150 هزار گواهينامه موقت تحصيلي در دانشگاه جامع صادر شده است
خبرگزاري فارس: معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمي كاربردي گفت: 150 هزار گواهينامه موقت در دانشگاه جامع صادر شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دانشگاه جامع علمي كاربردي، در كارگاه تبيين ديدگاهها، شرح وظايف و آشنايي با **** ارزيابي و نظارت دانشگاه جامع علمي كاربردي كه ويژه رؤسا و معاونان مراكز آموزشي علمي كاربردي استان تهران برگزار شد، اصغر كشتكار، معاون نظارت و سنجش دانشگاه به تشريح جايگاه ويژه دانشگاه جامع علمي كاربردي پرداخت و گفت: آموزش نيروي انساني و نيروي انساني آموزش ديده ثروت اصلي است كه **** علمي كاربردي به عنوان يك پديده در عرصه آموزشي كشور در اين راستا فعاليت ميكند و در سالهاي اخير تأكيد مسئولان دانشگاه با محوريت اشتغال حول مباحثي چون تربيت نيروي استخدام شونده، تربيت نيروي استخدام كننده و كارآفريني بوده و جهت حركت دانشگاه نيز به اين سمت است.
وي با اشاره به اينكه دانشگاه جامع علمي كاربردي نمونه بارزي از اصل 44 است بر لزوم توجه به سازماندهي و دسته بندي كارها تأكيد كرد و افزود: سازماندهي در واقع انجام كارهاي ديگر نيست بلكه همان شرح وظايف با يك تركيب علمي و دسته بندي شده است، سازماندهي و برنامهريزي شرايط اوليهاي دارند و بايد زيرساختهاي آنها آماده باشد از جمله تدوين آئيننامهها، ايجاد تشكيلات منسجم و تقسيم كار درست در كنار بازبيني و بهبود روشها ميتواند در ايجاد زيرساختها موثر باشد.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمي كاربردي با اشاره به كارهاي اساسي كه در حوزههاي مختلف اين معاونت انجام گرفته است، اظهار داشت: در اداره كل دانش آموختگان بيشتر به بهبود روشها و استفاده از تكنولوژي نوين پرداختيم به طوري كه با توجه به تعداد زياد دانشجويان و لزوم تسريع و دقت در صدور گواهينامههاي موقت و دانشنامه حدود 150 هزار گواهينامه موقت صادر كرديم ضمن اينكه متوسط صدور گواهينامه موقت براي سال 86 و قبل از آن 718 مورد در هر ماه بوده ولي اين رقم اكنون به 4 هزار و 186 مورد در ماه رسيده است.
وي تصريح كرد: در حوزه خدمات آموزشي نيز آئيننامهها و مصوبات را خلاصه كرديم كه اين امر حاصل يك سال و نيم تلاش همكاران بوده است و در حال حاضر لوح فشرده آن نيز براي مراكز آموزشي ارسال شده است هم اكنون در اين حوزه موضوع تدوين تقويم فعاليتهاي آموزشي شامل تمام امور مربوط به خدمات آموزشي مانند انتقالي، مهمان و تغيير رشته در دست بررسي است.
كشتكار افزود: در حوزه اداره كل نظارت و ارزيابي نيز فعاليتهايي از جمله موضوع انتصاب رؤساي مراكز علمي كاربردي انجام شده است.
در ادامه اين كارگاه غلامرضا كريمينژاد، مدير كل دفتر نظارت و ارزيابي دانشگاه جامع علمي كاربردي اظهار داشت: تلاش دفتر نظارت و ارزيابي ايجاد ساختاري منسجم و تعامل با مراكز آموزشي است كه در اين راستا اهداف ويژهاي شامل ارتقاي كيفيت آموزشهاي علمي كاربردي، تشويق مركز به ارتقاء و تضمين كيفيت آموزشها، تشويق و هدايت مراكز به تحقق استانداردهاي دانشگاه براي اين دفتر تعريف ميشود.
مدير كل دفتر نظارت و ارزيابي افزود: شيوههايي مورد استفاده در اين دفتر شامل نظارت ادواري، نظارت موردي، نظارت سرزده، نظارت تخصصي و اعتبارسنجي با استفاده از سيستم MIS است.
وي در ادامه اظهار داشت: از جمله اقدامات صورت گرفته در دفتر نظارت و ارزيابي، تهيه آئيننامه كميته نظارت و ارزيابي امور علمي اجرايي و شيوه نامه اجرايي ماده 14 آئين نامه، طراحي و استقرار **** اعتبارسنجي مراكز در قالب سيستم MIS، انجام بازديدهاي تخصصي دورهاي پودماني و به سرانجام رساندن موضوع انتصاب روساي مراكز بر اساس دستورالعمل ابلاغي وزارت علوم است.
كريمي نژاد با اشاره به ضرورت ارتقاي سطح كيفي و كمي مراكز گفت: از آن جا كه تعداد داوطلبان كنكور رو به افول گذاشته است بنابراين مراكز علمي كاربردي بايد به سطحي از كيفيت برسند تا داوطلبان در اين بازار رقابتي آنها را به ديگر مراكز آموزش عالي كشور ترجيح دهند.
وي تصريح كرد: در دنياي امروز به ويژه در جهان پيشرفته حرف اول و آخر را در پيشرفت امور كيفيت و توجه به آن بيان ميكند و در اين رابطه تفكر و نگاه مديران به كيفيت، تامين و تضمين تداوم كيفيت نقش اصلي را در تداوم فعاليت يك آموزش عالي علمي كاربردي ايفاد ميكند.
مدير كل دفتر نظارت و ارزيابي دانشگاه جامع علمي كاربردي تمام مديران ستادي و اجرائي دست اندركار آموزش هاي علمي كاربردي در سطح كشور را به عنوان يك خانواده بزرگ و فعال در اين حوزه برشمرد و از روساي مراكز خواست با ايجاد ارتباط و تعامل سازنده با مديران دانشگاه از يك طرف و احترام و ارزش قائل شدن براي دانشجويان به عنوان بهرهبردار اصلي از خدمات دانشگاه و مراكز از طرف ديگر در جهت تحقق اهداف دانشگاه، پيشبرد امور و نيز ارتقاء سطح كمي و كيفي فعاليتها اهتمام ورزند و از ابزارها و سيستمهاي نويني كه در دفتر نظارت و ارزيابي به وجود آمده است حداكثر بهره برداري را ببرند.
اين كارگاه براي 50 مركز آموزش علمي كاربردي استان تهران برگزار شد و براي ساير مراكز باقيمانده نيز 2 كارگاه آموزشي مجزا، طي 2 هفته متوالي برگزار خواهد شد.