برگزیده های پرشین تولز

سیستم جایگزین 'گوگل استریت' در چین راه‌اندازی شد+تصاویر

IT GALAXY

Registered User
تاریخ عضویت
23 مارس 2013
نوشته‌ها
473
لایک‌ها
277
گوگل و ابزارهای آن از جمله یوتیوب در چین، فیلترند اما دولت چین با سرمایه‌گذاری کلان، جایگزین‌های قوی و مناسبی برای هر یک از خدمات گوگل طراحی کرده است تا کاربران احساس زیان از فیلتر شدن گوگل نداشته باشند.
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، گوگل و کلیه ابزارهای آن در چین، فیلترند اما دولت چین با سرمایه‌گذاری کلان، جایگزین‌های قوی و مناسبی برای هر یک از خدمات گوگل طراحی کرده است تا کاربران احساس زیان از فیلتر شدن گوگل نداشته باشند.
توجه مسئولان چینی به ابزارهای آنلاین آنقدر دقیق و به‌روز است که هر ابزار جدید و نوینی که گوگل ارائه می‌کند، به سرعت جایگزین مشابه آن برای صدها میلیون کاربر چینی فراهم می‌شود.

یکی از این خدمات جدید گوگل که حتما در ایران حتی درصد قابل توجهی از معتادان به اینترنت نیز از آن بی‌خبرند، سامانه تصاویر سه‌بعدی واقعی از خیابان‌ها و مراکز مهم کشورهای مختلف است.

این سامانه که به گوگل استریت موسوم است، تصاویر واقعی و 360 درجه از هر نقطه‌ای از مناطق تحت پوشش را به کاربر ارائه می‌دهد.

با معرفی این ابزار از سوی گوگل، چینی‌ها نیز دست به کار شدند و شرکتی به نام تنسنت Tencent که صاحب نرم افزار ویچت نیز هست تلاش می کند این خلا را ژر کند تا کاربران چینی از نبود گوگل استریت در کشور خود، سرخورده نشوند.

1936601_887.jpg

شیوه کار سایت‌های تصاویر سه‌بعدی و 360 درجه واقعی بدینگونه است که شرکت سازنده با ارسال خودروهای مخصوص اقدام به فیلم‌برداری و عکس‌برداری کامل و با کیفیت بسیار بالا از تمامی مناطق مدنظر می‌کند و سپس تصاویر در سایت مربوطه بارگذاری می‌شود.

1936602_902.jpg

بدین ترتیب کاربر با انتخاب یک مکان مشخص مثلا فلان کوچه یا خیابان، تصاویر واقعی آن را مشاهده می‌کند و البته می‌تواند همچون یک بازی سه بعدی به هر مسیری که خواست حرکت کند.

1936603_859.jpg


چینی‌ها به جای گوگل، سایت قوی جستجوگری به نام بَیدو Baidu طراحی کرده‌اند. ضمنا نرم‌افزار معروف ویچت Wechat نیز دست‌پخت همین شرکت تنسنت است.


***


1936604_655.jpg

(سیستم تنسنت، رودخانه‌های معروف چین را نیز تحت پوشش قرار داده و حتی می‌توان به طور مجازی به قایق‌سواری پرداخت.)





1936605_358.jpg


***



(تنسنت، حتی از فروشگاه‌ها نیز تصاویر واقعی ارائه می‌کند و می‌توان به گشت و گذار در آنها پرداخت.)

1936610_578.jpg

منبع: عصر ايران
 
بالا