برگزیده های پرشین تولز

ساخت استیکر برای نرم افزار پیام رسان تلگرام

AmirK2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 فوریه 2011
نوشته‌ها
77
لایک‌ها
20

در آپدیت قبلی نرم افزار تلگرام قابلیت ساخت استیکر های اختصاصی به این برنامه اضافه شد و کاربران می توانند استیکرهای شخصی خود را به مجموعه ی استیکرهای پیش فرض برنامه اضافه کنند. از روز معرفی این آپدیت کاربران زیادی درخواست آموزش ساخت استیکر را داشته اند و به خاطر همین موضوع پستی آموزشی را خدمت شما ارائه می دهیم.


مراحل ساخت استیکر
۱. برای ساخت استیکر ابتدا باید یک عکس مناسب در اختیار داشته باشید، شرایط یک عکس مناسب را در زیر می توانید مطالعه کنید:

  • فرمت عکس باید PNG باشد.
  • اندازه ی عکس باید ۵۱۲ در ۵۱۲ باشد.
  • عکس مورد نظر باید در یک صفحه ی شفاف و دارای حاشیه ی مناسب و سایه باشد، نمونه ی یک عکس مناسب را می توانید از این لینک دانلود و مشاهده کنید (فرمت نمونه PSD می باشد).
    نمونه ی عکس مناسب برای ساخت استیکر
اگر کار با نرم افزار فتوشاپ را بلدید می توانید به راحتی عکس مناسب را تهیه کنید و استیکر مورد نیاز خود را بسازید.

۲. در ادامه می رویم به سراغ خود نرم افزار تلگرام.

در نرم افزار تلگرام عبارت stickers@ را در یکی از مکالمات خود تایپ کنید و بر روی این پیام که به صورت لینک در آمده است کلیک کنید تا کاربری به نام stickers bot در لیست مکالمات شما ظاهر شود. حال به صورتی که میخواهید با یک کاربر مکالمه داشته باشید وارد آن شوید.

در اینجا لیست دستورهای متفاوتی که این ربات می تواند برای شما انجام دهد را مشاهده می کنید.

  1. دستور newstickerpak/ برای ساخت مجموعه ی جدید استیکر
  2. دستور addsticker/ برای اضافه کردن استیکر جدید به مجموعه
  3. دستور delsticker/ برای حذف استیکر ها
  4. دستور ordersticke/ برای تغییر چیدمان استیکر ها در مجموعه
  5. دستور cancel/ برای لغو عملیات در حال اجرا
۳. دستور شماره یک را به ربات بدهید تا این پاسخ برای شما ظاهر شود :

Yay! A new stickers pack. How are we going to call it? Please choose a name for your pack​

۴. بعد از مشاهده ی این پیام شما باید یک نام دلخواه برای بسته ی استیکر شخصی خود انتخاب کنید و پس از انتخاب نام با پیام زیر رو به رو می شوید:

Alright! Now send me an emoji that corresponds to your first sticker.

You can list several emoji in one message, but I recommend using no more than two per sticker.​

۵. در این مرحله شما باید یک شکلک مانند این
simple-smile.png
برای استیکر خود انتخاب کنید تا تنها در این شکلک ذخیره شود. پس از انتخاب شکلک مورد نظر شما با پیام زیر رو به رو خواهید شد:

Thanks! Now send me the sticker. The image file should be in PNG format with a transparent layer and must fit into a 512×512 square (one of the sides must be 512px and the other 512px or less).

The sticker should use white stroke and shadow, exactly like in this .PSD example https://telegram.org/img/StickerExample.psd.

I recommend using Telegram for Web/Desktop when uploading stickers.​

۶. در این لحظه ربات از شما درخواست میکند که عکس مناسب را به آن بدهید تا به استیکر تبدیل شود، تنها نکته ای که در این مرحله مهم است طریقه ی ارسال عکس به ربات است، شما باید عکس مورد نظر را تنها به صورت فایل به ربات تحویل دهید، به تصاویر زیر دقت کنید:


پس از ارسال عکس به صورت فایل، این پیام تبریک از سوی ربات برای شما ارسال خواهد شد:

Congratulations. You now have 1 stickers in your pack. To add another sticker, send me the next emoji.

When you’re done, simply send the /publish command.​

۷. این پیام به این معنا است که ساخت استیکر شما به اتمام رسیده است و ربات تنها منتظر دستور انتشار استیکر از سوی شماست، شما در این مرحله می توانید یک شکلک دیگر برای ایجاد استیکر جدید در بسته انتخاب و مراحل قبل را طی کنید یا با دادن دستور /publish کار ساخت این استیکر را به اتمام برسانید. پس از دادن این دستور پیام دیگری با این محتوا دریافت خواهید کرد:

Please provide a short name for your stickerpack. I’ll use it to create a link that you can share with friends and followers.

For example, this set has the short name ‘Animals': https://telegram.me/addstickers/Animals

۸. در اینجا ربات از شما می خواهد برای ساخت لینک بسته ی استیکرهای شما نامی را به او بدهید تا لینک را به شما تحویل دهد تا هم خودتان از آن استفاده کنید یا اگر مایل بودید لینک را به دسوتان خود بدهید تا آن ها هم از استیکرهای ساخته شده ی شما استفاده کنند، ما در این جا نام winphone را برای بسته انتخاب کردیم که بعد از انتخاب نام ربات لینک را مانند زیر به شما تحویل خواهد داد:

Stickers Bot, [10.06.15 00:35]
Kaboom! I’ve just published your sticker pack. Here’s your link: https://telegram.me/addstickers/winphone

You can share it with other Telegram users — they’ll be able to add your stickers to their sticker panel by following the link. Just make sure they’re using an up to date version of the app.​

۹. سپس بر روی لینک داده شده کلیک کنید تا تصویر زیر مشخص شود:


۱۰. پس از آن یک بار از برنامه ی تلگرام خارج شوید تا عملیات به اتمام برسد، ما از لوگوی فروشگاه سایت برای ساخت استیکر استفاده کردیم که میتوانید نتیجه ی کار را در زیر مشاهده کنید:


کار به اتمام رسیده است، حال میتوانید دستور های دیگر را که در مرحله ی دوم برای شما ذکر کرده ام را برای اعمال تغییرات مورد نیاز به ربات بدهید تا ربات آن ها را برای شما اعمال کند.

امیدوارم این پست مورد توجه شما بزرگواران قرار گرفته باشد. هر گونه سوال و مشکلی داشتید در قسمت نظرات ذکر کنید تا به آن پاسخ داده شود.

منبع : وینفون
 
بالا