برگزیده های پرشین تولز

راهي براي استفاده از کامپيوتر محل کار در خانه

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
راهي براي استفاده از کامپيوتر محل کار در خانه
راهی که می توانيد از منزل و از راه دور سيستم محل شركت و يا اداره خود را به نحوی Remote كنيد كه حتی صفحه دسك تاپ آن را به همان شكل و شمايل بر روی سيستم خود داشته باشيد .به عبارت ديگر می توان به نحوی از تمامی امكانات آن سيستم بهره برده و به راحتی برنامه های آن را از راه دور اجرا كنيد و بر روی سيستم خود ملاحظه كنيد.
شركت مايكروسافت با قراردادن برنامهRemote Desktop در نسخه Xp Profesional خود اين امكان را برای كاربران فراهم ساخته تا از راه دور به كامپيوتری در محل ديگر دسترسی يابند .از طريق اين ويژگی می توانيد از منزل به كامپيوتر محل كارتان مرتبط شويد و به تمام برنامه ها ، فايلها و منابع موجود در شبكه محل كارتان ، دسترسی يابيد . حتی می توانيد محيط دسك تاپ سيستم محل كارتان را عينا در كامپيوتر راه دور اجرا نمائيد .
در واقع شيوه كار اين برنامه به نحوی است كه به محض برقراری ارتباط ، سيستم راه دور بطور اتوماتيك Lock می شود و ماداميكه به آن مرتبط هستيد هيچ شخص ديگری نمی تواند به برنامه ها ، فايلها و ساير منابع آن دسترسی داشته باشد و هنگاميكه به محل كارتان بازگرديد می توانيد آن را با فشار دادن كليد های CTRL+ALT+DEL از حالت Lock خارج نمائيد .
از ديگر ويژگی های اين برنامه امكان login در يك زمان بر روی چند سيستم می باشد - حتی در حالتی كه ديگران نيز به آن سيستم Log in كرده باشند- و كاربر می تواند برنامه های آنها را بطور همزمان اجرا كند.

برای دسترسی به امكانات و اجرای اين برنامه بايد موارد زير را در نظر داشته باشيد :

- يك كامپيوتر كه در آن ويندوز Xp Profesional نصب شده و دسترسی به محيط اينترنت و يا شبكه را دارد .

- يك كامپيوتر ديگر در منزل و يا در همان محل شركت (كه از طريق شبكه داخلی با هم مرتبط هستند) با امكان دسترسی به اينترنت ، مودم

- نام كاربری ، كلمه رمز عبور و مجوزهای مناسب

برپايی سيستم Remote Desktop :

1- به Control Panel وارد شده و سپس گزينه System را انتخاب كنيد .

2- در برچسب Remote ، گزينه Allow users to connect remotely to this computer را كه در پائين پنجره قرار دارد انتخاب نمائيد .

3- در محيط Remote Desktop ، گزينه Select Remote Users ... را كليك كنيد .

4- در كادر محاوره ای Remote Desktop Users گزينه Add… را انتخاب نمائيد.

5- در كادر محاوره ای Select Users گزينه Locations … را برای تعيين موقعيت جستجو كليك نمائيد .

6- برای تعيين نوع آبجكتها ی مورد نظرتان نيز گزينه Object Types… را كليك نمائيد .

7- هنكامی كه نام مورد نظرتان را يافتيد ان را انتخاب كرده و سپس Ok را كليك نمائيد .در اين مرحله نام مورد نظر شما در ليست كاربران Remote Desktop قرار می گيرد.

در اين مرحله سيستم مزبور آماده برقراری ارتباط از راه دور می باشد. بدين منظور:

1- از منوی Start گزينهPrograms و سپس گزينه Accessorise را انتخاب كرده و از قسمت Communications نيز گزينه Remote Desktop Connection را انتخاب كنيد.

2- در اين مرحله پنجره Remote Desktop Connection نمايان می شود .

3- گزينه Options را انتخاب كنيد تا امكان تعيين گزينه های بيشتری برای تان فراهم شود.

4- از قسمت Computer و از منوی پائين افتادنی آن نام كامپيوتر مورنظر تان را انتخاب كنيد .و يا گزينه browse more for… را برای دسترسی به نام كامپيوتر های ديگر انتخاب كنيد .

5- در كادر های user name و password و domain به ترتيب شناسه يا نام كاربری ، رمز عبور و نام domain مربوط به شبكه را وارد كنيد.

6- سپس برای برقراری ارتباط گزينه Connect را انتخاب كنيد .
 

b_amighi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 نوامبر 2003
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
0
Remote Desktop Conection حتي براي ارتباط دادن Windows 98 با Windows XP توسط سايت ماكروسافت در اختيار كاربران قرارداده شده.
در ضمن اين كارها رو تو ويندوزها 98 بوسيله NetMeeting تا حدي ميشه انجام داد.
ولي اين نكته رو در نظر بگيريد كه چنين امكاناتي رو من فقط تونستم توي شبكه LAN مورد استفاده قرار بدم. اونم بخاطر سرعت بسيار كند Dial Up كه ما در اختيار داريم.
 

adnan

Registered User
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2003
نوشته‌ها
1,249
لایک‌ها
10
محل سکونت
مشهد
من در مرحله 4 شما هنوز مانده ام !!!‌: يعني :

4- در كادر محاوره ای Remote Desktop Users گزينه Add… را انتخاب نمائيد.

در قسمت اضافه كردن user من فقط يوزرهاي كامپيوتر خودم را مي توانم add كنم . و نمي توانم به network دسترسي بدم .

در قسمتproperties پارتيشن هاي NTFS وقتي روي قسمت security مي روم در قسمت ليست user ها گزينه اي داره بنام network كه من مي تونم به آن سطح دسترسي بدم ولي در مورد remote desktop نه !!!!!

چرا ؟؟؟؟
 
بالا