برگزیده های پرشین تولز

رضا شاه پلید دزدترین پادشاه در تاریخ 2500 سال سلطنت توحش

وضعیت
موضوع بسته شده است.

nasimparsi

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژوئن 2007
نوشته‌ها
1,183
لایک‌ها
124
.............................................
سپاس شما را دوست بزرگوار .

اين تنها نظر شخصي من بود در مورد اين شخصيت تاريخي . هر چند حركت هاي تاريخي اين مرد را هم مي توان نقد كرد و 100% اشكالاتي هم دارد . بسياري از حركت هاي تاريخي به ضرر اين آب و خاك منتهي گشت .
اما به اعتقاد من ( با توجه به شرايط آنروزها ) در مجموع براي وطنش مفيد بود .

خط سراسري راه آهن ايران ( در زمان ايشان ) تنها در 5 سال احداث گشت . آنهم بدون وسايل و امكانات . اين را از اين بابت مي گويم كه رشته تخصصي من عمران است و مي دانم اين پروژه چقدر بزرگ بوده . شادروان مهندس حامي تعريف مي كرد وقتي فرغون را به كارگاه احداث تونل كندوان آوردند همه كارگران شادي كردند و جشني برپا شد . چون ديگر لازم نبود سنگ هاي گران را با گوني و زمبه حمل كنند . لاقل وسيله چرخداري آمده بود كه كار را بسيار آسان مي نمود !!!!!
خط سراسري راه آهن مشهد - بافق را خود ما در طول 20 سال آنهم با اين همه وسايل پيشرفته توانستيم احداث كنيم . با بولدزر - بيل مكانيكي - پيكور - سايد بوم - لودر و ميلياردها دلار نفتي .

يكي از مهندسان پروژه تونل كندوان تعريف مي كرد كه در راه كندن تونل به يك توده بزرگ سنگ سخت برخورد كرديم و ادامه كار مانع مي شود . به تهران خبر داديم كه مشكل داريم و نمي توانيم پيشروي كنيم . مي گفت 2 روز بعد صبح كه بيدار شديم رضا شاه در كارگاه بود . از من پرسيد كجاست كه مانع پيشرفت كار شده . ايشان را به محل توده سنگي برديم . يك سكه از جيبش در آورد و به سنگ فشار داد و خراشي بر سنگ افتاد .
گفت اگر مشكل امكانات و پول داريد من از هر جا شده تامين مي كنم . اين راه بايد ساخته شود . مي گفت چنان شوري در كارگاه به راه افتاد و همه عزم مان را جزم كرديم كه توده سنگ را از ميان برداريم .



پس بياييم قدر شناس مردان بزرگ قبل از خود باشيم .
 

nasimparsi

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژوئن 2007
نوشته‌ها
1,183
لایک‌ها
124
......................


دوست عزيزم
سلام

اينكه شما از من انتظاري ديگري داشتيد فكر ميكنم بحثي جداگانه باشد .
نظر شما هم براي همه ما محترم است . كه به اندازه ي همه آدمهاي دنيا مكتب و ديدگاه موجود است و همه البته محترم هستند .
در مورد شخصيت ايشان بايد عرض كنم كه در تاريخ كسي منكر اين نيست كه رضا شاه ديكتاتور بوده است اما نكته اي ظريف است كه نبايد فراموش گردد . رضا شاه ديكتاتوري بود به نفع مردم و در آن زمان و با توجه به وضعيت تاريخي زمانه جز اين هم انتظاري نبود .
شما اگر تاريخ را مطالعه بفرماييد بعد از حكومت ننگين قاجاريه كه شرح آن در تاريخ رفته است و نيازي به تكرار آن نيست اصلا شرايط برقراري دموكراسي امكان نداشت . برقراري دموكراسي به زير ساخت هايي نياز دارد كه جامعه بحران زده آن زمان فاقد آن شرايط بود .
رضا شاه يكي از بزرگترين مردان تاريخ معاصر ايران است كه در حق ايشان خيلي هم جفا شده است .
ايشان شخصي بودند كه با دست خالي به آباداني اين ميهن پرداخته بودند . شما در تاريخ معاصر چند نفر را سراغ داريد كه اين همه وطن خواه باشد و به آباداني كشور خويش پرداخته باشد . اگر بخواهيم از روي تعصبات خويش با هم به گفتگو بشينيم كه اصلا گفتگو معنايي ندارد .
بدون پول و بدون امكانات خط سراسري راه آهن را در تمام ايران احداث كرد . شما يكبار با قطار از تهران به گرگان تشريف ببريد تا عظمت كار آن هم در آن زمان بر شما مشخص گردد .
مرحوم مهندس حامي " پدر مهندسي عمران در ايران " يكبار در سميناري كه بنده هم حضور داشتم از خاطرات آن زمان تعريف ميكردند . ايشان گفتند در زمان احداث تونل كندوان وقتي كه فرغون به ايران رسيد و براي كارگاه ايشان فرستادند تمام كارگران جشن گرفتند . چون سنگ هاي كنده شده را در گوني ميريختند و بر پشت حمل ميكردند كه كاري طاقت فرسا بوده است . تصورش را مي توان كرد . با رسيدن فرغون جشن گرفته باشند ؟؟؟؟
همين تونل كندوان را ما 20 سال است كه مي خواهيم تعريض و مرمت كنيم و هنوز هم مشكل دارد . امروز كه روز ابزار آلات پيشرفته مانند لودر ، بولدوزر ، پيكور و . . . . . هزاران ابزار آلات پيشرفته است . مشابه اين خط راه آهن را ما 25 سال طول كشيده كه بسازيم . خط راه آهن بافق - مشهد آنهم با اين همه دلارهاي نفتي كه از سر و كولمان بالا ميرود و با همه نيروي متخصص و تحصيل كرده و با اين همه امكانات پيشرفته .

پيشنهاد ميكنم كه به سخنان مرحوم پروفسور حسابي در مورد چگونگي ايجاد دانشگاه تهران توجه بفرماييد . ايشان مي گفتند من تازه درسم تمام شده بود و به ايران بازگشتم . چند روزي نگذشته بود كه ديدم از دربار به دنبال من آمده اند و مي گويند بايد با ما به دربار بياييد چون عليحضرت با شما كار دارند . مي گفت من با خودم كمي ترسيدم چون گفتم من كه با سياست كاري ندارم و . . .
مي گفت خدمت ايشان رسيدم . تا مرا ديد از جايش بلند شد و استقبال خوبي از من كردند كه بر تعجب من افزود . ايشان از من پرسيدند : آقاي دكتر ( پروفسور حسابي مي گويند من در آن زمان دكترا گرفته بودم و هنوز به درجه پروفسوري نرسيده بودم ) دانشگاه چه جور جايي است . گفتند من در مورد دانشگاه و مزاياي آن براي يك كشور توضيح دادم . ميگفت بلافاصله وزير دارايي وقت را احضار كرد و گفت چقدر پول در خزانه داريم . ايشان هم گفتند 80.000 تومان . رضا شاه بلافاصله گفتند كه 40.000 تومان آنرا به آقاي دكتر حسابي بدهيد و به من گفتند كه هر چه زودتر كار ساختن دانشگاه را با توصيفاتي كه نموديد آغاز كنيد و نگران بودجه هم نباشيد .شده من پول قرض كنم اين دانشگاه بايد ساخته شود و اين چنين بود كه من بنيان داشنگاه تهران را بنا نهادم .

حال با ماست كه قضاوت كنيم دوست عزيز
مردي بي سواد كه خواندن و نوشتن نمي داند اينگونه اصرار به ساختن دانشگاه دارد ؛ آيا اين مرد بزرگ نيست

در خاطرات آقاي مسعود بهنود است كه خبرنگاري فرانسوي از ايشان پرسيده بود بزرگ ترين آرزوي شما چيست
گفته بودند " اين است كه هر آنچه را كه خود از آن محروم بوده ام براي ملتم به ارمغان بياورم "



بياييم قاضي خوبي باشيم .
 

nasimparsi

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژوئن 2007
نوشته‌ها
1,183
لایک‌ها
124
.......................

او يکبار به محمدتقی بهار (ملک الشعرا) گفته بود مملکت پيشرفت کند و مردم از اين نکبت نجات پيدا کنند، بگذاريد هرچه که می خواهند مرا بنامند! رضا شاه با هيچ کس خصومت شخصی نداشت، او حتی دشمنانش را نيز از تدريس در دانشگاه و طبابت و حقوق فردی محروم نکرد. بلافاصله پس از جلوس عفو عمومی داد و برای اولين بار در تاريخ ايران انتقال قدرت بدون خونريزی و انتقام گيری را انجام داد. او حتی محمد حسن ميرزای وليعهد را نيز با جيب پر پول و محافظ از ايران به فرانسه فرستاد. پهلوی اول کسی بود که به سنت ديرين اما چندش آور حرمسرا داری خاتمه داد. پس از انقراض قاجاريه نه تنها حتی يک نفر از قاجار را نکشت بلکه ازآنها در مقامات بالا نيز استفاده کرد، خود گفته بود اينها با پول اين ملت گرسنه درس خوانده اند و بايد به اين مردم خدمت کنند
 

اسدالله

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2007
نوشته‌ها
23
لایک‌ها
0
سن
72
محل سکونت
قصابی
برای شادی روح رضا شاه کبیر اجماعا فاتحةُ مع الصلوات.
 

pool

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
24 می 2006
نوشته‌ها
3,838
لایک‌ها
10,697
همینجوری ادامه بدید حکومت کله می کنید انشاء ا... :) در کل شاه یعنی دزد و رو** نیت یعنی شاه دزد.
 

DarkLords

Registered User
تاریخ عضویت
21 نوامبر 2007
نوشته‌ها
21
لایک‌ها
6
همینجوری ادامه بدید حکومت کله می کنید انشاء ا... :) در کل شاه یعنی دزد و رو** نیت یعنی شاه دزد.

جدی میگی
تو چه باهوشی
اما قبل از اینکه از این همه هوش سرشار استفاده کنی بهتره یه کم کتاب بخونی تا این هوش و استعداد هرز نره.
شما برو تو نهج البلاغه تو بخش گفته های پراکنده یه نگاهی بنداز ( البته سانسور نشدشو از این حکومت هر چی بگی بر میاد ) تا ببینی که امامتون گفته (( پادشاهان دستیاران خداوند هستند )).
بعدشم برو دهنتو آب بکش
در ضمن مغزتم آکبند نگه داری بهتره تا اینجوری هرز بدیش.
 

live for what?

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
18 آگوست 2006
نوشته‌ها
9,078
لایک‌ها
374
محل سکونت
Wish! In Your Mind!
بارها و بارها در مورد قوانین این بخش توضیح داده شده!

این تاپیک هم باز نگهداشتیم تا آنچیزی که به تجربه روز اول گفتیم به همه ثابت بشه

– از انتقال مطالب تاريخي به گونه اي كه بحث منجر به درگيري هاي سياسي شود خودداري كنيد . چون تجربه نشان داده اينگونه درگيري ها منجر به بالا رفتن اطلاعات كاربران نمي شود .

قبل از فعالیت لطفآ قوانین بخش رو مطالعه کنید
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا