برگزیده های پرشین تولز

درآمد یک پزشک چقدر است؟!

Amoo Mohsen

Registered User
تاریخ عضویت
22 جولای 2008
نوشته‌ها
116
لایک‌ها
30
عجب =)))
کاملا باور کردنی بود =))
دوست عزیز برو این چیزا رو به کسی بگو که مثل خودت باشه .

مال و اموالت هم که زیاده خدا رو شکر به قول خودت به فکر زیرمیزی و رومیزی نباش بزار یکم از مال و اموالت به پزشکان هم برسه :))
 

patteerr

Registered User
تاریخ عضویت
27 مارس 2009
نوشته‌ها
4,016
لایک‌ها
3,140
داداش اگر میخوای بزنی تو کار طبابت نرو . دست زیاده ! برو تو کاری که دست توش زیاد نباشه مثلا ریاست جمهوری و ...
 

shylord

Registered User
تاریخ عضویت
27 نوامبر 2009
نوشته‌ها
1,195
لایک‌ها
1,496
عجب =)))
کاملا باور کردنی بود =))
دوست عزیز برو این چیزا رو به کسی بگو که مثل خودت باشه .

مال و اموالت هم که زیاده خدا رو شکر به قول خودت به فکر زیرمیزی و رومیزی نباش بزار یکم از مال و اموالت به پزشکان هم برسه :))

همون اول بهت گفتم هروقت مشکلات من و داشتی بیا این حرف بزن نه از روی خوشی یه چیزی می پرونی

بحث سر این که تو می گی تو بیمارستان خصوصی زیرمیزی نمی گیرن نه پولش.......... پس بحث و عوض نکن برو به کارت برس

می دونم حرفی برای گفتن ندار ..... برو عمو جون تو همون فروم پزشکان چون اینجا همه گاو و گوسفند فروشن
 

mhy1

Registered User
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2012
نوشته‌ها
1,100
لایک‌ها
246
محل سکونت
Grand Tehran
آقا ببخشید این تاپیکو الان دیدم وگرنه زودتر نظرمو میدادم، چرا که منم یکی ام که همین اشتباه فاحشو کردم و اومدم توی این رشته، و اما الان که آخرشه ایننا رو بدونبد: اول که پزشکی خوندن توی این مملکت اشتباه محضه، دلایل:

1. در گروه تجربی نهایتا تا رتبه 1500 بتونی عنوان پزشک رو یدک بکشی، درحالیکه در ریاضی تا 15000 همه اسمشون مهندسه، حالا حتی مهندسی معدن !! پس باید یک خودکشی به تمام معنا داشته باشی!!
حالا وارد شدی، اولا که تحصیلت حداقل 7 ساله، یعنی اکثرا تا 8 هم راحت میکشه، یعنی تقریبا دو برابر رشته های دیگه

1. دوران علوم پایه شروع میشه (2/5 سال) که نصف مطالبش چرت و تئوری محض و بسیار سنگین هست و اصلا خبری از پزشکی فعلا نیست، مثلا حشره شناسی داری !!!!!!!

2. علاوه بر امتحانات متداول ترمیک که در همه ی رشته ها هست در اینجا و در پایان علوم پایه باید آزمون جامع بدی، یعنی یک آزمونی که از تمام مباحث این دو سال و نیم دوباره بصورت کشوری و هماهنگ و جامع، وزارت بهداشت ازت آزمون میگیره که اگه 3 بار توش قبول نشی باید با پزشکی خداحافظی کنی

3. وارد فیزیوپات میشی، اینجا تازه کم کم داری میفهمی "بیماری" یعنی چی !! پس فعلا داری گیج میزنی تا این هم تموم شه (معمولا 1 سال)

4. حالا مرحله ی بالینی اول (بین 2 تا 2/5سال) از 7 صبح تا 2 تمام وقت در بخش و درمانگاه و اورژانس هستی و چون تازه وارد بالینی هستی تماما سرپا و حمالی میکنی، حالا از 2 تا 5 تازه کلاسهای سنگین تئوری رو داری

5. حالا دوباره باید آزمون جامع بدی !!!!!!! این بار به اسم پیش کارورزی، و مثل سری قبل اگه بار سوم قبول نشدی از پزشکی اخراجی یعنی 5 سال بدبختی درس پزشکی خوندی اما حالا باید بری واسه کاردانی تازه ادامه تحصیل بدی (به همین راحتی!!!)

6. اگه قبول شدی وارد مرحله بالینی دوم میشی (1/5 سال) که دیگه بدبختیت تازه شروع میشه، هر ماه حداقل 10 شبانه روز کشیک 24ساعته داری (بعضی جاها با نامردی تمام تا 15 شبانه روز کشیک میزارن)، روزهای عادی هم که 12ساعته باید بایستی و کار کنی، درحالیکه ازت بیگاری میکشن و فحش و فضیحت از هر ننه قمری میشنوی، از استاد و رزیدنتا گرفته تا پرستار و بهیار و مریض و همراه مریض و حتی خدماتی ها هم بهت حرف زور میزنن و بد وبیراه نثارت میکنن، اونم ساعت 3 نصف شب !!!!!

قوانین کلی دوران عمومی: (نوشته و نانوشته)
1. نمره ی قبولی دروس در پزشکی 12 هست و معدل مشروطی 14، برخلاف بسیاری رشته های دیگه که در مقطع لیسانس نمره ی قبولی 10 و معدل مشروطی 12 هست
2. برخی دروس تعداد واحدشن بالاست و کافیه ذره ای غفلت کنی تا بعد از چندین سال بدبخت شی، مثلا فقط یک درس جراحی 10 واحده !!!!!!!
3. برای گرفتن نمره بهت ذره ای بهت رحم و ارفاق نمیکنن چون میگن پزشک با جون مردم سر و کار داره پس بهت صدمی نمره ارفاق نمیکنن، درحالیکه به رشته های دیگه نظر لطف فراوانی دارن، علی الخصوص اگه خانم باشن!! مثلا به پرستاری ها، به بهداشتی ها و ...، !!)
4. به راحتی تجدید دوره ت میکنن، مثلا 3 ماه داخلی بودی، روز آخر یکی از ده ها اساتید از شما خوشش نمیاد میگه تجدید دوره، یعنی 3 ماه دیگه باید بری!!!! (دلایل تجدید دوره عمدتا خوش نیومدن از قیافه تون می باشد و بیشتر درباره ی پسرا صدق میکنه!!)
5. برای پایان نامه فوق العاده آزارت میدن و حتی میگن این مریضایی که ازشون پایان نامه تو تکمیل کردی رو باید برای جلسه ی دفاعت بیاری !!!

بگذریم، حالا شدی پزشک عمومی، و این پزشکی شما تازه برابری میکنه با یک فوق لیسانس (اما کدوم فوق لیسانسی کشیک و این مسائل رو داره؟!!!)
اگه پسری اول برو سربازی و دو سال با حقوق ماهی 67هزار تومان زندگی کن !!
حالا که سربازی رفتی چه پسر باشی چه دختر برو طرح تعهد خدمت مناطق محروم دوباره 2 سال با حقوق چند صد تومن اما با خطرات خاص خودش که مثلا توی مناطقی مثل کردستان و خوزستان و سیستان فقط کافیه دست از پا خطا کنی یا چشمت خطا کنه و سرت رو بریده ببینی !!!!!!!!

حالا بعد از این 2 یا 4 سال میتونی آزمون تخصص بدی
آزمونی که بعلت زیاد بودن سهمیه ها، شانس تو برای قبولی فقط 10 درصده!! سهمیه هایی مثل ایثارگران، مدیران!!، بانوان!!!، نیروهای مسلح!!!! و غیره
و البته هر ساله هم کلی تقلب و تخلف و غیره هم داره

حالا تخصص 3 الی 5 سال هست که معمولا میشه 4 الی 6 سال
هر سال (دقت کنید هر سال) دو تا آزمون ارتقا داری، یکی دانشگاهی یکی کشوری، یعنی اگه بخوای از دانشجوی سال 1 تخصص بری سال 2، باید آزمون بدی!!!!!!!! (تازه دو تا، اونم کشوری در هر سال)
حتی آخرش هم باز باید آزمون بدی، حتی وقتی بجای گواهینامه پایان تحصیلاتت میخوای دانشنامه تو بگیری بازم باید آزمون بدی!!!!!!!!!

حالا بعد از پایان تخصصت، دوباره طرح داری اما این بار بین 4 الی 9 سال بعنوان طرح تخصص، دوباره همون مناطق محروم اما این بار مناطق کمتر محروم

علاوه بر اینها برای طبابت باید امتیاز کسب کنی، مثلا برای شروع طبابت در تهران 360 امتیاز میخواد که این امتیازا با کارکردن در مناطق محروم کسب میشه، پس دوباره برو بیابون، محروم ترین نقطه ی ایران که عرب نی انداخت سالی 140 امتیاز داره، پس بین 3 تا 8 سال هم باید فقط امتیاز کسب کنی

حالا امتیاز گرفتی، میای تهران، اما مطب نداری، پول نداری مطب بزنی، پس دوباره باید بری بیمارستانها کار کنی که راهت نمیدن!!!

اصلا به فرض که پول هم داری و مطب هم زدی، بابا بیمار نداری، دوباره باید بری واسه خودت مریض جذب کنی !!!!!!!!!

آخرش به شکر خوردن میفتی که چرا اومدی پزشک شدی


اینهایی که شما می بینید مال زمانهایی بودن که پزشکای هندی و پاکستانی توی مملکت ریخته بودن و مملکت هم میخواست ایرانی ها رو جایگزینشون کنه، پس بشدت و به راحتی پذیرش دانشجوی پزشکی میکرد و گر و گر میفرستاد بالا، و بعد هم که جنگ بود و میرفتن تمام تجربیاتشون رو اونجا تکمیل میکردن و کسی هم نبود ازشون سؤال کنه چیکار دارین میکنین و حالا شدن قاتل جیب و جان مردم
اما الان دیگه از اون خبرها نیست دوستان، خودتون این سالهای بالا رو جمع بزنید من که از دستم در رفته !!

تازه اینهمه هم حرف پشت سرت هست که زیرمیزی میگیری و از این حرفا، درحالیکه یه وکیل حق الوکاله ی یه پرونده ی اعدام مواد مخدر ساده ش 10 میلیونه، علاوه بر اون کم کم 80 الی 200میلیون میگیره میگه فقط اعدام رو بکنم حبس ابد، یا حتی یک مجری واسه ی یک اجراش میلیونها میگیره و مشاغلی از این دست که هیچگاه به چشم نمیان
شما هیچ میدونین بیمه ها پول ویزیت شماها رو با چندین ماه تأخیر و چقدر کسورات بهمون پرداخت میکنن؟؟؟؟؟؟


تمام اینها هم که گفتم فقط برای پزشکی بود اما دندانپزشکی وضعش فرق میکنه و بسیار وضع بهتری دارن، چرا که درسشون فقط 5 ساله و یک آزمون جامع هم بیشتر ندارن و طرحشونم مثل ماها نیست، و درآمدشونم فوق العاده ست
حتی داروسازی هم از پزشکی بهتره
پس فکر پزشکی حتی لحظه ای هم به سرتون خطور نکنه
 
Last edited:

a1a169

Registered User
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
171
لایک‌ها
43
154fs232528.gif
154fs232528.gif
154fs232528.gif


آخه چرا دکترا اینقد بدبختن
 

khabaloo

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 مارس 2007
نوشته‌ها
2,418
لایک‌ها
603
محل سکونت
My location
با این وضع یه شماره حسابی چیزی اعلام کنید برای کمک به این قشر بی بضاعت.

اگه بتونن برن تحت پوشش کمیته امداد هم بد نیست.
 

gheysar.

همکار بخش خودرو و رانندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,975
لایک‌ها
4,507
محل سکونت
Ambushed area
تو ایران بُرد با دکترهای عمل زیبایی و امثال اعهم هست..آخه اخبار 20 و سی میگفت تو ایران 10برابر کشوری مثل آمریکا عمل زیبایی انجام میشه...میگفت از هر 10تا بینی عمل شده فقط یکی شون واجب بوده تاعمل بشه(اونم ب خاطر انحراف و اینا)......

باقیشون مستحب بوده؟!
 

mhy1

Registered User
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2012
نوشته‌ها
1,100
لایک‌ها
246
محل سکونت
Grand Tehran
ببینید کسی که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل میشه با اونی که یک عمره داره طبابت میکنه به هردوشون میگن پزشک
مشکل دوستان اینه که یک پزشک 50 ساله ی جا افتاده رو دارن با یک پزشک معمولی، یکی میبینن

در همه ی اصناف یک مافیایی وجود داره و طبابت هم از این قاعده مستثنا نیست، مثال "دکتر نیل...ش زاده" برای پوست شاید بتونه منظورم رو برسونه
تمام دکترهای صدا و سیما همه شون یا از پول استفاده میکنن یا از پارتی، تا بتونن توی صدا و سیما صحبت کنن
خب بله، درآمد اینها فوق العاده بالاست اما اینها نهایتا 5 تا 10 درصد پزشکای این مملکت رو شامل میشن (همونایی که سهامدار بیمارستانای خصوصی ای مثل عرفان و پارسیان و غیره هستند)

الان شماره های **** پزشکی دیگه به 130هزار رسیده، خب آیا بنظرتون تمام این 130هزار پزشک درآمد چند ده میلیونی در ماه دارن؟!!... اصلا بنظرتون با عقل جور درمیاد یک پزشک طرحی که نصفه شب توی دهات کوره داره فحش میخوره و لااقل ده دوازده مریض بدحالو داره manage میکنه ماهی 100میلیون درآمدش باشه؟!!!!!!!!!!!
بعضی چیزا دیگه به اندکی هوش و سر سوزن عقلی نیاز داره، و با توضیح من و ده تا مثل من هم نمیشه فکر نادرست برخی دوستان رو درست کرد ...
 

aa121

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 مارس 2009
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
دوست عزیز این که میفرمایین با پول نفت درس خوندن صحیح نیست. چون اگر میزان کار مجانی که برای کشور انجام دادم رو حساب کنین میبینین که چندبرابر بیشتر از اون درسی که خوندن کار کردن برای کشور.
........
ثانیا همه اعضای جامعه میتونستن پزشکی بخونن برای کسی محدودیت ایجاد نشده بود منتها یه عده استعداد بیشتر ( = لیاقت بیشتر ) و زحمت بیشتری نشون دان وتونستن پزشکی بخونن.
د.......
حی فتق بدون زیرمیزی چقدر هست ؟ نه مسلما نمیدونین چون حقیقت اینه که هزینه بدون زیرمیزیش میشه حدود 40 تومن. یعنی یه جراح باید حداقل سه ساعت جراحی رو انجام بده و بعدش شما 40 تومن بهش بدین . من دیروز برای تعویض روغن و شستشوی انژکتور رفته بودم مکانیک هزینه دستمزد مکانیک بی سواد ( و البته زحمتکش ) شد 45 تومن ! :wacko:
پس لازمه که شما زیرمیزی 400-500 تومنی بهش بدین. این مبلغی هم که فرمودین رو هیچ بیمارستانی نداریم اصلا چون اگر کسی بخواد 4 میلیون تومن برای جراحی ساده پول بده دچار مشکلات عقل و شعور نیست که ! میره با کمتر از همین پول توی یه بیمارستان خصوصی با امکانات و رسیدگی بهتر حراجی میکنه و چند روز هم بستری میشه ! بیشترین زیرمیزی هایی که برای جراحی های شکم گرفته میشه 800-900 تومن هست ( اونم برای کبد و کلیه و ... ) جراحی های توراکس و کاردیوسرجری و نوروسرجری هست که زیرمیزی بالای 2 تومن دارن.:)

جالبه که بدونین همین جراح اگر مریضش در حین جراحی فوت کنه باید دیه پرداخت کنه و کلی هم جریمه بشه :wacko:

ظلم این نیست که کسی که به اندازه سن بقیه اعضای جامعه درس خونده و باسوادترین قشر جامعه هست درامدش بالا باشه :lol:

1- منظور از پوله نفت که گفته شده اینه که اگه مجانی نبود خیلی از دکترا باید خوابه پزشکی رو میدیدن. والا این هنر نیست که مثلا از بانک 100 میلیارد تومن وام بگیری بعد فعالیت اقتصادی بکنی و ادعا کنی شغل ایجاد کردی. این دکتر هم که باید طرح و.... رو بگذرونه با حقوق کم، به خاطر اون کمک هزینه ایه که اگه دولت بهش نمیداد باید شوفر می شد.

2- لیاقت بیشتر ندارن. حافظه خوبی دارن. تو دبیرستان هر کس ریاضی نمی کشید می رفت تجربی. تو دنیا هم درامد ماله تولید ثروته نه ماله شغل های خدماتی مثل پزشکی

3- زیر میزی رشوست. متاسفم برا کسایی که رشوه رو تئوریزه می کنن. مردم هم باید یادبگیرن شکایت کنن. پول رو اولش بدن بعد برن دادگاه تا پدر اون مال پرستای بی وجدان رو دربیارن.

4- یه مجتهد و مرجع تقلید هم 18 سال درس می خونه، دکترای هر رشته دیگه ای هم به اندازه سالهای تخصص پزشکی درس می خونن. تعداد سال دلیل شد؟ در امد ماله تولید ثروته و شغلهای خدماتی مثل پزشکی باید کمتر از مهندسی درامد داشته باشن
 

Enoch

Registered User
تاریخ عضویت
15 دسامبر 2011
نوشته‌ها
682
لایک‌ها
318
محل سکونت
Here and there
دکترا تو ایران خیلی بدبختن. دکتر عمومی فارغ التحصیل دانشگاه تهران در بهترین حالت حقوقش 3 تومنه. تازه بیا ببین الان چقدر دکتر بیکار و رو هوا داریم.
 

Captive

کاربر قدیمی پرشین تولز* مدیر بخش ارز دیجیتال
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
12,742
لایک‌ها
16,663
محل سکونت
Shiraz 4 Ever
دکترا باز یه درسی خوندن :دی فوفتالیست ها که فقط جیوونکی ها سالی 1 + میلیارد میگیرن چی؟؟؟
 

ARAD76

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 آگوست 2013
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
1
عزیزم پزشکی 4 سال نیست 7-8 ساله تازه بعدشم 2-3 سال باید بری مناطق محروم بعدش تازه میشی پزشک عمومی که باید تو یه امتحان سخت تر از کنکور قبول بشی تا بری برای تخصص


بازم میصرفه امتحان تخصص سخت نیست اینهمه دختر قبول میشن. ایران خیلی بی عدالتیه تو امریکا درامد یه متخصص قلب حداکثر دوبرابر درامد یه معلمه نه اینکه تو ایران یه ممعلم هشتصد هزار حقوق میگیره ولی یه متخصص قلب ماهی دویست سیصد میلیون تومان.
یه مافیا درست کردن برا خودشون وگرنه اونقدر تخصص بگیرید که متخصص ها مثل کشور های پیشرفته حقوقشون حداکثر دوبرابر مردم عادی باشه جای گرفتن سالی پنج هزار پزشک عمومی سالی پنجاه هزار بگیرن تا بازار اشباع شه وضع سلامت مردم هم بهتر میشه من با مهندسی برق دارم دوباره پزشکی میخونم فقط به خاطر پول از رشته ای که متنفرم دارم میخونمش اینج اونقدر این پزشکا در برابر ما مهندسا خلن که یقین دارم تخصص قبول میشم.
من توصیه میکنم اگه کمترین علاقه ای دارین بیایین پزشکی بخونیین لااقل این بچه های منگول تجربی نیان پزشک شن در اینده مهندس متخصص داشته باشیم یه ادم باهوش خیلی موفق تره ازین تجربی ها
اگه برق خونده باشین با یه سال کلاس کنکور قبولین یکی از دوستام رشته فیزیک خونده بود لیسانس خیلی راحت پزشکی قبول شد.
ادم اینجا روحیه میگیره همه اینجا یه ذره از چیزای فنی سر در نمیارن به نظر من میرزه من همزمان با تحصیل با مدرک برقمم کار میکنم تو بهترین کاخونه استخدام شم ماهی 4 تومن بیشتر نمیدن ولی اینجا بعد تخصص راحت ماهی 50 میلیون درامدمه بلکه بیشتر
نذارین این تجربی ها دکتر شن کشور ما به پزشکان باهوش خلاق وفنی نیاز داره.
تو دبیرستان هر کس ریاضی نمی کشید می رفت تجربی
 

docomid

Registered User
تاریخ عضویت
24 فوریه 2012
نوشته‌ها
319
لایک‌ها
299
محل سکونت
ً
بازم میصرفه امتحان تخصص سخت نیست اینهمه دختر قبول میشن. ایران خیلی بی عدالتیه تو امریکا درامد یه متخصص قلب حداکثر دوبرابر درامد یه معلمه نه اینکه تو ایران یه ممعلم هشتصد هزار حقوق میگیره ولی یه متخصص قلب ماهی دویست سیصد میلیون تومان.

نه داداش این به قول شما بی عدالتی در تمام دنیا برقراره یه سرچ بزن درآمد انواع و اقسام تخصص های پزشکی رقم عجیب 200 تا 600 هزار دلار در ساله اما معلم ها متاسفانه بین 20 تا نهایت عددی که دیدم 70 هزار دلار در سال !
 

amir3408

Registered User
تاریخ عضویت
20 ژانویه 2009
نوشته‌ها
3,244
لایک‌ها
1,415
یه دکتر عمومی یکم زرنگ باشه ماهی دیگه 5 تومن رو در میاره دیگه. کمه؟
 

ftec

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2011
نوشته‌ها
1,436
لایک‌ها
388
محل سکونت
تنها شهر ایران، تهران
نه داداش این به قول شما بی عدالتی در تمام دنیا برقراره یه سرچ بزن درآمد انواع و اقسام تخصص های پزشکی رقم عجیب 200 تا 600 هزار دلار در ساله اما معلم ها متاسفانه بین 20 تا نهایت عددی که دیدم 70 هزار دلار در سال !

تایید میشه ! شغل پزشکی در همه دنیا درآمد نسبتا بالایی داره

درآمد پزشکی در ایران با در نظر گرفتن همه شرایط ، بالا نیست. ضمنا پزشکی بر خلاف رشته های دیگر تو ایران ، استانداردهای بین المللی داره -امتحان usmle و بورد بین المللی- و پزشکا خیلی راحت میتونن برن و در خارج از کشور طبابت کنن ، لذا طبیعیه که دستمزدشون به حد دستمزدهای بین المللی نزدیک بشه

من فکر میکنم اون چیزی که باعث شده دوستان از پزشکان کدورت داشته باشن و به پزشک و حتی دانش آموزای تجربی توهین کنن:D ، درآمد بالای پزشکها نیست. درآمد پایین مهندساست. این هم یه چیز طبیعیه ...ایران صنعت نداره، پس درآمد مهندسش پایینه . اما تا دلت بخواد تو ایران مریض داریم:D

پ.ن: من خودم مهندسم. رتبه کنکورم هم 2 رقمی بود. به رشتم علاقه داشتم. اگر صرفا بحث درآمد باشه ، نه پزشکی به درد میخوره نه مهندسی.فقط دلالی درآمد خوب و دردسر کم داره
 

ftec

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2011
نوشته‌ها
1,436
لایک‌ها
388
محل سکونت
تنها شهر ایران، تهران
یه دکتر عمومی یکم زرنگ باشه ماهی دیگه 5 تومن رو در میاره دیگه. کمه؟

کمتر از ایناست

آره پزشک عمومی که توی تهران مطب داشته باشه و یه سال تو مطب بشینه تا مریضها بشناسنش و... . خب هر شغل دیگری هم با این شرایط ماهی 5 تومن میتونه در بیاره. مثلا یه مغازه تایپ و پرینت و کپی یا دفتر فنی یا هر چیزی ...
 

Stolen Ground

Registered User
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
239
لایک‌ها
148
محل سکونت
Karaj
درآمد پزشکی در ایران با در نظر گرفتن همه شرایط ، بالا نیست. ضمنا پزشکی بر خلاف رشته های دیگر تو ایران ، استانداردهای بین المللی داره -امتحان usmle و بورد بین المللی- و پزشکا خیلی راحت میتونن برن و در خارج از کشور طبابت کنن ، لذا طبیعیه که دستمزدشون به حد دستمزدهای بین المللی نزدیک بشه

متاسفانه هیچ کدوم از دانشگاهها ی ایران اعتبار بین المللی ندارن و فرقی بین مهندسی و پزشکی نیست..ولی چون حساسیت پزشکی بیشتره ..اگه پزشکی بخواد مثلا کانادا طبابت کنه باید 3 سال تو خونش بشینه و امتحانات سخت و مختلفی رو پاس کنه تا مجوز بهش بدن ولی مهندسی کار خیلی راحت تره البته درآمدشم کمتره..
تو کشورهای دیگه پزشکا معروفن که بیشترین درآمد رو دارن و تو کشور ما دلال ها معروف اان که بیشترین درامد رو دارن!
 

ftec

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2011
نوشته‌ها
1,436
لایک‌ها
388
محل سکونت
تنها شهر ایران، تهران
متاسفانه هیچ کدوم از دانشگاهها ی ایران اعتبار بین المللی ندارن و فرقی بین مهندسی و پزشکی نیست..ولی چون حساسیت پزشکی بیشتره ..اگه پزشکی بخواد مثلا کانادا طبابت کنه باید 3 سال تو خونش بشینه و امتحانات سخت و مختلفی رو پاس کنه تا مجوز بهش بدن ولی مهندسی کار خیلی راحت تره البته درآمدشم کمتره..
تو کشورهای دیگه پزشکا معروفن که بیشترین درآمد رو دارن و تو کشور ما دلال ها معروف اان که بیشترین درامد رو دارن!

تو ایران چون سیستم آموزش و درمان پزشکی متمرکز داره و اینترنی جزو آموزش پیوسته پزشکیه ، مدرکش معتبره. امتحان که باید بدن ، اما بیشتر پزشکای متخصص ایرانی تا همینجا هستن امتحان ها رو میدن. اکثرا بورد بین المللی میگیرن و یه فلوشیپ خارج میگذرونن و مقاله میدن و ارتباط دارن. خلاصه وضعشون خوبه. :D.خیلی راحت تر از مهندسا میتونن مهاجرت بکنن
 
بالا