برگزیده های پرشین تولز

سی سی تی وی (CCTV) چیست؟

a.ghorbani449

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 مارس 2017
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
14
سن
32
سی سی تی وی (CCTV)، یا تلویزیون مدار بسته، سیستمی است که به شما این امکان را می ‌دهد که آنچه در اطراف کسب‌ و کارتان در جریان است، را کنترل کنید. دوربین‌ ها و مانیتورها شما را قادر می‌ سازند که رویدادها را تماشا کنید و فیلم را برای مراجعات بعدی بایگانی کنید. یک تلویزیون مدار بسته را با یک تلویزیون معمولی اشتباه نکنید. در این تلویزیون یک محتوای پخش شده عمومی را دریافت نمی کنید بلکه فقط فیلم های دوربین های امنیتی نصب شده در محل قابل نمایش است.


فناوری تلویزیون مدار بسته چندین دهه است که وجود دارد ، اما پیشرفت این فناوری در سال های اخیر باعث شده که حتی دستگیری مجرمان نیز مؤثر واقع شود.

دوربین های ایمنی تجاری

هدف از دوربین‌های امنیتی ثبت فیلم، به خصوص در مناطق آسیب ‌پذیر و یا در اطراف ساختمان شما است. شما برای انتخاب دوربین امنیتی چندین گزینه اساسی دارید:


دوربین‌ های امنیتی کابلی از کابل‌ها برای انتقال ویدیو و انجام نظارت ویدیویی استفاده می ‌کنند، اما این سیگنال ممکن است زمانی که محدوده انتقال از ۳۰۰ متر تجاوز کند، ضعیف شود. استفاده از کابل‌ های شبکه ، سوییچ ‌ها و تقویت ‌کننده‌ های سیگنال مناسب می ‌تواند به غلبه بر این مشکل کمک کنند. چند دوربین می ‌تواند به یک مانیتور واحد در یک اتاق امنیتی متصل شود.


دوربین های آنالوگ سال ها است که وجود دارد و هنوز رایج ترین نوع دوربین مداربسته است که امروزه نصب می شود.


دوربین های IP (پروتکل اینترنت) همان عملکردهای مشابه همتایان آنالوگ خود را انجام می دهند ، اما دارای قابلیت های بسیار بیشتری هستند. دوربین‌های IP نسبت به دوربین های مداربسته آنالوگ، تصاویر با وضوح بیشتر، رزولوشن بالاتر و ویژگی ‌های انعطاف‌ پذیری بیشتر مثل زوم از راه دور و تغییر مکان یاب را نشان می‌ دهند. آن ها همچنین به شما این امکان را می دهند که فیلم ها را در یک مرورگر وب مشاهده کنید. این امر باعث می شود تا در مورد هر چیزی که دوربین ضبط می کند ، اعلانی دریافت کنید و آن را به صورت زنده از هر نقطه از طریق رایانه یا تلفن هوشمند مشاهده کنید. مهم ترین اشکال دوربین های IP قیمت بالای آنها است.

خدمات کابل کشی ساختاری

تمام سیستم های دوربین مدار بسته حتی دوربین مداربسته وایرلس (بی سیم) ، به کابل کشی احتیاج دارند. کابل ها قطعات مختلف تجهیزات، از جمله مانیتور ، ضبط کننده، مودم و دوربین سیمی را به یکدیگر متصل می کنند.

ضبط کننده ویدیو

هنگامی که یک دوربین مداربسته چیزی را نشان می دهد ، ضبط کننده اطمینان می دهد که می توانید به عقب برگردید و بعداً آن را مشاهده کنید. شما می توانید دوربین مداربسته خود را به صورتی تنظیم کنید که تمام چیزهایی که اتفاق می افتد را ضبط کند، اما این روند فضای زیادی را اشغال می کند. به همین دلیل ، ممکن است شما بخواهید دوربین هایتان را طوری تنظیم کنید تا فقط در زمان های مشخصی از روز یا هنگام تشخیص حرکت ، ضبط کنند. گزینه های ضبط فیلم شما شامل DVR و NVR است.


DVRs، یا دستگاه‌ های ضبط ویدیو دیجیتال، جایگزینی مدرن برای دستگاه‌ های ضبط آنالوگ است که از نوارهای ویدیویی استفاده می ‌کنند. DVR تصاویر گرفته ‌شده از دوربین ‌های آنالوگ را با فرمت دیجیتال در رزولوشن دلخواه ضبط می کند. هنگامی که هارد دیسک پر می ‌شود، تصاویر جدید جایگزین قدیمی ‌ترین فیلم های ضبط شده، می ‌شوند.


NVR یا ضبط کننده ویدیو شبکه ، مشابه DVR کار می کند ، اما با دوربین های IP سازگار هستند. دوربین و NVR شما از طریق سوئیچ شبکه یا روتر متصل می شوند. به راحتی می توانید از طریق مرورگر وب یا برنامه تلفن همراه به فیلم های NVR دسترسی پیدا کنید.


یک نکته در مورد هارد دیسک: هارد دیسک مخصوص سیستم های نظارتی انتخاب کنید که با DVR یا NVR شما مطابقت داشته باشد. این هارد دیسک ها نسبت به هارد کامپیوتر از اجزای بادوام تری ساخته شده‌ اند تا اگر لازم باشد 24 ساعته کار کنند.

واحد نمایش

برای مشاهده فیلم های زنده یا ضبط شده از دوربین های امنیتی ، باید DVR یا NVR خود را به یک تلویزیون یا مانیتور وصل کنید. واحد نمایشگر سیستم دوربین مدار بسته شما می تواند از یک صفحه نمایش تک رنگ تا یک مانیتور رنگی HD متغیر باشد. اگر دوربین IP دارید ، می توانید فیلم ها را از راه دور از تلفن هوشمند یا رایانه نیز مشاهده کنید.


بسته به این که هدف شما از نصب دوربین مداربسته جلوگیری از سرقت ، جلوگیری از خرابکاری ، نظارت بر ترافیک و یا توجه به کارمندان باشد ، دوربین مدار بسته می تواند مزایای قابل توجهی برای کسب و کار شما ایجاد کند.
 

denisegrasso25

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 فوریه 2021
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
2
سن
34
CCTV technology has been around for a long time now but a few years back, people do not know the advantages of using security cameras. With the advancement in technology, now they have become an important part of life. You speedput can see the footage of distant areas, you can protect your house, you can keep an eye on your house and pets, and you can easily catch criminals by using security cameras. There are way too many advantages of using security cameras and nowadays you'll find no place without security cameras. Wondering about how they work? Visit here .
 
بالا