برگزیده های پرشین تولز

راهنمای سفر به تایلند و خرید

سعادت

Registered User
تاریخ عضویت
25 آگوست 2009
نوشته‌ها
3,813
لایک‌ها
1,134
محل سکونت
نصف جهان
امیدوارم خوش بگذره .
ادرس فیس بوکت چیه؟
راستی شاپت رو چی کردی؟
من سر جریان شاپ اصلا مسافرت نمیرم ، سفارشا همش معلق می مونه .
تعطیل کردی یا سپردی به کسی؟
آره محسن بیا اینو
منم بیجاره شدم
هیچ جا نمیتونم برم
 

mr_net

Registered User
تاریخ عضویت
25 مارس 2009
نوشته‌ها
2,489
لایک‌ها
283
محل سکونت
InterNet
سلام بروبچ
ممنون این مدت پیگیر بودید من رسیدم یواش یواش میوفتم روی دور همه چیز رو میگم
7 روز از بهترین روز های زندگیم بود مخصوصا 3 روز پاتایا که کاش همشو اونجا بودم
در مورد شاپ هم من اینجا 4 تا کارمند دارم دست اونا بوده
فیسبوک هم
mohsen raje
اد کنید تا عکسارو دارم میزام یواش یواش ببینید
 

Farzad Z

Registered User
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2007
نوشته‌ها
903
لایک‌ها
57
محل سکونت
Isfahan
خوش بگذرون که قرار بود ما از همه شما زودتر بریم که به خاطر یه گاگول نتونستیم بریم توی کفش موندیم
یه سری چیزها رو برام قیمت بگیر
هزینه کرایه موتور سنگین (1000)
هزینه کرایه جت اسکی
مرسی حاجی
 

jowshany

Registered User
تاریخ عضویت
4 مارس 2009
نوشته‌ها
1,594
لایک‌ها
270
سلام بروبچ
ممنون این مدت پیگیر بودید من رسیدم یواش یواش میوفتم روی دور همه چیز رو میگم
7 روز از بهترین روز های زندگیم بود مخصوصا 3 روز پاتایا که کاش همشو اونجا بودم
در مورد شاپ هم من اینجا 4 تا کارمند دارم دست اونا بوده
فیسبوک هم
mohsen raje
اد کنید تا عکسارو دارم میزام یواش یواش ببینید
سلام
دمت گرم
حیف اینجا جاش نیست ، کاش یه کم در مورد این کارمندا و دست مزدا و کارهایی که باد انجام بدن توی تاپیک گفتگوی فروشگاه دارا توضیح بدی و ما رو هم خلاص کنی .
ادد کردیم :blush:
 

mr_net

Registered User
تاریخ عضویت
25 مارس 2009
نوشته‌ها
2,489
لایک‌ها
283
محل سکونت
InterNet
فیس بوک که ادت کردم محمد اومدی با هم چت میکنیم
فرزاد من برگشتم ایرانم من خودم عاشق اینایی که گفتی هستم به عشق همینا رفتم
اول اشتباه کردم 4 روز وقتم رو بانکوک تلف کردم
واسه اونا اونقدر این لیدر ما مارو ترسوند که نگرفتم ولی تو فرودگاه برگشتن گفتن گرفتن بچه ها انقدر دلم سوخت
هارلی بود 1200 مدلش یادم نیست روزی 70 تومن کرایش بود خاک تو چیزم که نگرفتم
 

jowshany

Registered User
تاریخ عضویت
4 مارس 2009
نوشته‌ها
1,594
لایک‌ها
270
فیس بوک که ادت کردم محمد اومدی با هم چت میکنیم
فرزاد من برگشتم ایرانم من خودم عاشق اینایی که گفتی هستم به عشق همینا رفتم
اول اشتباه کردم 4 روز وقتم رو بانکوک تلف کردم
واسه اونا اونقدر این لیدر ما مارو ترسوند که نگرفتم ولی تو فرودگاه برگشتن گفتن گرفتن بچه ها انقدر دلم سوخت
هارلی بود 1200 مدلش یادم نیست روزی 70 تومن کرایش بود خاک تو چیزم که نگرفتم
قربونت
با خانواده رفتی اذیت نشدی؟ :rolleyes:
مگه موتور و اینا بانکوک نداره؟
 

Borat

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژانویه 2007
نوشته‌ها
286
لایک‌ها
31
محل سکونت
تهران
اطلاعات خوب درباره تايلند و ....

http://www.starsgrouptravel.com

تا سال ۱۹۳۹ نام رسمی این کشور «سیام» بود. از ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۹ نیز سیام خوانده می‌شد تا آن‌که با اعلام رسمی دولت نام آن به تایلند تغییر یافت. واژه «تای» در زبان تایلندی علاوه بر نام قوم تای، که اکثریت مردم کشور را تشکیل می‌دهند، به معنی «آزادی» نیز هست...

تایلند
پادشاهی تایلند کشوری است در جنوب شرقی آسیا. پایتخت آن و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن بانکوک است. کشور تایلند دارای ۵۱۴۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت می‌باشد که ۴٪ آن را آب تشکیل داده‌است و به کشور هزار معبد معروف است.
تا سال ۱۹۳۹ نام رسمی این کشور «سیام» بود. از ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۹ نیز سیام خوانده می‌شد تا آن‌که با اعلام رسمی دولت نام آن به تایلند تغییر یافت. واژه «تای» در زبان تایلندی علاوه بر نام قوم تای، که اکثریت مردم کشور را تشکیل می‌دهند، به معنی «آزادی» نیز هست.
این کشور از شمال و شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و از غرب با میانمار همسایه است.
در این کشور همانند دیگر کشورهای منطقه آسیای جنوب شرقی، بارش باران‌های فصلی باعث رویش جنگل‌های بارانی استوایی شده است.
تایلند در گذشته سیام نامیده می‌شد اما در سال ۱۹۴۹ به طور رسمی نام تایلند بر آن نهاده شد. نام تایلند از قوم تای گرفته شده است. تای به معنی آزادی نیز هست.

اقتصاد
تولید ناخالص داخلی در این کشور ۵۱۹.۴ میلیارد دلار است. ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهد.
نرخ بیکاری در آن ۱.۴ درصد است. ۱۰ درصد از جمعیت آن زیر خط فقر زندگی می‌کنند. در سال ۲۰۰۷ نرخ تورم در آن ۲.۲ درصد بود.
محصولات صادراتی این کشور شامل منسوجات و پاپوش، محصولات دریایی، برنج، الوار، جواهرات، ماشین، کامپیوتر و لوازم الکترونیک است که به کشورهای آمریکا ، ژاپن ، چین ، سنگاپور ، هنگ کنگ و مالزی صادر می‌شود.
محصولات وارداتی این کشور شامل کالاهای اساسی، مواد خام و نیمه فرآوری شده، کالاهای مصرفی و سوخت است که از کشورهای ژاپن ، چین ، آمریکا ، مالزی ، امارات متحده عربی و سنگاپور وارد می‌شود.
اقتصاد تایلند بطور کلی بر دو پایه صادرات محصولات و کالاهای تولیدی (عمدتا کشاورزی) و نیز جذب درآمدهای حاصله از صنعت گردشگری بنا نهاده شده است. در بخش کشاورزی ، تایلند در سال 2007 رتبه بزرگترین صادرکننده محصول برنج را از آن خود کرد. روزنامه بانکوک پست در تاریخ 4/11/87 با درج این خبر تصریح داشت ، بنابر اعلام سازمان کشاورزی و خواروبار سازمان ملل متحد ، کشور تایلند با صادرات بیش از 8 میلیون تن برنج در سال 2007 و به دست آوردن سهم جهانی 27 درصد ، بعنوان اولین صادرکننده برنج در جهان شناخته شد. بر این اساس نام تایلند در کتاب رکوردهای جهانی Guinness به عنوان بزرگترین صادرکننده برنج در سال 2007 با صادرات 8094000 تن به ثبت رسید و گواهی ثبت رکورد دریافت کرد. کالاهای وارداتی از تايلند به ايران: شامل راديو و تلويزيون، گيرنده و پخش کننده راديوئی ، دستگاه تهويه و قطعات آن ، برنج ، آهن و فولاد ، الياف مصنوعی ، تيوب تصوير تلويزيون رنگی ، پليمر اتيلن و پروپيلن ، دستگاه پردازش اطلاعات اتوماتيک ، کائوچو ، ميوه جات (بسته بندی و قوطی ) چوب و محصولات چوبی. کالاهای صادراتی از ايران به تايلند: محصولات شيميايی ، اوره و فلز خرد ، آبزيان تازه و منجمد ، شير و محصولات لبنی ، نفت خام(در سطح پائين) ، ديگر سوختها ، ميوه جات و سبزيجات ، ماشين آلات و قطعات ، نخ و الياف ، سبزيجات و محصولات آن ، آهن و فولاد و محصولات وابسته ، مواد معدنی.

مذهب
در حدود ۹۵٪ مردم تایلند بودایی هستند. مسلمانان، با حدود ۴٬۵٪ جمعیت، بعد از بوداییان دومین گروه مذهبی بزرگ در تایلند هستند که عمدتا در چهار ایالت جنوبی کشور سکونت دارند. گفته می‌شود یک نفر ایرانی به نام شیخ احمد قمی مذهب شیعه را به تایلند آورد. در مناطق خاصی از تایلند، اکثریت جمعیت با مسلمان هاست که بزرگترین اقلیت مذهبی تایلند بوده و در اجتماعاتی مجزا از غیر مسلمانان زندگی می کنند. مسیحیان تایلند که اغلب کاتولیک هستند، کمتر از یک درصد جمعیت تایلند را تشکیل می دهند و در کنار آنها پیروان آیین سیک و هندو زندگی می کنند. در تایلند، ۹۴.۶ درصد مردم بودایی، ۴.۶ درصد مسلمان، ۰.۷ درصد مسیحی و ۰.۱ درصد باقی ادیان هستند. در تایلند برای پیروان تمامی ادیان، آزادی مذهبی وجود دارد.

مردم
تایلند حدود ۶۵.۴۹۳.۲۹۸ نفر جمعیت دارد که ملیت و زبان آنها تایلندی Thai است. از این تعداد، بیش از ۱۰ میلیون نفر در بانکوک زندگی می کنند. مردم تایلند، علاوه بر تایلندی های بومی این کشور، از نژادهای مختلفی هستند از جمله چینی، لائوسی، مالزیایی، پارسی و هندی. حدود ۷۵ درصد از جمعیت این کشور تایلندی، ۱۴ درصد چینی و ۱۱ درصد از باقی قومیت ها هستند از جمله مالزیایی، هندی و برمه ای. .همچنین ۹۴/۶ درصد از مردم این کشور بودایی، ۴/۶ درصد مسلمان، ۰/۷ درصد مسیحی و ۰/۱ پیرو سایر ادیان هستند. بزرگترین گروه غیر تایلندی ها را چینی ها تشکیل می دهند که نقش قابل توجهی در تاریخ این کشور داشته اند. اکنون بسیاری از آنها کاملا وارد جامعه تایلندی شده و حتی در محله چینی های China Town بانکوک نیز زندگی نمی کنند. در تایلند نرخ مهاجرت صفر و نرخ سواد ۹۱ درصد است.

موقعیت جغرافیایی
جنوب شرق آسیا(۱۵ درجه شمالی و ۱۰۰ درجه شرقی - نیمکره شمالی) مساحت: ۵۱۳٫۱۱۵ کیلومتر مربع طول سواحل آن ۳۲۱۹ کیلومتر است. این کشور ۷۶ ایالت دارد و بانکوک که پایتخت آن است همسایگان: میانمار در غرب و شمال- لائوس در شمال و شمال شرق- کامبوج در جنوب شرق و مالزی در جنوب شمال کشورتایلند کوهستانی با جنگل های سبز و زمستان های کمی سرد و دارای بلندترین قله این کشور به نام دوی اینتانون Doi Inthanon است. مرکز آن دره هموار رودخانه چائوپرایا Chao Phraya است که به خلیج تایلند منتهی می شود و یکی از حاصلخیز ترین مناطق رشد میوه و برنج در جهان است. جنوب آن نیز منطقه ای کم عرض است که به شبه جزیره مالزی می رسد و سواحل زیبای جزایر آن محل مناسبی برای استراحتگاه های تابستانی هستند. مهم ترین بنادر ماهیگیری نیز در این منطقه قرار دارند.

زبان
زبان تایلندی Thai یکی از قدیمی ترین زبان ها در شرق است و بیشتر مردم تایلند به این زبان صحبت می کنند هرچند گویش های قومی و منطقه ای بسیاری نیز در نقاط مختلف این کشور وجود دارند. تایلندی زبان رسمی این کشور است و الفبای مخصوص خود را دارد. زبان گفتاری و نوشتاری این کشور کاملا برای کسانی که به این کشور سفر می کنند، غیر قابل فهم است. این زبان، تک سیلابی و با پنج لحن ( آهنگ ) مختلف است که هر لحنی، معنای یک سیلاب واحد را تغییر می دهد. ترکیب این لحن ها و سیستم نوشتاری پیچیده و نیز تلفظ های دشوار این زبان سبب شده که یادگیری این زبان برای خارجی ها سخت شود. با اینکه زبان انگلیسی در مدارس تایلند آموزش داده می شود، اما میزان تسلط به آن میان مردم این کشور چندان زیاد نیست. با این وجود در بیشتر هتل ها، رستوران ها و فروشگاه های این کشور، انگلیسی و برخی از زبان های اروپایی استفاده می شود و اسامی خیابان ها نیز به هر دو زبان انگلیسی و تایلندی هستند. هر چند یادگیری این زبان ساده نیست اما کسانی که به این کشور سفر می کنند، با یادگیری واژگان اندک می توانند تجربه دلپذیرتری داشته باشند به ویژه اینکه مردم این کشور انتظار ندارند خارجیان زبان آنها را بدانند و از این رو بسیار شگفت زده شده و به آنها می گویند که بسیار خوب صحبت می کنند. برای تبدیل نوشتاری زبان تایلندی به لاتین، هیچ روش استانداردی وجود ندارد و بنابراین ممکن است یک کلمه واحد تایلندی به چندین شکل لاتین نوشته شود به همین دلیل هم در کتاب های راهنما، واژه نامه ها و سایر متون، از روش های مختلفی استفاده می شود. استانداردترین روش موجود " سیستم نوشتاری پادشاهی تایلند " است که استفاده از آن رو به افزایش است و برای اسامی خیابان ها نیز همین شیوه به کار برده می شود. ترتیب جملات در این زبان به صورت فاعل، فعل، مفعول است که فاعل معمولا در جمله حذف می شود. ضمایر نیز بنابر جنسیت افراد تغییر می کند.هم چنین افعال در زبان تایلندی صرف نمی شوند و هیچ شناسه ای ندارند.

واحد پول
واحد پول تایلند از اواخر قرن ۱۹ تاکنون بات Baht بوده است و هر بات به صد ستنگ Satang تقسیم می شود. اسکناس های رایج در تایلند از بیست تا هزار بات متغیر است و بر روی تمامی آنها تصویری از پادشاه کنونی تایلند به همراه نمادهای دیگری همچون مهر سلطنتی وجود دارد. اسکناس های رایج در این کشور شامل ۱۰۰۰ بات (خاکستری)، ۵۰۰ بات (بنفش)، ۱۰۰ بات (قرمز)، ۵۰ بات (آبی) و ۲۰ بات (سبز) می شوند و اسکناس ۱۰ بات (قهوه ای) نیز ممکن است گاهی به چشم بخورد ولی این اسکناس پس از دوران بحران اقتصادی آسیا از رده خارج شده است. سکه های مضروب در این کشور نیز شامل ۲۵ و ۵۰ ستنگ (به ندرت دیده می شود)، یک ، پنج و ده باتی می شوند. کد اختصاری بات تایلند THB و نشانه نوشتاری آن Bht، ฿ یا β است.

تعطیلات رسمی در تایلند
اول ژانویه: روز آغاز سال نو
۶ آوریل: روز یادبود پادشاه رامای اول
۱۵-۱۳ آوریل:‌ جشن سال نو تایلندی- جشن آب
ماه می: مراسم سلطنتی کاشت، آغاز رسمی فصل کاشت در تایلند
اول می: روز جهانی کارگر
پنجم می: روز تاجگذاری
اول جولای: روز نیمه سال
۱۲ آگوست: روز تولد ملکه، روز مادر
۲۳ اکتبر: سالمرگ رامای پنجم
۵ دسامبر: روز تولد پادشاه، روز ملی، روز پدر
۱۰ دسامبر: روز قانونگذاری - تبدیل حکوت تایلند به سلطنت مشروطه
۳۱ دسامبر: شب سال نو

آب و هوا
چون تایلند به دریا نزدیک است بیشتر مواقع دارای یک آب هوای معتدل می باشد كشور تايلند در موقعيت استراتژيكي جنوب شرقي آسيا قرار داشته و بسيار حاصلخيز مي باشد. شمال كشور كوهستاني و داراي جنگلهاي بسياري است و نواحي مركزي آن پوشيده از شاليزارهاي سرسبز برنج است. قسمت غرب و شرق سرزمين داراي باغهاي ميوه، درختان كائوچو، جنگلهاي هميشه سبز و ساحل شني سفيد است. علاوه بر آن داراي جزاير بسياري است كه هر كدام، گويي تصويري از بهشت را براي گردشگران به نمايش مي گذارد.
اما بهترین فصل تایلند از نظر کم بودن گرما و باران در تایلند، بین ماه های نوامبر تا فوریه و در فصل سرماست. دمای هوا تایلند در این فصل روزها ۲۸ درجه سانتیگراد و شب ها ۱۲ درجه سانتیگراد است و هوا کم ترین رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما آغاز می شود که آوریل گرمترین ماه آن است و جشن آب در تایلند نیز به همین دلیل در نیمه این ماه برگزار می شود.
آب و هوای تایلند سه فصل مشخص دارد:

فصل گرم و خشک در تایلند
• از فوریه ( دومین ماه سال 13 بهمن تا 11 اسفند) تا می (12 اردیبهشت تا 11خرداد)، میانگین دمای ۳۴ درجه، رطوبت ۷۵ درصد

فصل بارانی و آفتابی در تایلند
• از ژوئن( 12خرداد تا10تیر) تا اکتبر (10 مهر تا 10 آبان) ، میانگین دمای ۲۹ درجه، رطوبت ۸۷ درصد

فصل سرد در تایلند
• از نوامبر (11آبان تا 10 آذر)تا فوریه دومین ماه سال 13 بهمن تا 11 اسفند) ، میانگین دما تا زیر ۲۰درجه، کاهش رطوبت

فصل بارانی و آفتابی در تایلند
• در بانکوک معمولا باران زیادی در ماه های آگوست (11مرداد تا 10 شهریور) و سپتامبر (11شهریور تا 9 مهر) می بارد و در اکتبر (10 مهر تا 10 آبان)به بیشترین حد خود رسیده و سیلاب هایی نیز در شهر جاری می شوند.

مخارج روزانه برای مسافران خارجی در تايلند
۱- حد اقل= غذا ۹۰ تا ۱۸۰ بت مسکن ۱۳۰ تا۶۵۰بت
۲- متوسط=غذا ۱۸۰ تا ۳۰۰ بت. مسکن ۶۵۰ تا ۲۵۷۰ بت
۳- عالی= غذا بالاتر از ۳۰۰ بت. مکسن بالاتر از ۲۵۷۰ بت. اميد وارم که همه شما اينقدر پول داشته باشيد که گزينه سوم را انتخاب کنيد.
برای محاسبه قيمتها از اين روش استفاده کنيد:
۱ دلار آمريکا = ۴۰ بت تايلند. يا يک بت تايلند = ۲۲۰ ريال ايران. البته نرخها دقيق نيست و با کمی اختلاف محاسبه شده است.

سفر هوایی به تایلند
فاصله هوایی تهران تا بانکوک مستقیم ۷ ساعت است و با توجه به ۳.۵ ساعت اختلاف ساعت٬ اگر از فرودگاه امام (IKA) تهران ساعت ۸ صبح پرواز داشته باشیم ساعت ۶.۵ عصر همانروز در فرودگاه جدید BKK بانکوک فرود خواهیم آمد. و تا خروج از فرودگاه و تحویل اتاق هتل در بانکوک ساعت ۸ شب خواهد شد. پس در برنامه ریزی روز اول سفر تایلندتان این نکته را در نظر داشته باشید.
شهر بانکوک دارای دو فرودگاه قدیمی و جدید است و در حال حاضر تمامی پروازهای بین المللی از فرودگاه جدید Suvarnabhumi Airport انجام می شوند. این فرودگاه که در سال ۲۰۰۶ جایگزین فرودگاه قدیمی Don Muang Airport شده است، در جنوب شرقی بانکوک قرار دارد.
فرودگاه سوارنابومی بانکوک که از ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۶ جایگزین فرودگاه قدیمی برای پروازهای بین المللی شده است، دارای بلندترین برج کنترل در آسیاست. فرودگاه قدیمی نیز که اکنون تنها برای پروازهای داخلی و نیز استفاده خانواده سلطنتی به کار می رود، در ۲۰ کیلومتری شمال شهر بانکوک قرار دارد و یکی از قدیمی ترین فرودگاه های بین المللی در جهان است.
علاوه بر بانکوک، در شهر چیانگ مای در شمال تایلند و هم چنین در جزیره پوکت، فرودگاه بین المللی وجود دارد و تای ایر Thai Air خط هوایی ملی تایلند است.
برای انتقال از فرودگاه بانکوک به شهر میتوان از اتوبوس٬ مترو، تاکسی و خط ترن هوایی استفاده کرد. اتوبوسهای اکسپرس در سه رنگ سبز ٬ آبی و زرد مسافران را جابجا میکنند که تا بانکوک از ۳۵ تا ۱۵۰ بات برای هر نفر ورودی دریافت می کنند و اتوبوسهای خط زرد برای پاتایا و شهر نونگ خایی سرویس دارند. تاکسی ها با حدود ۲۰۰ الی ۴۰۰ بات شما را تا مرکز بانکوک خواهند برد. توصیه می کنم دوستانی که به تایلند سفر می کننند برای پول تاکسی حدود 500 تا 600 بت (واحد پول تایلند) رو از ایران با خودشون ببرن و بقیه پول رو اسکناس های 50 و 100 دلاری ببرن ( اسکناس 50 و 100 دلاری اونجا به قیمت بهتری Exchange میشه ) . قیمت تاکسی اونجا خیلی متفاوت هست و باید چونه زد (دقیقا مثل ایرانه) . تاکسی ها با مبلغ 400 بت شما رو تا وسط شهر بانکوک میارن ولی باید اول باهاشون قیمت رو توافق کنید و هیچ وقت قیمت رو به دلار بهشون نگید و وقتی توافق کردید پول رو قبل از بیرون رفتن از فرودگاه به اونها بدید . من بیچاره با 20 دلار برای رسیدن به مرکز شهر سوار تاکسی شدم و تقریبا دو برابر پول دادم . از مرکز شهر تا فرودگاه تقریبا 45 دقیقه طول میکشه .

حمل و نقل
تايلند دارای ناوگان حمل ونقل مجهزی است.
۱- ناوگان هوائی برای پروازهای بين المللی
۲- پروازهای داخلی تايلند.
قيمت بليطهای پرواز های داخلی که از بانکوک به شهرهای بزرگ ديگر تايلند انجام ميشود نسبت به ساير کشورها ارزان است. مثلا قيمت بليط هواپيما از بانکوک به پوکت تنها ۲ برابر قيمت بليط اتوبوس است. راه آهن که از بانکوک به شمال٬ بانکوک به شرق٬ بانکوک به جنوب و به کشور مالزی اتوبوسهای بين شهری تايلند از بانکوک به تمام نقاط کشور در طول شبانه روز فعاليت ميکنند و به ۳ درجه تقسيم بندی شده است:
۱- عادی
۲- سريع السير
۳- وی آی پی يا مخصوص

حمل و نقل شهری

شهر بانکوک

۱- تاکسي: در طول ۲۴ ساعت شبانه روز صدها هزار دستگاه تاکس در شهر بانکوک مشغول جابجائی مسافران هستند٬ همه تاکسی های بانکوک تويوتا و مدلهای جديد هستند که رنگهای مختلفی دارند اما بيشتر آنها با گلگير های سبز سير و بدنه زرد رنگ هستند. همه تاکسی ها در بانکوک دارای تابلوئی با عنوان تاکسی متر بر روی سقف تاکسی هستند. تاکسيها در بانکوک از تاکسی متر استفاده ميکنند و ورودی مسافر ۳۵ بت تايلند تا ۲ کيلومتر است٬ و برای هر کيلومتر اضافه ۲ بت محاسبه ميشود. در ساعات پر رفت و آمد و محلهای پر ترافيک استفاده از تاکسی به صرفه نيست. چون برای هر دقيقه ايستادن پشت ترافيک نيز ۲ بت منظور خواهد شد. و بطور متوسط برای يک سفر متوسط با تاکسی بين ۱۰۰ تا ۱۵۰ بت بايد پرداخت. برای مسافران خارجی که از فرودگاه بانکوک به داخل شهر می آيند علاوه بر کرايه عادی تاکسی يعنی ۳۵ بت ورودی و .... مبلغ ۵۰ بت عوارض و حدود ۸۰ بت عوارض اتوبان که بصورت پل هوائی است دريافت ميشود.

۲- اتوبوس: در شهر بانکوک تعداد بسيار زيادی اتوبوس بصورت شبانه روز به جابجائی مسافران مشغول هستند. و در هر ساعت ار شبانه روز و در هرجای شهر که باشيد ميتوانيد از اين اتوبوسها استفاده کنيد٬ البته يادگرفتن مسير ها کمی مشکل است اما اگر نقشه شهر بانکوک را همراه داشته باشيد (نقشه را در فرودگاه بصورت رايگان ميتوان تهيه کرد) شماره خطوط اتوبوس را ميتوانيد به راحتی بر روی نقشه پيدا کنيد. بطور کلی ۲ نوع اتوبوس در شهر بانکوک وجود دارد.
۱ـ اتوبوسهای کولر دار که قيمت بليط آنها نسبت به مسافت تعيين ميشود و از ۱۰ بت تا۲۰ بت است. مسير ها بسيار طولانی است و اتوبوسها معمولا از شرق به غرب يا شمال به جنوب شهر و بلعکس.
۲- اتوبوسهای عادی که در همان مسير ها حرکت ميکنند و تفاوتشان با نوع اول در اين است که بدون کولر هستند و قيمت بليط آنها برای يک مسير کامل ۵/۶ و ۸ بت است.
اما برای استفاده از اتوبوس در بانکوک دو نکته بسيار مهم وجود دارد٬ اول اينکه هنگام سوار يا پياده شدن بايد خيلی سريع سوار يا پياده شويد چون اتوبوس خيلی زود حرکت ميکند و مثل اتوبوسهای ايران نمی ايستد٬ بايد مثل يک سرباز آماده بپريد توی اتوبوس. و برای پياده شدن هم قبل از ايستگاه مورد نظر بايد يک بار زنگ بزنيد.
دوم: در مورد بليط اتوبوس است٬ برای استفاده از اتوبوس بايد ابتدا سوار شويد و بعد شاگرد اتوبوس که يونيفرم به تن دارد به شما ماراجعه ميکند و پول بليط را ميگيرد و به شما بليط ميدهد٬ مسافر بايد بليط را تا هنگام پياده شدن نزد خود نگهدارد زيرا در طی مسير بازرسان برای چک کردن بليطها مراجعه ميکنند و اگر کسی بليط نداشته باشد حد اکثر ۱۸۰ برابر قيمت بليط آن مسير جريمه خواهد شد. آمدن بازرس معلوم نيست ولی همه مسافران هميشه آماده هستند تا اگر آمد بليط ارائه دهند. شايد فکر کنيد که اين مطلب بی اهميت است که من به آن پرداخته ام! اما من خودم شاهد بودم که يک نفر با اين مشکل مواجه شد.

۳- قطار هوائی: بعضی از نقاط پر رفت و آمد شهر بانکوک دارای قطار هوائی است که بسيار راحت و سريع است. در مسير هائی که گاهی اگر بخواهيد با اتوبوس يا تاکسی برويد حدود ۲ ساعت طول خواهد کشيد اگر از قطار هوائی استفاده کنيد تنها ۱۵ تا ۲۰ دقيقه به مقصد خواهيد رسيد. قيمت بليط قطار از ۱۵ تا ۴۵ بت است که بصورت کارتهای الکترونيکی است و در هر ايستگاه قطار از باجه مخصوص ميتوان تهيه کرد.

۴- متروی زير زمينی: این خط نوپا دارای سيستم سريع و پيشرفته ای است.

هشدارها و توصیه های سفارت به مسافرین تایلند
سفارت جمهوري اسلامي ايران در کشور پادشاهي تايلند ضمن خوش آمدگويي به کليه هموطنان عزيزي که قصد مسافرت به اين کشور را دارند نکات لازم را جهت راهنمائي و پيشگيري از وقوع هرگونه حادثه ناگواري به شرح ذيل به اطلاع مي رساند:
1- توصيه اين نمايندگي به اتباع کشورمان در خصوص مراقبت از گذرنامه خود که تنها سند هويتي آنها محسوب مي گردد اين است که آنرا به امانت نزد هيچکس قرار ندهند لازم به ذکر است تاکنون مواردي در خصوص تعدادي از هموطنان که با گذرنامه آنها اتومبيل اجاره و سپس فروخته شده است و اکنون در زندانهاي تايلند زنداني مي باشند مشاهده شده است.
2- عليرغم وجود امنيت در اين کشور توصيه مي گردد که مسافرين ضمن هوشياري کامل ، نسبت به مراقبت از وسايل خويش از قبيل اسناد و اوراق هويتي پاسپورت ، بليط ، پول و ..... اقدام نمايند و در مناطق پرجمعيت نيز مراقب سارقين حرفه اي باشند.
3- ضرورت دارد مسافرين اعزامي بـــه اين کشور ضمن هوشياري لازم مراقب باندهاي بين المللي قاچاق انسان که عموماًً ايراني مي باشند بوده و فريب وعده هاي دروغين آنها را جهت اعزام به ساير کشورها را نخورند در اين خصوص مي توان به سرنوشت تعدادي از هموطنان ايراني که توسط همين افراد به اميد رفتن به اروپا ، ژاپن و کره با از دست دادن تمامي دارائي خود به پليس محل معرفي شده و اکنون در زندانهاي تايلند به اميد اتمام دوران محکوميت خويش مي باشند اشاره نمود.
4- در مسير بازگشت به ميهن اسلامي توصيه مي گردد از قبول هرگونه وسيله و يا بسته از افراد ناشناس ( ايراني يا غير ايراني ) جهت تحويل به خانواده آنها اکيداًً خودداري نموده زيرا ممکن است براي قاچاق مواد مخدر به داخل کشور با اينگونه اعمال از افراد سوء استفاده نمايند . نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در بانکوک ضمن آرزوي سفري خوش براي کليه هموطنان اميد دارد که هيج مشکلي براي اتباع کشورمان رخ ندهد چنانچه با هرگونه مشکلي برخورد نموديد مراتب را سريعاً با بخش کنسولي نمايندگي مطرح نمائيد ضمناًً آدرس و شماره تلفن هاي ضروري جهت مکاتبه و تماس به قرار زير مي باشد.
5 -کشور تايلند دارای مقررات بسيار سخت گيرانه اي در خصوص سيگار بوده بگونه اي که حتي کشيدن سيگار در بعضي ازشبکه هاي تلويزيوني آن با شطرنجي نمودن تصوير سانسور می شود و در فرودگاهها نيز اتاقهائي براي همين منظور ساخته شده و معمولا در مکانهاي عمومي نيز کمترديده مي شود کساني درحال سيگارکشيدن باشند.براساس مقررات تدوين شده توسط اين کشورهمراه داشتن بيشتر ازيک باکس (10 بسته 20 تائي ) در زمان ورود به تايلند شامل جريمه بسيارسنگيني خواهدگرديد. اخيرا نيزکه يک ايراني به دليل ورود 40 باکس ( 25 بسته 20 تائي ) بازداشت گرديده بود درنهايت مجبور به پرداخت مبلغ 4 هزاردلار جريمه گرديد.لذا به اطلاع کليه هموطنان ايراني که قصد مسافرت به تايلند را دارند مي رساندکه ازهمراه داشتن بيشترازيک باکس (10 بسته 20 تائي ) خودداري نموده تامشمول جريمه 8 هزارتا10 هزارتومان براي هربسته کوچک 20 تائي و80تا100 هزارتومان براي يک بوکس ( 10 بسته 20 تائي ) نگردند.
6- براساس مقررات جديد اتخاذ شده توسط کشورتايلند اتباع جمهوري اسلامي ايران جهت اخذ ويزا تنها مي توانند به سفارت تايلند در تهران مراجعه ودرخواست ويزا نمايند ودرصورت مراجعه سفارتخانه هاي تايلند در سايرکشورها اخذ ويزا بسيار مشکل مي باشد.لذا توصيه مي گردد هموطناني که از ايران قصد سفر به تايلند را دارند حتماً در تهران رواديد سفر به تايلند در يافت نمايند.
7- بيماري ايدز يکي از خطراتي است که در اکثر کشورهاي جهان سلامت مسافران و جهانگردان را تهديد مي نمايد.وزارت بهداشت عمومي تايلند در سال 2004 اعلام کرد %60 مبتليان به ايدز در تايلند را گروه سني 15 تا 24 سال تشکيل مي دهند.وزير بهداشت نيز اعلام بيش از 80 هزار نفر از جوانان تايلندي به بيماري ايدز مبتلا هستندو هر ساله حدود 20 هزار نفر نيز به جمع مبتلايان افزوده مي شود؛ وي هشدار داد تا سال 2006 تعداد حانلان ويروس ايدز در تايلند به بيش از يک ميليون نفر خواهد رسيد! بنابراين خطر بسيار جدي است وتوصيه ميگردد هموطنان عزيز در صورت سفر به اين کشور دقت لازم را براي حفظ سلامتي خود به عمل آورند.

سفارت ایران در تایلند، در خیابان سوخومویت و به آدرس زیر واقع شده است:
بانکوک - ناحیه واتانا - محله کلونگ تون نوا، خیابان کلونگ - خیابان ۴۹ سوخوم ویت، شماره ۲۱۵، کد پستی: ۱۰۱۱۰
تماس بین المللی: تلفن: ۳-۳۹۰۰۸۷۱-۲-۶۶+ دورنگار: ۳۹۰۰۸۳۸-۲-۶۶+ و ۳۹۰۰۸۳۶-۲-۶۶+
تماس محلی در داخل تایلند: تلفن:۳۹۰۰۸۷۱-۰۲ الی ۳ دورنگار: ۳۹۰۰۸۳۸-۰۲ و ۳۹۰۰۸۳۶ -۰۲
نشانی پست الکترونیکی: [email protected] یا [email protected]
نشانی وب سایت: www.iranembassy.or.th

بانکوک در یک نگاه
بانكوك كه معني آن شهر فرشته هاست در سال 1782 به دستور شاه راماي اول به عنوان پايتخت بنا شد و اكنون با گذشت بيش از دو قرن، به كلان شهري بزرگ تبديل شده است. بانكوك نظير ساير شهرهاي بزرگ و مدرن دنيا به داشتن ساختمانهاي عظيم، هتلهاي بسيار مجلل، مراكز خريدو نيز فرودگاهي مدرن و بين المللي افتخار مي كند، ضمن آنكه زيبايي بافت و رسوم سنتي خود را حفظ كرده است. اين شهر تركيبي از جلوه هاي غربي، شرقي و نيز مدرن و باستاني است.

پوکت در یک نگاه
جزیره پوکت در جنوب تایلند قرار دارد و به معنای کوه جواهر است .پوکت در گذشته به دلیل داشتن سنگ های معدنی مشهور بوده اما امروزه به عنوان بهشت جهانگردان معروف است. سواحلی با شنهای سفید , پوشش گیاهی جالب با نخلهای سر به فلک کشیده , دریائی آبی رنگ و شفاف , مناظر زیبای کف دریا, آب و هوای استوائی و آرامش دهنده و انواع غذاهای دریائی در مجموع مکانی رویائی به نام جزیره پوکت بوجود آورده که زیبائی آن در حد جزایر قناری است.

پاتایا در یک نگاه
پاتایا نام شهری است در کشور تایلند که در ساحل شرقی خلیج تایلند قرار دارد. شهر پتایا در فاصله ۱۶۵ کیلومتری و در جنوب شرقی شهر بانکوک قرار دارد. شهر ساحلی پاتایا که از اصلی ترین مقصد گردشگران تایلند است، در ۱۴۸ کیلومتری جنوب شرقی بانکوک واقع شده است و سواحل زیبا و هتل های لوکس آن بسیار شهرت دارند.
 
Last edited:

Borat

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژانویه 2007
نوشته‌ها
286
لایک‌ها
31
محل سکونت
تهران
اطلاعات ضروری

نحوه تماس با ایران چگونه است؟
برای تماس با ایران می توان به روش های زیر عمل کرد:
- در صورت داشتن گوشی تلفن همراه، می توان با خرید سیم کارت هایی با مبالغ شارژ مورد نیاز، با تلفن همراه با ایران تماس گرفت. ( این سیم کارت ها در تمامی سوپرمارکت ها موجود هستند).
- با مراجعه به فروشگاه های ۱۱-۷ و غیره، کارت های تلفن خریده و با تلفن راه دور با ایران تماس حاصل کرد.
- همچنین می توان از داخل اتاق هتل نیز برای تماس با ایران استفاده کرد که هزینه آن نسبت به دو روش دیگر، بسیار بیشتر خواهد بود.

** هنگام تماس با ایران به هریک از این روش ها، باید برای گرفتن کد ایران از شماره ۰۰۱۹۸ استفاده کرد.
** در حال حاضر خطوط تلفن همراه ایران تحت خدمات رومینگ قرار گرفته اند.

آدرس و شماره تماس با سفارت ایران در تایلند ؟
سفارت ایران در تایلند، در خیابان سوخومویت و به آدرس زیر واقع شده است:
بانکوک - ناحیه واتانا - محله کلونگ تون نوا، خیابان کلونگ - خیابان ۴۹ سوخوم ویت، شماره ۲۱۵،کد پستی : ۱۰۱۱۰

تماس بین المللی:
تلفن: ۳-۳۹۰۰۸۷۱-۲-۶۶+
دورنگار: ۳۹۰۰۸۳۸-۲-۶۶+ و ۳۹۰۰۸۳۶-۲-۶۶+
تماس محلی در داخل تایلند:
تلفن:۳۹۰۰۸۷۱-۰۲ الی ۳
دورنگار: ۳۹۰۰۸۳۸-۰۲ و ۳۹۰۰۸۳۶ -۰۲
نشانی پست الکترونیکی:
[email protected] یا [email protected]
نشانی وب سایت:
www.iranembassy.or.th

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت سفارت مراجعه فرمایید.اختلاف ساعت میان تهران و بانکوک چقدر است؟
وقت محلی بانکوک دقیقا ۳:۳۰ ساعت جلوتر از تهران است. (۷ ساعت جلوتر از گرینویچ )

- ساعات کاری بیشتر مراکز تجاری و اداری در بانکوک، پنج روز در هفته از دوشنبه تا جمعه، معمولا از ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر است. ادارات دولتی از۸:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ بعداز ظهر و بانک ها از ۹:۳۰ صبح تا ۳:۳۰ بعد از ظهر کار می کنند. اما بیشتر مغازه ها و مراکز خرید هفت روز هفته از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز هستند. رستوران ها نیز از ۷ صبح تا ۸:۳۰ شب کار می کنند و برخی از آنها تا نیمه شب یا حتی شبانه روز، باز هستند.واحد پول تایلند چیست و برای تبدیل ارز چه باید کرد؟
واحد پول تایلند بات Baht بوده و اسکناس های این کشور از ده تا هزار بات متغیر است. اسکناس های رایج شامل ۱۰۰۰ بات (خاکستری)، ۵۰۰ بات (بنفش)، ۱۰۰ بات (قرمز)، ۵۰ بات (آبی)، ۲۰ بات (سبز) و ۱۰ بات (قهوه ای) می شوند.

- ارزهای معتبر و چک های مسافرتی را به راحتی می توان در هتل ها،‌ مراکز توریستی، بانک ها، مراکز خرید و صرافی ها تبدیل کرد ( در تایلند ریال تبدیل نمی شود).
تبدیل چک های مسافرتی بهتر است در بانک ها صورت گیرد و برای این کار به گذرنامه نیاز است. نرخ تبدیل ارز در بانک ها و صرافی های معتبر بهتر از هتل ها و فروشگاه ها ست. در حال حاضر( سال ۲۰۱۰) هر دلار امریکا حدودا معادل ۳۱ بات است.

کارت های اعتباری مانند امریکن اکسپرس، دینرز کلاب، ویزا و مستر کارت در تایلند به طور گسترده مورد استفاده هستند.آدرس و شماره تماس با دفتر ماهان؟
بانکوک، خیابان سیلوم، شماره ۳۲۳، برج یونایتد سنتر، طبقه ۴، واحد ۴۰۳
تلفن: ۱۴۱۴ ۲۲۳۱ ۶۶+
فکس: ۱۴۱۹ ۲۲۳۱ ۶۶+

آدرس و شماره تماس با دفتر ایران ایر؟
بانکوک، خیابان سوریونگ
تلفن: ۳-۱۷۲۱ ۲۲۳۸ ۶۶+

اطلاعات گردشگران

پروازهای ورودی به تایلند از چه فرودگاهی انجام می شوند؟
تمامی پروازهای بین المللی به مقصد بانکوک از جمله پرواز ماهان، ایران ایر، گلف ایر، قطر ایرویز، امارات، الاتحاد و . . . از سال ۲۰۰۶ از فرودگاه سوارنابومی Suvarnabhumi Airport ، فرودگاه جدید و مدرن شهر بانکوک، انجام می شوند که در جنوب شرقی این شهر و در مسیر شهر ساحلی پاتایا قرار دارد. فاصله این فرودگاه با بانکوک حدودا یک ساعت است.برای اطلاعات بیشتر در مورد ورود و خروج به فرودگاه بانکوک به بخش شهرهای توریستی، شهر بانکوک ، رجوع کنید.

بهترین محل برای صرف غذا در تایلند کجاست؟
از آنجایی که ذایقه بیشتر ایرانیان با غذاهای تایلندی (که عمدتا غذاهای دریایی را در برمیگیرند) سازگار نیست، توصیه می شود که مسافران ایرانی در طول مدت اقامت خود برای صرف غذا به رستوران های ایرانی مانند رستوران ایرانی پردیس در بانکوک و پاتایا و یا به فست فود های بی شمار مک دونالد، کی.اف.سی، برگر کینگ و ... که در بانکوک و دیگر شهرها وجود دارند، مراجعه کنند.

علاوه بر آن اگر مایل به استفاده از غذاهای بین المللی یا تایلندی بودید، می توانید به رستوران های بسیار خوبی که در بانکوک وجود دارند مراجعه کنید که اکثرا در مراکز خرید بزرگ مثل سیام پاراگون یا خیابانهای اصلی مانند سیلوم، راما ۱، سوریونگ، ناراتیوات، سوخومویت و ... قرار دارند.

نحوه استفاده از گشت های اختیاری هما به چه صورت است؟
مسافران می توانند در آژانس ثبت نام کننده خود در ایران، گشت های مورد نظر خود را رزرو کنند یا زمانی که در تایلند هستند، با مراجعه به راهنماهای تور شرکت هما در هر هتل، گشت اختیاری را خریداری کرده و در روز مورد نظر خود از آن استفاده کنند. شرایط و هزینه کنسل کردن گشت، در زمان خرید به اطلاع مسافر رسانده می شود و قابل تغییر نیست.

محل برگزاری نمایشگاه های بانکوک در کجا قرار دارد؟
نمایشگاه های بانکوک، معمولا در مکان های زیر برگزار می شوند:
IMPACT, BITEC, QSNCE
به غیر از QSNCE سایر این مکان ها در اطراف شهر بانکوک قرار دارند و از این رو هیچ یک از هتل ها در نزدیکی آنها واقع نشده اند.

برای آگاهی از برنامه و تاریخ برگزاری نمایشگاه ها به لینک موجود در وب سایت هما مراجعه کنید.

مهم ترین مراکز خرید بانکوک کدام است؟
بازار و فروشگاه های منطقه پتونم، فروشگاه ام.بی.کی، سیام پاراگون، سیام اسکوئر، ورلد ترید سنتر شاکل فروشگاه های سنترال ورلد و زن و ایستن، فروشگاه زنجیره ای رابینسون، سیام سنتر، فروشگاه زنجیره ای سنترال، فروشگاه لوتوس، بیگ سی و فروشگاه های خیابان سیلوم، سوریونگ و سوخومویت

مهم ترین مراکز خرید پاتایا کدام است؟
فروشگاه های رویال گاردن، مایک، لوتوس، اوت لت، بیگ سی، سنترال فستیوال و فروشگاه های خیابان دوم پاتایا

چگونه می توان از بروشور های هما استفاده کرد؟
هما بروشورهایی به زبان فارسی برای مسافران دارد که در ایران در اختیار همکاران قرار می دهد. اگر از ایران چنین راهنماهایی را به شما ندادند، این بروشور ها را از تورلیدرهای هما در تایلند بخواهید.
همچنین نقشه های راهنمای بانکوک و پاتایا به فارسی و انگلیسی تهیه شده و در تایلند در اختیار مسافران قرار می گیرد. در صورت عدم ارایه نقشه، آن را از تورلیدر خود بخواهید.

اطلاعات اقامت

نحوه و طول مدت ترانسفر به پاتایا چگونه است ؟
ترانسفر به شهر ساحلی پاتایا به شکل زمینی و با ون یا اتوبوس ( بسته به تعداد مسافران ) انجام می شود که بین ۴-۳ ساعت به طول می انجامد. ترانسفر پاتایا معمولا پیش از ظهر انجام می شود و ساعت آن را روز قبل از ترانسفر، راهنما به اطلاع مسافران می رساند.
معمولا در مسیر پاتایا بازدید از کارخانه جواهرات نیز انجام می شود.

نحوه و طول مدت ترانسفر به پوکت چگونه است ؟
ترانسفر برای جزیره پوکت، هوایی بوده و از طریق پروازهای مختلف داخلی ( معمولا تای ایر و بانکوک ایرویز یا گاهی ایراسیا ) از فرودگاه های بانکوک انجام می شود. مدت زمان پرواز هم حدود ۱:۱۰ ساعت است. پروازهای پوکت به جز تعداد اندکی از آنها، از فرودگاه اصلی بانکوک انجام می شوند.
بلیت این پروازها الکترونیک بوده و مسافران می توانند با در دست داشتن گذرنامه خود به کانتر مورد نظر مراجعه کنند. ( نیازی به ارایه پرینت اطلاعات پرواز نیست).

نحوه و طول مدت ترانسفر به سامویی چگونه است ؟
ترانسفر به جزیره سامویی، هوایی بوده و از طریق پروازهای مختلف داخلی ( معمولا بانکوک ایرویز یا تای ایر ) از فرودگاه بانکوک انجام می شود. مدت زمان پرواز هم حدود ۱:۱۰ ساعت است.

نحوه تحویل گرفتن و تحویل دادن اتاق در هتل چگونه است ؟
هنگام ورود به هتل فرمی با نام Guest Registration Card در اختیارمسافر قرار می گیرد که با پر کردن آن، می تواند اتاق را تحویل بگیرد.

هنگام چک این، برخی از هتل ها مبلغی ( معمولا ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار ) بابت هزینه های احتمالی از مسافر گرفته و زمان چک اوت مسترد می کند. در صورتی که مسافر این مبلغ را همان زمان دریافت نکند، بعدا قادر به اعاده آن نخواهد بود.

زمانی که مدت اقامت مسافر در هتل به پایان می رسد، باید کلید اتاق را تحویل صندوق داده و تسویه کامل کند. البته تسویه در صورت استفاده از مینی بار، تماس تلفنی از اتاق هتل یا سایر خدمات انجام خواهد شد.

-- زمان تحویل گرفتن اتاق حدود ساعت ۲ بعدازظهر و زمان تحویل دادن اتاق معمولا ساعت ۱۲ ظهر است و برای استفاده از اتاق پس از این ساعت، مسافر موظف به پرداخت وجه اضافی خواهد بود.

-- به مسافران توصیه می شود در صورتی که هتل هزینه ای از آنها بابت خدمات دریافت می کند، حتما رسید پرداخت را از هتل بگیرند تا پس از بازگشت اگر مشکلی پیش آید، رسید موجود باشد.

برای استفاده از صندوق شخصی در اتاق چه باید کرد؟
از آنجایی که در حال حاضر تمامی اتاق ها در همه هتل ها دارای صندوق شخصی هستند، مسافران می توانند لوازم قیمتی و مدارک خود را در آن قرار دهند و با خیال آسوده در شهر تردد کنند.
استفاده از این صندوق ها بسیار ساده و در همه هتل ها یکسان است به این صورت که ابتدا رمز انتخابی را وارد می کنید و از آن پس با همان رمز در صندوق را باز خواهید کرد. توجه داشته باشید که پس از ۳ بار ورود نا موفق در صندوق دیگر باز نشده و باید به کارکنان هتل اطلاع دهید.

چه امکاناتی در اتاق بدون هزینه هستند؟
آب لوله کشی در تایلند آشامیدنی نیست و به همین دلیل روزانه دو شیشه آب در اتاق قرار می دهند که استفاده از آنها هزینه ای برای مسافر ندارد (معمولا روی شیشه یا بطری آب نوشته ای مبنی بر رایگان بودن آن قرار داده می شود) اما هزینه استفاده از مینی بار به عهده خود مسافر است.
معمولا در اتاق ها استفاده از چای و قهوه نیز رایگان است.

اطلاعات عمومی

چند فرودگاه در بانکوک وجود دارد؟
شهر بانکوک دارای دو فرودگاه قدیمی و جدید است. فرودگاه قدیمی Don Muang که اکنون تنها برای برخی پروازهای داخلی و استفاده خانواده سلطنتی به کار می رود، یکی از قدیمی ترین فرودگاه های بین المللی در جهان است و در ۲۰ کیلومتری شمال شهر بانکوک واقع شده است.
فرودگاه جدید Suvarnabhumi که در سال ۲۰۰۶ جایگزین فرودگاه قدیمی شده است، در جنوب شرقی بانکوک قرار دارد و تمامی پروازهای بین المللی از این فرودگاه انجام می شوند.

بهترین فصل برای سفر با تایلند چه زمانی است؟
با اینکه تمامی فصول برای سفر به تایلند مناسب است، اما بهترین زمان از نظر کم بودن گرما و رطوبت، بین ماههای نوامبر تا فوریه، یعنی در فصل سرما در این کشور است که میانگین دما به ۲۰ درجه سانتیگراد می رسد.

مذهب اصلی در تایلند چیست ؟
مذهب اصلی مردم تایلند بودایی است و مسلمانان دومین گروه مذهبی بزرگ در تایلند هستند که عمدتا در چهار ایالت جنوبی کشور سکونت دارند.

موقعیت جغرافیایی تایلند چگونه است ؟
تایلند در جنوب شرق آسیا، شمال خلیج تایلند و شرق دریای آندامان واقع شده است. این کشور با مالزی در جنوب، با میانمار (برمه) در شمال غرب، با لائوس در شمال شرق و با کامبوج در جنوب شرق هم مرز است.

آيا تايلند کشوري امن است؟
دولت تايلند در تمام مناطق اصلي توريستي اقدامات احتياطي لازم را انجام داده تا توريستها را از امنيت عمومي مطمئن کند
اگر چه تايلند نسبت به مليتهاي ديگر مجرم کمتري داردبا این حال رعایت بعضی نکات ضروری است.
اسناد سفر؛پول؛کارتهاي اعتباري؛و چکهاي مسافرتي را تا جايي که امکان دارد در جاي امن نگهداري کنيد .پول نقد زيادي را حمل نکنيد و کيفتان را هميشه نزديک خود نگه داريد. تا موتورسواران کيف قاب نتوانند آنها را از شما جدا کنند.
در نقاط توريستي با دلالان و فروشندگان و دريافت کنندگان سفارش با احتياط برخورد کنيد( برای جلوگیری از هر گونه برخورد فیزیکی)
در مسافرتهاي طولاني ممکن است با افرادي برخورد کنيد که با پيشنهاد نوشيدني و يا خوراکي به شما سعي کنند با شما دوست شوند(چه بسا خوراکی مسموم به شما بخورانند)
مراقب باشيد .... گول اين افراد را نخوريد!

آیا مردم تایلند می توانند انگلیسی صحبت کنند؟
انگلیسی بطور گسترده توسط مردم بومی تایلند صحبت میشود اما در سطوح مختلف!
البته تایی ها خیلی تلاش میکنند به شما کمک کنند اما اگر تنها چند لغت تایی بدانید بطور عجیبی خوشحال میشوند.

چه لباسهایی با خود بیاوریم؟
لباسهای کتانی و نخی گشاد و راحت و سبک برای این اب و هوا مناسب میباشند .بانکوک پایتخت است. اگر شما لباسهای معمول و پذیرفته شده بپوشید بیشتر مورد احترام قرار خواهید گرفت ;ما اگر لباسهای نامرسوم و نامعمول در عرف بپوشید مثل لباس زیر مردانه. ;.بعنوان یک رفتار غیر مودبانه محسوب شده و حتی اجازه ورود به بعضی اماکن به شما داده نخواهد شد مثل گراند پالاس.

چه چیزهایی میتوانم یا نمیتوانم با خود بیاورم؟
از ورود داروهای غیر قانونی؛اسلحه گرمِ، ساعت هاي گرانبهاوياجواهرالات جلوگیری میشود.
وارد کردن تا 200 عدد سیگار ؛لباسهای شخصی ؛لوازم آرایشی و وسایل الکترونیک شخصی مجاز است.
همراه داشتن بيشتر از يك باكس سيگار براي اتباع تايلندهم محكوميت شديدي مي تواندبه همراه داشته باشد.
(جالب است بدانید:مغازه ها نمي توانندسيگاررا در محل ديد مشتري هاي خودقراردهندحتی در تلويزيون تايلندهم سيگاركشيدن افراد، مشروبات الکلی و هفت تير( اسلحه ) راسانسورمي كنند.
در فرودگاه هاي تايلنداتاقك هاي كوچكي براي كشيدن سيگار تعبيه شده است . وسيگاركشيدن درجاههاي ديگرمثل فروشگاهها و داخل تاکسي و ترن و مترو هم ممنوع است.
پول نقد خارجی به هر مقدار و بدون هیچگونه محدودیت میتواند وارد شود.
مسافران باید به دو لاین قرمز و آبی در فرودگاه توجه داشته باشند ;اين دولاين درخصوص اظهارنامه مي باشد. لاين سبز مربوط به كساني است كه كالاي خاصي ندارندومي توانند ازآن عبورنمايند...
ولي چنانچه كسي كه مثلا ساعت هاي گرانبهاوياجواهرالات ويابيشتراز يك بوكس سيگاربهمراه داردازاين لاين بخواهدعبورنمايدومامورين
او رادستگيرنمايند علاوه برمصادره اموال مي تواندمحكوميت هم به همراه داشته باشد!

چه نوع غذاهایی میتوانم در تایلند پیدا کنم؟

همه چیز!!! از غذاهای محلی تایی تا فرانسوی ؛ایتالیایی؛ژاپنی؛چینی؛ مکزیکی؛هندی و حتی ایرانی... برای احتیاط از بین غذاها و شیدنی ها غذایی که بنظر تازه میرسد را انتخاب کنیداگر در غذاخوریهای سرباز میخواهید غذا بخورید غذایی سفارش دهید که جلوی چشم ما تهیه و پخت میشود و از خوردن سبزیجات خام پرهیز کنید چرا که ممکن است درست شسته نشده باشد میوه تازه و تمیز استفاده کنید و آب معدنی برای نوشیدن مصرف کنید.

آیا می توانم غذای حلال در تایلند پیدا کنم?
در همه جای تایلند میتوان غدای حلال پیدا کرد.

آیا تایلند مکانی مناسب برای آوردن بچه ها میباشد؟
تعداد زیادی از خانواده ها که هر ساله از پوکت بازدید میکنند تایلندرا مکانی مطمئن برای تعطیلات خانوادگی میدانند. تایلندیها پذیرای بچه ها بوده و با آنها مدارا میکنند. در تایلند برای بچه های بزرگتر ورزشهای آبی ؛مینی گلف و بولینگ وجود دارد. برای حفظ سلامتی بچه ها بایستی مراقب بود تا دستهایشان را بشویند و از آب آشامیدنی معدنی استفاده کنند.

در تایلند برای بچه ها چه امکاناتی وجود دارد؟
بیشتر بچه ها تنها از بودن در ساحل لذت میبرن اما اگر خسته شدند میتوانند اسب سواری؛ فیل سواری ؛ویا از آکواریوم و یا باغ وحش
و بازارهای سرباز دیدن کنند.

در تایلند از چه نوع کارت اعتباری میتوان استفاده کرد؟
در هتلهای بزرگ و برخی از رستورانها ویزا کارت و مستر کارت بطور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد. اما مهمانپذیرها؛مغازه ها و بسیاری از رستورانها کارت اعتباری را نمی پذیرند. برای گرفتن پول نقد با استفاده از کارت اعتباری میتوان از دستگاهATM استفاده کرد. و البته ارزانترین راه برای دستیابی به پول رایج تایلند(بات) همین است. دستگاههای ATM در تمام نقاط شهر وجود دارد.

آیا در تایاند در طول سال فستیوالهای دیدنی برگزار میشود؟
در طول سال فستیوالهآی متعددی برگزار میشود.برخی از آنها هر ساله در تاریخ معینی برگزار میگردند در حالیکه برخی دیگر تاریخ ان از یک سال به سال دیگر تغییر میکند. برای دیدن فهرست فستیوالهای مرسوم در این کشور این لینک را چک کنید..
 

Borat

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژانویه 2007
نوشته‌ها
286
لایک‌ها
31
محل سکونت
تهران
بانكوك كه معني آن شهر فرشته هاست در سال 1782 به دستور شاه راماي اول به عنوان پايتخت بنا شد و اكنون با گذشت بيش از دو قرن، به كلان شهري بزرگ تبديل شده است. بانكوك نظير ساير شهرهاي بزرگ و مدرن دنيا به داشتن ساختمانهاي عظيم، هتلهاي بسيار مجلل، مراكز خريدو نيز فرودگاهي مدرن و بين المللي افتخار مي كند، ضمن آنكه زيبايي بافت و رسوم سنتي خود را حفظ كرده است. اين شهر تركيبي از جلوه هاي غربي، شرقي و نيز مدرن و باستاني است. رونماي آن چهره امروزي به خود گرفته است در حاليكه سنتهاي ديرين، همچنان در زندگي روزمره مردم تجلي مي كنند. بنابراين صرف نظر از مدرن شدن آن هنوز امتاز و ارزش خود را جهت نگاهي گذرا به هنرهاي سنتي، معماري، مذهبي و ساير جنبه هاي فرهنگي مردم تايلند، آن هم در بهترين شرايط حفظ كرده است.
ساکنان پایتخت کشور تایلند، پس از غذا خوردن به خرید بسیار علاقه دارند و شهر بانکوک هم محل بسیار مناسبی برای این کار است زیرا اگر بدانید از کجا خرید کنید، می توانید اجناس بسیار ارزانی پیدا کنید! یکی از این مناطق بازار پتونم Pratunam است که در مرکز بانکوک قرار دارد، از صبح تا بعدازظهر باز است و کوچه های باریک آن مملو از مغازه های لباس فروشی است که در آن می توانید با خرید دو یا سه قطعه جنس، از قیمت عمده فروشی برخوردار شوید. در نزدیکی این بازار، برج بایوک Bai Yok Tower و دو مرکز خرید پتونم Pratunam و پتینم Pratinam وجود دارد. فروشگاه ورلد ترید سنتر World Trade Center نیز در نزدیکی پتونم قرار دارد و دارای سینما نیز هست.
يكي از مهمترين مراكز خريد در بانكوك ميدان سيام مي باشد. در اين ميدان فروشگاههاي زيادي از جمله سيام ديسكاوري، سيام سنتر ، سيام باراگون و فروشگاه بزرگ MBK كه يكي از بزرگترين فروشگاههاي بانكوك و آسيا در هشت طبقه و داراي مجموعه هاي تفريحي واقع شده است. از ديگر فروشگاههاي مهم شهر بانكوك مي توان به رابينسون، سنترال ، ZEN و خيابان سيلوم و بازار شبانه و... نام برد.
 

Borat

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژانویه 2007
نوشته‌ها
286
لایک‌ها
31
محل سکونت
تهران
پوکت با نام مروارید دریای آندامان نیز شناخته می شود و به سبب سواحل زیبای خود و غواصی در آب های شفاف آن شهرت دارد. بیش از نیمی از این جزیره را جنگل فرا گرفته و از شمال تا جنوب آن کوه هایی کشیده شده اند. نام پوکت از واژه ای مالزیایی به معنای کوه یا تپه گرفته شده زیرا از دور به این شکل به نظر می رسد. پوکت بزرگترین جزیره تایلند و مهم ترین استراحتگاه برای تعطیلات در تایلند و آسیاست. در شمال این جزیره فرودگاه بین المللی آن قرار دارد که دسترسی به آن را ممکن ساخته است.
بهترین سواحل جزیره پوکت در کناره غربی آن قرار دارند و پاتونگ Patong و کارون Karon از جمله معرف ترین و محبوب ترین این سواحل به شمار می روند. ساحل پاتونگ بسیار وسیع و طولانی است و اغلب مراکز خرید پوکت در آنجا قرار دارند. پوکت که دارای ۳۰ درصد جمعیت مسلمان است، در سال های اخیر همراه با سامویی، در میان ده جزیره محبوب آسیا شناخته شده است
 

Borat

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژانویه 2007
نوشته‌ها
286
لایک‌ها
31
محل سکونت
تهران
راهنمای توریستی پاتایا

پاتایا در ساحل شرقی خلیج تایلند قرار دارد. شهر پاتایا در فاصله ۱۶۵ کیلومتری و در جنوب شرقی شهر بانکوک قرار دارد. پاتایا با بازدید بیش از ۵٫۵ میلیون توریست خارجی در سال که بیشتر آنان را مردان تشکیل می‌دهند، یکی از مهم‌ترین مناطق توریستی کشور تایلند به حساب می‌آید. شهر پتایا به دلیل وجود بارها و انواع محلات تفریحات شبانه (دیسکو) دارای مشهوریتی جهانی است.

راهنمای توریستی سامویی

این جزیره یکی از بی نظیرترین نقاط تایلند و ناحیه ای بکر و گرمسیری با سواحل شنی سفید و آب های درخشان خلیج تایلند است. سامویی، جدیدترین جزیره ای است که مقصد گردشگران تایلند شده و علاوه بر آن در جهان نیز به عنوان استراحتگاهی آرام و زیبا شناخته شده است.

سامویی، سومین جزیره بزرگ تایلند با مساحت ۲۲۸ کیلومتر مربع است و حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد. این جزیره در سال های اخیر با صنعت گردشگری بسیار رونق گرفته و وجود فرودگاهی بین المللی، دسترسی به آن را میسر ساخته است. سامویی در ۶۸۵ کیلومتری بانکوک و در سواحل شرقی تایلند قرار دارد و مدت پرواز از بانکوک به مقصد سامویی ۷۰ دقیقه است.
نام کامل این جزیره کو سامویی است که کو در زبان تایلندی به معنای جزیره است و نام ساموی نیز از واژه ای چینی به معنای بهشت امن گرفته شده است.
بیشتر این جزیره را جنگل فرا گرفته و از شرق به غرب آن رشته کوهی کشیده شده است. بزرگترین و شلوغ ترین ساحل سامویی، ساحل چاونگ Chaweng است که در شمال جزیره قرار دارد. غواصی Diving یکی از پرطرفدارترین سرگرمی ها در سامویی و جزایر اطراف آن است و تمام امکانات این کار حتی برای افراد بی تجربه نیز مهیاست! از جمله جاذبه های سامویی، مجسمه بودای بزرگ The Big Buddha با ۱۲ متر ارتفاع، صخره های پدربزرگ و مادربزرگ Hin Ta-Hin Ya ، مزرعه مارها Snake Farm، پارک پارادایز Paradise Park، باغ پروانه ها Butterfly Garden، پیست اتومبیل رانی Go Kart، خانه باستانی Ancient House، جنگلی کوهستانی با آبشارهای متعدد زیبا و پارک آبی است.
 

razavirazavi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 ژانویه 2010
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
0
اطلاعات سفر تایلند اینجا هست. خوب نوسته شده. اطلاعات عملیه...

iranphuket.blogspot.com
 

rezamaleki55

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 جولای 2012
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
1
در صورت نیاز به اطلاعات لازم در مورد کشور تایلند از سایت تایلند گویا دیدن کنید

اطلاعات در زمینه مکان های دیدنی و تفریحی - اطلاعات عمومی - اخبار - دانشگاه ها - مشاغل ایرانیان مقیم تاینلد و غیره
 

Noel Gallagher

کاربر فعال موسیقی و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2009
نوشته‌ها
6,540
لایک‌ها
15,857
محل سکونت
in my Dream
دوستان امکان داره اواخر شهریور بخوام برم تایلند وضعیت اب و هوایی چطوریه ؟

پوکت و بانکوک
 

jowshany

Registered User
تاریخ عضویت
4 مارس 2009
نوشته‌ها
1,594
لایک‌ها
270
دوستان امکان داره اواخر شهریور بخوام برم تایلند وضعیت اب و هوایی چطوریه ؟

پوکت و بانکوک

از لینک زیر میتونید ببینید وضعیت رطوبت و گرما :
Weather in Thailand

ماه سپتامبر میشه که به نظر جالب نمیاد .
آبان به بعد زمان خوبیه برای مسافرت .
 

Noel Gallagher

کاربر فعال موسیقی و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2009
نوشته‌ها
6,540
لایک‌ها
15,857
محل سکونت
in my Dream
از لینک زیر میتونید ببینید وضعیت رطوبت و گرما :
Weather in Thailand

ماه سپتامبر میشه که به نظر جالب نمیاد .
آبان به بعد زمان خوبیه برای مسافرت .

خیلی ممنون

راستش کلا تصمیم داشتم پارسال برم تایلند که خلاصه رفتیم یه ور دیگه:دی امسال دیدم نوئل اخر شهریور بانکوک کنسرت داره با خودم گفتم فرصت خوبیه که با یه تیر دو نشون بزنم:دی ولی متاسفانه از جایی نمیتونم بلیط تهیه کنم برای همین تصمیم گرفتم بیخیال بشم و سفرو موکول کنم به اذر که فکر میکنم بهترین وضعیت اب و هوایی رو داره
 
بالا