برگزیده های پرشین تولز

خواص عسل برای معده

kamyar rezaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 سپتامبر 2019
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
3
محل سکونت
ایران
سلام دوستان امروز میخوایم به بیان یکی از مطالب مفید سایت مریلاهانی بپردازیم. اونهم چیزی نیست جز خواص عسل برای معده

خواص عسل برای معده

عسل از هزاران سال پیش برای درمان بیماریهای مختلف در پزشکی آیورودا و طب سنتی مورد استفاده قرار میگرفته. عسل طبیعی یک منبع ارزشمند از آنتی اکسیدان های طبیعی، مواد پروبیوتیک، آنزیم ها و اسیدهای آمینه است. امروزه خواص ضد باکتری و شفا بخش عسل برای بسیاری از بیماریها شناخته شده است و از عسل برای درمان بیماری هائی چون رفلاکس معده، زخم معده، درمان گلو درد، زیبائی پوست و لاغری، کاهش التهاب و جلوگیری از رشد تومورها و سرطان ها استفاده میشود. در این مقاله شما را با خواص درمانی عسل و گزارشات علمی در مورد درمان بیماریهای معده و دستگاه گوارش به وسیله عسل آشنا میکنیم.


خواص عسل برای رفلاکس معده
اگر پس از خوردن غذا یا هر خوراکی احساس سوزش معده وترش شدگی در شما تجربه شده است، ممکن است ریفلاکس اسیدی داشته باشید. حدود ۲۰ درصد از مردم جهان درگیر درمان علائم ریفلاکس معده با داروهای شیمائی هستند. اما هنگامیکه نسخه های تجویزی تمام میشوند علائم رفلاکس باز میگردد و بسیاری از این افراد برای درمان علائم به درمانهای طبیعی روی می اورند.

تحقیقات علمی در رابطه با عسل برای معده چه میگوید
  • تحقیقات نشان میدهد که یکی از علت های ریفلاکس معده می تواند به علت آسیب دیدن سلولهای دستگاه گوارش توسط رادیکال های آزاد باشد. مصرف عسل در اینجا می تواند نقش مهمی را بازی کند زیرا رادیکال های آزاد را کنترل می کند.
  • عسل طبیعی یک منبع ارزشمند از آنتی اکسیدان ها است که باعث از بین بردن رادیکال های آزاد داخل سلولهای بدن میشوند و از این طریق میتواند کمک شایانی به درمان رفلاکس ناشی از رادیکال ها کند.
  • عسل طبیعی حاوی آنزیم های اینوزتاز، دیاستاز، مالتاز و لیپاز است که به عنوان یک کاتالیزور در فرآیند هضم مواد غذائی به کمک معده می آیند و به ویژه برای تجزیه کربوهیدرات ها و قندها به معده کمک میکنند.
  • عسل کنار یا سدر عربی منبع مناسبی از پتاسیم است که به کاهش رفلاکس معده کمک میکند.



احتیاط

عسل ممکن است سطح قند خون را تحت تأثیر قرار دهد. اگر دچار دیابت هستید، و داروهایی که قند خون خود را تحت تاثیر قرار می دهند مصرف میکنید قبل از مصرف عسل با پزشک خود مشورت کنید. شما همچنین باید از پزشک خود در مورد مصرف عسل در صورت مصرف دارو یا حاملگی سوال کنید. عسل نباید به نوزادانی که کمتر از ۱۲ ماه سن دارند، داده شود.

**پیوسته شاد و سلامت باشید،تهیه و تدوین در تیم سلامت مریلا هانی**
 
بالا