برگزیده های پرشین تولز

روش نصب دوربین مداربسته

doorbiny

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2020
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
نصب دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP

در نصب دوربین مداربسته تحت شبکه مراحل پیچیده تری وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد. این مراحل به شرح زیر است:
مرحله اول:
بررسی محل نصب و نهایی سازی آن: در نصب دوربین مداربسته تحت شبکه باید به هینه بودن کارایی آن توجه کرد تا تمامی مناطق مورد نظر کشتریان را تحت پوشش قرار دهد. همچنین دوربین ها قبل از نصب باید تست شده تا در صورت وجود هر گونه عیب و نقص، پیش از نصب بتوان آن را برطرف کرد.

مرحله دوم:
مهیا کردن منبع تغذیه مناسب: اغلب دوربین های مداربسته با12V DC کار می کنند، اگر دوربین مورد نظر از قابلیت POE پشتیبانی می کند، می توان بدون نیاز به کابل کشی تغذیه و آداپتور، تغذیه آن را از طریق سوئیچ POE تامین کرد. اگر هم از آداپتور استفاده می کنید توصیه می گردد برای هر دوربین، یک آداپتور جداگانه مورد استفاده قرار گیردتا کارایی آن در محل نصب به بهترین شکل باشد و دچار مشکلات قطع و وصل نگردد.

مرحله سوم:
نصب دوربین مداربسته تحت شبکه: در مرحله سوم نوبت به نصب دوربین با استفاده از پیچ می رسد. نمی بایست دوربین را بر روی سطوح فلزی بدون پوشش نصب کرد چراکه این عمل موجب بروز اختلالاتی در نحوه عمل دوربین و تصویربرداری آن می گردد.


مرحله چهارم:
کابل کشی: کابل کشی را باید با دقت لازم انجام داد تا در ارائه تصاویر و عملکرد سیستم مداربسته اختلالی ایجاد نشود. در این مرحله از نصب، می بایست مسافت استاندارد کابل کشی را مدنظر داشت و سوئیچ و یا سوئیچ هایی را انتخاب نمایید که از نظر پهنای باند و مسافت دچار مشکل نشوید، توجه داشته باشید که کابل ها را از داخل داکت مناسب عبور دهید تا در معرض امواج الکترومغناطیسی و یا اطراف کابل های برق فشار قوی قرار نگیرند تا خللی در فرآیند تصاویر بدون نویز صورت نگیرد.

در راه اندازی دوربین تحت شبکه، می بایست تنظیمات دوربین از طریق مرورگر وب انجام شود، اگر چه برخی از تنظیمات از طریق نرم افزارهای IP Search و یا تستر قابل انجام هستند، اما توصیه می گردد که تنظیمات مورد نظر از طریق مرورگر وب انجام شوند. در این مرحله از نصب دوربین مداربسته تحت شبکه، نوبت به اضافه کردن دوربین ها بر روی دستگاه ذخیره ساز(DVR و NVR) است که معمولا به صورت دستی (Manual add) و یا از طریق جست و جو خودکار (Automatic Search) انجام می شود. اگر دوربین تحت شبکه و دستگاه ذخیره ساز از دو برند مختلف باشند می بایست از طریق ONVIF ارتباط برقرار شود (در هنگام خرید دوربین و دستگاه ذخیره ساز از دو برند متفاوت از پشتیبانی آن ها از پروتکلONVIF اطمینان حاصل نمایید.)

در نظر داشته باشید که تنها خرید دوربین های با کیفیت و با استاندارهای روز دنیا کافی نیست؛ بلکه مراحل نصب و راه اندازی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار می باشند. برای ارتباط با کارشناسان خبره در این زمینه به لینک زیر مراجعه نمایید.
 
بالا