• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

راهنمایی در مورد خرید 206

وضعیت
موضوع بسته شده است.

mkmk1313

Registered User
تاریخ عضویت
10 آگوست 2012
نوشته‌ها
318
لایک‌ها
13
سلام دوست عزیز
همانطور که دوستان گفتند... به نظر منم کیلومتر این ماشین خیلی پایینه! اگه واقعا اینقدر کار کرده باشه و از نظر موتوری هم سالم باشه نهایتا 14 15 میارزه!!
اگه می تونی از این موارد مطمئن بشی بگیر!
البته یه مقدار پول حدود 1 تومن کنار بزار. چون عیوب بعد از مدتی سواری خودشو نشون میده... همینطور هم تو این کیلومتر کارکرد و با توجه به اینکه ماشین 9 سال از سنش می گذره یه سری قطعاتش ممکنه خراب شه...
به نظر من بهتره 2 روز بیای تهران ، هم یه مسافرت اومدی هم اینکه می تونی خیلی راحت ماشین از این بهتر و مدل بالا تر هم پیدا کنی!

اخه دوست عزیز دقیق نه به ادرس ها واردم نه به جاهایی که ماشین میدن نه به جایی که برم نشونش بدم و...
 

farshad_sab59

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
404
لایک‌ها
22
حتما از سلامت کامل ماشین مطمئن بشو. فرمون و پدال‌ها نشون میده کاردرد همخونی داره یا نه .
 

bahri-d

Registered User
تاریخ عضویت
28 آپریل 2009
نوشته‌ها
1,340
لایک‌ها
225
محل سکونت
تهران
این قیمتی که گذاشته برای یه 206 مدل 86 هست . اونم تو این بازار که مطمئنا همون مدل 86 هم نمیتونه با این قیمتها بفروشه .
 

gilase_tanha202

Registered User
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2011
نوشته‌ها
2,540
لایک‌ها
374
محل سکونت
خراسان
دوست عزیز شما ببین که اولا چند دست گشته

یکمی من به شخصه بد بینم نسبت به این ماشینی که انتخواب کردین

چندتا مثال بزنم براتون !

ماشینه خودم 89 هست و تا الان 90 تا رفته

ماشینه دوستم 88 هست و و تا الان 150 تا رفته

ماشینه اون یکی دوستم 88 هست و 170 تا رفته

ماشینه داداشم 84 هست که 4 سال خواب بود و 150 تا رفته

کلا دوست عزیزم خودتونو گول نزنید این ماشین عمرا 130 تا رفته باشه !

حداقلش مدل 83 باید 250 تا 300 هزار تا رفته باشه .

گول این کیلومترا رو نخورید ! کی دیگه این روزا ماشین رو بدونه تغییر کویلمترش میفروشه ؟ ( کسی که خر پوله )

بنظرم شما که 17 میخوای بدی یدونه سمند 405 بخر مدل بالاتر !

206 قدیمی کلا گرون تعمیر میشه ولی وسایل 405 سمند ارونترن ! ولی هرچند همه گرون شدن اساسی !

بنظرم بفکر زیره مدل 86 نباشید !

البته شما درست میفرمایین و احتمال دستکاری کیلومتر هم همیشه هست ولی ماشین رو میشه از رو ظاهرش هم حدس زد چند تا کارکرد داره ، پسرخاله بنده یه MVM110 مدل 84 دارن 34000 تا کارکرده ، یا یکی از اقوام هست تیپ 6 مدل 90 داره 5000 تا هم کار نکرده چون چند هفته بعد از اینکه خرید از ایران هست و 2 سالی هست که ماشینش داره خاک میخوره

شوما سیلو بگیر با این پول و لذتشو ببر

Sent from my SHW-M380W using Tapatalk 2

پوریا جان من نمیدونم شما با 206 چه مشکلی داری ، هرجا میای میزنی سر 206 ، صفحه اول رو بخون همه دارن راهنمایی میکنن که مثلاً قیمتش بالا و . . . تا دیدم شما پست گذاشتی گفتم الان میفرمایی که یه ماشین دیگه بخر و خرجاش بالاس و . . . که درست حدس زده بودم . به نظر من مهمترین چیز نگه داری صحیحه الان دوستم به 206 مدل 82 دارن با کارکرد 250000 تا ولی انصافاً ماشینش بودن خرجه و هیچ مشکلی واسش تا فعلاً ایجاد نکرده یا ماشین خودم واقعاً ازش راضیم درسته 206 یه اشکالاتی در مورد اورینگ و روغن ریزی داره ولی خیلی جدی نیس . دیگه وقتی ماشین 40 تومنی سوار میشی و تحریم هم هست قطعات دیگه انتظار بیشتری نمیره . چند هفته پیش یکی از آشناها گیر داد که ماشینم رو بخره و گفتم میرم یه مدل بالاترش رو میخرم انصافاً فقط دنبال 206 V8 رفتم و به ماشین دیگه ای نگاه هم نکردم ولی ماشین کم کار گیرم نیومد از فروش ماشین خودم منصرف شدم .

قطعات 206 میدونم گرونه ولی در حال حاضر همه ماشینا قطعاتش گرونه ، صفحه کلاچ رو 1 ماه پیش عوض کردم حدود 270 تومن ( تیپ 5 ) ، قطعه مصرفی رو باید عوض کرد . صفحه کلاج ریو یا ال 90 مگه چنده ؟ زیر 200 که نیس یا پمپ هیدرولیکش 350 تومنه ماشینای دیگه هم همینطور گرونه و هر ماشین کارکرد بالاخره خرجای خودش رو داره و شما ریو هم بخری که طرفت بد استفاده کرده بخری باید 1 تومن کنار بذاری .
 

pooria-ir

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2011
نوشته‌ها
6,492
لایک‌ها
2,424
محل سکونت
Tehran
پوریا جان من نمیدونم شما با 206 چه مشکلی داری ، هرجا میای میزنی سر 206 ، صفحه اول رو بخون همه دارن راهنمایی میکنن که مثلاً قیمتش بالا و . . . تا دیدم شما پست گذاشتی گفتم الان میفرمایی که یه ماشین دیگه بخر و خرجاش بالاس و . . . که درست حدس زده بودم . به نظر من مهمترین چیز نگه داری صحیحه الان دوستم به 206 مدل 82 دارن با کارکرد 250000 تا ولی انصافاً ماشینش بودن خرجه و هیچ مشکلی واسش تا فعلاً ایجاد نکرده یا ماشین خودم واقعاً ازش راضیم درسته 206 یه اشکالاتی در مورد اورینگ و روغن ریزی داره ولی خیلی جدی نیس . دیگه وقتی ماشین 40 تومنی سوار میشی و تحریم هم هست قطعات دیگه انتظار بیشتری نمیره . چند هفته پیش یکی از آشناها گیر داد که ماشینم رو بخره و گفتم میرم یه مدل بالاترش رو میخرم انصافاً فقط دنبال 206 V8 رفتم و به ماشین دیگه ای نگاه هم نکردم ولی ماشین کم کار گیرم نیومد از فروش ماشین خودم منصرف شدم .

قطعات 206 میدونم گرونه ولی در حال حاضر همه ماشینا قطعاتش گرونه ، صفحه کلاچ رو 1 ماه پیش عوض کردم حدود 270 تومن ( تیپ 5 ) ، قطعه مصرفی رو باید عوض کرد . صفحه کلاج ریو یا ال 90 مگه چنده ؟ زیر 200 که نیس یا پمپ هیدرولیکش 350 تومنه ماشینای دیگه هم همینطور گرونه و هر ماشین کارکرد بالاخره خرجای خودش رو داره و شما ریو هم بخری که طرفت بد استفاده کرده بخری باید 1 تومن کنار بذاری .


پیشاپیش معذرت بابت پست طولانی،اما حس کردم نیازه


عزیزم من با هیچ ماشینی مشکل و خصومت شخصی ندارم :)
همین 206 هم عین باقی ماشینا مزایا و معایبش رو میگم
من کلا با خرید گروه پژو به استثنا پرشیا ELX مدل پایین و یا 206 تیپ 5 مدل پایین اما کاملا سالم که خیلی کم گیر میاد،مخالفم
دلیل،همین 206 مثلا تیپ 2 و 3 ،شما به من بگو به جز طراحی و ایمنی چه ویژگی خاصی داره که ادم بره دنبال خریدش ؟
نکه داری ماشین خیلی مهمه و منم کاملا با شما موافقم،اما مسئله اینجاست که یه سری ایرادات مشکلات ذاتی یه ماشینه،که هر ماشینی داره،بدون استثنا (ماشین های داخل ایران) باید دید که این ایرادات ذاتی قابل چشم پوشی هستن یا نه
مثلا ریو : رو تسمه تایم حساسه،باید تسمه جنس عالی استفاده بشه براش و هر 40 هزارتا عوض بشه،ضعف دیگش سیبک هاشه که گردگیرهای نرمی دارن و زود خرده میشنو پاره میشن،بعدش گیریس داخل سیبک میریزه بیرون و کم کم سیبک خشک میشه و در نهایت مرخص... برای کسی که سایز رینگ و لاستیکش فابریکه تقریبا هر 80 هزارتا و برا کسی مثه من که 2 سایز پهن تر و بزرگ تره هر 50 هزارتا نیاز به تعویض پیدا میکنه (موردایی داریم که 150 هزارتا راه رفتن و هنوز سیبکشون فابریکه،اما دلیل نمیشه،اینا استثنا هستن،رویه غالب تو ریو خرابی سیبک بعد از حدود 80 هزارتاست

مثال دیگه ال 90،ایرادات ذاتیش هندلینگ افتضاح،قطعات اتاق خشکن و زود به سر و صدا میفتن،ارتفاع شتری ! ،طراحی چهار گوش و مکعبی،اما واقعا ایراد فنی قابل توجهی نمیشه ازش گرفت


در خصوص مورد شما یعنی 206 و بالاخص تیپ 2 و3 : ایرادات ذاتی که داره و من پیدا کردم : 1-سیستم کام 2000 که از سال 82 به بعد روشون نصب شد،بسیار ایراد پیدا میکنه،از سال 86 به بعد هم همگی کام 2000 ها رو خود ایران تولید میکنه (بخوانید چین ! ) و کیفیت افتضاح تر شد،این سری تو خیابون که میرید و شبه دقت کنید به 206 ها،میبینید اکثرشون یکی از چراع هاشون حداقل خاموشه،حالا یا چراغ ترمزه،یا پروژکتوره یا .... که یا ایراد از سیستم مولتی پلکسه (برق ماشین) یا کام 2000،بعضیا میگن چراغ سوخته،خوب دلیل چیه ؟ چرا یه ماشین هر سال باید 2 سری چراغ بسوزونه ؟ ایراد سیستم برقیه دیگه،مورد دیگه موتور ضعیف ماشینه که تو شتاب گه گاه دیدم از پراید میخوره ! و وقتی که کولر بگیری دیگه واویلاست،این در حالیه که اسما 75 اسب بخاره و پراید 65،اما تو شتاب از پراید میخوره،دلیلشم اینه که موتور 206 شاتون بلنده و این مسئله باعث میشه که تو شتاب خوب نباشه اما تو دور (سرعت های بالا)از پراید جلو میفته،مشکل سوم سرسیلندر آلمینیومیه این ماشینه،عین 405 یعنی موتور XUJP3،این موتورا همگی ضعف دارن تو سیستم خنک کنندگی،به جرات میگم پژو سواری وجود نداره که تو تابستون و یه کم فشارو ترافیک،آمپر آبش رو 100-110 نیومده باشه ! این ایراده،برید تو تعمیرگاه هایی که کار موتور میکنن،بپرسید هفته ای چند تا 206 و 405 برا سوختگی واشر سر سیلندر میان و هفته ای چندتا پراید و ریو و ال 90 ! و سوختن واشر سر سیلندر از اون ایراداس که نمیشه گفت حالا بیخیال و ولش کن و .... ضعف بزرگیه
آمپر آب ریو که کلا تکون نمیخوره ! ال 90 خیلی کم.اما 206 و 405 (یعنی سمند،پرشیا و خود 405) عین پاندول ساعت بالا و پایین میره آمپرشون
از نظر مصرف سوخت هم که 206 های نیمه 86 به بعد که پدال گاز و دریچه گازشون برقی شد تو شهر بین 9 تا 10.5 میسوزونن،که با توجه به شتاب پایینشون و حجم کمشون تنها این مطلبو میرسونه که موتور کم بازدهه ! همین !
این درحالیه که ریو با رانندگی اکونومی تو شهر مصرفی بین 7.5 تا 8.5 داره،من این دفعه 530 کیلومتر با 40.5 لیتر رفتم،البته اصلا پرگاز نرفتم،یا ال 90 حدود 8 میسوزونه، و حجم وش تاب این 2 تا ماشین کجا و 206 کجا
پس کلا از نظر موتور نمیشه از 206 دفاعی کرد
مورد بعدی جلوبندیه،که تقریبا سالی 1 بار یا هر 20 هزار کیلومتر تقریبا،نیاز به تعمیر و تعویض پیدا میکنه،این در صورتیه که جلوی ماشین شما تصادف نداشته باشه و گرنه خیلی زودتر کارتون به جلوبندی سازی میخوره،چپقی های ضعیف،طبق ضعیف و بلبرینگ هایی که زودتر از موعدی که باید خراب میشن
سیستم ترمز ماشین قابل قبوله و تقریبا کم ضعف،پس ایرادی نمیشه ازش گرفت

مسئله بعدی هندلینگ 206،که ضعیفه،از ال 90 بهتره اما باز هم آمار چپیشو اگر دقت کنید بالاست،اینم نکته دیگه

نکته آخر در خصوص 206 و کلا پژو ها،به این دقت کنید که خانواده پژو هیچ وقت مجوز حضور رو تو آمریکا نتونست بگیره،یعنی نتونست استانداردهای آمریکا رو پاس بکنه،اما ریو ابتداعا وارد آمریکای شمالی شد و بعدش حتی سایت تولیدش تو آمریکا تو سال 2001 راه اندازی شد.خود این فک کنم دلیل محکمی باشه

از نظر ایمنی 206 وضعیت مطلوبی داره و 4 ستاری ایمنی داره،ریو هم وضعیت خوبی داره و 3.5 ستارس



و اون مسئله ای که در خصوص قیمت قطعات فرمودید،بله،قیمت قطعات 206 بالاست،اما ریو گرونتره،قطعات ریو و ال 90 گرون تر از 206 هستش،مثال ،سر سیلندر تیپ 2 حدود 1 تومنه،ام سر سیلندر ریو حدود 2.5 میلیون
اما...اما،ریو و ال 90 خیلی خیلی دیرتر نیاز به تعمیرات اساسی پیدا میکنن تا 206 و این همون برگ برنده ماشین های آسیایی بالاخص کره و ژاپنه در مقابل ماشین های فرانسوی یعنی پژو،استهلاک ماشین های کره ای خیلی پایینه،یعنی کم خرج ترن،اما پژو ها استهلاک بالایی دارن،قطعات زودتر خراب و فرسوده میشن


منطقی و علمی پاسخ سوالتون رو دادم،اگر شبهه ای هست بفرمایید تا پاسخگو باشم :)
 

mkmk1313

Registered User
تاریخ عضویت
10 آگوست 2012
نوشته‌ها
318
لایک‌ها
13
پیشاپیش معذرت بابت پست طولانی،اما حس کردم نیازه


عزیزم من با هیچ ماشینی مشکل و خصومت شخصی ندارم :)
همین 206 هم عین باق....

داداش یعنی وقتی گذاشتی دمت گرم.کاملا دل و روده ماشین ها رو ریختی بیرون
 

ahmadhmzv

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2012
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
125
83 گفتن نه 88-89 :blink::blink:

اهان. من فکر تیپ 5 بودم ببخشید

دوستان به این نکته هم توجه داشته باشین که تو ایران کلا ماشین های مدل پایین تر خیلی خیلی کیفیت ساخت و قطعات بهتری رو دارن و کلا وقت بیشتری توی پروسه ی ساخت واسشون گذاشته شده. و مطمعنا یه ماشین مدل 85 84 تر و تمیز بسیار ارزش بیشتری داره(منظورم پول نیست).
شما خودتون چندتا ماشین رو همینجوری امتحان کنید کاملا متوجه میشین. اخه توی سواری خیلی فرق دارن و مسلما به تناسب(ماشین 85 مثلا 7 سال کار کرده ولی جدیدا رو بعد 7 سال موتورشو ببینید)حتی خرج کمتری هم دارن.
البته اینو هم بگم که وضعیت ماشین دست دوم به شدت تحت تاثیر نحوه رانندگی و قطعات استفاده شده واسه تعمیر و نگهداری و تصادف و وضعیت اب و هوایی منطقه و حتی مکانیکی که قبلا روی ماشین کارکرده هست. روی کیلومتر هم معمولا نمیشه حساب کرد ولی هر ماشین کم کارکردی دلیل بر دستکاری کیلومتر نیست.
ضمنا توی 206 های تیپ 2 که موتور tu3 دارن دقت کنید ببینید قطعات گیربکس و مخصوصا صفحه کلاچ عوض شده یا نه که اگه شده چجوری. اخه مشکل این موتور ها توی کارکرد زیاد همینه.
 
Last edited:

sh3ll

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2009
نوشته‌ها
1,177
لایک‌ها
26
سن
36
محل سکونت
ایــــ تهران ــــران
ببین پوریا من با یه سری از حرفات موافقم مثل همین وضعیت مصرف سوخت که واقعا سرسام آوره و حداقل منو بیچاره کرده...
یا همون وضعیت آمپر آب که افتضاحه دلیلش هم کاملا مشخصه کلا هر کاریشم کنی بهتر نمیشه...
در مورد حرف آخرت و مقایسه ماشین های کره ای و مخصوصا ژاپنی حق با شماست واقعا یه کمپانی مثل تویوتا اصلا محصولاتش با پژو سیتروئن قابل قیاس نیست از لحاظ استهلاک!

ولی داستان اینه که یه نسل جوونی هست که نمیتونه قیافه مزخرف ریو یا سیلو رو تحمل کنه و بیشتر از اینکه فکر هزینه های پنهان ماشین باشه فکر رخ ماشین و کلاسش هست مثل خودم! پس طراحی خیلی خیلی توی انتخاب ماشین نقش داره...

در کل با حرفات موافقم و استفاده کردم...
 

gilase_tanha202

Registered User
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2011
نوشته‌ها
2,540
لایک‌ها
374
محل سکونت
خراسان
پیشاپیش معذرت بابت پست طولانی،اما حس کردم نیازه


عزیزم من با هیچ ماشینی مشکل و خصومت شخصی ندارم :)
همین 206 هم عین باقی ماشینا مزایا و معایبش رو میگم
من کلا با خرید گروه پژو به استثنا پرشیا ELX مدل پایین و یا 206 تیپ 5 مدل پایین اما کاملا سالم که خیلی کم گیر میاد،مخالفم
دلیل،همین 206 مثلا تیپ 2 و 3 ،شما به من بگو به جز طراحی و ایمنی چه ویژگی خاصی داره که ادم بره دنبال خریدش ؟
نکه داری ماشین خیلی مهمه و منم کاملا با شما موافقم،اما مسئله اینجاست که یه سری ایرادات مشکلات ذاتی یه ماشینه،که هر ماشینی داره،بدون استثنا (ماشین های داخل ایران) باید دید که این ایرادات ذاتی قابل چشم پوشی هستن یا نه
مثلا ریو : رو تسمه تایم حساسه،باید تسمه جنس عالی استفاده بشه براش و هر 40 هزارتا عوض بشه،ضعف دیگش سیبک هاشه که گردگیرهای نرمی دارن و زود خرده میشنو پاره میشن،بعدش گیریس داخل سیبک میریزه بیرون و کم کم سیبک خشک میشه و در نهایت مرخص... برای کسی که سایز رینگ و لاستیکش فابریکه تقریبا هر 80 هزارتا و برا کسی مثه من که 2 سایز پهن تر و بزرگ تره هر 50 هزارتا نیاز به تعویض پیدا میکنه (موردایی داریم که 150 هزارتا راه رفتن و هنوز سیبکشون فابریکه،اما دلیل نمیشه،اینا استثنا هستن،رویه غالب تو ریو خرابی سیبک بعد از حدود 80 هزارتاست

مثال دیگه ال 90،ایرادات ذاتیش هندلینگ افتضاح،قطعات اتاق خشکن و زود به سر و صدا میفتن،ارتفاع شتری ! ،طراحی چهار گوش و مکعبی،اما واقعا ایراد فنی قابل توجهی نمیشه ازش گرفت


در خصوص مورد شما یعنی 206 و بالاخص تیپ 2 و3 : ایرادات ذاتی که داره و من پیدا کردم : 1-سیستم کام 2000 که از سال 82 به بعد روشون نصب شد،بسیار ایراد پیدا میکنه،از سال 86 به بعد هم همگی کام 2000 ها رو خود ایران تولید میکنه (بخوانید چین ! ) و کیفیت افتضاح تر شد،این سری تو خیابون که میرید و شبه دقت کنید به 206 ها،میبینید اکثرشون یکی از چراع هاشون حداقل خاموشه،حالا یا چراغ ترمزه،یا پروژکتوره یا .... که یا ایراد از سیستم مولتی پلکسه (برق ماشین) یا کام 2000،بعضیا میگن چراغ سوخته،خوب دلیل چیه ؟ چرا یه ماشین هر سال باید 2 سری چراغ بسوزونه ؟ ایراد سیستم برقیه دیگه،مورد دیگه موتور ضعیف ماشینه که تو شتاب گه گاه دیدم از پراید میخوره ! و وقتی که کولر بگیری دیگه واویلاست،این در حالیه که اسما 75 اسب بخاره و پراید 65،اما تو شتاب از پراید میخوره،دلیلشم اینه که موتور 206 شاتون بلنده و این مسئله باعث میشه که تو شتاب خوب نباشه اما تو دور (سرعت های بالا)از پراید جلو میفته،مشکل سوم سرسیلندر آلمینیومیه این ماشینه،عین 405 یعنی موتور XUJP3،این موتورا همگی ضعف دارن تو سیستم خنک کنندگی،به جرات میگم پژو سواری وجود نداره که تو تابستون و یه کم فشارو ترافیک،آمپر آبش رو 100-110 نیومده باشه ! این ایراده،برید تو تعمیرگاه هایی که کار موتور میکنن،بپرسید هفته ای چند تا 206 و 405 برا سوختگی واشر سر سیلندر میان و هفته ای چندتا پراید و ریو و ال 90 ! و سوختن واشر سر سیلندر از اون ایراداس که نمیشه گفت حالا بیخیال و ولش کن و .... ضعف بزرگیه
آمپر آب ریو که کلا تکون نمیخوره ! ال 90 خیلی کم.اما 206 و 405 (یعنی سمند،پرشیا و خود 405) عین پاندول ساعت بالا و پایین میره آمپرشون
از نظر مصرف سوخت هم که 206 های نیمه 86 به بعد که پدال گاز و دریچه گازشون برقی شد تو شهر بین 9 تا 10.5 میسوزونن،که با توجه به شتاب پایینشون و حجم کمشون تنها این مطلبو میرسونه که موتور کم بازدهه ! همین !
این درحالیه که ریو با رانندگی اکونومی تو شهر مصرفی بین 7.5 تا 8.5 داره،من این دفعه 530 کیلومتر با 40.5 لیتر رفتم،البته اصلا پرگاز نرفتم،یا ال 90 حدود 8 میسوزونه، و حجم وش تاب این 2 تا ماشین کجا و 206 کجا
پس کلا از نظر موتور نمیشه از 206 دفاعی کرد
مورد بعدی جلوبندیه،که تقریبا سالی 1 بار یا هر 20 هزار کیلومتر تقریبا،نیاز به تعمیر و تعویض پیدا میکنه،این در صورتیه که جلوی ماشین شما تصادف نداشته باشه و گرنه خیلی زودتر کارتون به جلوبندی سازی میخوره،چپقی های ضعیف،طبق ضعیف و بلبرینگ هایی که زودتر از موعدی که باید خراب میشن
سیستم ترمز ماشین قابل قبوله و تقریبا کم ضعف،پس ایرادی نمیشه ازش گرفت

مسئله بعدی هندلینگ 206،که ضعیفه،از ال 90 بهتره اما باز هم آمار چپیشو اگر دقت کنید بالاست،اینم نکته دیگه

نکته آخر در خصوص 206 و کلا پژو ها،به این دقت کنید که خانواده پژو هیچ وقت مجوز حضور رو تو آمریکا نتونست بگیره،یعنی نتونست استانداردهای آمریکا رو پاس بکنه،اما ریو ابتداعا وارد آمریکای شمالی شد و بعدش حتی سایت تولیدش تو آمریکا تو سال 2001 راه اندازی شد.خود این فک کنم دلیل محکمی باشه

از نظر ایمنی 206 وضعیت مطلوبی داره و 4 ستاری ایمنی داره،ریو هم وضعیت خوبی داره و 3.5 ستارس



و اون مسئله ای که در خصوص قیمت قطعات فرمودید،بله،قیمت قطعات 206 بالاست،اما ریو گرونتره،قطعات ریو و ال 90 گرون تر از 206 هستش،مثال ،سر سیلندر تیپ 2 حدود 1 تومنه،ام سر سیلندر ریو حدود 2.5 میلیون
اما...اما،ریو و ال 90 خیلی خیلی دیرتر نیاز به تعمیرات اساسی پیدا میکنن تا 206 و این همون برگ برنده ماشین های آسیایی بالاخص کره و ژاپنه در مقابل ماشین های فرانسوی یعنی پژو،استهلاک ماشین های کره ای خیلی پایینه،یعنی کم خرج ترن،اما پژو ها استهلاک بالایی دارن،قطعات زودتر خراب و فرسوده میشن


منطقی و علمی پاسخ سوالتون رو دادم،اگر شبهه ای هست بفرمایید تا پاسخگو باشم :)

206 رو کلاً شستین گذاشتین کنار دیگه ؟ سیستم برقی مشکل داره ، موتورش هم که مشکل طراحی داره ، جلوبندیش هر 1 سال باید عوض بشه ( قبول دارم جلوبندیش ضعیفه ولی نه دیگه هر 1 سال و اینم به خاطر اینه که قطعات فابریک هم نیس ) ، آمپر آب ماشین همش در نوسانه ، سرسیلندر مشکل داره و . . .

متاسفانه نظرات ما با هم خیلی فاصله داره ، پس این همه آدمی که 206 خریدن اینارو نمیدونستن و خرید کردن ؟ ماشینی که با این تیراژ تولید شده اگه بد باشه سریع آمارش در میاد و فروشش کم میشه مثل EF7 . من نوشته های شمارو با 2 رنگ قرمز و ابی مشخص میکنم ، حرفایی که قرمز زدم رو اصلاً قبول ندارم و آبی رو قبول دارم

من ماشینم رو 4 سال دارم و 95000 کارکرد داره ، خدا شاهده تا به حال به یاد ندارم آمپرش بالای 90 اومده باشه چه تو ترافیک چه سربالایی چه هر جای دیگه تا 100 هم به نظرم طبیعی هست چون کلاً موتور 206 گرما دوسته و مشکلی با 100 درجه نداره و در دمای بالاتر ( نه خیلی بالا ) اصتحلاک قطعات موتوری کمتر میشه ، اتفاقاً با سیستم برقی 206 خیلی هم حال میکنم کلی آپشن رو میشه فعال کرد و آپشن های فعال جالبی هم داره . پس به نظر شما از هر ماشین 206 در شب یک درمیون باید مشکل چراغ داشته باشن ؟ من نمیدونم این حرفارو از کجا میارین . در مورد چراغا قبلاً هم گفتم ماشین منم یه مدت همینطوری شده بود و واقعاً خودم هم شک کرده بودم که سیستم برقی ماشین مشکل دار شده که چراغ میسوزونه ولی با خرید چراغ فیلیپس مشکلم بر طرف شد و خیلی وقته چراغا نشوختن . آخه چراغا خیلی تقلبیش زیاد شده و واقعاً 1 هفته جواب نمیده .

به هر حال ممنون از جوابی که دادین و سعی میکنم از این به بعد به خودم تلقین کنم 206 ماشین آشغالیه و سعی میکنم ماشین خودم رو رد کنم بره و ریو بخرم . واقعاً حق با شما آخه وقتی سوار ریو میشی آدم احساس میکنه داخل موتور نشسته و صدای موتور کنار گوشت هست ، یا داشبورد با طراحی خیلی زیبا رو روبروت مشاهده میکنی و داشبوردی داره که هیچ وقت ازش سیر نمیشی ، یا عملکرد ترمزهای عالی که واقعاً در حد سوپر اسپورت ها عمل میکنه . شنیده ها حاکی از اینه که ریو صفحه کلاچ بسیار خوبی هم داره .

این دوستان هم که این تاپیک هارو زدن همشون مشکل داشتن ، اگه ریو تیراژ 206 رو داشت معلوم نمیشد چی پیش میومد
http://www.phalls.com/vbulletin/showthread.php?46540-%E3%D4%98%E1%C7%CA-%D1%26%231740%3B%E6
http://www.tt.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=116&t=36477&start=110
http://www.tt.tuningtalk.com/~tuning/forum/viewtopic.php?f=116&t=19675
http://www.tt.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=116&t=10426&start=90
 
Last edited:

ahmadhmzv

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2012
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
125
پیشاپیش معذرت بابت پست طولانی،اما حس کردم نیازه


عزیزم من با هیچ ماشینی مشکل و خصومت شخصی ندارم :)
...
من حرفای شمارو تایید میکنم مخصوصا راجع مشکل سیستم مالتی پلکس 206. که 206 هایی که مشکل پارازیت زیاد تو سیستمشون نباشه تقریبا منقرض شدن:rolleyes:
ولی اینم توجه داشته باشین که درسته دمای موتور های xu7 , tu روی پژو و xu9 روی زانتیا به طور کلی بالاست ولی مشکل به حساب نمیاد این مساله. این موتور ها واسه همین دما طراحی شدن و قابلیت خودشون رو (مخصوصا سری xu) در دراز مدت خیلی بیشتر از موتور های k4m روی ال90 و b5 و b6 روی ریو به اثبات رسوندن. و درکل موتور های ال90 و ریو از نظر فنی قابل قیاس با xu نیستند. دمای موتور تا جایی که خود شرکت سازنده (فرانسه) معین کرده قابل قبوله و دلیلی بر اشکال در طراحی موتور نیست. و حتی در بعضی مواقع مزیت هم به حساب میاد(در دور موتور بالا).
درضمن موتور xu ای که در حالت روشن دما رو درحالت عادی تا 100 110 بالا بیاره و نتونه در عرض 1 دقیقه به 90 برسونه مشکل اساسی داره.
مرسی بابت توضیح کاملتون. استفاده کردم.
اینم یادم رفت که دلیل اینکه خودرو های پژو در یه مقطعی اجازه ورود به امریکا رو نگرفتن این بود که شرکت سازنده بعضی استاندارد های امریکا رو نتونست براورده کنه.(از لحاظ تکنیکی نه فنی)
 

sepehro

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2013
نوشته‌ها
229
لایک‌ها
45
اقای پوریا کاملا خوب اکثر مواردو توضیح دادن....

در اینکه ریو فوق العاده ماشین با اصطحلاک پایینه هیچ شکی نیست... من هم ریو داشتم هم الان 206....

ولی یکم در مورد 206 کم لطفی کردین... من الان 206 83 فرانسه دارم اکثر قطعات با مدل اصل فرانسه جاگزین شده تو این چند سال... به جرات میگم مصرف سوختم 6 هستش شاید پایینترم باشه....

یا امپر اب... من تو تابستون با این ماشین سگ دو زدم کولر گرفتم هر کاری کردم امپر این ماشین یکم میومد بالا که میشه گفت هیچی نبود اصلا

یا اینکه راجع به شتابش بحث میکنید... بله در مقابل تیپ 5 هیچ حرفی برای گفتن نداره... ولی برای کسی که یه سواری معمولی با رانندگی اروم تو شهر میخواد قابل قبوله....

در کل من فقط و فقط به خاطر علاقه ای که به اطاق 206 داشتم و سیستم بازی از ریو اومدم سمت 206.... در کل ریو رو یه سرو گردن بلاتر میدونم ( به جز ترمزش که من خیلی مشکل داشتم باهاش )
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا