ellanorouzi
Registered User
- تاریخ عضویت
- 23 ژانویه 2016
- نوشتهها
- 230
- لایکها
- 28
- سن
- 41
درصورتیکه موتور روشن نمی شود یا به سختی روشن می شود. موارد ذیل را بررسی کنید:
الف- لوله های سوخت، گرفتگی دارد.
ب- سوخت، در باک موجود نیست.
ج- در لوله های فشار ضعیف، هوا وجود دارد.
ه- فیلتر سوخت، بسته شده است.
و- پمپ اولیه، کار نمی کند.
- لوله ها را بررسی کرده و در صورت لزوم آن ها را با فشار هوا با سیم نازک پاک کنید - سوخت باک را بازدید کنید - مدار را هوا گیری کنید - در باک را باز کرده عمل سوخت رسانی را امتحان کنید -فیلتر را سرویس کنید. المنت معیوب را تعویض کنید - سوپاپ های پمپ یا فنر ان را کنترل کنید.
در صورتیکه لرزش دارد یا اصطلاحا" موتور می کوبد ، موارد ذیل را بررسی کنید:
الف - لقی یاتاقانهای اصلی زیاد است.
ب-گژن پین سائیده شده است.
ج- رینگ ها شکسته اند.
د- کف پیستون را دوده گرفته است.
ه- تایپیت ها خوب کار نمی کند.
و- موتور، خیلی گرم است.
ز- روغن کاری، خوب انجام نمی شود.
ح- سوپاپ ها سفت هستند.
- اگر با بستن پیچ ها لقی گرفته نشود انها را تعویض نمایید -در صورت معیوب بودن انها را تعویض نماید - واتر پمپ را کنترل یا تسمه پروانه را سفت کنید - فشار روغن را کنترل و مدار روغن را سرویس کنید - با ریختن نفت چسبندگی را برطرف نمایید.
دود خروجی سیاه رنگ است، موارد ذیل را بررسی کنید:
الف - سوخت زیاد است.
ب- فیلتر هوا کثیف است.
ج- زمان تزریق سوخت ریتارد است.
د- لقی سوپاپ ها کم است.
ه- سوپاپ های دود کاملا بسته نمی شود.
و- انژکتورها گرفتگی داشته یا فرسوده اند.
ز- محفظه ی احتراق یا شمع ها خیلی کثیف هستند.
- پمپ را تنظیم کنید - آن را سرویس کنید - پمپ را روی موتور با لوله ی سر کج تنظیم کنید - سوپاپ ها را در حالت گرم تنظیم کنید - آب بندی کرده و لقی انها را میزان کنید - انژکتورها را سرویس کنید - کربن گیری شود
دود خروجی آبی رنگ است ، موارد ذیل را بررسی کنید:
الف- موتور روغن سوزی دارد.
ب- از راه راهنمای سوپاپ ها روغن می سوزاند.
- رینگ های پیستون فرسوده بوده و موتور نیاز به تعمیر اساسی دارد - لاستیک های آب بندی راهنمای سوپاپ ها را بررسی کنید
دود خروجی سفید رنگ است ، موارد ذیل را بررسی کنید:
الف - انژکتورها معیوب اند.
ب- فشار تراکم موتور کم است.
- موتور زیاد گرم می کند ، موارد ذیل را بررسی کنید:
الف-مقدار اب موتور کم است.
ب- پمپ آب خوب عمل نمی کند.
ج- مقدار سوخت تزریق شده در سیلندرها برابر نیست.
د- ترموستات خوب عمل نمی کند.
ه- واشر سرسیلندر آب بندی نمی کند.
و- رادیاتور گرفتگی دارد.
- اندازه ی آب را کامل تنظیم کنید - محور پمپ را تنظیم نموده و تسمه پروانه را سفت نماید و آن را در صورت فرسودگی تعویض کنید - پمپ را تنظیم کنید .
موتور نامنظم کار می کند ، موارد ذیل را بررسی کنید:
الف- اسبک ها خوب کار نمی کند.
ب- پمپ اولیه خوب کار نمی کند.
ج- شانه گاز گیر می کند.
د- محور رگلاتور گیر می کند.
ه- محور رگلاتور لقی زیادی دارد.
و- فنرهای رگلاتور شکسته است.
ز- لحظه ی تزریق صحیح نیست.
ح- دور ارام منظم نیست.
-روغن کاری اسبک ها را کنترل کنید - سوپاپ های آن خراب است و یا هوا در مدار وجود دارد - ان را با روغن روان کنید - ان را ابتدا با نفت و سپس با روغن روان کنید -بازی بیش از اندازه کوپلینگ کنترل و برطرف شود - دور آرام را با پیچ تنظیم میزان کنید.
منبع : دیزل ژنراتور
الف- لوله های سوخت، گرفتگی دارد.
ب- سوخت، در باک موجود نیست.
ج- در لوله های فشار ضعیف، هوا وجود دارد.
ه- فیلتر سوخت، بسته شده است.
و- پمپ اولیه، کار نمی کند.
- لوله ها را بررسی کرده و در صورت لزوم آن ها را با فشار هوا با سیم نازک پاک کنید - سوخت باک را بازدید کنید - مدار را هوا گیری کنید - در باک را باز کرده عمل سوخت رسانی را امتحان کنید -فیلتر را سرویس کنید. المنت معیوب را تعویض کنید - سوپاپ های پمپ یا فنر ان را کنترل کنید.
در صورتیکه لرزش دارد یا اصطلاحا" موتور می کوبد ، موارد ذیل را بررسی کنید:
الف - لقی یاتاقانهای اصلی زیاد است.
ب-گژن پین سائیده شده است.
ج- رینگ ها شکسته اند.
د- کف پیستون را دوده گرفته است.
ه- تایپیت ها خوب کار نمی کند.
و- موتور، خیلی گرم است.
ز- روغن کاری، خوب انجام نمی شود.
ح- سوپاپ ها سفت هستند.
- اگر با بستن پیچ ها لقی گرفته نشود انها را تعویض نمایید -در صورت معیوب بودن انها را تعویض نماید - واتر پمپ را کنترل یا تسمه پروانه را سفت کنید - فشار روغن را کنترل و مدار روغن را سرویس کنید - با ریختن نفت چسبندگی را برطرف نمایید.
دود خروجی سیاه رنگ است، موارد ذیل را بررسی کنید:
الف - سوخت زیاد است.
ب- فیلتر هوا کثیف است.
ج- زمان تزریق سوخت ریتارد است.
د- لقی سوپاپ ها کم است.
ه- سوپاپ های دود کاملا بسته نمی شود.
و- انژکتورها گرفتگی داشته یا فرسوده اند.
ز- محفظه ی احتراق یا شمع ها خیلی کثیف هستند.
- پمپ را تنظیم کنید - آن را سرویس کنید - پمپ را روی موتور با لوله ی سر کج تنظیم کنید - سوپاپ ها را در حالت گرم تنظیم کنید - آب بندی کرده و لقی انها را میزان کنید - انژکتورها را سرویس کنید - کربن گیری شود
دود خروجی آبی رنگ است ، موارد ذیل را بررسی کنید:
الف- موتور روغن سوزی دارد.
ب- از راه راهنمای سوپاپ ها روغن می سوزاند.
- رینگ های پیستون فرسوده بوده و موتور نیاز به تعمیر اساسی دارد - لاستیک های آب بندی راهنمای سوپاپ ها را بررسی کنید
دود خروجی سفید رنگ است ، موارد ذیل را بررسی کنید:
الف - انژکتورها معیوب اند.
ب- فشار تراکم موتور کم است.
- موتور زیاد گرم می کند ، موارد ذیل را بررسی کنید:
الف-مقدار اب موتور کم است.
ب- پمپ آب خوب عمل نمی کند.
ج- مقدار سوخت تزریق شده در سیلندرها برابر نیست.
د- ترموستات خوب عمل نمی کند.
ه- واشر سرسیلندر آب بندی نمی کند.
و- رادیاتور گرفتگی دارد.
- اندازه ی آب را کامل تنظیم کنید - محور پمپ را تنظیم نموده و تسمه پروانه را سفت نماید و آن را در صورت فرسودگی تعویض کنید - پمپ را تنظیم کنید .
موتور نامنظم کار می کند ، موارد ذیل را بررسی کنید:
الف- اسبک ها خوب کار نمی کند.
ب- پمپ اولیه خوب کار نمی کند.
ج- شانه گاز گیر می کند.
د- محور رگلاتور گیر می کند.
ه- محور رگلاتور لقی زیادی دارد.
و- فنرهای رگلاتور شکسته است.
ز- لحظه ی تزریق صحیح نیست.
ح- دور ارام منظم نیست.
-روغن کاری اسبک ها را کنترل کنید - سوپاپ های آن خراب است و یا هوا در مدار وجود دارد - ان را با روغن روان کنید - ان را ابتدا با نفت و سپس با روغن روان کنید -بازی بیش از اندازه کوپلینگ کنترل و برطرف شود - دور آرام را با پیچ تنظیم میزان کنید.
منبع : دیزل ژنراتور