• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

خداحافظی با بنزین ۴۰۰ تومانی و وضعیت اقتصاد و معیشت !

miim

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
685
لایک‌ها
451
محل سکونت
mashhad
من هی میگم ما با هم دشمنیم هیشکی باور نمیکنه. اتحاد زورکی که نمیشه. ایران باید به 10 کشور تجزیه بشه که این مشکلات حل بشه :D

l
استاد ایران به 176 کشور مجزام تبدیل بشه مردم ایران به اتحاد نمیرسند.الان تو یه کوچه نمیتونن با هم کنار بیان
 

unnam

Registered User
تاریخ عضویت
14 جولای 2013
نوشته‌ها
1,154
لایک‌ها
2,321
استاد ایران به 176 کشور مجزام تبدیل بشه مردم ایران به اتحاد نمیرسند.الان تو یه کوچه نمیتونن با هم کنار بیان
چرا منو داداشم صبح تصمیم گرفتیم برا یه مدت با هم کنار بیایم:general208:
 

gheysar.

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,975
لایک‌ها
4,507
محل سکونت
Ambushed area
ازالان دارم فکر میکنم سال بعد میخان به چه بهونه ای گرون کنن؟

Sent from my C5303 using Tapatalk
 

افتک!!

Registered User
تاریخ عضویت
12 آپریل 2014
نوشته‌ها
1,193
لایک‌ها
8,853
محل سکونت
تهران
استاد ایران به 176 کشور مجزام تبدیل بشه مردم ایران به اتحاد نمیرسند.الان تو یه کوچه نمیتونن با هم کنار بیان

چرا. اگر به 10 تا کشور تجزیه بشه ، دیگه اختلافات اساسی لاینحل با هم ندارن. اختلاف نظرها رو میشه یجوری حل کرد
 

-Arash-

Registered User
تاریخ عضویت
24 فوریه 2011
نوشته‌ها
3,124
لایک‌ها
2,060
محل سکونت
North Korea
این نماینده بی مغز این دفعه راست گفته
http://www.tabnak.ir/fa/news/395713

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در یادداشتی یادآور شد: افزایش قیمت بنزین یعنی تنبیه کم مصرف ها! که از لوازم قطعی اقتصاد مقاومتی است!

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مهدی کوچک زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در یادداشتی به انتقاد از نحوه افزایش قیمت بنزین پرداخت که متن آن را در ذیل می‌خوانید:

تدبیر یعنی: تنبیه کم‌مصرف‌ها و تشویق پر‌مصرف‌ها

قیمت بنزین 400 تومانی شد 700 تومان یعنی 75 درصد افزایش یافت و

قیمت بنزین 700 تومانی شد 1000 تومان یعنی حدود 45 درصد افزایش!

یعنی آنها که کم مصرفند و در حد سهمیه مصرف می کنند با افزایش 75 درصدی تشویق می شوند

و آنها که پرمصرفند و علاوه بر سهمیه توان استفاده از بنزین آزاد را هم دارند فقط 45 درصد افزایش قیمت برای مصرف زیادشان بدهند .

این یعنی تنبیه کم مصرف ها!!! که از لوازم قطعی اقتصاد مقاومتی است!

این یعنی اعتدال !

این یعنی تدبیر!!!
 

oiu

Registered User
تاریخ عضویت
14 مارس 2013
نوشته‌ها
594
لایک‌ها
170
تف به این مسئولین که همه چیرو فقط به نفع خودشون دارن

از اینور محدودیت برای ما خانوما میزارن آخه چی بشه کثافتا؟

از اونور مردم رو ....

یه تار مو میفته بیرون انگاری دشمن **** و ... شدی :|

به جای این چیزا برن یه کم آدم باشن مملکتو درست کنن اه اه بدم میاد از این ملاهائی که عمامه میزارن فقط زرت زرت حرف میزنن اما خودشون حروم زاده و حروم خورن
 

Amirbahal3

Registered User
تاریخ عضویت
3 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3,197
لایک‌ها
538
حالا بنزین به کنار , پسته گرون شد مگه غیر این بود که همه همچنان میخریدن مثل ... ؟
پراید گرون شد چی ؟
شیر گرون شد چی ؟

اونام به نظرت تو کشور های خارجی همینطوریه ؟
پسته هم که گرون شد با نخریدن مردم ارزون نمیشد ، چون بیشتر پسته ی تولید ایران در خارج از ایران فروش میرفت و مشتری خارجی حاضر بود پول خوبی بده (با توجه به سه برابر شدن دلار) و تقاضای داخلی اونقدرها روی قیمت پسته تاثیرگذار نبود ولی خب صد در صد نخریدنش کمک به جیب مصرف کننده بود و صرفه جویی کار پسندیده ای هم هست.
و تو خیلی از کشور های خارجی که **** اقتصاد باز دارن این قضیه مشهود تره حداقل روی پسته و امثالهم ! پسته رو یه جا میتونی مثلاً بیست هزار تومن ببینی یه جا همونو صد هزار تومن ، بعد فرداش میری بیست هزار تومنی رو بخری میبینی کرده پنجاه و پنج هزار تومن. خیال میکنی ایرانه؟ یا عراق زمان صدامه؟ یا سوریس که تعزیرات حکومتی با دوربین خبر ساز برن تو مغازه بگن چرا پسته رو خریدی بیست داری میفروشی پنجاه؟ البته همون پسته رو هم طرف ممکنه بکنه ده هزار تومن و بسته به شرایط و طرف همه جوانب رو در نظر میگیره و کارشو میکنه.
ولی با پراید موافقم در عین حال مشکل پراید این نیست که چرا سایپا گرونش کرده یا چرا مصرف کننده میخره. مشکل ماشین تو ایران اینه که وارداتش هزینه داره و این مسئله باعث میشه سایپا اگه بده بیست و پنج میلیون هم مردمی که بامشین نیاز دارند چاره ای جز خرید همین ماشین ها نداشته باشند. به جای اعتراض به سایپا یا اعتراض به مردمی که طبق نیازشون ماشین میخرن باید به قانون واردات ماشین اعتراض بشه اتفاقاً. اینکه بعضاً میگن به سایپا و ایران خودرو اعتراض کنیم یه آدرس غلطه که صدا و سیمای ایران هم گاهاً روش تاکید میکنه ولی این آدرس کاملاً غلطه، جای اصلی اعتراض اونجاییه که واردات خودرو به ایران رو مشکل و پر هزینه کرده. اگه به اونجا اعتراض کنید در حقیقت بیشتر سایپا و ایران خودرو آزرده شدن.
 
Last edited:

Amirbahal3

Registered User
تاریخ عضویت
3 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3,197
لایک‌ها
538
این گفته دانش کم رو شما رو در زمینه روابط جمعیتی میرسونه دوست عزیز. در جوامع اروپایی شما آزاد هستید نسبت به گرانی تورم و یا هر مورد دیگه ای با تفکر شما در تعارض باشه اعتراض کنید علاوه بر اونکه دولت های ایم جوامع در فکر چاپیدن بقیه و پر کردن خزانه خوشون هستند نه چاپیدن مردمشون و پر کردن خزانه دیگران....در جوامع پیشرفته مردم لزومی به خرید کالا نمیبینند چون اصلا احتیاجی به فکر کردن رو ندارند در این زمینه اگر مثلا به یونان نگاه کنید دولتش تا مرز ورشکستگی رفت ولی آب از تکون نخورد. واقعیت امر اینه که یکی از موارد اختلاف کشورهای توسعه یافته با جهان سومی هایی مثل ما در سطح فرهنگیشون هست و این اختلاف فرهنگی اینقدر آشکار هست که با پست های شما که هیچ مسئولین مملکت هم نمیتونن کتمانش کنند.
جوامع پیشرفته همیشه سعی در ثبات جامعه دارند نه اینکه دلار رو گرون کنند بفروشن به مردن با پولش یارانه بدن. نمونه مستقیم ژاپن که پارسال تورم اونجا منفی بوده...
و خوب از اونجا که عده ای از همین مردم بی فرهنگ میشن سران مملکت همینه که هست. حالا شما هی توجیح کنید......

دوست عزیز من نمیگم دانش شما کمه ولی استدلالتون برمبنای اطلاعات غلطیه ، اصلاً مبنای وجود نداره برای استدلال شما و همینطور نمیدونید در کل شاخص تورم فقط یکی از شاخص هاست و به تنهایی نشان دهنده نیست! مثلاً نمیتونی بگی کشوری که تورم توش هفت درصد بوده پارسال وضع اقتصادی بهتری داشته از کشوری که تورم توش دوازده درصد بوده. در عین حال تورم منفی هم چیز خوبی نیست و در بسیاری از موارد نشان دهنده رکود در اقتصاده. و خوب شد پارسال ژاپن رو مثال زدین ، چون پارسال برای ژاپن ، چین و اکثر کشورهای آسیایی و اقیانوسیه سال بدی بود از نظر اقتصاد و امید ها به امساله که اقتصاد آسیا و اقیانوسیه بهتر بشه.
من متوجه این بخش از حرف شما نمیشم که میگید در یونان آب از آب تکون نخورد، این یعنی چی؟ یعنی دولت ساقط نشد؟ دولت یورو رو یهو یک سوم نکرد به مردم بفروشه سود بکنه؟ یا مردم همه پولدار موندند و قدرت خریدشون حفظ شد؟
 

amin885

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2010
نوشته‌ها
954
لایک‌ها
1,149
حالا بی تدبیری و این تصمیمات که هر روز باعث میشه کسایی که دم خونشون 10 تا ماشین هست سود بیشتری از این گرونی و این سرمایه و ملک داشتن و غیره ببرن کنار

حداقل اگه مردمی که توان خرید بنزین یا هزینه های رفاهی رو ندارن میتونستن از وسائل نقیله عمومی در حد کشورهای اروپایی استفاده کنند و قیمتش هم منصفانه و ارزون باشه اونوقت میشد گفت دولت میاد بنزین رو میکنه لیتری 5 هزار اما بلیط قطار بلیط اوتوبوس و کرایه رو ها ثابت نگه میداره این میشد مدیریت خوب که مردم مجبور به استفاده از وسائل نقلیه عمومی بشن چیزی که در خارج از کشور هم انجام میشه


اما از این هدفمندی از فاز اول تا الان و گرونی های چشمگیر فقط و فقط افرادی که با افزایش احتکار و داشتن پشتوانه ملک و ماشین و تولیدات و واردات و........ هر روز درآمد بیشتر سودبیشتر و از اون طرفم افراد متوسط جامعه هر روز ضررش رو داده اند که این به دور از عدالت هست. حالا میخواد اسمش هدفمندی باشه میخواد اسمش اسلام مهم اینه که بی عدالتی زیادی وجود داره
 

parviz_r

کاربر فعال بخش کار و سرمایه
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
4,254
لایک‌ها
18,047
هم‌زمان با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، سهمیه 60 لیتری بنزین خودروهای سواری
و موتورسیکلت‌ها با قیمت‌های جدید بامداد جمعه به کارت های سوخت واریز شد
*************************************************
هزینه ها با بنزین ۷۰۰ تومانی چقدر می‌شود؟

قیمت بنزین سهمیه ای ۴۳ درصد افزایش یافته است. در صورتی که این عدد در تمامی هزینه های جاری زندگی مردم وارد شود، قیمت تمام شده کالاها افزایش می یابد ولی اقتصاددانانی مانند موسی غنی نژاد اعتقاد دارند، بنزین تنها ۴درصد در تورم کل اثرگذار است.
***************************
خدارو شکر با دلار نمیخوان بنویسن،
جزئیات نامه نگاری بانک مرکزی با قوه قضائیه/ امکان تبدیل ریال به دلار فراهم شد
بانک مرکزی در نامه ای به قوه قضائیه اعلام کرد: امکان تبدیل درآمد ماهیانه و یا سالیانه افراد به دلار، یورو و سایر ارزها فراهم شد

***************
خجالت‌کشیدن و شرمندگی فرصت‌ موفقیت را می‌سوزاند
 
Last edited:

mahdian57

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 مارس 2009
نوشته‌ها
6,353
لایک‌ها
10,761
محل سکونت
تهران

soroosh_cz

Registered User
تاریخ عضویت
23 فوریه 2013
نوشته‌ها
1,531
لایک‌ها
1,153
محل سکونت
تهران
هیچ تدبیری نیست و هیچ امیدی هم نبود
http://www.tabnak.ir/fa/news/395858/نوبخت-افزایش-قیمت-بنزین-در-نسبت-منطقه-قابل-قیاس-نیست

هر کی از این مقایسه ها میکنه رو باید از ریشه خشکوند
افزایش قیمت هیچی تو ایران نسبت به دنیا قابل قیاس نیست... کسی که تو آمریکا زندگی میکنه، میدونه قیمت بنزینش مثلا آزاد هست ولی میدونه قیمت همه چی آزاده.
تو ایران، قیمت بنزین رو میخوان آزاد کنن، ولی هر چی بخوای بخری ضرت و ضرت باید پول بدی به دولت گمرک کیلویی میگیرن... میان میگن "در تولید فلان چیز خودکفا شدیم" یا "این محصول کامل تو ایران تولید میشه" بعدش نوبت به افزایش قیمت که میرسه، دلار 200 تومن میره بالا، مثل اینکه برای اون محصولات 2000 تومن رفته بالا... :general208:
 
بالا