nasimparsi
Registered User
- تاریخ عضویت
- 25 ژوئن 2007
- نوشتهها
- 1,183
- لایکها
- 124
.............................................
سپاس شما را دوست بزرگوار .
اين تنها نظر شخصي من بود در مورد اين شخصيت تاريخي . هر چند حركت هاي تاريخي اين مرد را هم مي توان نقد كرد و 100% اشكالاتي هم دارد . بسياري از حركت هاي تاريخي به ضرر اين آب و خاك منتهي گشت .
اما به اعتقاد من ( با توجه به شرايط آنروزها ) در مجموع براي وطنش مفيد بود .
خط سراسري راه آهن ايران ( در زمان ايشان ) تنها در 5 سال احداث گشت . آنهم بدون وسايل و امكانات . اين را از اين بابت مي گويم كه رشته تخصصي من عمران است و مي دانم اين پروژه چقدر بزرگ بوده . شادروان مهندس حامي تعريف مي كرد وقتي فرغون را به كارگاه احداث تونل كندوان آوردند همه كارگران شادي كردند و جشني برپا شد . چون ديگر لازم نبود سنگ هاي گران را با گوني و زمبه حمل كنند . لاقل وسيله چرخداري آمده بود كه كار را بسيار آسان مي نمود !!!!!
خط سراسري راه آهن مشهد - بافق را خود ما در طول 20 سال آنهم با اين همه وسايل پيشرفته توانستيم احداث كنيم . با بولدزر - بيل مكانيكي - پيكور - سايد بوم - لودر و ميلياردها دلار نفتي .
يكي از مهندسان پروژه تونل كندوان تعريف مي كرد كه در راه كندن تونل به يك توده بزرگ سنگ سخت برخورد كرديم و ادامه كار مانع مي شود . به تهران خبر داديم كه مشكل داريم و نمي توانيم پيشروي كنيم . مي گفت 2 روز بعد صبح كه بيدار شديم رضا شاه در كارگاه بود . از من پرسيد كجاست كه مانع پيشرفت كار شده . ايشان را به محل توده سنگي برديم . يك سكه از جيبش در آورد و به سنگ فشار داد و خراشي بر سنگ افتاد .
گفت اگر مشكل امكانات و پول داريد من از هر جا شده تامين مي كنم . اين راه بايد ساخته شود . مي گفت چنان شوري در كارگاه به راه افتاد و همه عزم مان را جزم كرديم كه توده سنگ را از ميان برداريم .
پس بياييم قدر شناس مردان بزرگ قبل از خود باشيم .