برگزیده های پرشین تولز

حجامت در هفتم حریزان، آری یا خیر؟

tabibsonati

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 فوریه 2021
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
2
سن
25
حجامت، روشی کارآمد، ارزشمند و غیرقابل انکار در درمانگری به روش طب ایرانی است، اما متاسفانه امروزه شاهدیم در کنار تبلیغات آنچنانی در حجم انبوه، همه مردم را بدون درنظر گرفتن شرایط مختلف به حجامت در روزهایی از سال می‌خوانند یا تقویم هایی را چاپ و در بین عموم منتشر می‌کنند که در آن ها روزهای خوب حجامت مشخص شده است.
.
اما چالش اصلی از آن جایی شروع می‌شود که این جریان یعنی حجامت در روزهای خاصی از سال را منسوب به ائمه معصومین می‌دانند، حال ما در این پست می خواهیم از دیدگاه چند تن از متخصصان طب سنتی، صحت یا عدم صحت این انتساب و این که آیا حجامت در روزهای خاصی مانند هفتم حزیران تحت عنوان حجامت حریزان برای همگان خوب است یا خیر را مورد بررسی قرار دهیم.
.
◀ جریان حجامت در هفتم حزیران
.
این روزاها روی انجام حجامت در روز هفتم حزیران، از ماه‌های رومی که در هر سال معادل ۲۹ یا ۳۰ خرداد است، مانور فراوان داده می‌شود و این به عنوان یک پیام قطعی و مورد تاکید از طرف معصومین تلقی شده است.
این جریان، همه مردم را به صورت یک فراخوان عام دعوت به انجام حجامت می‌نماید.
حتی مطب پزشکان که در آن به صورت قانونی حجامت انجام می‌شود و خصوصاً مراکز غیرقانونی حجامت زیر نظر این جریان افراطی مملو از مراجعه کنندگان جهت حجامت می‌گردد.
برخی از مردم نیز خودسرانه به اماکن متفرقه مراجعه می‌کنند و درخواست حجامت بدون ویزیت پزشک را دارند که گاهاً نیز به راحتی پذیرفته می‌شود.
برخی با بی توجهی و بی مبالاتی به نام طب اسلامی، روز «حزیران» را بعنوان روز خاص حجامت معرفی می‌کنند. درحالی که بنابر مبانی استنباطی، هیچ مستمسک قابل توجهی در این مورد در دست نیست.
حجامت.png
.
◀ آیا انتساب این توصیه به ائمه معصومین صحیح است؟
.
با پیگیری دکتر مرتضی مجاهدی در بررسی های اولیه انجام شده توسط اساتید علوم حدیث در حوزه علمیه، تنها یک روایت در این مورد در منابع حدیثی ذکر شده است که این روایت هم از بین منابع اولیه حدیثی که مربوط به قرون اولیه بعد از ائمه می باشند، تنها در کتاب مکارم الاخلاق به عنوان کتابی درباره آداب و اخلاق اسلامی نوشته حسن بن فضل طبرسی عالم شیعه قرن ششم قمری، ذکر شده است و البته در برخی کتب روایی متاخر مانند بحارالانوار که منبع روایی محسوب نمی‌شوند هم آن را منعکس نموده است.
متاسفانه این روایت مرسل است یعنی سند و راویان حدیث مشخص نشده است.
 

Business plan

کاربر فعال کسب درآمد از اینترنت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
10,750
لایک‌ها
14,024
محل سکونت
❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️
 

dream ocean

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 آپریل 2013
نوشته‌ها
93
لایک‌ها
57
ب جای حجامت خون اهدا کنیید
 

omidsolo

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژانویه 2015
نوشته‌ها
349
لایک‌ها
732
محل سکونت
کیش
حجامت یکنوع شارلاتانیسم تمام و کمال است، تحقیقاتی که در این زمینه در مراکز معتبر علمی و پزشکی انجام شده هرگز سودمندی حجامت در هیچ زمینه ای رو نشون نداده، حتی خطراتی از قبیل عفونت و انتقال بیماری ها رو هم میتونه بهمراه داشته باشه، بهرحال جنگ با خرافات یکی از سخت ترین کارهای دنیاست...
 
بالا