بهتر
اینجوری سریع تر به اون چیزی که می خواهی تو نتایج میرسی.
الان هر چی جستجو می کنه مثلا از 4 سایت یکیش اون چیزی هست که می خوای 3 تای دیگه اسپم هستند
گوگل وارد بازار نرمافزارهاي مديريت ارتباط با مشتريان (CRM)
همكاران سيستم- با افزايش محبوبيت ابزار اداراي گوگل در بين شرکتها و سازمانها بعضي تحليلگران معتقدند اين شرکت ميتواند به موفقيت خوبي در بازار نرمافزارهاي CRM (Customer Relationship Management) دست يابد.
با توجه به اينکه گوگل هيچ اشارهاي به چنين برنامهاي نکرده است به نظر ميرسد پيشبيني تحليلگران به دليل افزايش درآمد گوگل و تلاش اين شرکت براي خريد شرکتهاي بيشتر است. نرمافزارهاي CRM نيز يکي از زمينههايي است گوگل تاکنون به آن وارد نشده است.
راب اندرل، تحليلگر گروه تحقيقات Enderle Group ميگويد: «گوگل هنوز در حال جذب بازار نرمافزارهاي سازماني است، همانکاري که Netscape زماني انجام ميداد. CRM ميتواند ابزار اصلي گوگل براي وارد شدن به اين بازار باشد. البته به نظر من براي شرکتي مثل گوگل هر قدر تلاش آنها براي ورود به بازار نرمافزارهاي سازماني بيشتر شود آسيبپذيري آنها نيز افزايش مييابد و به سرنوشتي نظير Netscape دچار ميشوند.»
شرکت Netscape که شرکتي نرمافزاري-کاربري همانند گوگل بود، زماني به بازار نرمافزارهاي سازماني وارد شد كه منابع درآمدي خود را ثابت و مستحکم نكرده بود.
گرچه گوگل تا حدودي از درآمد ثابتي برخوردار است ولي بهترين گزينه براي افزايش درآمدهاي جديد براي اين شرکت سرمايهگذاري در محصولات مشتريمحور و تبليغاتي است. شايد به نظر آيد که نرمافزارهاي اداري گوگل (Google Apps) طرفداراني در بين سازمانها و شرکتها پيدا کرده است ولي درآمد اين نرمافزارها از مشتريان سازماني در مقايسه با درآمد آن از مشتريان غيرحرفهاي ناچيز است.
به عقيده راب اندرل، گوگل شرکتي نيست که بتواند وارد بازارهاي سنتي و رقابت با شرکتهايي نظير اوراکل شود چرا که گوگل هنوز به عنوان يک مدل تبليغ محور شناخته ميشود که خدمات مجاني و نوآورانه به کاربران عرضه ميکند. بنابراين وارد شدن به بازار CRM ميتواند اشتباه بزرگي براي گوگل باشد.
او ادامه داد: « اگر شما قصد رقابت داريد، بايد بر روي نقاط قوت خود سرمايهگذاري کنيد. نبايد وارد عرصهاي شويد که توسط قدرت و توانايي ديگران احاطه شده است.»
از طرفي آقاي اندرل نسبت به مدل اقتصادي و درآمدي گوگل خوشبين نيست. به اعتقاد وي گوگل درآمد خود را براساس افرادي که به موتورجستجوي آن سر ميزدنند پايهريزي کرده است و اين چيزي نيست که گوگل صاحب آن باشد. «کنترل کردن درآمدي که متعلق به شما نيست کار آساني نيست. هر تداخل کوچکي در اين زمينه ميتواند دردسر ساز شود.»