سلام به همه الکترونیکیهای عزیز
بعد از چند آزمایش و تست و با استفاده از مولتیمتر دیجیتال متوجه شدم که بوبین تولید برق باطری موتور جریان و ولتاژ بسیار خوبی تولید میکنه صفر تا 115 ولت 3 آمپر
ولی شارژر اون از این جریان استفاده خوبی نمیکنه و در خروجی حدود 0.75 آمپر جریان داره که البته برای شارژ باطری خوبه ولی اگر چراغ جلو مستقیم به باطری وصل بشه باطری زود خالی میشه حتی اگر موتور روشن و در حال حرکت باشه.
ولتاژ تولیدی بوبین بین 0-115 ولت متغیره که این مسئله باعث حیرت من شد و البته با آزمایش اینو فهمیدم
من میخوام یه شارژر قوی حدود حد اقل 3 آمپر براش بسازم که باطری و وسائل دیگه رو به خروجی شارژر وصل کنم چون خروجی اون ثابته ولی به علت ولتاژ ورودی بالا به مشکل بر خورد میکنم.
البته یه مدار خیلی عالی قبلا درست کرده بودم که ولتاژ تولیدی موتور بعد از یکسو شدن و تثبیت با 2N3055 و یه7815 به راحتی خروجی 14.3 ولت با آمپراژ بالا میداد ولی بعد از استفاده اون مدار در موتور به علت ولتاژ ورودی بالا مدار از بین رفت.
شارژر های آماده داخل بازار هم یا جریان خوبی ندارند و یا اصلا شارژر نیستند بلکه رکتیفایر هستند.
جالبه بدونید وقتی شارژر فابریک موتور رو بطور استاندارد به موتور وصل میکنم ولتاژ خروجی 15 ولت ثابت میشه و ولتاژ ورودی هم از 20 ولت بالا نمیره. اما با آمپر متر تست کردم وقتی که گاز زیادی به موتور بدیم جریانی حدود 3 آمپر بین شارژر و بوبین موتور عبور میکنه بدون اینکه در خروجی مصرفی باشه.
فکر کنم داخل اون شارژر که البته با یه چسب محکم پر شده از یه ترایاک استفاده شده که به صورت موازی مانع افزایش ولتاژ میشه.
از دوستان عزیز میخوام اگه میتونن راهنمائی کنن
بعد از چند آزمایش و تست و با استفاده از مولتیمتر دیجیتال متوجه شدم که بوبین تولید برق باطری موتور جریان و ولتاژ بسیار خوبی تولید میکنه صفر تا 115 ولت 3 آمپر
ولی شارژر اون از این جریان استفاده خوبی نمیکنه و در خروجی حدود 0.75 آمپر جریان داره که البته برای شارژ باطری خوبه ولی اگر چراغ جلو مستقیم به باطری وصل بشه باطری زود خالی میشه حتی اگر موتور روشن و در حال حرکت باشه.
ولتاژ تولیدی بوبین بین 0-115 ولت متغیره که این مسئله باعث حیرت من شد و البته با آزمایش اینو فهمیدم
من میخوام یه شارژر قوی حدود حد اقل 3 آمپر براش بسازم که باطری و وسائل دیگه رو به خروجی شارژر وصل کنم چون خروجی اون ثابته ولی به علت ولتاژ ورودی بالا به مشکل بر خورد میکنم.
البته یه مدار خیلی عالی قبلا درست کرده بودم که ولتاژ تولیدی موتور بعد از یکسو شدن و تثبیت با 2N3055 و یه7815 به راحتی خروجی 14.3 ولت با آمپراژ بالا میداد ولی بعد از استفاده اون مدار در موتور به علت ولتاژ ورودی بالا مدار از بین رفت.
شارژر های آماده داخل بازار هم یا جریان خوبی ندارند و یا اصلا شارژر نیستند بلکه رکتیفایر هستند.
جالبه بدونید وقتی شارژر فابریک موتور رو بطور استاندارد به موتور وصل میکنم ولتاژ خروجی 15 ولت ثابت میشه و ولتاژ ورودی هم از 20 ولت بالا نمیره. اما با آمپر متر تست کردم وقتی که گاز زیادی به موتور بدیم جریانی حدود 3 آمپر بین شارژر و بوبین موتور عبور میکنه بدون اینکه در خروجی مصرفی باشه.
فکر کنم داخل اون شارژر که البته با یه چسب محکم پر شده از یه ترایاک استفاده شده که به صورت موازی مانع افزایش ولتاژ میشه.
از دوستان عزیز میخوام اگه میتونن راهنمائی کنن