برگزیده های پرشین تولز

سرور وارز ایرانی ((ارزون))

iranwow

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژوئن 2007
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
0
برای اکانت تست هم به اید من پی ام دید

Amir.Reza_M
َ
 

amirghasemi

Registered User
تاریخ عضویت
5 مارس 2005
نوشته‌ها
342
لایک‌ها
1
محل سکونت
شیراز
جالبه !
ما در هلند حدود 17 تا سرور داریم با یک سوییچ 24 پورت 3com مدل 4500 که با گیگابایت به سوییچ مرکزی rokscom ( دیتاسنترمون ) وصله. Commitment پهنای باندمون بر اساس قانون 95th percentile هم 40mbps هست که بعضی ماه ها به 60mbps میرسه. تاحالا به فکر این مسئله نیفتاده بودم که همه سرور ها رو بیارم ایران و یک ADSL بگرم و خودم رو از هزینه ماهانه 1200 یورویی این 40mbps خلاص کنم :D

البته همین که این دوست عزیز به فکر انتقال سرور ها به ایران هستن خودش جای تقدیر داره، ولی دوستانه بهتون بگم با این بستری که الآن داریم این کار غیر ممکنه! چون پای برخی از مدیران ارشد مخابرات هر از کاهی به خط Fiber Optic ایران ( به ترکیه یا دوبی ) می خوره و کل کشور یا حداقل نصف کشور یا کلاً down میشه یا pingش با یاهو به 2000 تا 3000 میلی ثانیه میرسه! تو همچین شرایطی فکر نکنم بشه سرور رو آورد تو ایران!
مشکل دیگه کنترل پانل هست که همین طور که می دونید cPanel به هیچ کدوم از IP های ایران سرویس نمیده. من طرحی داشتم برای ایجاد یک کنترل پانل فارسی، ولی به دلیل استقبال زیاد مسئولین ( با تیپا انداختنم بیرون !!! ) بیخیال قضیه شدم!
در حال حاضر فکر کنم بهتر این باشه که کشور رو انرژی هسته ای که حق مسلم ماست تکیه کنه تا مسائلی مثل بستر سازی برای انتقال سرور ها به داخل کشور که ما رو از وابستگی بی حد به خارج نجات میده بعداً مورد بحث قرار بگیره ;)

راستی اینم بگم که احتمالاً داریم یک خط 10mbps از ندا گستر میگیریم ( ماهانه 8 میلیون تومان - rate آپلود به دانلود 8 به 1) و همین سیستم VPS رو به زودی در ایران هم اجرا می کنیم. البته این سیستم فعلاً experimental هست و در فاز اول بیشتر جنبه تحقیقاتی داره که ببینیم اصلاً ایران میشه همچنین کاری کرد یا نه!

در هر صورت موفق و پیروز باشید. ما رو هم از نتایج این فعالیتتون مطلع سازید ...


پی نوشت : یک چیزی رو یادم رفت بگم، هیچ وقت از ADSL برای ارتباط سرور استفاده نکنید، چون ADSL همین طور که از اسمش معلومه نامتقارن هست، یعنی مثلاً یک ADSL با سرعت 512 به شما امکان upload با سرعت حدود 64-128 رو میده، و دانلود 512. همین طور که میدونید در مورد سرور آپلود مهمه، و نه دانلود. میتونید با داتک صحبت کنید که پهنای باند آپلودتون رو بیشتر کنه که در این صورت کیفیت کارتون هم بالاتر میره
 
بالا