برگزیده های پرشین تولز

جوجه کشی کدامیک از لحاظ اقتصادی به صرفه هست ؟

iwheel

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
243
لایک‌ها
19
سن
30
قبل از شروع جوجه کشی و خرید دستگاه جوجه کشی به این سوالات پاسخ دهید.

داشتن مرغ های عالی نیاز به مسئولیت بالایی دارد. و داشتن جوجه های عالی این مسئولیت را حداقل 10 برابر می کند. در نگاه اول تقریبا اکثر مردم یک جوجه کوچک، بامزه و شیطون را دوست دارند. اما این جوجه ها بزرگ می شوند، نیاز به جای بیشتری دارند، اغلب گرسنه هستند، سر و صدای زیادی ایجاد می کنند و از زیبایی آنها کاسته می شود. در این مقاله برای شما چند سوال مطرح می کنیم که قبل از تهیه دستگاه جوجه کشی و اقدام به شروع فعالیت بهتر است به آنها پاسخ دهید.

سوال اول: آیا شما واقعا مطمئن هستید که زمان، توجه و انرژی کافی برای نگهداری از یک جوجه را دارید؟

همانطور که گفته شد پرورش و نگه داری جوجه ها دارای مسئولیت بالایی است. و نیاز به وقت و حوصله زیادی دارد.

سوال دوم: آیا پول کافی برای این کار را دارید؟

برای شروع جوجه کشی نیاز به خرید تخم نطفه دار، دستگاه جوجه کشی، کندلر، رطوبت ساز و سایر لوازم مورد نیاز برای دستگاه جوجه کشی به منظور موفقیت در کار خود دارید. علاوه بر این بعد از خروج جوجه ها از تخم باید مواد غذایی و ویتامین های مورد نیاز آنها را تامین کنید.

soal.jpg

سوال سوم: ایا شما طاقت شکست را دارید؟


جوجه کشی همیشه موفقیت آمیز نیست. در بعضی مواقع حتی اگر شما تمام مراحل جوجه کشی در دستگاه جوجه کشی را به درستی انجام داده باشید گاهی ممکن است تخم ها بارور نباشند و یا جوجه ها بعد از خروج از تخم به سرعت بمیرند. آیا شما طاقت مواجه شدن با این اتفاق را دارید؟

سوال چهارم: نظرتان راجع به پرورش جوجه ها چیست؟

تنها بعد از چند روز جوجه ها شروع به رشد می کنند. بزرگ می شوند و قابلیت پر زدن پیدا می کنند. در این زمان است که پر می زنند و از brooder (محلی که برای نگهداری آنها در نظر گرفته اید) خارج می شوند. این اتفاق ممکن است تنها پس از سه هفته رخ دهد. این درحالی است که جوجه ها تا زمانی که به یک وزن و سن مشخصی (تقریبا 11 هفتگی) نرسیده باشند نمی توانند وارد محیط خارج شوند. زیرا ممکن است توسط پرندگان بزرگتر مانند کلاغ و یا عقاب شکار شوند.

بعد از پاسخ گویی به این سوالات تصمیم گیری با شما است. اگر توانایی انجام و تحمل تمام این موارد و تامین نیاز های جوجه ها را دارید می توانید دستگاه جوجه کشی تهیه و شروع به پرورش جوجه ها کنید. این کار جدا از مشکلات و مسئولیت هایی که دارد بسیار لذت بخش است.

منبع: دستگاه جوجه کشی
 

E.I.G

Registered User
تاریخ عضویت
7 دسامبر 2014
نوشته‌ها
147
لایک‌ها
54
سن
31
محل سکونت
ارومیه - خیام
سلام عرض می کنم خدمت همه عزیزان

چند تا موضوع در این باره تو تالار بود سطح بحث هارو خیلی مناسب دیدم . خواستم یه تبادل نظری با دوستانی که افتخار بدن و راهنمایی بکنن داشته باشم

من یه دستگاه جوجه کشی خریدم می خواستم بدونم جوجه کشی چی تو این وضع اقتصادی به صرفه هست ؟

( مرغ . کبک . بوقلمون . بلدرچین . شتر مرغ و ... )

اینم بگم فضا برای داشتن مولد ندارم فقط امکان خرید تخم و جوجه کشی رو دارم تا مثلا چند ماهگی جوجه و بالاخره فروشش

سلام
بلدرچین بدلیل تلفات کم در حین و پس از جوجه کشی ، همچنین مصرف کم دان و جیره غذایی و ارزشمند بودن تخم اون به شما پیشنهاد میشه
 
بالا