برگزیده های پرشین تولز

درمان دیابت با روغن زیتون

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
33
محل سکونت
tehran
مطالعات نشان داده است که **** غذایی پر چرب احتمال ابتلا به بیماری های سرطان و دیابت را بالا می برد، به نظر می رسد که این "نوع" چربی است که مهم تر از "میزان و مقدار" چربی می باشد. امروزه ما می دانیم که یک **** غذایی مملو از چربی های اشباع نشده مانند آنچه در روغن زیتون، آجیل و دانه های خوراکی یافت می شود می تواند از ابتلا به خیلی از این بیماری های مزمن جلوگیری کند.

آخرین مقاله بر گرفته از تحقیقات اسپانیایی ها و منتشر شده در مجله ی مراقبت از دیابت، بیانگر آن است که **** غذایی مدیترانه ای مملو از روغن زیتون، خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را حتی تا 50 درصد بیشتر از یک **** غذایی کم چرب کاهش می دهد. دیابت نوع دوم ، رایج تر و قابل جلوگیری ترین نوع دیابت می باشد.

خطر ابتلا به این نوع از دیابت، افراد چاق یا دارای اضافه وزن و همچنین اشخاصی که دچار سندروم متابولیک هستند را بیشتر از بقیه تهدید می کند.

مقالات مرتبط: درمان دیابت با روغن زتیون

تحقیقات تیم اسپانیایی که بر روی **** مدیترانه ای انجام شد شامل 418 نفر از افرادی بود که به دیابت مبتلا نبودند. به هر یک از شرکت کنندگان به صورت تصادفی دو نوع از رژِیم های غذایی اختصاص داده شد. یکی از این **** ها، **** غذایی کم چرب و دیگری **** غذایی مدیترانه ای به همراه روغن زیتون ( به طوری که شخص می بایست بیش از یک لیتر روغن زیتون در هفته مصرف کند) و یا **** غذایی مدیترانه ای به همراه آجیل بود ( به طوری که شخص باید 30 گرم آجیل در روز مصرف کند). پس از 4 سال 17.9% افرادی که **** غذایی کم چرب را دنبال می کردند دچار دیابت شدند. این در حالی است که تنها 10% از افرادی که **** غذایی مدیترانه ای به همراه مصرف روغن زیتون را دنبال می کردند، دچار این بیماری شدند.

زمانی که دو گروه **** غذایی به همراه روغن زیتون و **** غذایی به همراه آجیل، با افرادی که عضو گروه **** غذایی کم چرب بودند مقایسه شدند، آمار افرادی که به دیابت مبتلا شده بودند تا 52% کاهش یافت. کاهش خطر ابتلا به دیابت را اگر مستقل از تغییرات وزن بدن یا فعالیت بدنی بدانیم این نکته حائز اهمیت است که **** غذایی مدیترانه ای که توسط این اشخاص دنبال می شد به کالری محدود نمی شد.

به هر حال تحقیقات انجام شده ثابت کرده است که **** غذایی مدیترانه ای غنی از روغن زیتون می تواند از ظهور دیابت نوع دوم در افراد به دلیل بهبود بخشیدن به سطح قند موجود در خون، تنظیم انسولین و سطح چربی خون، جلوگیری کند.
امیدواریم پس از مطالعه این مقاله روغن زیتون و حتی آجیل و دانه های خوراکی را بیشتر از پیش در **** غذایی خود گنجانده و از فواید مهم آن ها بهره ببرید.
منبع: بانک مقالات
 
بالا