• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

جزئیات دقیق CPU ایکس باکس نسل بعدی Microsoft + مشخصات RAM و Graphic

PS3.ONE

کاربر فعال بازیهای کامپیوتری
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2010
نوشته‌ها
3,296
لایک‌ها
354
سن
41
محل سکونت
طهران
818386672_1357022932.jpg


ادعاهایی از مشخصات کامل از اعماق CPU نسل بعدی ایکس باکس توسط کارگاه سخت افزاری یعنی (VGLeaks) مطرح شده است که در ادامه به بررسی بیشتر موضوع می پردازیم.
به گزارش سایت VGLeaks، کنسول Xbox720 از ترکیب دو ماژول که هر 4 هسته x64 از یک single thread 1.6 گیگاهرتز تشکیل شده، ساخته شده است.

او می گوید: "توسعه دهندگان آشنا با کارایی CPU با تلاش و تمرکز در ویژگی ها و طراحی ساختمان و اسکلت CPU می توانند آن را بهینه سازی کنند:"




"همچنین روند قدرت دهی و موازی سازی در این سخت افزار موجود می باشد. بنابراین یک استراتژی موثر و موفق در محاسبه multi-core (چند هسته ای) از هر چیز دیگری مهم تر است."

Durango از ایکس باکس بعدی خبر از بهره گیری از یک کارت گرافیک D3D11.x 800MHz و 8 گیگ رم DDR3 را می دهد.

طبق گزارش دیگری از دورانگو، این کنسول جدید قابلیت استفاده از 50GB دیسک Blu-ray و ذخیره داده ها روی یک هارد 500GB دارد.


هفته ی پیش سونی رسما از PlayStation 4 در نیویورک پرده برداری کرد؛ که قرار است از یک سی پی یوی 8 هسته ای x86-64 AMD با نام "Jaguar"، همچنین از 1.84 TFLOPS AMD GPU و 8 گیگ رم GDDR5 بهره گیری کند.

براساس خبری از CVG، مایکروسافت قصد دارد از پلتفورم ایکس باکس نسل بعدی در اواخر ماه آوریل رونمایی کند.


تراشه (Caches)

خلاصه ای از نام و نوع تراشه ها

نام تراشه
قابلیتراه هاچیدمان سایزاندازه خطی
L1 Iفقط خواندنی (Read-Only)225664 بایت
L1 Dاختصاص نویسی و قابلیت پشت نویسی
(Write-allocate, write-back)
86464 بایت
L2اختصاص نویسی، قابلیت پشت نویسی و جامع
(Write-allocate, write-back, inclusive)
16204864 بایت



دسترسی به حافظهچرخه ها (Cycles)توضیحات تکمیلی (Notes)
L1 hit3Required line در L1 هسته است
L2 hit17Required line در ماژول L2 است
ریموت L2 hit
ریموت L1 miss
100Required line در ماژول L2 دیگر است
ریموت L2 hit
ریموت L1 hit
120Required line در ماژول L2 و L1 هسته
دیگر است
موقعیت L2 missریموت L2 miss
144-160Required line در هیچ تراشه ای ساکن
نیست، بارگزاری از طریق مموری



دستورالعمل معماری (منظور از معماری طراحی ساختمان یا اسکلت CPU می باشد)

x64 deprecates older instruction sets: x87, Intel MMX®, و AMD 3DNow!®. x64 از دستورالعمل های زیر پشتیبانی می کند:



  • SIMD/vector instructions: SSE up to SSE4.2 (including SSSE3 for packing and SSE4a), and AVX
  • F16C: half-precision float conversion
  • BMI: bit shifting and manipulation
  • AES+CLMULQDQ: cryptographic function support
  • XSAVE: extended processor state save
  • MOVBE: byte swapping/permutation
  • VEX prefixing: Permits use of 256-bit operands in support of AVX instructions
  • LOCK prefix: modifies selected integer instructions to be system-wide atomic

منبع
 

farshad10

کاربر فعال بازیهای کامپیوتری
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 جولای 2012
نوشته‌ها
5,817
لایک‌ها
4,842
سن
33
محل سکونت
ارومیه
به این ترتیب مثل اینکه با توجه به معماری 64 بیت ایکس باکس از پلی 4 جلوتر میفته و از نظر پردازش سریعتر خواهد بود درسته ؟
 

PS3.ONE

کاربر فعال بازیهای کامپیوتری
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2010
نوشته‌ها
3,296
لایک‌ها
354
سن
41
محل سکونت
طهران
به این ترتیب مثل اینکه با توجه به معماری 64 بیت ایکس باکس از پلی 4 جلوتر میفته و از نظر پردازش سریعتر خواهد بود درسته ؟

ايكس باكس خدايي داره يه جورايي سنگ تموم ميزاره
 

us.army

Registered User
تاریخ عضویت
26 آگوست 2012
نوشته‌ها
197
لایک‌ها
17
محل سکونت
Tehran
به این ترتیب مثل اینکه با توجه به معماری 64 بیت ایکس باکس از پلی 4 جلوتر میفته و از نظر پردازش سریعتر خواهد بود درسته ؟

نه دوست من اینطور نیست اعداد و ارقام هیچوقت کاملا نمیتونه خبر از عملکرد بده یا اینکه ۶۴ بیت بودن این سی پی یو دلیل بر سریعتر بودن باشه مخصوصا توی سی پی یو هایی که قراره یکم خاص تر باشن..
همونطور هم که توی متن خوندیم یک استراتژی موثر و موفق در محاسبه multi-core (چند هسته ای) از هر چیز دیگری مهم تر است. در کل به نظر من معماری و بهینه بودن سی پی یو برای پردازش خیلی مهمه..
ببین یه نمونه ی خیلی واضح مقایسه سی پی یو آیفون۵ با سی پی یو گوشی های ۴هسته ای مثل گلکسی اس۳ یا وان ایکس هست و با اینکه سی پی یو آیفون ۲ هسته ای و ۱۲۰۰ هست ولی در
پردازش خیلی سریعتر و کارامد تر عمل میکنه و دلایل خیلی مهمش هم همون معماری سی پی یو و سیستم عامل ios هست که حد اکثر فدرت سی پی یو رو ازش استفاده میکنه این یعنی یه استراتژی موفق..
 

farshad10

کاربر فعال بازیهای کامپیوتری
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 جولای 2012
نوشته‌ها
5,817
لایک‌ها
4,842
سن
33
محل سکونت
ارومیه
نه دوست من اینطور نیست اعداد و ارقام هیچوقت کاملا نمیتونه خبر از عملکرد بده یا اینکه ۶۴ بیت بودن این سی پی یو دلیل بر سریعتر بودن باشه مخصوصا توی سی پی یو هایی که قراره یکم خاص تر باشن..
همونطور هم که توی متن خوندیم یک استراتژی موثر و موفق در محاسبه multi-core (چند هسته ای) از هر چیز دیگری مهم تر است. در کل به نظر من معماری و بهینه بودن سی پی یو برای پردازش خیلی مهمه..
ببین یه نمونه ی خیلی واضح مقایسه سی پی یو آیفون۵ با سی پی یو گوشی های ۴هسته ای مثل گلکسی اس۳ یا وان ایکس هست و با اینکه سی پی یو آیفون ۲ هسته ای و ۱۲۰۰ هست ولی در
پردازش خیلی سریعتر و کارامد تر عمل میکنه و دلایل خیلی مهمش هم همون معماری سی پی یو و سیستم عامل ios هست که حد اکثر فدرت سی پی یو رو ازش استفاده میکنه این یعنی یه استراتژی موفق..
عزیز اینکی شما میگید اصلا ربطی به موضوع نداره اونجا جنگ بین سیستم عاملهاست
اینجا جنگ در تعداد محاسبات و پردازش در مقیاس زمان مسئله ی اصلیه که 32 بیت خیلی از64 بیت عقب میافته تازه سونی میخواد کنسواش رو مثل پی سی کنه معماریش رو که 100 در100 باعث تضعیف قدرت اوندر مقابل ایکس باکس در بازیهای آینده خواهد بود
 

us.army

Registered User
تاریخ عضویت
26 آگوست 2012
نوشته‌ها
197
لایک‌ها
17
محل سکونت
Tehran
عزیز اینکی شما میگید اصلا ربطی به موضوع نداره اونجا جنگ بین سیستم عاملهاست
اینجا جنگ در تعداد محاسبات و پردازش در مقیاس زمان مسئله ی اصلیه که 32 بیت خیلی از64 بیت عقب میافته تازه سونی میخواد کنسواش رو مثل پی سی کنه معماریش رو که 100 در100 باعث تضعیف قدرت اوندر مقابل ایکس باکس در بازیهای آینده خواهد بود

من راجع به جنگ سیستم عامل ها حرف نزدم دوست من گفتم یکی از دلایل سیستم عامله ولی دلیل دیگش همون معماری سی پی یو آیفون بود.(فقط مثال برای سخت افزارش بود و نمیشه از همه زوایا مقایسش کرد)
به نظر من هم سونی نمیاد کاری رو انجام بده که از نظر شنونده به قولی 100 در 100 ضعف محصوب میشه اونم با اون سیاست مثال زدنیش..
 
بالا