برگزیده های پرشین تولز

راهنمای ترنسفر و سفر به اروپا

behrouz77

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 جولای 2014
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
1
سن
37
در یادداشت زیر تجربه دوستانمون در سفر به اروپا رو جمع کردیم
اطلاع داشتن از مقررات كامل هواپيماهاي ارزون قيمت ( رايان اير ، ايزي جت، ويز اير و ...) نظير ضرورت همراه داشتن پرينت بليط، ابعاد ساك (معمولا 20*55*35) و وزن ساك ها و ... بسيار ضروري است. عدم توجه به اين نكته جرايم قابل توجهي رو به همراه داره.
پيش خريد زودهنگام بليط هواپيما هاي ارزون قيمت براي استفاده از تخفيفات ويژه درصورتيكه از تاريخ هاي سفرتون مطمئن هستيد مي تونه خيلي مناسب باشه.
داشتن كارت اعتباري از نوع ويزا كارت يا مستر كارت با نام بسيار مهمه. اين موضوع هم براي خريد بليط هواپیماهاي ارزان قيمت داخل اروپا و هم براي رزرو هتل حياتي است. تا اونجاكه اطلاع داريم برخي از بانك هاي خصوصي با شرايطي چنين كارت هايي رو به مشتريان عرضه مي كنند . البته حدود 2 ماه زمان لازم داشت.
انتخاب چمدون هاي مناسب با چرخ ها، دسته با كيفيت و راحت و ابعاد مناسب و قابل قبول برخي شركت هاي هواپيمايي ارزون قيمت مي تونه تو سفر خيلي كمك كنه.
خريد كارت هاي Pass يا كارت هاي توريستي براي برخي شهرهايي كه جاهاي ديدني و موزه هاشون با اين كارت ها تخفيف ويژه دارن مي تونه مناسب باشه. البته اگه خيلي اهل موزه و اينجور جاها نيستيد و يا بسته به نوع شهرها شايد خريد كارت هاي حمل و نقل روزانه و يا كارتهاي حمل و نقل عمومي 10 سفره كه قيمت پايينتري دارن مناسبتر باشه. (اين موضوع در شهرهاي مختلف فرق مي كنه كه ما بسته به تجربياتمون تو بخش خاطرات هركدوم از شهرها اين موضوع رو راجع به اون شهر تا حد امكان توضيح داديم.)
حتما هنگام خرید بلیط قطار محل سوارشدن رو بپرسید چون ممکنه تو شهر چندتا ایستگاه قطار وجود داشته باشه و درنتیجه از ایستگاه جا بمونید.
داشتن پول خرد به صورت سكه هاي 1 يا 2 يورويي در برخي اوقات براي خريد بليط مترو از دستگاه مفيد است.
همچنین برای تهیه تور ارزان اروپا به این لیست توجه نمایید.
در برخي شهرها مي بايست قبل از ورود به مترو يا قطار بليط يك يا 10 سفره خود را در دستگاه رجيستر كنيد و در برخي ديگر در داخل قطار يا اتوبوس بايد اين كار صورت پذيرد. به هرحال موضوع بسيار حياتي است و جرايم سنگيني دارد. (معمولا بليط ها فقط يكساعت پس از رجيستر شدن اعتبار دارن). با توجه به اعتبار زماني بليط هاي تك سفر (فرضا يكساعت يا 2 ساعت) گاهي اوقات از يك بليط ميشه بيش از يكبار استفاده كرد. بنابراين حتما مطالب پشت و رو بليط رو بخونيد.
در برنامه ريزي سفر با استفاده از هواپيماهاي ارزان قيمت، قيمت بليط با مسافت شهرها چندان ارتباط مستقيمي ندارد. در بسياري از موارد به صرفه است كه از يك كشور تا كشوري دورتر سفر كرده و سپس بعد از اقامت در آن شهر به شهر ديگري در نزديكي شهر اول سفر كنيد. كلا بهتر است تاريخ هاي مختلف را جهت پرواز به آن شهرها چك كنيد چون قيمت در تاريخ هاي مختلف خيلي متفاوت هست.
معمولا قيمت هتلها و هواپيماها در اواخر هفته يعني روزهاي جمعه تا يكشنبه بالاتر است و روزهاي سه شنبه و چهارشنبه معمولا براي پرواز از نظر قيمت مناسبترند. با اين حال با كمك سايت هاي زير مي توانيد به راحتي بهترين قيمت هاي سفر را حتي بدون انتخاب اوليه مقصد نهايي و بطور مقايسه اي براي چند شهر مختلف پيدا كنيد.
skyscanner.net
whichbudget.com
بهتره قبل از سفر برنامه سفر خود و شهرهايي كه قصد اقامت داريد مشخص كنيد، چرا كه معمولا قيمت بليط هواپيما و هتل ها بطور ساعتي تغيير مي كند و معلوم نيست كه چند روز بعد هم امكان خريد با همون قيمت هاي قبلي وجود داشته باشد.
· - در برنامه ريزي براي استفاده از هواپيماهاي ارزان قيمت اطلاع كامل از فرودگاه مبدا و مقصد و فاصله آن تا شهر مورد نظر حياتي است. گاهي اوقات فرودگاه حدود 70 تا 100 كيلومتر با شهر مورد نظر فاصله دارد و مي بايست 10 تا 13 يورو كرايه اتوبوس تا فرودگاه را بپردازيد.
· - به زمان پروازها خصوصا در ابتداي صبح زود يا آخر وقت خيلي دقت كنيد . چراكه رسيدن به موقع در فرودگاه و يا رفتن از فرودگاه تا هتل در آخر شب آنهم در يك محيط ناشناخته خيلي مناسب نيست. در نتيجه هزينه تاكسي هم مي تواند كمي سنگين باشد.
· - با استفاده از نقشه هاي راهنما و همينطور علائم متروها، سعي كنيد نظم مربوط به وسايط نقليه عمومي رو تو هر شهر پيدا كنيد كه نخوايد پول گزاف تاكسي رو بديد.
-همچنین برای سفرهای بین شهری با قطار امکان خرید كارت هاي Pass مدت دار (فرضا 15 روزه) رو خریداری کنید که می تونه امکان گرفتن تخفیف های قابل ملاحظه ای رو به همراه داشته باشه. یکی از دوستانمون با نام صنم (من و اروپا) جزئیات خوبی از این نوع کارت ها رو ارائه کرده که در اینجا به تجربیات و توضیحات ایشون اشاره میشه:
در مورد قطارهای اروپایی انواع مختلف Pass وجود داره که بیشترشون به مسافرین خارج از اتحادیه اروپا فروخته میشه. یک از نوع از Pass ها Global Pass نامیده میشه و این Pass به مسافر اجازه میده در طول پانزده روز متوالی در داخل ۲۳ کشوری که شامل طرح است با خرید بلیط تخفیف دار (که عملا Reservation نامیده میشه) به تعداد نامحدود از قطار استفاده کنه.
Global Pass معمولا بصورت درجه یک ارائه میشه و نوع درجه دو فقط برای افراد 12 تا 26 فروخته میشه. چون من و همسرم کل مسیر رو با هم سفر میکردیم و تخفیف 15% برای گروههای دو نفره (Saver 2) اعمال میشد با پرداخت ۴۵۷ یورو به ازای هر نفر Global Pass پانزده روزه خرید کردیم. برنامه سفر رو هم طوری تنظیم کردیم که از شهری که با هواپیما به آن وارد میشیم (برلین) تا شهری که با هواپیما از آن خارج میشیم (پاریس) دقیقا 15 شبانه روز فرصت مسافرت با قطار داشته باشیم و از آخرین قطره پولی که دادیم استفاده کنیم!
شاید در مقایسه با برخی گزینه ها مانند اتوبوس بین شهری این نوع خرید مقرون به صرفه به نظر نرسه، ولی بعضی مزایا ما رو ترغیب به استقاده از این روش کرد. مثل: تخفیف بالا در خرید بلیط اصلی، استفاده از واگن درجه یک (صندلی راحت تر، ازدحام کمتر، جای چمدان بیشتر و حتی پذیرایی هر چند مختصر)، رایگان بودن برخی قطارهای محلی (از فلورانس تا پیزا رو مجانی رفتیم) و یا حتی قطار رایگان داخلی کشور گرونی مثل سوییس (اینجا هم از زوریخ تا لوسرن رو رایگان رفتیم و برگشتیم) و همچنین رایگان بودن کروز دریاچه ها (کروز دریاچه زوریخ رو استفاده کردیم) و مهمتر از همه اینها گشت گرون قیمت 96 فرانکی (کروز، قطار، دو نوع تله کابین) در لوسرن که 50% تخفیف گرفتیم.
نکات مهمی هم هست که در استفاده این نوع Pass حتما باید دقت بشه:
اول اینکه در اولین ایستگاهی که سوار قطار میشید باید Pass رو با نشان دادن پاسپورتها مهر کنید. اینکار مستلزم ایستادن در صف طولانی باجه های بلیط هست و کمی باید زودتر در ایستگاه راه آهن حاضر بشید.
دوم اینکه با گم شدن Pass و بلیط، هیچ راهی برای صدور بلیط المثنی وجود نداره. پس هوای این برگه ها رو مثل برخی مدارک مانند پاسپورت حسابی داشته باشید.
برعکس ایتالیا، با این کارت های پس سوئیس کلا تخفیف زیادی وجود داشت. البته قطارهای Regional ایتالیا هم مجانی بود. لینک زیر برخی تخفیفات این کارت ها رو در کشورهای مختلف ارائه کرده:
raileurope.com/rail-tickets-passes/eurail-global-pass/travel-bonuses.html
این هم لینک سرچ قیمت Reservation:
raileurope-gcc.com/book-now/article/i-want-to-book-a-point-to-point?re_reservation=yes
وقتی سرچ میکنید توی Name of Pass گزینه Eurail Global Pass را انتخاب کنید.
 
بالا