برگزیده های پرشین تولز

زیباترین شهرهای اروپایی برای گردشگری 2016

hastina

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2014
نوشته‌ها
675
لایک‌ها
230
اگر قصد شروع یه تجربه جهانگردی را داشته باشید مطمئناً انتخاب مسیر سفر یک چالش سخت است؛ چرا زنگ تفریح اروپایی‌ها را امتحان نمی‌کنید؟

کارشناسان گردشگری تلگراف اسامی 10 مقصد برتر گردشگری از بین شهرهای اروپا را انتخاب کرده‌اند که در سال 2016 می‌توانند بیشترین میزان گردشگر را جذب کنند.

به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، اگر خلقتان کمی از یکنواختی زندگی به تنگ آمده و اندکی پس‌انداز در جیبتان دارید، می‌توانید به فهرست زیر نگاه کنید و خودتان را برای یک زنگ تفریح اروپایی آماده کنید.

ونیز، ایتالیا
europe1.jpg


این شهر هرگز جذابیتش را از دست نداده و به ویژه در تابستان‌ها، پذیرای گردشگران بسیاری است. این اتفاق البته دلیل محکمی نیز دارد: شهری که انگار تعمداً بر روی آب ساخته و عاشقانه‌هایی که در آن روی می‌دهد. موزه‌ها و کلیساهای این شهر سراسر از شکوه معماری است. ونیز در 365 روز سال جادو می‌کند و روزانه هزاران گردشگر محو تماشای جادوی آن می‌شوند.

پاریس، فرانسه
europe2.jpg


پاریس یکی از زیباترین شهرهای جهان است. نمای طلایی رنگ، عمارت‌های مشهور، رنگ‌های زنده و روستاهای اطراف آن چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. در ورای نماهای تاریخی و زیبای شهر شاهد پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های فوق پیشرفته‌ای در این شهر زیبا هستیم. گرچه پاریس شهری کاملا توریستی است، اما جمعیت ساکن آن نیز بسیار زیاد است. در قلب شهر، تقریبا هیچ جای خالی برای سکونت وجود ندارد و مردم با هیجان زیادی در آن گذران زندگی می‌کنند.

رم، ایتالیا
europe3.jpg


آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای در کنار تاریخ آن گردشگران زیادی را به ویژه از کشورهای سرد شمال اروپا به سمت خود جذب می‌کند. رم بدون اغراق مشابه یک صحنه تئاتر است. کافه‌ها و رستوران‌های بسیار زیبای این شهر می‌تواند زنگ تفریح شما را تضمین کند. آنقدر گزینه در این شهر زیاد است که شاید وقت کافی برای امتحان همه آن‌ها نداشته باشید. مکان‌های باستانی، کلیساهای کهن، برج پیزا و نقاشی‌های ارزشمند باعث خواهد شد تا زمانی طولانی را در آن سپری کنید.

آمستردام، هلند
europe4.jpg


آمستردام تمام ویژگی‌های یک کلان شهر را دارد، اما آنقدری کوچک است که بتوانید با یک دوچرخه در آن رفت و آمد کنید. ساختمان‌های زیبا و پل‌های متعدد بر روی رودخانه همان حس دوست داشتنی روستاها را به ما الهام می‌کند، اما از طرفی هم می‌توانید از موزه‌های مدرن آن دیدن کنید. آمستردام تاریخی کهن را در معماری روز یدک می‌کشد.

فلورانس، ایتالیا
europe5.jpg


فلورانس یکی از هنری‌ترین شهرهای اروپا و میزبان هنرمندان بسیاری چون لئوناردو داوینچی بوده است. آنقدر نمایشگاه‌های هنری و معماری در این شهر زیاد است که واقعا نمی‌دانیم از کجا شروع کنیم. فلورانس شهری زنده با رستوران‌های فوق‌العاده است. فلورانس از کانون‌های مالی و بازرگانی اروپای سده‌های میانه و از ثروتمندترین شهرهای دوران خود بود. این شهر را خاستگاه رنسانس ایتالیایی به شمار آورده و به آن لقب «آتن سده‌های میانه» داده‌اند.

بارسلونا، اسپانیا
europe6.jpg


بارسلونا دومین شهر بزرگ اسپانیا پس از مادرید و مهم‌ترین بندر این کشور محسوب می‌شود. این شهر به طور کلی موزه‌ای برای نمایش معماری به سبک‌های مختلف از جمله گوتیک است. انواع کلیساها و موزه‌ها در کنار ساختمان‌ها و رنگ‌های زنده شهر می‌توانند روزهای زیبایی را برای شما رقم بزنند. این شهر هفت ساحل فریبنده نیز دارد که می‌توانید از آفتاب مطبوع آن استفاده کنید. رستوران‌های بارسلونا از نظر کیفیت تقریبا در تمام اروپا بی‌رقیب است. شهری قدیمی با محیطی هنری، ورزشی، علمی و همچنین فرهنگی که می‌تواند روزهای خوشی را برای شما تضمین کند.

برلین، آلمان
europe7.jpg


گردشگران در طول تابستان از هوای مطبوع این شهر می‌توانند استفاده کنند. طبیعت زیبای شهر شما را به تحسین وا‌می‌دارد. برلین پس از سقوط مشهورترین دیوار جهان به مقصد گردشگران بدل شده و سالانه میزبان خیل عظیم گردشگران اروپایی است.

دوبروونیک، کرواسی
europe8.jpg


شهر دوبروونیک کرواسی یکی از باشکوه‌ترین شهرهای این کشور است که نام آن به تازگی در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. این شهر در مقایسه با دیگر شهرهای کرواسی بیشترین میزان گردشگر را به خود جلب می‌کند. گفتنی است شهر دوبروونیک روزگاری پایتخت جمهوری راگوسا (1358 تا 1808 میلادی) بود. افراد زیادی به قصد تفریح و نه تجارت سالانه راهی این شهر می‌شوند. پیاده‌روهای شهر در کنار معماری زیبای کلیساهای آن باعث می‌شود تا شما فکر کنید که همچنان در قرون وسطی زندگی کنید. در کنار تمام این موارد باید سواحل زیبا، دریای خوش رنگ و غذاهای دریایی دل‌چسب آن را نیز اضافه کنید.

استانبول، ترکیه
europe9.jpg


استانبول یکی از کهن‌ترین و زیباترین شهرهای جهان است. این شهر در واقع تنها شهری است که در دو قاره (آسیا و اروپا) واقع شده است. تنگه بوسفور این شهر را به دو نیم تقسیم می‌‎کند. مناره‌ها و گنبدهای مساجد نمایی زیبا و تاریخی را به شهر بخشیده است. نام شهر پیشتر قسطنطنیه و رم جدید بود، اما بین ساکنین آن مقبول نگشت و امروزه با نام استانبول از آن یاد می‌شود.

لندن، انگلیس
europe10.jpg


افراد بسیاری از سراسر جهان برای اهداف گردشگری، زندگی و یا کار روانه لندن می‌شوند. موزه بریتانیا، نگارخانه ملی و موزه تاریخ طبیعی لندن، موزه علوم، موزه ویکتوریا، موزه مادام توسو و برج لندن از جمله دیدنی‌های این شهر است. همچنین شما می‌توانید از انواع کافه‌های و رستوران‌های زیبای شهر لندن نیز دیدن کنید. لندن در چند دهه اخیر یکی از توریستی‌ترین شهرهای جهان بوده است.

منبع : شهرهای توریستی اروپا
 
بالا