برگزیده های پرشین تولز

p30pool

Registered User
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
1,277
لایک‌ها
369
محل سکونت
ایران
ik.jpg



زبان بدن چیست بهتر اول ببینیم زبان چیست تا سپس به زبان بدن بپردازیم

زبان یک مجموعه منظم از آواها یا نشانه‌های کلامی یا نوشتاری است که توسط انسانهای متعلق به یک گروه یا فرهنگی در یک اقلیم یا مجموعه ایی از اقلیمهای خاص برای نمایش و فهم ارتباطات و اندیشه‌ها به کار برده می‌شوند.بعنوان یک مدرس و مشاور ارتباطات کلامی و غیرکلامی اقرات شگرف زبان بدن را در سیاست و تجارت و کسب و کار و اموزش و خانواده هر روز و هر دقیقه شاهد هستم و نقش استرتژیک انرا به شدت اذعان می کنم

زبان‌ها در دسته بندی های متعدد تحت عنوان خانواده زبانی طبقه‌بندی می‌شوند. زبان‌هایی که در یک خانواده قرار می‌گیرند از یک زبان مشترک ریشه گرفته‌اند. زبان‌های هندواروپایی پرگویشورترین خانواده زبانی در دنیای امروز است که زبان فارسی نیز به آن تعلق دارد. خانواده‌های آفریقایی-آسیایی (شامل زبان‌های سامی)، آلتایی، چینی-تبتی و بانتو از دیگر خانواده‌های مهم زبانی هستند.

کارکرد اصلی زبان ایجاد ارتباط یعنی انتقال اطلاعات از شخصی به شخص دیگر است. هر سیستم ارتباطی منحصربفردی یک زبان نامیده می‌شود. اینکه دو سیستم باید چه مقدار با هم تفاوت داشته باشند تا زبان‌های متفاوتی محسوب شوند را نمی‌توان به طور دقیق بیان کرد. اما به طور کلی اگر زبان دو نفر برای یکدیگر قابل فهم نباشد دو زبان متفاوت محسوب می‌شود.

اما زبان دیگری هم وجود دارد که در آن کلام و صدا و آوا در د آن هیچ جایگاهی ندارد و به آن زبان بدن گویند.

زبان بدن چیست؟

زبان بدن یا همان زبان بی زبانی قدیمی ترین و رایج ترین زبان بین حیوانها و بین نسل بشر است سنگ نوشته های روی غارها و یا فسیلهای کشف شده و یا نوشته های حکمتانه و یا تخت جمشید و اهرام ثلاثه مصر همه و همه موید این مسئله است که زبان بدن یا زبان رفتار و یا تن گفتار قدیمی ترین و اولین زبان نسل بشر و حتی حیوانات است.نوزادی که تازه به دنیا آمده است نیز از همین زبان یاری می جوید تا احساس و نیازهای خود را به مادرش بازگو نماید.

که به انواع و اقسام اشکال ارتباطات غیر کلامی اطلاق می شود و یا بصورت تخصصی به رفتاری اشاره می‌کند که یک انسان بدون هیچ آوا و کلام و صدایی بتواند به دیگر افراد پیام و سخن و منظور خود را انتقال دهد گویند.

این زستها و رفتارها و حرکتها می تواند مانند انواع اداها و حالتها و به اصطلاح اطوارها و یا حالت بدنی خاص مانندکیفیت قرار گرفتن سر و صورت و یا پا بازوها و دستها و انگشتان دست و… باشد.به تعبیر دیگر باید گفت زبان بدن یا تن گفت یا تن گفتار به کلیه رفتار های بدنی و و زوایای بدنی و همچنین جلوه های هیجانی سر و صورت چشمها لب و دهان و ابرو و… اطلاق می گردد.

متاسفانه زبان بدن را همان ذهن خوانی و پیشگویی و یا حدس زدن همه مکنونات قلبی و نیات درونی عوام و یا افراد مختلف تلقی می کنند که یک باور کاملا غلط است. اگر شما بتوانید ذهن افراد دیگر را از قبل حدس زده و ذهن خوانی کنید و آنچه را که آنها واقعاً نیاز دارند و می‌خواهند، درک کنید بی‌شک ارتباطات فردی و اجتماعی شما بسیار آسان و مؤثر خواهد شد زیرا با استفاده از این دانش قادر خواهید بود در هر زمان بر طرف دیگر تأثیر بگذارید یا حداقل بتوانید درک کنید که او واقعاً دربارهٔ شما چه فکر می‌کند؟

امامتاسفانه باید گفت که از نظر علمی، ما هرگز و یا به سادگی نخواهیم توانست ذهن دیگران را بخوانیم. افرادی که چنین ذهنیتی دارند که من می توانم اذهان مردم و دیگران را به سادگی و با دقت بخوانم از نظر روانشناسی دچار بیماری اختلال تفکر شده اند که انواع گوناگون دارد و متاسفانه در جامعه ماهم کم نیستند. اما کاری که ما می توانیم در این محدوده انجام دهیم این است که زبان بدن افراد را بخوانیم یعنی تن گفت های آنها را بدون بزبان جاری کردن کلامی بر لب بخوانیم و احساس کنیم که قدرتی بالاتر است و البته با ذهن خوانی کاملا فرق دارد.

یادتان باشد هیچ چیز و هیچکس و هیچ رفتار و هیچ گفتاری آنگونه که به نظر می رسد نیست.

برگرفته از زبان بدن ایرانی
 
Last edited:

saeed.bp

Registered User
تاریخ عضویت
5 جولای 2017
نوشته‌ها
128
لایک‌ها
12
سن
38
با افرادی که زبانشان تند است و با تندی سخن میکنند چه باید کرد ؟
 
بالا