لوکس، زمین های گلف و هتل های رویایی با میهمان نوازی بالینزی، پذیرای شما خواهند بود. از گوشه و کنار این شبه جزیره نوای دلنشین موسیقی و بوی خوش غذاهای شرقی به مشام می رسد.

این جا مکان آرامش است. سواحل نوزا دوآ، از زیباترین سواحل جهان بوده، به طوری که در رده بندی جهانی، مقام پنجم را از آن خود نموده است.

معبد زیبای اولا واتو نیز در این شبه جزیره‌ی زیبا واقع گردیده است
این منطقه که شامل روستاها و محلات مسکونی متعددی است، بسیاری از زیبایی های جزیره بالی را در خود جای داده است. این زیبایی ها شامل جنگل میمون ها، دریاچه ی براتان و معبد آبی اولون دانو، غار فیل ها، معبدهای باستانی متعدد، باغ وحش بسیار زیبای بالی، پارک فیل ها و تعدادی موزه و خانه هنر می گردد. مزارع پلکانی برنج بالی هم که از زیبایی های این منطقه برشمرده می شوند، در مسیر این روستا به چشم می خوردبازدید از زیبایی های اوبد نیازمند وقت بسیاری خواهد بود و در صورت نبود راهنما، امکان دیدن همه زیبایی های این منطقه میسر نخواهد شد. بنابراین توصیه می نماییم که حتما از یکی از تورگردان ها و یا تورهای سافاری موجود در سطح جزیره بالی برای بازدید از نقاط دیدنی این منطقه بهره ببرید.

جنگل میمون ها در اوبد




بازدید از جنگل میمون ها در این منطقه را هرگز فراموش ننمایید. در این جنگل حدود پانصد میمون از انواع مختلف که در معرض خطر انقراض قرار گرفته اند، نگه داری می شوند. اگر چه میمون ها بسیار فضول و پر رو به نظر می رسند، اما حیوانات بسیار باهوش، عاطفی و دوست داشتنی هستند. بازدید از جنگل میمون ها را باز هم توصیه می کنیم، مخصوصا برای آن دسته از گردشگرانی که با خردسالان خود به بالی آمده اند.

البته ناگفته نماند، به هنگام بازدید از جنگل میمون ها مواظب کلاه، عینک و حتی کوله پشتی خود باشید. میمون ها علاقه‌ی وافری به قاپیدن این اشیا داشته و در صورت از دست دادن هر یک از این اشیا به دست آوردن دوباره اش مصیبتی بس بزرگ است

پارک فیل ها
46991_3.jpg


. این پارک در زمینی به مساحت ۲ هکتار هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند.

این پارک به عنوان بهترین پارک جهانی فیل ها شناخته شده است. شما می توانید در این پارک تجربه جدیدی را با فیل ها داشته باشید. به آن ها غذا دهید، از نزدیک آن ها را لمس کنید، با فیل ها عکس بگیرید و بالاخره فیل سواری کنید، هم در خشکی و هم در دریاچه

آتشفشان کینتامانی


جالب است بدانید که این آتشفشان هنوز فعال بوده و بومیان این منطقه از گدازه ها و سنگ های سرد شده‌ی این آتشفشان برای ساخت منازل خود استفاده می کنند. رسیدن به این نقطه از کوتا تقریبا یک ساعت طول خواهد كشید و خوردن نهار در رستوران کنار دریاچه و با منظره‌ی قله‌ی آتشفشان کینتامانی، بسیار مسرت بخش است. از دیگر دیدنی های این منطقه، غار خفاش ها می باشد که دیدار از آن نیز خالی از لطف نخواهد بود

پارک آبی واتربوم
56125Waterpark%202.jpg


در این مجموعه‌ی بی نظیر که شعبه ای از پارک های زنجیره ای و بین المللی واتربوم است، استخرهای بزرگ و کوچک، چندین نوع سرسره آبی، استخر و بازی های مخصوص بچه ها، زمین بازی (پینگ پونگ، فوتبال دستی) و رستوران های مختلف وجود دارد که می توان با آرامش کامل و در کنار تمامی اعضای خانواده از آن ها استفاده کرد

معابد بالی

معابد، بخش عظیمی از فرهنگ و تاریخ بالی را در بر گرفته اند و امروزه از جذابیت های بسیار مهم و ارزشمند توریستی بالی هستند که در زیر به شرح مختصری از آن ها بسنده نموده و شما را به بازدید از آن ها دعوت می نماییم.

معبد مادر، در منطقه باساکی قرار گرفته و بزرگترین معبد هندو در بالی است. معبد مادر در ارتفاع ۱۰۰۰ متری از سطح دریا و در کوهپایه آتشفشان آگونگ در منطقه باساکی واقع گردیده است. این معبد مقدس ترین معبد هندو در بالی و به اعتقاد هندوان، قدیمی ترین معبد نیز می باشد

، در منطقه ای بسیار زیبا و رویایی در جنوبی ترین نقطه بالی و بر فراز صخره‌ی مرجانی سیاه رنگی بر فراز امواج خروشان اقیانوس هند واقع گردیده است.

معبد تانالوت نیز در ۴۵ کیلومتری کوتا و در سواحل غربی جزیره بالی بر فراز شبه جزیره کوچکی که به هنگام مد، ارتباط خود را با خشکی از دست داده و تبدیل به جزیره ای زیبا می گردد، واقع شده است. بازدید از این معبد در صورتی میسر است که دریا در حالت مد بوده و شما قادر به عبور از راهی که به آن منتهی می گردد، باشید.

غواصی و سایت های غواصی جزیره بالی


اندونزی متشکل از ۱۷۰۰۰ جزیره است که از این تعداد ۶۰۰۰ جزیره مسکونی هستند. این جزایر ۱۵ درصد از کل پوشش مرجانی جهان را در بر گرفته اند. بنابراین اگر این کشور را با دیگر مناطق مساعد غواصی جهان مقایسه نماییم، درخواهیم یافت که اندونزی، با دارا بودن بیش از ۴۰۰۰ گونه از آبزیان، صدرنشین، دریای سرخ با ۱۰۰۰ گونه در مقام دوم و دریای کارائیب با ۴۰۰ گونه در مکان سوم قرار گرفته اند. از این رو این کشور به یکی از مهمترین مراکز اکوتوریستی و غواصی جهان تبدیل شده است. لازم به ذکر است که این کشور وسیع، دارای بیش از ۵۰۰ دایو سایت می باشد.

کشتی غرق شده ی US Liberty



این کشتی ۱۲۰ متری به فاصله فقط ۳۰ متر از ساحل و در عمق ۳ تا ۲۸ متری آرمیده است. این شناور مغروق در ۱۱ ژانویه ۱۹۴۲ توسط نیروی دریایی ژاپن و با شلیک اژدر مورد هدف واقع شد. اکنون بدنه این كشتی، پوشیده از مرجان ها است و یکی از زیباترین سایت های غواصی بالی را تشكیل داده است

تولامبن Tulamben



تولامبن در شمال شرقی جزیره بالی قرار گرفته است. در شرقی ترین نقطه ی تولامبن، مشهور ترین سایت غواصی جزیره بالی، دیواره ۶۰ متری تولامبن، غواصان را به خود فرا می خواند.

پوشش این دیواره مرجان هایی بی نظیر با قدمت هزاران ساله می باشند. در عمق ۲۷ متری همین دیواره گرگانیایی به چشم می خورد که شاید عکس هایش را در مجلات دیده باشید. این گرگانیای عظیم الجثه ۳ متر و نیم ارتفاع و ۲ متر عرض داشته و با رنگ صورتی خود تاکنون میزبان میلیون ها مشتاق از سراسر جهان بوده است

جزایر Nusa Lembongan و Nusa Penida



در ریف های اطراف این دو جزیره، شما می توانید بزرگترین آبزیان جهان را دیده و با آن ها به غواصی بپردازید.

این دو جزیره که در جنوب شرقی بالی واقع گردیده اند، نیز از بهترین سایت های غواصی بوده و دسترسی به آن ها نیز آسان می باشد.

در این جا خورشید ماهی اقیانوسی و یا مولامولا را می توان دید که از پلنگتون ها و یا عروس های دریایی تغذیه می نمایند.
منبع:
http://www.bahareparastouha.ir/tour.php?p=629&n=تور-بالی-با-پرواز-قطری
 
بالا