Hamid2day
مدیر ارشد بازنشسته
گوگل معتقد است آنقدرها هم پرقدرت نيست!
ناشر: New York Times
(دينا واگنر از گوگل: رقبا تنها يك كليك با ما فاصله دارند!)
تقريباً دو سوم كل جستجوهاي اينترنتي از طريق گوگل انجام ميشود. اين شركت صاحب بزرگترين سايت ويدئويي موسوم به YouTube است كه 10 برابر رقباي خود طرفدار دارد. سال گذشته، گوگل معادل 22 ميليارد دلار تبليغات فروخت كه اين مبلغ بيشتر از درآمد متوسط شركتهاي تبليغاتي در سراسر جهان است.
با تمام اين ثروت، گوگل چگونه ميتواند شركت كوچكي باقي بماند و در مقابل رقابت آسيبپذير باشد؟ دينا واگنر در اين خصوص توضيح ميدهد.
قرار است آقاي واگنر، مشاور ارشد حوزه رقابت در گوگل، جهانيان را قانع كند كه كارفرمايش آنقدرها هم پرقدرت نيست.
«رقبا تنها يك كليك با ما فاصله دارند!». اين شاه بيت سخنراني وي در دره سيليكن، نيويورك و واشنگتن با خبرنگاران، محققان حقوقي، اعضاي كنگره، گروههاي صنعتي و هر گروهي است كه بتواند افكار عمومي را در مورد گوگل تحت تاثير قرار دهد.
وي تاكيد دارد: «ما درصنعتي هستيم كه شديداً متحول است و هيچ وضعيتي ثباتي ندارد.»
گوگل اين تهاجم روابط عمومي را از آنجا آغاز كرده كه در حال انتقال از شركتي كوچك به شركتي بزرگ است و قانونگذاران كوچكترين حركتش را زير ذرهبين گذاشتهاند. برخي از ناظران معتقدند مخالفان دولتي اين شركت تهديد بزرگي براي آن محسوب ميشوند. وزارت دادگستري مانع همكاري بين گوگل و ياهو در ماه نوامبر شد و هم اكنون اين شركت با پروندههاي جديد حقوقي در حوزه قوانين ضدانحصار مواجه است. كميسيون تجارت فدرال ارتباط بين هيات مديرههاي اپل و گوگل را تحت بررسي قرار داده است. در واقع با توجه به حجم تهاجم عليه تصوير مثبت گوگل، اين شركت در صدد برآمده تا با بكارگيري ترفندهاي روابط عمومي از موقعيتش نزد مصرفكنندگان دفاع كند.
ديويد بي يافي از دانشگاه مديريت هاروارد ميگويد: «هيچ شركتي دلش نميخواهد وجهه منفي پيدا كند. گوگل حق دارد نگران باشد، خود را آماده كند و به همين نسبت واكنش مناسب نشان دهد.»
در تحليل نهايي وجهه اين شركت بر فروش و ارزش سهامش تاثير دارد و در عين حال گوگل با تاكيد بر نقاط ضعف خود، ميخواهد مانع تعرض قانونگذاران به حوزههاي فعاليتياش شود.
ناشر: New York Times
(دينا واگنر از گوگل: رقبا تنها يك كليك با ما فاصله دارند!)
تقريباً دو سوم كل جستجوهاي اينترنتي از طريق گوگل انجام ميشود. اين شركت صاحب بزرگترين سايت ويدئويي موسوم به YouTube است كه 10 برابر رقباي خود طرفدار دارد. سال گذشته، گوگل معادل 22 ميليارد دلار تبليغات فروخت كه اين مبلغ بيشتر از درآمد متوسط شركتهاي تبليغاتي در سراسر جهان است.
با تمام اين ثروت، گوگل چگونه ميتواند شركت كوچكي باقي بماند و در مقابل رقابت آسيبپذير باشد؟ دينا واگنر در اين خصوص توضيح ميدهد.
قرار است آقاي واگنر، مشاور ارشد حوزه رقابت در گوگل، جهانيان را قانع كند كه كارفرمايش آنقدرها هم پرقدرت نيست.
«رقبا تنها يك كليك با ما فاصله دارند!». اين شاه بيت سخنراني وي در دره سيليكن، نيويورك و واشنگتن با خبرنگاران، محققان حقوقي، اعضاي كنگره، گروههاي صنعتي و هر گروهي است كه بتواند افكار عمومي را در مورد گوگل تحت تاثير قرار دهد.
وي تاكيد دارد: «ما درصنعتي هستيم كه شديداً متحول است و هيچ وضعيتي ثباتي ندارد.»
گوگل اين تهاجم روابط عمومي را از آنجا آغاز كرده كه در حال انتقال از شركتي كوچك به شركتي بزرگ است و قانونگذاران كوچكترين حركتش را زير ذرهبين گذاشتهاند. برخي از ناظران معتقدند مخالفان دولتي اين شركت تهديد بزرگي براي آن محسوب ميشوند. وزارت دادگستري مانع همكاري بين گوگل و ياهو در ماه نوامبر شد و هم اكنون اين شركت با پروندههاي جديد حقوقي در حوزه قوانين ضدانحصار مواجه است. كميسيون تجارت فدرال ارتباط بين هيات مديرههاي اپل و گوگل را تحت بررسي قرار داده است. در واقع با توجه به حجم تهاجم عليه تصوير مثبت گوگل، اين شركت در صدد برآمده تا با بكارگيري ترفندهاي روابط عمومي از موقعيتش نزد مصرفكنندگان دفاع كند.
ديويد بي يافي از دانشگاه مديريت هاروارد ميگويد: «هيچ شركتي دلش نميخواهد وجهه منفي پيدا كند. گوگل حق دارد نگران باشد، خود را آماده كند و به همين نسبت واكنش مناسب نشان دهد.»
در تحليل نهايي وجهه اين شركت بر فروش و ارزش سهامش تاثير دارد و در عين حال گوگل با تاكيد بر نقاط ضعف خود، ميخواهد مانع تعرض قانونگذاران به حوزههاي فعاليتياش شود.