برگزیده های پرشین تولز

رنگ ها و زندگی

Neo.BHK

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آپریل 2007
نوشته‌ها
338
لایک‌ها
1
محل سکونت
Tehran
ممنون خيلي خوب بود ... مخصوصا براي طراحي سايت ...
 

Rita-Rad

Registered User
تاریخ عضویت
18 آپریل 2007
نوشته‌ها
234
لایک‌ها
0
سلام بر دوست خوب و عزيزم :)
بي نهايت از آشنايي با اين قسمت خوشحالم. اين رو از صميم دلم مي گم

راستش به رنگها و تاثيرات آنها بي نهايت علاقه دارم و هميشه سعي مي كنم كه درست استفاده كنم. توي شناخت افراد هم بسيار مناسب و خيلي كمك كرده. در كل عاليه
چند تا پست اول رو خوندم و از آنجا كه امروز پنجشنبه ست و كار زياد گذاشتم كه حتماً سر فرصت مطالعه كنم

باز هم ازتون تشكر مي كنم و اميدوارم اين كارتون رو هميشه ادامه بديد. منم يه سري مطالب از كتابهاي مختلفي كه خوندم دارم. انشاءالله مي زارم اينجا تا از نظرات شما هم استفاده كنيم

...خوش باشيد و موفق دوست عزيز...
 

Luxor

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2007
نوشته‌ها
682
لایک‌ها
22
سن
40
محل سکونت
real WORLD :}
سلام...خوشحالم که دوستانی از مطالب این بخش بهره برده اند.
Rita جان از نظر لطف شما هم ممنون و امیدوارم مشکلی که داشتید حل شده باشه.متاسفانه مدتی نبودم.

در مورد رنگ اگر چیز جالب دبگه هم خوندم حتما در اختیار دوستان می گذارم...
اما معماری داخلی
واقعیتش من از P30world یک بخش خوب و جامع پیدا کردم که اینجا ذکر می کنم و اگر مطلب جدیدی هم پیدا کردم به این مطالب اضافه می کنم...

معماری داخلی
 

جاوید ایران

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,251
لایک‌ها
12
محل سکونت
اسپادانا
مطالعه درباره رنگ ملاحظاتی را در زمینه های فیزیک ، فیزیولوژی و روانشناسی پیش می آورد.

علم فیزیک، توزیع انرژی طیفی نوری را که از یک سطح صادر و یا به وسیله آن منعکس می شود بررسی می کند ( شاخه خاصی از آن به مطالعه جنبه های شیمیایی رنگیزه ها و رنگینه ها، در ارتباط با خواص رنگ ساز این مواد می پردازد).

فیزیولوژی، فرایندهایی را که در چشم و مغز به هنگام تحریک ناشی از تجربه رنگ اتفاق می افتد مورد مطالعه قرار می دهد.

روانشناسی در مسائل آگاهی و ذهنیت نسبت به رنگ همچون عنصری از تجربه بصری بحث می کند.

اشتراک اصطلاحات در این عرصه ها، غالبا بر دشواری درک مفاهیم می افزاید. مطالعه هنری رنگ نیز مقوله ای جدا از این ملاحظات نیست و به خصوص رویکرد روانشناختی رنگ در این زمینه اهمیت دارد.

هر رنگ دارای سه صفت یا سه بُعد بصری مستقلا تغییر پذیر است :

فام ، درخشندگی و اشباع .

فام ، صفتی از رنگ است که جایگاه آن را در سلسله رنگی ( از قرمز تا بنفش) معادل با نور طول موج های مختلف در طیف مرئی مشخص می کند. گفته می شود که تقریبا 150 فام متفاوت را می توان تشخیص داد ولی همه اینها به طور مساوی در طیف مرئی توزیع نشده اند زیرا چشم ما برای تفکیک فام ها در طول موج های بلندتر توانایی بیشتری دارد.

بلند ترین طول موج ها در منطقه قرمز و کوتاه ترین طول موج ها در منطقه بنفش هستند. دسته بندی عمومی رنگ ها به بیفام ( سیاه ، سفید و خاکستری ها ) و فام دار ( قرمز ، زرد ، سبز و ...) بر همین صفت مبتنی است. فام را می توان مشخص کننده اسم عام رنگ ها تعریف کرد.

قرمز، زرد و آبی را فام های اولیه می نامند و چون مبنای سایر فام ها هستند، رنگ های اصلی نیز نام گرفته اند.

فام های ثانویه عبارتند از نارنجی ، سبز و بنفش که از اختلاط مقادیر مساوی از دو فام اولیه حاصل می شوند.

فام های ثالثه از اختلاط فام های اولیه و ثانویه به دست می آیند : زرد- نارنجی ( پرتقالی ) ،
نارنجی- قرمز ، قرمز- بنفش ( ارغوانی ) ، بنفش- آبی ( لاجوردی ) ، آبی- سبز ( فیروزه ای ) ، سبز- زرد ( مغز پسته ای ) .

دوازده فام نامبرده را با ترتیبی معین در چرخه رنگ نشان می دهند. در چرخه رنگ، فام های ثانویه و ثالثه ای که بین یک زوج فام اولیه جای گرفته اند، دارای روابط خویشاوندی هستند و در کنارهم ساده ترین هماهنگی رنگی را پدید می آورند.

 

جاوید ایران

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,251
لایک‌ها
12
محل سکونت
اسپادانا
درخشندگی ( والوور)، دومین صفت رنگ است و درجه نسبی تیرگی و روشنی آن را مشخص می کند (غالبا نقاشان اصطلاح رنگسایه را نیز در همین معنا به کار می برند). معمولا درخشندگی رنگ های فام دار را در قیاس با رنگ های بیفام می سنجند. در چرخه رنگ، زرد بیشترین درخشندگی ( معادل خاکستری روشن نزدیک به سفید ) و بنفش کمترین درخشندگی ( معادل خاکستری تیره نزدیک به سیاه ) را دارد.

در سلسله رنگی، هر فام نسبت به دیگری میزان تیرگی یا روشنی ذاتی اش را می نمایاند. معکوس کردن این ترتیب طبیعی، ناسازگاری رنگی به بار می آورد ( مثلا اگر بنفش روشن در کنار سبز زیتونی قرار گیرد، نوعی تکان بصری ایجاد می کند).

اشباع ( پرمایگی )، سومین صفت رنگ است و میزان خلوص فام آن را مشخص می کند ( گاه واژه شدت را در این مورد به کار می برند ). فام های چرخه رنگ صد در صد خالص اند ولی در طبیعت به ندرت می توان فام خالصی یافت. همچنین، کمتر رنگیزه ای حد اشباع فام مربوطه در چرخه رنگ را داراست .

اگر فام ها به هم آمیخته شوند رنگ های شکسته به دست می آیند. اختلاط فام های خالص با یکدیگر یا با رنگ های بیفام، باعث تغییر در پرمایگی و درخشندگی شان می شوند. به طور کلی، هر فام قابلیت ایجاد رنگ های متنوعی را در حوزه خود دارد که به آن تلوّن ( واریاسیون ) می گویند ( مثلا انواع صورتی ، اُخرایی و قهوه ای ، تلوّن در فام قرمز هستند ) .

چگونگی متظاهر شدن رنگ ها از دیگر مباحث رنگ شناسی است. در تجربه، سه نمود مختلف در رنگ ها می توان تشخیص داد : فیلم رنگ ، حجم رنگ و سطح رنگ .

فیلمرنگ، رنگی است که در فاصله ای نامشخص نسبت به بیننده ظاهر می شود (مثلا رنگی که در طیف نما اسپکتروسکوپ می توان دید، یا رنگ آسمان خاکستری یکنواخت) . فیلمرنگ بافت واضحی ندارد و گویی شخص می تواند کمابیش به درون آن رسوخ کند . همواره در تراز جلو به چشم می آید. فیلمرنگ را نمی توان همچون کیفیتی در اشیا و یا متعلق به رویه اشیا دانست.

حجمرنگ را در اشیای پشت نما می توان دید ( مثلا در یک استکان چای یا در بخار رنگین). حجمرنگ در فضای سه بُعدی که اشغال کرده است گسترش می یابد، ولی تراز متغیری نسبت به چشم بیننده ندارد .

سطحرنگ ، چنان به نظر می آید که روی سطح شی قرار گرفته است ( مثلا در یک کاغذ رنگی) . بافت رویه شیء را به خود می گیرد و حایل غیرقابل نفوذ برای چشم ایجاد می کند. سطحرنگ را معمولا همچون کیفیتی در خود شیء می انگاریم .
 

جاوید ایران

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,251
لایک‌ها
12
محل سکونت
اسپادانا
از این سه کیفیت ظاهری نمود های دیگری چون تلألو، فروغ و فلزنما ناشی می شوند. نقاشان با سطحرنگ سر و کار دارند ولی بخشی از صناعت آنان معطوف به ایجار نمودهای حجمرنگ ، فیلمرنگ ، تلألو و فروغ به وسیله رنگیزه است که در واقع چنین کیفیت هایی را ندارد. آن دسته از حجم سازان مدرن که با موادی چون پلاستیک کار می کنند، از نمود حجمرنگ بهره می گیرند.

در شرایط روشنایی مناسب، چند ثانیه به یک رنگ فام دار خیره شویم و بی درنگ بر سطحی سفید بنگریم، مکمل آن رنگ را خواهیم دید. این پدیده را که ناشی از واقعیت فیزیکی رنگ عینی نیست پی انگاره می نامند.

پی انگاره هر رنگ، رنگ مجاورش را تحت تأثیر قرار می دهد و در نتیجه تفاوت کیفی آن دو رنگ بارزتر می شود ( مثلا قرمز در کنار سبز پرمایه تر به نظر می رسد و برعکس ). تغییری که بدین سان در جلوه رنگ ها پدید می آید مشخص کننده تباین آنها است. اگر موقعیت دو حوزه رنگی مقایسه شده چنان باشد که تغییر جلوه رنگ ها با هم تلاقی کند، اصطلاح تباین همزمان به کار برده می شود .

رویکرد روانشناختی رنگ به احساس های معینی نیز بستگی دارد که رنگ های عینی در بیننده برمی انگیزند. به سخن دیگر، در این مقوله رابطه رنگ های عینی با اثرات ذهنی شان مورد نظر است. رنگ هایی که حاوی مقدار زیادی آبی هستند( از بنفش تا سبز) ، نسبت به رنگ هایی که زرد یا قرمز بیشتری در خود دارند ( از مغز پسته ای تا ارغوانی) ، سردتر می نمایند.

رنگ های سرد ، مختصر کاهش در دمای بدن نگرنده ایجاد می کنند و رنگ های گرم باعث مختصر افزایش دمای بدن می شوند. به لحاظ بصری ، رنگ گرم پیش می آید و رنگ سرد پس می نشیند. بسیاری از نقاشان از این کیفیت رنگ ها برای فضاسازی تصویری بهره گرفته اند.

منشا احساس هایی چون گرمی ، سردی ، پیش آیندگی ، پس روندگی ، وزن و اندازه رنگ ها که اصطلاحاتی رایج در ادبیات هنرهای تجسمی اند همانا سه صفت اساسی رنگ ، یعنی فام ، درخشندگی و اشباع است .


نقاشان قدیم بسیاری از نمودها و اثرات بصری رنگ را بدون شناخت علمی به کار می بستند ، ولی انتشار نظریه های رنگ ، نقاشان پُست امپرسیونیسم ، اُرفیسم و آپ آرت را بر آن داشت که امکانات بیانی و تزیینی رنگ را گسترش دهند و به راه حل های تازه ای در مسائل حجم ، فضا ، نور و حرکت دست یابند.

بنمایه : دانشنامه رشد
 

Rita-Rad

Registered User
تاریخ عضویت
18 آپریل 2007
نوشته‌ها
234
لایک‌ها
0
Wow
چقدر عالي شده اينجا.... :happy:
جاويد ايران عزيز بسيار ممنون
هنوز فرصت نكردم كامل بخونم
...خوش باشيد و موفق...
 

Luxor

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2007
نوشته‌ها
682
لایک‌ها
22
سن
40
محل سکونت
real WORLD :}
سلام !
پس از مدت ها ! من دوباره اومدم .. اینم :happy:interior design

link1

link2

link3
 

Luxor

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2007
نوشته‌ها
682
لایک‌ها
22
سن
40
محل سکونت
real WORLD :}
بررسی تاثیر متقابل روانشناختی رنگها در کاربرد هنری رنگ اهمیت بسزایی دارد و استفاده متناسب از هر رنگ می تواند کاربرد ویژه ای در طراحی داخلی داشته باشد.
شکوه و جلوه هر رنگ در کنار رنگ دیگر، اثر واقعی خود را نشان می دهد و هر رنگ نسبت به رنگ دیگر میزان تیرگی یا روشنی اش بهتر نمایان می شود. تغییر دادن این ترتیب طبیعی ، ناهماهنگی رنگها را به دنبال دارد و استفاده از این ترکیب ناسازگار، می تواند تغییرات زیادی در دکوراسیون داخلی به وجود آورد.
هر رنگ دارای ۳ صفت تغییر پذیر است: فام ، درخشندگی و پرمایگی. فام ، صفتی از رنگ است که جایگاه آن را در سلسله رنگی ( از قرمز تا بنفش) معادل با نور طول موج های مختلف در طیف مریی مشخص می کند. قرمز، زرد و آبی را فام های اولیه می نامند و چون مبنای سایر فام ها هستند، جزو رنگهای اصلی نیز به شمار می آیند.
گروه دوم فام های ثانویه عبارتند از: نارنجی ، سبز و بنفش که از مخلوط مقدار مساوی دو فام اولیه به دست می آید و سومین دسته فام ها نیز از اختلاط فام های اولیه و ثانویه به دست می آیند: زرد و نارنجی (پرتقالی)، نارنجی و قرمز، قرمز و بنفش (ارغوانی)، بنفش و آبی (لاجوردی)، آبی و سبز (فیروزه ای)، سبز و زرد (مغز پسته ای). ۱۲فام نام برده با ترتیبی معین در چرخه رنگ ، قرار می گیرند. در چرخه رنگ ، فام های گروه دوم و سوم که بین یک زوج فام اولیه جای گرفته اند، دارای روابط خویشاوندی هستند و در کنارهم ساده ترین هماهنگی رنگی را پدید می آورند. هنگامی که این رنگها با رنگهای خالص سفید و سیاه ترکیب شوند، رنگها و سایه های مختلفی را ایجاد می کند.
درخشندگی که دومین صفت رنگ است ، درجه نسبی تیرگی و روشنی را مشخص می کند. اغلب نقاشان اصطلاح رنگسایه را نیز در همین معنا به کار می برند و معمولا _درخشندگی رنگهای فام دار را در قیاس با رنگهای بی فام می سنجند. در چرخه رنگ ، زرد بیشترین درخشندگی (معادل خاکستری روشن نزدیک به سفید) و بنفش کمترین درخشندگی (معادل خاکستری تیره نزدیک به سیاه) را دارد.
پرمایگی (اشباع)، سومین صفت رنگ است و میزان خلوص فام را مشخص می کند (گاه واژه شدت را نیز در این مورد به کار می برند). فام های چرخه رنگ صد در صد خالص اند، ولی در طبیعت بندرت می توان فام خالصی یافت..رنگهای درخشان به تنهایی جذاب هستند، اما اگر در یک الگو یا ردیفی منظم قرارگیرند، از نظر بصری تاثیر بیشتری خواهند داشت.
استفاده از این نوع آرایش یک ساختار ساده را بر رنگها حاکم می کند و در نتیجه یک مفهوم یا نوعی نظم خاص را، ورای حضور محض رنگها، منتقل خواهد کرد. استفاده متناسب از رنگ در دیوارها و پیش زمینه های روشن تاثیر زیادی در محیط به وجود می آورد. رنگهای سرد می تواند کاهش مختصری در دمای بدن ایجاد کنند و رنگهای گرم باعث مختصر افزایش دمای بدن می شوند. به لحاظ بصری ، رنگ گرم پیش می آید و رنگ سرد پس می نشیند. استفاده از پنجره ها و مبلمان با زمینه رنگ مطلوب و سایز متوسط تاثیر بسزایی در دکوراسیون داخلی دارد. همچنین مبلمان و پنجره هایی با سایز بزرگ باعث می شود که رنگ آنها با یکدیگر مخلوط شود و از لحاظ تاثیر گذاری بر محیط غالب خواهند شد و ثبات از بین خواهد رفت و نوعی تکان بصری ایجاد می شود. بنابراین با مبلمان و پنجره های متوسط و با رنگی متعادل و متوسط خواهیم توانست ترکیب بندی با ثبات داشته باشیم.
هر ترکیب بندی را می توان کارآمد دانست به شرط این که عناصر صحنه به طور موثر با بینندگان مورد نظر آن ، ارتباط برقرار کند. در اغلب موارد، نکته اساسی در شناسایی عناصر کلیدی صحنه نهفته است تا با نظم مبلمان و میزان نور، آنها را از دل سایر عناصر تصویری متفرقه ، بیرون بکشید. همین اشیای مزاحم ، صحنه ها را مخدوش می کنند و همچنین ، بهتر است به جای تمرکز زیاد روی جزییات خیلی خاص ، تنها روی ساختار کلی صحنه تمرکز کنید. چرا که تاثیر آنها در مقابل ترکیب بندی عمومی ، بسیار سطحی است. ملحقات تیره نیز باعث می شود چشمان شما به سمت رنگ تیره تر کشیده شوند و شما در روشی قادر خواهید بود ملحقات و اثاثیه ها را نظم دهید تاهادی دید وکیفیت بصری روان باشند.

علی داوودی
 

HAMIDMA

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 اکتبر 2005
نوشته‌ها
217
لایک‌ها
0
یک تاپیک فوق العاده. واقعا ممنونم. دست همه دوستان درد نکنه.
کسی کتاب " همنشینی رنگها" پروفسور هیداکی شی جی وا رو خونده؟ تو این ایران 7 جلدش ترجمه شده نشر کارنگ.

واقعا فوق العاده است این کتاب کلا نظرتون رو در مورد رنگها عوض می کنه. البته نه نظر دوستان حرفه ای این تاپیک رو . نظر کسایی مثل من رو که زیاد رنگها رو جدی نگرفته بودم.
 

Luxor

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2007
نوشته‌ها
682
لایک‌ها
22
سن
40
محل سکونت
real WORLD :}
یک تاپیک فوق العاده. واقعا ممنونم. دست همه دوستان درد نکنه.
کسی کتاب " همنشینی رنگها" پروفسور هیداکی شی جی وا رو خونده؟ تو این ایران 7 جلدش ترجمه شده نشر کارنگ.

واقعا فوق العاده است این کتاب کلا نظرتون رو در مورد رنگها عوض می کنه. البته نه نظر دوستان حرفه ای این تاپیک رو . نظر کسایی مثل من رو که زیاد رنگها رو جدی نگرفته بودم.

7جلد؟:happy:
این خیلی جالبه!خیلی دلم میخواد بخونمش!اما حیف که ...

چه طوره شما بخونیدش و جاهائی که به نظرتون جالب هست رو اینجا بیارید؟منکه خوشحال می شم!
از حالا منتظرم!:p
 

monjamed

كاربر فعال سریال تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
18 می 2007
نوشته‌ها
403
لایک‌ها
2
7جلد؟:happy:
این خیلی جالبه!خیلی دلم میخواد بخونمش!اما حیف که ...

چه طوره شما بخونیدش و جاهائی که به نظرتون جالب هست رو اینجا بیارید؟منکه خوشحال می شم!
از حالا منتظرم!:p
12 جلده ... نويسنده‌هاي مختلفي داره.
به نظر من بيشتر كتاب مرجعه تا اين كه بخواي از اول تا آخر بشيني بخوني. هر جلد هم (به جز اولي كه عمومي‌يه) راجع به يه چيزه. مثلا يكي پارچه‌ست يكي نقش و نگاره ...
 

Luxor

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2007
نوشته‌ها
682
لایک‌ها
22
سن
40
محل سکونت
real WORLD :}
12 جلده ... نويسنده‌هاي مختلفي داره.
به نظر من بيشتر كتاب مرجعه تا اين كه بخواي از اول تا آخر بشيني بخوني. هر جلد هم (به جز اولي كه عمومي‌يه) راجع به يه چيزه. مثلا يكي پارچه‌ست يكي نقش و نگاره ...

wow چه جالب!! monjamaed جان شما رشته تحصیلیتون چیه که اینقدر اطلاعاتتون کامله؟
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
Luxor چه تاپيك جالبي
yay.gif
مرسي.

من هم يك مطلب در باره اثر رنگ ها برجسم وروح انسان در مجله كاميابي خوندم كه براتون مينويسم:

اثر رنگ ها بر جسم و روح انسان

رنگ آبي
آرام بخش است وسبب كاهش فشارخون وتنظيم ريتم قلب و تنفس مي گردد.بر پايه پژوهشي كه بر روي خردسالان مستعد به رفتار پرخاشگر انه انجام شد -هنگاميكه آنان را در اتاق آبي رنگ جاي دادند-حس آرامش در چهره شان هويدا شد.

رنگ سبز
تسكين دهنده افراد خشمگين ويا افسرده حال است .اينها مي توانند در اطرافشان از اين رنگ بهره ببرند.در ضمن براي رفع ناراحتي هاي قلبي و حتي سرطان ميتوان از اين رنگ سود جست.
افرادي كه مي خواهند از برنامه غذايي ويژه اي پيروي كنند بايد پيرامون خود را از رنگ هاي سبز بپوشانند تا از پرخوري آنها
جلوگيري شود.

رنگ بنفش
همانند آبي وسبز محيطي آرام مي آفريند.
موجب كاستن اشتها مي شود و رنگ دلخواهي براي پوست -مو و نيز ناراحتي هاي كليه و سر درد هاي ميگرني است.

رنگ قرمز
ضربان قلب را مي افزايد .باعث فعال شدن امواج مغز وتسريع تنفس مي گردد.
رنگ قرمزرنگ احساس هاي شديد و نيرو براي سردي-ناتواني ها و همين طور جهت رفع كم خوني-عفونتهاي مثانه و مشكل هاي پوستي است.
افرادي كه از نظر هماهنگي ضعف دارند بايد از پوشيدن لباسهاي قرمزخودداري كنند.همچنين افرادي كه دچار فشار خون بالا هستند بايد از نشستن در جاهايي كه با رنگ قرمزتزيين شده بپرهيزند چرا كه امكان دارد ميزان فشار خونشان افزايش يابد.اين رنگ بر روي كساني كه به كاهش فشار خون مبتلا هستند اثر مطلوبي دارد.

رنگ صورتي
اثر ملايمي روي بدن دارد وباعث آرامش عضله ها مي گردد-چون فرونشاننده پرخاشگري وخشونت است.
اين رنگ بيشتر در ندامتگاه ها -بيمارستانها و مراكز ويژه جوانان مورد استفاده قرار مي گيرد.
رنگ صورتي رنگ خوبي براي اتاق خواب است وسبب برگرداندن احساسهاي تخيلي مي شود.

رنگ نارنجي
اشتها را تحريك كرده -موجب تقليل خستگي مي گردد.از زير بشقابي هاي نارنجي ميتوان به عنوان عامل تقويت يا تشويق افرادي كه در غذا خوردن ايرادگير هستند يا براي تحريك اشتهاي بيماران استفاده كرد.
به منظور كاهش وزن لازم است از اين رنگ دوري جست .
چنانچه احساس خستگي-ضعف و سستي ميكنيد يك لباس نارنجي بپوشيد تا نيروي لازم را بدست آوريد.

رنگ زرد
اگر مي خواهيد چيزي را به خاطر آوريد يا هرگز فراموش نكنيد آن را در كاغذ زرد بنويسيد.
اين رنگ بر ميزان فشار خون و ضربان قلب مي افزايد ولي درجه اش كمتر از رنگ قرمز است.
زرد بعنوان رنگ نور آفتاب اثر نيرو بخش دارد و موجب كاهش افسردگي ميشود.امكان دارد يك متخصص رنگ درماني از رنگ زرد براي مداواي گرفتگي عضله ها - كم شدن مقدار قند خون -پر كاري تيروييد و سنگ كيسه صفرا استفاده كند.

رنگ سياه
نمايان گر قدرت واقتدار است.براي نمايش اعتماد به نفس -برتري و پايداري خويش بكوشيد لباس مشكي به تن كنيد.
رنگ سياه جلوي اشتها را مي گيرد .هر گاه مايليد از وزن بدنتان بكاهيد ميز غذا خوريتان را با روميزي سياه بپوشانيد.​
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
چه تاپیک با حال و جالبی با تشکر از دوستان مخصوصا لوکسر جان
///////////
//////////////

قرمز نماد مربع:
در مربع دو ضلع عمودی و دو ضلع افقی مساوی وجود دارد که با زاویه 90 درجه یکدیگر را قطع می کنند.این شکل به عنوان نماد ماده محسوب می شود که دارای وزن و استحکام است.
نوشته های تصویری مصر باستان شکل مربع برای نشان دادن مزرعه به کار می رفته است.زاویه های قائمه و خطوط مستقیم و موازی مربع که یکدیگر را در فواصل مساوی قطع می کنند،صراحت و قاطعیت این شکل را نشان می دهد.همه ی شکل های دیگری نیز که بر اساس خطوط موازی افقی و عمودی متقاطع ایجاد می شوند متعلق به خانواده ی مربع هستند و شکل مربع با رنگ قرمز که آن نیز نمادی از مادیت ،صراحت و سنگینی است مطابقت دارد.



زرد نماد مثلث:
مثلث شکلی است که بر اساس سه خط متقاطع و با ایجاد سه زاویه بوجود می آید.زاویه های تند مثلث بر شخصیت تهاجمی،برنده و صریح آن تاکید دارند.سایر شکل های سه گوش با زاویه های مختلف و تیز نیز جزو خانواده ی مثلث به شمار می آیند.مثلث در عین حال نمادی از تفکر و روشنایی است و به سرعت دگرگون می شود.رنگی که از نظر زیباشناسی با خصوصیات مثلث متناسب است و شخصیت آن را به کمال نشان می دهد،رنگ زرد است.



آبی نماد دایره:
دایره نمایشگر حرکت نامتناهی و جاودانه است و احساسی از آرامش ایجاد می کند،این شکل نشانه ای است از گنبد مینایی آسمان و نمادی است از روان و جنبه های روحانی که عمق تفکر و پایداری ان را نشان می دهد.همه ی شکل های دیگری که حرکتی دوار و منحنی را نشان می دهند،جزو خانواده ی دایره محسوب می شوند.از میان رنگ ها،آبی روشن ویژگی های معنوی دایره متناسب است.
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
مطلب زير رو در مجله IdealLife خوندم
reading.gif

براي من كه سرگرمي جالبي بود اميدوارم شما هم خوشتون بياد.
rainbowed.gif

* *‌ *‌* * * ** *‌ * **

فهميدن هاله هر كس كمك ميكند تا خود را بهتر بشناسد و در ارتباطش با ديگران بهتر عمل كند.


عده اي معتقدند هر كس داراي تشعشعاتي است كه به صورت هاله بدن فرد را احاطه كرده است.تشعشعاتي كه در حقيقت نيروي حيات شخص است.اين عده ميگويند هر انسان از روح و جسم تشكيل شده و براي اينكه بين جسم مادي و روح غير مادي ارتباط برقرار شود بايد چيزي بين آنها قرار گيرد كه اين همان هاله است.

نوعي از انرژي كه انرژي درمانها هم از همان استفاده مي كنند.هاله افراد رنگهاي متفاوتي دارد و در شرايط مختلف و در غم و شادي رنگ آن تغيير ميكند و پس از رسيدن به آرامش به رنگ خود بر مي گردد.پس از اينكه به رنگ هاله ها پي برديد
مي توانيد درك بهتري از وجود هر كس داشته باشيد.

روش بدست آوردن رنگ هاله

عدد روز تولد را با عدد ماه تولد جمع كنيد و مجموع آن را به عدد كامل سال تولد اضافه كنيد.

مثال: فرض كنيد شما روز 28 بهمن 1363 متولد شده ايد 39=11+28
اين عدد را با 1363 كه جمع كنيد 1402 بدست مي آيد .حالا رقمهاي اين عدد را با هم جمع كنيد در اين مثال عدد 7 بدست مي آيد كه مربوط به رنگ بنفش است.

نكته1: اگر تمام كار هاي گفته شده را انجام داديد و عدد بدست آمده عددي دو رقمي به غير از اعداد زير شد بايد دوباره اعداد داخل همان عدد را با هم جمع كنيد.براي مثال اگر بعد از جمع كردن
روز و ماه و سال تولد با هم عدد بدست آمده 14 شد بايد 4 و 1 را باهم جمع كنيد نتيجه 5 ميشود و رنگ آبي بدست مي آيد.

نكته 2
اگر شما خود را با تاريخ تولد شمسي مي شناسيد بايد اين فرمول را با تاريخ شمسي حساب كنيد و اگر خود را با تاريخ ميلادي مي شناسيد يا مي خواهيد رنگ هاله يك فرد خارجي را بدست آوريد بايد اين فرمول را با همان تاريخ ميلادي حساب كنيد .

___________________________________________

1قرمز

2نارنجي

3 زرد

4سبز

5آبي

6 نيلي

7 بنفش

8 صورتي

9 برنز

11 نقر ه اي

22 طلايي

 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
قرمز
ويژگي: رهبري

رنگ قرمز داراي اقتدار است .اين رنگ اعتماد به نفسي محكم و قوي به شخص ميدهد و تمايل به پيشرفت و موفقيت را در او بيدار ميكند .در دوران كودكي رنگ قرمز معمولا مقهور كننده است .بخصوص اگر شخص مجبور باشد خود را با تمايلات خانواده وفق دهد . در نتيجه هاله نوراني گاهي اوقات تحت فشار وكدر است .وقتي شخص به دوران بزرگسالي برسد و بتواند روي پاي خود بايستد هاله نوراني او منبسط ميشود و نشان مي دهد كه او اكنون قادر است هر كاري را انجام دهد .
افرادي كه رنگ زمينه آئوراي آنها قرمز است غالبا در رهبري و حرفه هاي پر مسئوليت پيشرفت مي كنند زيرا اشتياق و انرژي و نفوذ لازم را براي الهام بخشيدن به ديگران دارند.آنان افرادي دلسوز و خونگرم هستند.
رنگ قرمز همچنين دلالت بر جرات و جسارت طبيعي دارد.
از ويژگيهاي منفي رنگ قرمز مي توان از عصبانيت و خود خواهي زياد ياد كرد.

مفاهيم مرسوم رنگ قرمز
حسا سيت -نيروي حيات - پر خاشگري

اگر زمينه هاله شما قرمز است به طور قطع فردي جاه طلب و مصمم و خوش بين و اجتماعي هستيد.
رنگ قرمز خالص و روشن در هاله بيانگر تمايل به ماديات است .شخصي كه اين رنگ در هاله او غالب است فردي ورزشكار -پر شور و با اراده قوي است.

قرمز رنگي فيزيكي- برنده -نايل شونده و مادي است و افرادي كه هاله آنها اين رنگ است پر هيجان -رقابت جو -****-شجاع و با شهامت و داراي توانايي -موسس- ترويج دهنده و ترقي دهنده اند.

قرمز تيره

فردي تيز هوش -متمايل به هدف و ثروت وماده -ارتباط برقرار كننده تجملي -****-با مسووليت-سازمان دهنده -داراي نيروي رانشي و حركت دهنده -طراح -حريص .
درخشش هاي رنگ قرمز رنگ اغلب نشانه خشم -قرمز تيره (متمايل به آلبالويي) نشانه ش ه و ت و قرمز مات اغلب نشانه رنجش و نا خشنودي است.
در بررسي هاله از لحاظ بيمار يهاي جسمي قرمز اغلب نشانه التهاب در آن قسمت است.

نارنجي
ويژگي:هماهنگي و مشاركت جويي
نارنجي جزو رنگهاي گرم و قابل توجه است كه در رنگ زمينه افرادي كه بطور طبيعي كار آمد و سريع الانتقال هستند و به راحتي ميتوان با آنان كنار آمد ديده ميشود.
آنان قادرند براحتي مردم را ببخشند واغلب خود را در موقعيتي مي يابند كه بايد مشكلي را حل كنند.آنان مردمي متفكر فروتن و لايق هستند.
رنگ نارنجي مشخص كننده احساسات و سلامتي است .اگر شفاف و خوش آيند به نظر برسد بلند همتي و ديدگاه مثبت و همدردي با ديگران را نشان مي دهد.
نارنجي تيره نشان دهنده غرور و نخوت وتكبر است.

پرتقالي
نماد لذت- مبارزه- تپش و لرزش -انرژي مثبت و هيجان است.فردي با اين هاله ماجرا جو و موفق در كسب و كار است.
نارنجي خالص نشانگر خلاقيت و عاطفه است.اين رنگ اغلب شجاعت وشادي را نشان ميدهد.
افرادي كه هاله اي به اين رنگ دارند افرادي تيز-آداب دان و دلسوز هستند و لذت زيادي از بودن با دوستان و خانواده
مي برند.

***زرد
ويژگي:خلاقيت و نبوغ .هوش و خرد
افرادي شوخ طبع -خوش اخلاق -جالب و جذاب- ياد گيرنده-سبك -پر جنبش -سرگرم كننده و خوش بين هستند.
گرما وصميميت را ساطع مي كنند .دلربا -بخشنده وسهل گيرند.
رنگ زرد خالص به طور خيلي شايع در اطراف سر مردم ديده مي شود.اين رنگ نشانگر تفكر و خرد است و وفور رنگ زرد
در هاله نشانگر يك فرد انديشمند است.
اين رنگ همچنين مي تواند نشانه شادي و سر زندگي يا خلق و خوي شاد باشد.
زرد ناخالص مي تواند نشان دهنده مشغله شديد ذهني و عدم تعادل فكري يا شخصي با ذهن بسته -متعصب يا خرده گير باشد.
افرادي با رنگ زمينه زرد با جرات -زود رنج و ناپايدار هستند.
آنان متفكراني سريع هستندو از سرگرم شدن و سرگرم كردن لذت مي برند.اين افراد اجتماعي ومعاشرتي هستند و از گفت و گوي طولاني در هر زمينه اي لذت مي برند.
آنان مشتاق ياد گيري اند اما بيشتر اوقات محض تفريح كار ميكنند وبه سختي كاري را به پايان مي رسانند و از بسياري از مسايل سر سري مي گذرند.
خواندن-نوشتن-تمركز حواس و يا هر نوع فعاليتي كه نيم كره چپ مغز را بكار بيندازد رنگ زرد ايجاد مي كند.

ويژگي هاي منفي رنگ زرد
ترسويي و تمايل به دروغگويي است.

سبز
ويژگي:شفا بخشي-عشق به طبيعت
اجتماعي-طبيعت گرا -خرسند و راضي-هماهنگ و همراه با طبيعت-دوست دارد با ديگران ارتباط برقرار كند و با آنها سهيم باشد.
اجتماعي ترين نوع شخصيتي ميزبان و مهمان نوازي كامل

سبز تيره
سخت كوش-پر توان-تقلابراي بقا -واقع گرا-فعال به لحاظ فيزيكي-با وقار -پر قدرت -پر بنيه

سبز روشن و خالص نشانه شفا و رشد است و اغلب مشخص كننده يك شفا گر است.
بسياري از پرستاران و شفا دهندگان طب جايگزين اين رنگ را به صورت غالب در هاله خود دارند.
پزشكان نيز ممكن است اين رنگ را در هاله خود داشته باشند.
اما همچنين ممكن است هاله آنها بيشتر به رنگ زرد كه نشانه تفكر است تمايل داشته باشد.
رنگ سبز نشانه مهرباني و دلسوزي است.
سبز رنگ آرامش دهنده است و افرادي كه اين رنگ را در زمينه هاي خود دارند صلح طلب ذاتي هستند.
آنان افرادي مشاركت جو -معتمد وسخاوتمندند .
از ويژگيهاي منفي اين رنگ سختگيري و خود راي بودن آنها است.

آبي
ويژگي:مراقب-حساس-دوست داشتني-وفادار-كمك دهنده-دلسوز-آرام -صلح طلب
توناليته هاي (سايه هاي ) گونا گوني از رنگ آبي در هاله ها ديده ميشود.رنگ آبي بطور كلي نشان دهنده آرامش معنويت و پارسايي است و در هاله جويندگان حقيقت قابل مشاهده است.
رنگ آبي اغلب نشانه تكامل روحي ومعنوي است.
آبي فيروزه اي مي تواند نشانگر يك روح پرشور -جوان -ماجرا جو وكنجكاو باشد.
آبي روشن نشانه فرد صادق و درستكار است.
رنگ آبي تيره نشانه افسردگي-تنهايي-و همچنين دلهره و نگراني است.
آبي رنگ اعجاب آوري است و در زمينه هاله اشخاصي وجود دارد كه ذاتا مثبت و با حرارت هستند و در نتيجه هاله آنها
بطور طبيعي بزرگ و درخشنده است.
زندگي آنان نيز مثل هر كس ديگري پستي وبلندي دارد اما هميشه سعي مي كنند با آسان گرفتن مسايل به نحوي از پس مشكلات برآيند.
افرادي با زمينه رنگ آبي هميشه احساس جواني مي كنند .
آنان بي ريا و درستكار هستند و دقيقا آنچه را در ذهنشان مي گذرد بر زبان مي آورند.
از ويژگيهاي منفي رنگ آبي تنبلي در به پايان رساندن كارهاست.اين افراد معمولا با حرارت واشتياق كاري را شروع
مي كنند ولي به سختي آن را تمام مي كنند.

صورتي

ويژگي:موفقيت مادي و مالي
رنگ صورتي در هاله به طور كلي نشانه عشق-عاطفه-مصاحبت ويگانگي و زيبايي است.
صورتي گرم يا سرخ فام عاطفه و از خود گذشتگي واقعي را نشان ميدهد.
صورتي كدر ميتواند نشانه ناپختگي- وابستگي و نيازمندي باشد.
اين رنگ به ظاهر لطيف و ملايم غالبا در زمينه هاله افراد مصمم و يكدنده ديده ميشود.
آنها ديدگاه خود را دست بالا ميگيرندو با عزمي راسخ هدفشان را دنبال ميكنند.
تعجبي ندارد كه اينگونه افراد معمولا بر مسند قدرت نشسته اندو مشاغل پر مسووليت دارند.
به هر حال آنان عميقا ميانه رو و بي تكلف هستند واز زندگي آرام لذت ميبرند.

برنز
ويژگي:بشردوستي
اين رنگ معمولا ته رنگي از پاييز دارد.با ظاهري تقريبا زنگار گرفته كه در عين حال به طور چشمگيري جذاب است.
افرادي كه اين رنگ را در هاله خود دارند,دقيق,مدير خوب,دلسوز,علاقمند و بشر دوست هستند.
اين افراد خوش قلب و سخاوتمند بايد ياد بگيرند چگونه نه بگويندتا كسي خود را به آنان تحميل نكند.

نيلي
ويژگي:مسووليت پذيري در قبال ديگران,ملاحظه كاري,پرورش ذهن,بشر دوستي,شفافيت و وضوح,احساسات عميق دروني,عشق و محبت,جستجو كننده,خويشتن گرا و متمايل به درون ,هنري.
معمولا به سختي مي توان اين رنگ را در زمينه تشخيص داد,چون گاهي تقريبا بنفش به نظر مي رسد.
از آنجا كه نيلي رنگ شفا بخش و پرورش دهنده اي است,افرادي كه داراي اين رنگ هستندسرانجام به كارهايي رو مي آورند كه به نوعي بشر دوستانه است.
آنان از كمك كردن وحمايت ديگران لذت مي برند و بيشترين زمان شاد بودنشان وقتي است كه در ميان دوستدارانشان هستند.
از ويژگي هاي منفي رنگ نيلي ناتواني در نه گفتن است.
اينگونه افراد به راحتي مورد سو استفاده قرار مي گيرند.

بنفش
ويژگي:بصيرت,هنر دوست,ايده‌آل گرا و آرمان گرا,سحرآميز,نظريه پرداز,آينده نگر و مبتكر و نو آور.


ادامه دارد..........................
tbcsmiley.gif


منبع:مجله IdealLife
 

elenazokaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2006
نوشته‌ها
238
لایک‌ها
2
محل سکونت
(-.-)
ممنون از جری و النا ی عزیز

من یه مطلب راجع به اعداد پیدا کرده بودم که فقط راجع به اعداد بود

http://www.psw.ir/forum/showpost.php?p=15902&postcount=20

ولی آیا شما هاله ای دیدی؟

خواهش ميكنم Luxor جان
2757858a.gif


مطلبت رو ديدم آره راجع به اعداد بود فقط

من كه تا حالا هاله اي نديدم البته فكر كنم بايد آموزش هاله بيني ديده باشي تا بتوني ببيني .
dont-know.gif
 
بالا