Hamid2day
مدیر ارشد بازنشسته
لغو همكاري تبليغاتي با ياهو توسط گوگل بررسي شد
به گفتهي منابع آگاه، گوگل بهدليل نبود تمايل نسبت به پذيرش برخي از محدوديتهايي كه توسط مقامات ضدانحصارطلبي آمريكا مطرح ميشود، در حال بررسي لغو پيشنهاد همكاري تبليغات جستوجوي اينترنتي با ياهو است.
به گزارش سرويس فنآوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، برهم زده شدن همكاري برنامهريزي شده بين دو شركت بزرگ، تبليغات آنلاين ياهو را تا بيش از٤٥٠ ميليون دلار در گردش نقدي عملياتي طي يك سال محروم خواهد كرد.
بر اساس اين گزارش مايكروسافت در اوايل سال جاري در حدود ٥/٤٧ ميليارد دلار براي خريد ياهو پيشنهاد كرده بود.
گوگل كنار كشيدن از توافق با ياهو را بررسي ميكند زيرا نميخواهد شرايطي را بپذيرد كه دولت ممكن است براي جلوگيري از صدمه ديدن رقابت در بازار تبليغات آنلاين مبتني بر جستوجوهاي اينترنتي مطرح كند.
يكي از سخنگويان گوگل با امتناع از اظهارنظر در اين زمينه اعلام كرد اين شركت همچنان در حال گفتوگو با وزارت دادگستري است و سخنگوي ياهو نيز اظهارات مشابهي را تكرار كرد.
ياهو و گوگل اوايل ماه جاري توافق كردند تاريخ اجراي همكاري خود را يك ماه به تاخير اندازند تا مقامات ضدانحصارطلبي فرصت بيشتري براي بررسي اين قرارداد داشته باشند.
وزارت دادگستري آمريكا درصدد است در صورت به توافق نرسيدن يا نپذيرفتن شرايط از سوي دو شركت شكايتي عليه آنها تنظيم كرده و مانع اجراي قراردادشان شود.
ياهو در ماه ژوئن پس از رد پيشنهاد مايكروسافت اين قرارداد را اعلام كرد. تبليغكنندگان و مايكروسافت با اشاره به اين كه قرارداد بين اين دو شركت به رقابت صدمه زده و قيمتهاي بازاريابي را افزايش ميدهد نسبت به آن اعتراض كردهاند.
اين قرارداد غيرانحصاري شامل وبسايتهاي آمريكا و كاناداي ياهو بوده و طبق آن گوگل خدمات تبليغاتي فراهم ميكند كه در كنار نتايج جستوجوي ياهو قرار خواهند گرفت.
طبق اعلام موسسهي آمار و تحقيقات كام اسكار، گوگل ٦٣ درصد از سهم بازار جستوجوي آمريكا در ماه گذشته را به خود اختصاص داد و پس از آن ياهو با ٢٠ درصد و مايكروسافت با ٥/٨ درصد قرار گرفتند.
طبق گزارش EMarketer، انتظار ميرود بازار تبليغات آنلاين در سال جاري ميلادي ١٧ درصد رشد كرده و به ٢/٢٦ ميليارد دلار برسد.
به گفتهي منابع آگاه، گوگل بهدليل نبود تمايل نسبت به پذيرش برخي از محدوديتهايي كه توسط مقامات ضدانحصارطلبي آمريكا مطرح ميشود، در حال بررسي لغو پيشنهاد همكاري تبليغات جستوجوي اينترنتي با ياهو است.
به گزارش سرويس فنآوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، برهم زده شدن همكاري برنامهريزي شده بين دو شركت بزرگ، تبليغات آنلاين ياهو را تا بيش از٤٥٠ ميليون دلار در گردش نقدي عملياتي طي يك سال محروم خواهد كرد.
بر اساس اين گزارش مايكروسافت در اوايل سال جاري در حدود ٥/٤٧ ميليارد دلار براي خريد ياهو پيشنهاد كرده بود.
گوگل كنار كشيدن از توافق با ياهو را بررسي ميكند زيرا نميخواهد شرايطي را بپذيرد كه دولت ممكن است براي جلوگيري از صدمه ديدن رقابت در بازار تبليغات آنلاين مبتني بر جستوجوهاي اينترنتي مطرح كند.
يكي از سخنگويان گوگل با امتناع از اظهارنظر در اين زمينه اعلام كرد اين شركت همچنان در حال گفتوگو با وزارت دادگستري است و سخنگوي ياهو نيز اظهارات مشابهي را تكرار كرد.
ياهو و گوگل اوايل ماه جاري توافق كردند تاريخ اجراي همكاري خود را يك ماه به تاخير اندازند تا مقامات ضدانحصارطلبي فرصت بيشتري براي بررسي اين قرارداد داشته باشند.
وزارت دادگستري آمريكا درصدد است در صورت به توافق نرسيدن يا نپذيرفتن شرايط از سوي دو شركت شكايتي عليه آنها تنظيم كرده و مانع اجراي قراردادشان شود.
ياهو در ماه ژوئن پس از رد پيشنهاد مايكروسافت اين قرارداد را اعلام كرد. تبليغكنندگان و مايكروسافت با اشاره به اين كه قرارداد بين اين دو شركت به رقابت صدمه زده و قيمتهاي بازاريابي را افزايش ميدهد نسبت به آن اعتراض كردهاند.
اين قرارداد غيرانحصاري شامل وبسايتهاي آمريكا و كاناداي ياهو بوده و طبق آن گوگل خدمات تبليغاتي فراهم ميكند كه در كنار نتايج جستوجوي ياهو قرار خواهند گرفت.
طبق اعلام موسسهي آمار و تحقيقات كام اسكار، گوگل ٦٣ درصد از سهم بازار جستوجوي آمريكا در ماه گذشته را به خود اختصاص داد و پس از آن ياهو با ٢٠ درصد و مايكروسافت با ٥/٨ درصد قرار گرفتند.
طبق گزارش EMarketer، انتظار ميرود بازار تبليغات آنلاين در سال جاري ميلادي ١٧ درصد رشد كرده و به ٢/٢٦ ميليارد دلار برسد.