برگزیده های پرشین تولز

روند تکنولوژی امسال چگونه است؟

shokri_bahare

Registered User
تاریخ عضویت
16 ژوئن 2013
نوشته‌ها
245
لایک‌ها
82
نمایشگاه CES به عنوان بزرگترین شوی صنعت تکنولوژی هر ساله هواسنجی از رویکرد جهان تکنولوژی در سال پیش روست. با معرفی محصولات جدید و تازه در این نمایشگاه و بررسی آن‌ها می‌توان دریافت که رویکرد صنعت تکنولوژی حداقل طی یک سال آینده به چه سمت و سویی میل می‌کند. در عرصه تلفن‌های همراه، کامپیوترها و تلویزیون امسال آنچه بیشتر از جلب توجه می‌کرد ارتقای محصولات قبلی بود و کمتر شاهد محصولی انقلابی بودیم. اما در سوی دیگر خودروهای تکنولوژیک، خانه‌های هوشمند و به خصوص تکنولوژی‌های پوشیدنی آتش‌بازی به پا کردند.
تکنولوژی‌های پوشیدنی
به نظر می‌رسید امسال همه شرکت‌ها محصولی در این رده داشتند. از ال جی گرفته تا سونی. از Pebble تا Martain . ساعت‌های هوشمند و مانیتورهای سلامتی همه جا بودند. اینتل حتی Smart onesis را برای مانیتورکردن نوزادان ارایه داد. اینها نشان می‌داد که موضوعات انسانی به سرعت وارد عرصه تکنولوژی می‌شوند حتی پیش از آنکه ما احساس نیاز پیدا کنیم.
یک ساعت ساده هوشمند از Pebble
لوازم خانگی و خانه‌های هوشمند
امسال جنرال الکتریک، سامسونگ و Whirlpool ایده‌هایی از لوازم خانگی هوشمند را به همگان نشان دادند. این ایده‌ها از یک محصول ساده گرفته تا یک اکوسیستم خانه هوشمند را در برمی‌گرفت. طبیعتا هنوز هیچ ایده کاملی را که نشان از موفقیت فوق‌العاده هیچ کدام از آن‌ها باشد را ندیده‌آیم اما در همه این ایده‌ها نکات مثبت و امیدوارکننده‌ای را مشاهده کردیم. هر چند اغلب دستگاه‌های متصل و گجت‌ها به چشم آمدند اما برخی شرکتها مثل Lowe’s و Home Depot و Staples ایده‌های نابی را از سمت و سوی این رده از تکنولوژی به همگان نشان دادند.
تکنولوژی خودرو
هر چند هنوز با فراگیرشدن تکنولوژی در خودروها بسیار فاصله داریم اما نفوذ تکنولوژی در خودروها امسال بسیار چشمگیر بود. از پیدا کردن فضای پارک تا رانندگی با سرعت پایین نقاطی بود که خودروسازها روی تکنولوژی حساب باز کرده‌اند. در داخل ماشین‌ها اما وضع بسیار بهتر بود در واقع به نظر می‌رسد که داخل ماشین‌ها به سرعت به تکنولوژی‌های مختلف مجهز می‌شود. با اپلیکیشن‌ها و امکانات اتصال مختلف به اینترنت احتمالا تلفن‌های هوشمند در آینده به خودروها بسیار حسادت خواهند کرد.
خودروی هیدروژنی و الکتریکی جدید تویوتا
صنعت بازی
به طور معمول بازی‌های بزرگ منتظر رویدادهای اختصاصی خود هستند. مثلا E3 که تابستان در لوس‌آنجلس برگزار می‌شود.
اما CES هم اخبار پرسروصدایی را در زمینه بازی بیرون داد. مثلا کامپیوتر بازی Steambox یا معرفی Play Station Now سونی
تلویزیون
همواره در CES بزرگترین و بهترین تلویزیون‌ها معرفی می‌شوند و امسال نیز استثنا نبود. تلویزیون 4k با رزولوشونی چهار برابر تلویزیون‌های فعلی (1080) و یا تلویزیون‌های خمیده ، کنترل‌های هوشمند بهتر و رابط‌های کاربری موثرتر با بینندگان تلویزیون . از جمله آن‌ها می‌توان به تلویزیون web os ال جی و یا Roku اشاره کرد. همچنین می‌توان به پروژکتورهایی اشاره کرد که تصاویری فوق‌العاده‌ای را روی دیوارهای نزدیک می‌اندازند و از این جهت خود را به جهان تلویزیون‌ها نزدیک می‌کنند.
افزایش کیفیت تصویر همچنان در صدر تکنولوژی‌های ساخت تلویزیون

تکنولوژی‌های ویدیویی و صوتی برای اتاق نشیمن
سینماهای خانگی یا صوتی به شکل ویژه‌ای پیشرفت کرده بودند. سونی سرویس ابری معرفی کرد، Dish اپلیکیشن Virtual Joey را به همگان نشان داد. نت فلیکس به سمت 4K قدم برداشت. در بخش صوتی به نظر می‌رسد همه شرکت‌ها به سمت بلندگوها و سیستم‌های صوتی بی سیم و خاص خود پیش می‌روند.
Dish روی تلویزیون‌های هوشمند ال جی نصب می‌شود که یک set-top box ویژه است که Virtual Joey نام دارد
کامپیوتر و سخت افزار
با نیامدن مایکروسافت به CES بسیاری از شرکت‌های سازنده محصولات جانبی هم تمایلی به حضور در نمایشگاه پیدا نکردند اما واقعیت آن است که بسیاری از آن‌ها برنامه‌های اختصاصی در هتل‌های لاس‌وگاس یا پارتی‌ها و میهمانی‌های کوچک ترتیب دادند. Lenovo اما قوی ظاهر شد و چند مدل جدید خود را از دستگاه‌های هیبریدی مبتنی بر ویندوز ۸ خود را معرفی کرد .
لنوو یوگا ۲
دوربین و عکاسی
به نظر می‌رسید امسال توجه سازندگان روی مدل‌های غیرحرفه‌ای متمرکز شده است. با این حال دوربین‌های معرفی شده به سوی رقابتی تر شدن پیش می‌روند و برای این منظور ارتباط از طریق وای فای، رزولوشن 4k و مدل‌های پوشیدنی بسیار مورد توجه قرار گرفته بود.
نیکون مدل D3300
گوشی‌های هوشمند
امسال پیدا کردن کیس موبایل، لوازم جانبی و تکنولوژی های پوشیدنی مرتبط با موبایل ساده‌تر از پیدا کردن یک دستگاه موبایل جدید بود.احتمالا به این دلیل که بسیاری از شرکت‌های سازنده موبایل ترجیح می‌دهند که دستگاه‌های جدید خود را در کنگره جهانی موبایل ( که در ماه فوریه برگزار می‌شود ) و یا در رویدادهای اختصاصی خود معرفی کنند. با این حال تک و توک شاهد برخی موبایلهای جدید هم در این نمایشگاه بودیم
سونی اکسپریا Z1s
تبلت‌ها
همچون گوشی‌های هوشمند شاهد تبلت‌های جدید زیادی در CESنبودیم اما سامسونگ استثنا بود و دو دو تبلت جدید عرضه کرد و ایسوس هم Transformer Book TD300 را ارایه داد که هم اندروید و هم ویندوز را تواما روی خود دارد.
لنوو ThinkPad8

منبع : طراحی سایت
 

chapclick

Registered User
تاریخ عضویت
3 اکتبر 2013
نوشته‌ها
414
لایک‌ها
71
سن
37
محل سکونت
اصفهان
www.kazhav.ir مقالات آموزش عکاسی و مشاوره رایگان خرید دوربین عکاسی
www.kazhav.com مقالات آموزشی رایانه آشنایی و معرفی ترفندهای سیستم عامل های مک اواس.لینوکس.ویندوز
 
بالا