• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

شركت هاي شبكه اي خارجي در **** اقتصادي

hadipro

Registered User
تاریخ عضویت
20 آگوست 2005
نوشته‌ها
1,587
لایک‌ها
7
سن
39
محل سکونت
tehran
به نقل از farhad12 :
دقيقا براي شمايي كه تونستي با هر روشي (چرب زبوني و استفاده از عدم آگاهي افراد ) پول خوبي در بياري مسلما چرته
ولي براي كسي كه مدتها وقتش رو انرژيش رو سرمايش رو ميزاره و حتي به اصل پولش هم نميرسه اوضاع خيلي فرق داره
كسي تا حالا از خودش پرسيده چرا اين طور سيستمهاي فاسد چرا در كشورهاي خارچي مثل قارچ رشد نميكنه؟ و فقط در كشوهاي جهان سومي و عقب مانده خوب جواب ميده؟
كمي فكر كنيد به نتيجه مي رسيد
ايول اينو خوب اومدي. :cool:
 

hamid1345

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 ژانویه 2004
نوشته‌ها
121
لایک‌ها
0
به نقل از farhad12 :
دقيقا براي شمايي كه تونستي با هر روشي (چرب زبوني و استفاده از عدم آگاهي افراد ) پول خوبي در بياري مسلما چرته
ولي براي كسي كه مدتها وقتش رو انرژيش رو سرمايش رو ميزاره و حتي به اصل پولش هم نميرسه اوضاع خيلي فرق داره
كسي تا حالا از خودش پرسيده چرا اين طور سيستمهاي فاسد چرا در كشورهاي خارچي مثل قارچ رشد نميكنه؟ و فقط در كشوهاي جهان سومي و عقب مانده خوب جواب ميده؟
كمي فكر كنيد به نتيجه مي رسيد

براي همين است كه گفته مي شود كالا بايد به قيمت بازار باشد كه در بدترين وضعيت متضرري وجود نداشته باشد. اگر شما ماشيني را كه نياز داري از نتورك بخري يا از نمايشگاه چه ضرري مي‌کني ، چه مشتري پيدا کني يا نه.

البته بنظرم بهتر است روشنتر در مورد فساد بگوييد .

دليل اينکه در جهان سوم رشد نتورک و شيوهاي فاسد وجود دارد ، نياز است . اما شما به من بگوييد چرا در آمريکا گسترش نتورک اينقدر بالاست ؟ آيا آنها جهان سومي هستند ؟ نه چون اين يک کار Home Base است و شخص ضمن آنکه خريدش را انجام مي‌دهد يک فرصت اشتغال و ايجاد درآمد دارد .

شما که بدش را مي‌گويي خوبش را هم بگو .

و بهر حال نظر شما محترم است.
 

HotRoad

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2005
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
be nazare man tamame in moshkelat ba 1 networke iranie doros hesabi hal mishe :D
 

andromeda

Registered User
تاریخ عضویت
18 نوامبر 2003
نوشته‌ها
194
لایک‌ها
0
دوست عزيزمون ميتونن لطف كنن و بگن كه كجاي كالايي كه ميخرن به قيمته و در ضمن ميشه واسه ما كه نميدونيم نتورك ماركتينگ رو توضيح بدن :blink:
نميدونم شايد به لطف اين دوستمون ما هم سر در آورديم:wacko:
 

saeid.z

Registered User
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
2,073
لایک‌ها
3
محل سکونت
آمستردام
بعدا
......
.
.
.
.
.
 

omidna

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 آپریل 2005
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
0
سلام.

در وبلاگ بازاریابی چندسطحی جنبه‌های مختلف این نوع فعالیت‌ها بررسی شده است. بد نیست به طور خاص مقاله زیر را مطالعه کنید:


آيا بازاريابی چندسطحی سالم وجود دارد؟

در بين کسانی که گلدکوئست را کلاه‌بردار می‌دانند برخی معتقدند که بازاريابی چندسطحی ذاتاً روش بدی نيست ولی از آن سوء استفاده شده است.

اين افراد معتقدند که اين روش می‌بايست در کشور قانون‌مند شود تا ضمن استفاده از منافعش جلوی کلاه‌برداری نيز گرفته شود. به عنوان مثال اگر شرکت مجاز نباشد اجناس يا خدماتش را گران عرضه کند می‌تواند از روش بازاريابی چندسطحی به شکل سالمش بهره ببرد.

آيا مثالی وجود دارد؟

تا کنون هيچ‌يک از مدافعان امکان بازاريابی چندسطحی سالم، مثالی ارايه نکرده‌اند. البته از بين صاحبان و اعضای شرکت‌های موجود، از خارجی تا داخلی، هستند کسانی که ادعا می‌کنند اجناس يا خدماتی که شرکت مورد علاقه آن‌ها ارايه می‌کند، بدون در نظر گرفتن پورسانت‌ها، در مقابل پولی که شرکت می‌گيرد می‌ارزد ولی اگر کمی در محاسباتشان دقت کنيد و از قيمت مشابه در بازار بی‌خبر نباشيد به پوچ بودن اين قبيل ادعاها پی خواهيد برد. اين قبيل افراد برای به دست آوردن پورسانت حاضرند هر مطلب بی‌پايه‌ای که به نفعشان باشد را بيان کنند.

آن‌ها مجبورند گران‌فروشی کنند!

واقعيت اين است که اگر شرکتی بخواهد با روش بازاريابی چندسطحی فعاليت کند بايد هزينه پورسانت‌ها را از جايی تأمين کند و در نتيجه بايد در ابتدا مشتری-بازارياب را سرکيسه کند و در عوض به او وعده پورسانت‌های آن‌چنانی بدهد. توجه کنيد که بحث در مورد شرکت‌هايی است که در انجام وعده‌های خود کوتاهی نمی‌کنند.

مگر ديگر شرکت‌ها هزينه تبليغات را از مشتری نمی‌گيرند؟

بله، شرکت‌های معمولی هم هزينه تبليغات را در واقع از مشتری می‌گيرند ولی در روش بازاريابی چندسطحی اين هزينه از بازارياب‌هايی گرفته می‌شود که با آرزوی رسيدن به پورسانت‌های رويايی، به شرکت خدمت می‌کنند و اين در حالی است که درصد بالايی از آن‌ها به آن روياها نخواهند رسيد. در اين مورد مقاله «بررسی مقدار ضرر اقتصادی گلدکوئست» را ببينيد.

اگر شرکتی گران‌فروشی نکند چه؟

همان‌طور که گفتم اين فرضی خيالی است. ولی با اين وجود باز هم اين روش قابل دفاع نيست.

واضح است که شرکت اين کار را انجام می‌دهد تا تعداد مشتريانش افزايش پيدا کند. يعنی کسانی هستند که اگر پورسانتی نبود حاضر نبودند از شرکت خريد کنند ولی با وجود پورسانت مشتری شرکت می‌شوند. مثلاً ممکن است من با توجه به وضعيت اقتصادی‌ام برايم خريدن يک تابلو به قيمت صد هزار تومان به صرفه نباشد ولی اگر مرا اميدوار کنند که پس از خريد، با کمی تلاش می‌توانم پنجاه هزار تومان به دست آورم، تابلو را بخرم.

در بازاريابی چندسطحی مشکل اين است که وعده‌ها واهی هستند به اين معنی که قطعاً درصد بالايی از بازاريابان، مستقل از تلاشی که می‌کنند، به آن‌ها نخواهند رسيد. مانند اين‌که به صد نفر وعده داده شود که اگر هر کدام بتوانند روی يک صندلی خاص بنشينند برنده جايزه‌ای می‌شوند، حال آن‌که قطعاً نود و نه نفر موفق به اين کار نخواهند شد.

مگر در قرعه‌کشی بانک‌ها نيز همين وضع نيست؟

در قرعه‌کشی بانک‌ها هم احتمال اين که فردی برنده جايزه‌ای بزرگ، مثل يک خودروی سواری، شود بسيار کم است و اگر با تبليغات مردم فريب داده شوند اين حرکت بی‌اشکال نخواهد بود. ولی در هر صورت قرض‌الحسنه‌ها با اين کار پول مردم را تصرف نمی‌کنند و هر کس در هر زمان که بخواهد می‌تواند تمام پولش را پس بگيرد.

نکته ديگر اين‌که حتی اگر در کشور کلاه‌برداری‌های ديگری وجود داشته باشد نمی‌توان با استناد به آن‌ها مجوز کلاه‌برداری‌های جديدتری را هم صادر کرد! بلکه بايد سعی کرد ضمن جلوگيری از مفاسد جديد آن‌چه وجود دارد را هم اصلاح کرد.

آيا بازدهی اين روش توجيهش نمی‌کند؟

اين تصور که بازدهی بازاريابی چندسطحی زياد است اشتباه است و اين روش در مقايسه با روش‌های معمولی بازدهی بسيار کم‌تری دارد. اگر می‌خواهيد در اين مورد بيش‌تر بدانيد مقاله «بازدهی بازاریابی چندسطحی از بازاریابی معمولی کم‌تر است» را بخوانيد.

pinochio6.gif
 

Moein

Registered User
تاریخ عضویت
2 مارس 2004
نوشته‌ها
1,150
لایک‌ها
64
محل سکونت
تهران - شهرک غرب
سلام.

در وبلاگ بازاریابی چندسطحی جنبه‌های مختلف این نوع فعالیت‌ها بررسی شده است. بد نیست به طور خاص مقاله زیر را مطالعه کنید:


آيا بازاريابی چندسطحی سالم وجود دارد؟

در بين کسانی که گلدکوئست را کلاه‌بردار می‌دانند برخی معتقدند که بازاريابی چندسطحی ذاتاً روش بدی نيست ولی از آن سوء استفاده شده است.

اين افراد معتقدند که اين روش می‌بايست در کشور قانون‌مند شود تا ضمن استفاده از منافعش جلوی کلاه‌برداری نيز گرفته شود. به عنوان مثال اگر شرکت مجاز نباشد اجناس يا خدماتش را گران عرضه کند می‌تواند از روش بازاريابی چندسطحی به شکل سالمش بهره ببرد.

آيا مثالی وجود دارد؟

تا کنون هيچ‌يک از مدافعان امکان بازاريابی چندسطحی سالم، مثالی ارايه نکرده‌اند. البته از بين صاحبان و اعضای شرکت‌های موجود، از خارجی تا داخلی، هستند کسانی که ادعا می‌کنند اجناس يا خدماتی که شرکت مورد علاقه آن‌ها ارايه می‌کند، بدون در نظر گرفتن پورسانت‌ها، در مقابل پولی که شرکت می‌گيرد می‌ارزد ولی اگر کمی در محاسباتشان دقت کنيد و از قيمت مشابه در بازار بی‌خبر نباشيد به پوچ بودن اين قبيل ادعاها پی خواهيد برد. اين قبيل افراد برای به دست آوردن پورسانت حاضرند هر مطلب بی‌پايه‌ای که به نفعشان باشد را بيان کنند.

آن‌ها مجبورند گران‌فروشی کنند!

واقعيت اين است که اگر شرکتی بخواهد با روش بازاريابی چندسطحی فعاليت کند بايد هزينه پورسانت‌ها را از جايی تأمين کند و در نتيجه بايد در ابتدا مشتری-بازارياب را سرکيسه کند و در عوض به او وعده پورسانت‌های آن‌چنانی بدهد. توجه کنيد که بحث در مورد شرکت‌هايی است که در انجام وعده‌های خود کوتاهی نمی‌کنند.

مگر ديگر شرکت‌ها هزينه تبليغات را از مشتری نمی‌گيرند؟

بله، شرکت‌های معمولی هم هزينه تبليغات را در واقع از مشتری می‌گيرند ولی در روش بازاريابی چندسطحی اين هزينه از بازارياب‌هايی گرفته می‌شود که با آرزوی رسيدن به پورسانت‌های رويايی، به شرکت خدمت می‌کنند و اين در حالی است که درصد بالايی از آن‌ها به آن روياها نخواهند رسيد. در اين مورد مقاله «بررسی مقدار ضرر اقتصادی گلدکوئست» را ببينيد.

اگر شرکتی گران‌فروشی نکند چه؟

همان‌طور که گفتم اين فرضی خيالی است. ولی با اين وجود باز هم اين روش قابل دفاع نيست.

واضح است که شرکت اين کار را انجام می‌دهد تا تعداد مشتريانش افزايش پيدا کند. يعنی کسانی هستند که اگر پورسانتی نبود حاضر نبودند از شرکت خريد کنند ولی با وجود پورسانت مشتری شرکت می‌شوند. مثلاً ممکن است من با توجه به وضعيت اقتصادی‌ام برايم خريدن يک تابلو به قيمت صد هزار تومان به صرفه نباشد ولی اگر مرا اميدوار کنند که پس از خريد، با کمی تلاش می‌توانم پنجاه هزار تومان به دست آورم، تابلو را بخرم.

در بازاريابی چندسطحی مشکل اين است که وعده‌ها واهی هستند به اين معنی که قطعاً درصد بالايی از بازاريابان، مستقل از تلاشی که می‌کنند، به آن‌ها نخواهند رسيد. مانند اين‌که به صد نفر وعده داده شود که اگر هر کدام بتوانند روی يک صندلی خاص بنشينند برنده جايزه‌ای می‌شوند، حال آن‌که قطعاً نود و نه نفر موفق به اين کار نخواهند شد.

مگر در قرعه‌کشی بانک‌ها نيز همين وضع نيست؟

در قرعه‌کشی بانک‌ها هم احتمال اين که فردی برنده جايزه‌ای بزرگ، مثل يک خودروی سواری، شود بسيار کم است و اگر با تبليغات مردم فريب داده شوند اين حرکت بی‌اشکال نخواهد بود. ولی در هر صورت قرض‌الحسنه‌ها با اين کار پول مردم را تصرف نمی‌کنند و هر کس در هر زمان که بخواهد می‌تواند تمام پولش را پس بگيرد.

نکته ديگر اين‌که حتی اگر در کشور کلاه‌برداری‌های ديگری وجود داشته باشد نمی‌توان با استناد به آن‌ها مجوز کلاه‌برداری‌های جديدتری را هم صادر کرد! بلکه بايد سعی کرد ضمن جلوگيری از مفاسد جديد آن‌چه وجود دارد را هم اصلاح کرد.

آيا بازدهی اين روش توجيهش نمی‌کند؟

اين تصور که بازدهی بازاريابی چندسطحی زياد است اشتباه است و اين روش در مقايسه با روش‌های معمولی بازدهی بسيار کم‌تری دارد. اگر می‌خواهيد در اين مورد بيش‌تر بدانيد مقاله «بازدهی بازاریابی چندسطحی از بازاریابی معمولی کم‌تر است» را بخوانيد.


آيا بازاريابی چندسطحی سالم وجود دارد؟

...

آيا مثالی وجود دارد؟

البته هیچ موضوعی را با ارائه مثال ثابت نمی‌کنند و با عدم ارائه مثال رد!
ولی اگر واقعاً دنبال مثال می‌گردید کافیه عبارت Network Marketing را در Google جستجو کنید تا از تعداد نتایج جستجو شگفت‌زده بشید! هر چند اکثر این شرکت‌ها در کشورهای صنعتی مشغولند ولی هستند شرکتهایی در ایران که جنس‌هاشون را به قیمت بازار عرضه می‌کنند و چون عین آن جنس در بازار هم وجود دارد ، این موضوع به راحتی قابل تحقیق است.

آن‌ها مجبورند گران‌فروشی کنند!

به این شرکت‌ها دسیسه هرمی گفته می‌شود (نه بازاریابی چندسطحی) چون خودشان جنس را با قیمت بالایی می‌خرند یا تهیه می‌کنند و اگر بخواهند جنسشان را به قیمت بازار بفروشند سود زیادی ندارد.

مگر ديگر شرکت‌ها هزينه تبليغات را از مشتری نمی‌گيرند؟

بله ولی در این روش هزینه تبلیغات وجود ندارد و موضوعی که مطرح است اینست که برخی شرکت‌ها هزینه پورسانت‌دهی را از اعضا می‌گیرند(دسیسه هرمی) و برخی دیگر آن را از منابع دیگر تامین می‌کنند و از مشتری پول اضافه نمی‌گیرند.(بازاریابی چندسطحی)

اگر شرکتی گران‌فروشی نکند چه؟

اگر گرانفروشی نکند باید هزینه پرداخت پورسانت‌ها را از منبع دیگری تامین کند.معمولاً این کار با حذف یا کاهش واسطه‌ها در مسیر فروش یک محصول انجام می‌شود.فرض کنید شما ناشر کتابی هستید که در بازار قیمت آن 5000 تومان است.شما می‌توانید به جای آنکه این کتاب را 2000 تومان به توزیع‌کننده اصلی بفروشید ، مستقیماً به مشتری بدهید به همان مبلغ 5000 تومان و به کسانی که این کار یعنی فروش را برای شما انجام دادند(مشتریان فعال یا همان Network Marketerها) پورسانت بدهید و باز هم برایتان سود بیشتری از حالت قبل دارد چرا که هزینه بسیار کمتری هم صرف تبلیغات می‌کنید.

شرکت اين کار را انجام می‌دهد تا تعداد مشتريانش افزايش پيدا کند.شما در حالت عادی حتی اگر از محصولی واقعاً راضی باشید باز هم هیچ انگیزه‌ای برای اعلام این موضوع به همه دوستانتان ندارید ولی این پاداش‌ها می‌تواند برای شما انگیزه‌ای باشد صرفاً برای مطلع کردن چند نفر از دوستانتان از این موضوع(حالت 1) یا انگیزه‌ای باشد برای فعالیت حرفه‌ای در این شغل مدرن.(حالت 2)

مگر در قرعه‌کشی بانک‌ها نيز همين وضع نيست؟

خیر ، در قرعه‌کشی بانک‌ها برنده‌شدن فرد تا حدی بستگی به داراییش دارد و تا حد بسیار زیادی بستگی به شانس دارد(تصادفیست) و اساساً فرد هیچ فعالیت و کاری انجام نمی‌دهد ولی کسانی که در بازاریابی چندسطحی تبدیل به رهبرانی با درآمدهای بالا شده‌اند این موقعیت را به هیچ وجه تصادفی بدست نیاورده‌اند.

آيا بازدهی اين روش توجيهش نمی‌کند؟

هیچ موضوعی روش دسیسه هرمی را توجیه نمی‌کند و بازاریابی چند سطحی هم نیاز به هیچ توجیهی ندارد.
 

Moein

Registered User
تاریخ عضویت
2 مارس 2004
نوشته‌ها
1,150
لایک‌ها
64
محل سکونت
تهران - شهرک غرب
در بازاريابی چندسطحی مشکل اين است که وعده‌ها واهی هستند به اين معنی که قطعاً درصد بالايی از بازاريابان، مستقل از تلاشی که می‌کنند، به آن‌ها نخواهند رسيد. مانند اين‌که به صد نفر وعده داده شود که اگر هر کدام بتوانند روی يک صندلی خاص بنشينند برنده جايزه‌ای می‌شوند، حال آن‌که قطعاً نود و نه نفر موفق به اين کار نخواهند شد.

اینکه به شما چه وعده‌ای داده می‌شود مربوط به فردی است که این کار را به شما معرفی کرده‌است نه شرکت مربوطه یا این صنعت!
اما در مورد درصد افرادی که در این حرفه موفق می‌شوند:
یک آزمون دانشگاهی کارشناسی ارشد را در نظر بگیرید که 10 نفر را می‌پذیرد در حالی که 1000 نفر شرکت‌کننده دارد.آیا کسی به این 1000 نفر وعده داده که همگی پذیرفته می‌شوند یا چون فقط تعداد کمی موفق می‌شوند ، موفقیت افراد مستقل از تلاشیست که آنها می‌کنند؟آیا علت پذیرفته نشدن 990 نفر دیگر ، اشکال در این سیستم ارزشیابی است؟یا بدلیل اینست که آن 10 نفر بیشتر و بهتر تلاش کردند؟
در این صنعت هم این موضوع صادق است و همه افراد هم به سود زیاد نمی‌رسند(آیا عادلانه است همه افراد مستقل از نحوه فعالیت و میزان تلاش ، سود زیاد بدست آورند؟) به طوریکه 20 درصد افراد بیشترین پاداش‌ها را دریافت می‌کنند(و بیشترین کارها را انجام می‌دهند) و 80 درصد دیگر به دلیل فعالیت کمتر یا ضعیف‌تر به پاداشی نمی‌رسند یا پاداش کمی می‌گیرند.(این موضوع در تجارت به اصل پارتو معروف است)

موضوع اصلی در این تجارت اینست که شما خریدار کالایی باشید که مشابه آن در بازار موجود است و در بازار هم با همان قیمت ارائه می‌شود و اگر فعالیتی هم نکنید پولی از دست نداده‌اید.

اگر سوالی در مورد این صنعت دارید خوشحال می‌شم راهنمایی‌تون کنم mailwork43 (at) yahoo (dot) com
 

Moein

Registered User
تاریخ عضویت
2 مارس 2004
نوشته‌ها
1,150
لایک‌ها
64
محل سکونت
تهران - شهرک غرب
156647_2.jpg

سرپرست دادسراى ويژه قاچاق کالا و ارز با اشاره به موضوع بازاريابى شبکه‌ای:
هرمى بودن، دليلى بر ممنوعيت نيست

گروه تجارت الکترونيک - معيار قانون‌گذار در تشخيص مجرميت شرکتى فعال در عرصه تجارت الکترونيک و بخصوص بازاريابى شبکه‌ای، محصور به نام هرمى بودن نمى‌شود چرا که قانون‌گذار اساسا فعاليت هرمى را جرم تلقى نمى‌کند و فعاليت هرمى را به عنوان روشى در کسب درآمد‌زايى و فروش بيشتر تلقى مى‌کند و قانون‌گذار و بخصوص قوه قضائيه مى‌کوشد به شرکت‌هاى دسيسه هرمى مقابله کند.
ترحم اسديان سرپرست دادسراى ويژه قاچاق کالا و ارز در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به موضوع بازاريابى شبکه‌اى در ايران خاطرنشان شد: تا کنون 1200 پرونده در خصوص شبکه‌هاى هرمى در اين دادسرا تشکيل شده است که اغلب اين پروندها مورد بررسى و رسيدگى قرار گرفته و برخى ديگر نيز در حال رسيدگى است اما نکته محبوس در گفتار آن است که شکايت از شرکتى به معناى فعاليت‌هاى غير قانونى آنها تلقى نمى‌شود و اين دادسرا پس از جمع‌بندى نوع جرايم و فعاليت‌هاى آنها و اثبات شاخص جرم، به نتيجه‌ مى‌رسد که چه شرکتى از نوع دسيسه‌ هرمى است و چه نوع ديگر آنها شرکت سالم و کالا گردان است.
اسديان در پاسخ به اين پرسش که فرهنگ سازى در حوزه دادسرا چگونه بوده است، تصريح کرد: امر فرهنگ‌سازى جزو وظايف تعريف شده دادسرا نبوده است اما با اين حال، اطلاع‌رسانى مناسب و بموقع در دستور کار اين نهاد قرار گرفته است و افراد راغب در همکارى با شرکت‌هاى دسيسه هرمى با علم بر نوع مجرميت خود، تصميم‌گيرى بنمايند و البته مردم در جريان چگونگى فعاليت اين شرکت‌ها قرار گرفته‌اند.
سرپرست دادسراى قاچاق کالا و ارز افزود: تنها مرجعى که صلاحيت دادرسى به پرونده‌هاى دسيسه هرمى را دارد، دادسراى ويژه قاچاق کالا و ارز است و تنها اين مرکز صلاحديد اعلام فعاليت مجرمانه اين شرکت‌ها را دارد.
اسديان بار ديگر و با تاکيد بر اين‌که در جرم‌شناسى بايد به نتيجه علمى رسيد، خاطرنشان ساخت: پيش‌تر نيز اعلام نموده بودم که تنها تعدادى شاکى از برخى شرکت‌ها رويت شده و اين به معناى اين‌که از اين پس اين شرکت‌ها را دسيسه هرمى بناميم، تفسير نمى‌شود بلکه جهت اعلام نام شرکتى چون گلدکوئيست که يک دسيسه هرمى واضح است نياز به فعاليت تحقيقاتى است و اظهار نظر در مورد آنها بدليل تفاوت قالب چنين شرکت‌هايى متفاوت مى‌باشد نخست آنکه عملکرد اين شرکت‌ها و نحوه فعاليت‌ آنها در پاره‌اى موارد، تفاوت چشمگيرى با يکديگر دارد. و در نهايت آن‌که پيچيدگى‌هاى امر قضاوت، توان اظهار نظر صريح را سلب مى‌کند.
اسديان در ادامه افزود:
ممکن است در بسيارى از موارد شکايت، حکم به برائت مشاراليه و شرکت داده شود اما به هر حال نتايج تحقيقات و بررسى‌ها از شرکت‌هاى هرمى به انضمام گزارش معضل آن پس از صدور کيفرخواست به دادگاه ارسال مى‌شود.
اسديان با اشاره به اظهار‌نظر غير اصولى برخى افراد خارجى از صلاحيت قضايى در بحث نت‌ورک مارکتينگ، اظهار داشت: اين دادسرا و اينجانب در جايگاهى نيستم که از شخصى بخواهم اظهار نظر نمايد. اما به هر حال اينگونه اظهار‌ نظر‌ها خللى در امر قضاوت ايجاد نمى‌کند و چنين مفسرانى حتى به‌دليل منافع سياسى و اقتصادى که با شانتاژ خبرى در پى رسيدن به اهداف خود مى‌باشند، نمى‌توانند تاثيرى در قضاوت و تحقيقات داشته باشند و ملاک تصميم‌گيرى‌ها، اظهار‌نظر‌ نمى‌باشد و صرفا کسانى مى‌توانند به ايراد نظرات خود بپردازند که از سوى مراجع قضايى مدنظر قرار گيرند.
اسديان افزود: هرگونه فعاليت سالم اقتصادى مبتنى بر فروش کالا براساس بازاريابى شبکه‌اى سالم هيچ منعى جهت فعاليت ندارد و قانون گذار از آنها نامى نخواهد برد مگر آن که قانون فعاليت در آنها ممنوع دانسته باشد.
همچنان که اصل بر آن است که کليه فعاليت‌هاى اقتصادى مجاز دانسته شده مگر آن که قانون‌گذار پيش‌تر در مورد آن هشدار داده باشد.
وى با ارائه تفسيرى از بند «ز» قانون مجازات اخلالگران **** اقتصادى کشور گفت: ملاک بر مجرميت شرکتى صرفا نحوه درآمد‌زايى آنهاست. به نحوى که شرکتى درآمدش ناشى از افزايش اعضا باشد و اعضاى جديد جهت نيل به منفعت بيشتر، افراد ديگرى را جذب کنند و اين زنجيره تا پايان ادامه يابد.
بنابراين هر شرکتى که مشمول اين تعريف گردد شرکت دسيسه هرمى و يا هرمى ناسالم شناخته مى‌شود. افزايش اعضا هدف اصلى چنين شرکت‌هايى است و درآمد اصلى شرکت از راه عضوگيرى به‌دست مى‌آيد و قانون به تعبيرى به آنان پول‌گيرى اطلاق مى‌کند.
ترحم اسديان تصريح کرد: حال مشاهده مى‌شود شرکتى نوع کالا را صرفا جهت فروش جايگاه خود مطرح مى‌کند اما بايد توجه داشت که بهاى کالا بايد قيمت بديهى و سازگار با عرف جامعه باشد و نبايد گران‌تر از آن فروخته شود و يک شرکت ممکن است ساختارش هرمى باشد اما هيچگونه منع و تضادى مبتنى با مفاهيم فوق نداشته باشد و آن شرکت کالاى خود در دسترس فروش عموم بگذارد و در قبال فروش کالاى خود درصدى تخفيف و يا به اصطلاح پورسانت بپردازد و اگر هدف واقعى اين شرکت‌ها خريد و فروش کالا باشد، از لحاظ قانونى هيچ اشکالى ندارد به شرط آن که فروش کالا به‌صورت سورى انجام نگيرد و به واقع کالايى فروخته شود آن هم به‌صورت عرفی.
وى افزود: فعاليت چنين شرکت‌هايى به تعبيرى نوعى کلاهبردارى است چرا که چنين شرکت‌هاى توسل به فريب و ابزار‌هاى تبليغاتى که موجب شست و شوى مغز افراد مى‌شود، در پى تداوم فروش جايگاه‌هاى خود به عمل مى‌آورند.
ترحم اسديان سرپرست دادسراى ويژه قاچاق کالا و ارز تصريح کرد: تبعات اجتماعى فعاليت‌ شرکت‌هاى دسيسه‌ هرمى بسيار شديد است و موجبات فروپاشى بسيارى از خانواده‌ها را فراهم نموده است.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نتایج :
1-صنعت نتورک مارکتینگ در ایران جرم نبوده و نیست.
2-فعالیت دسیسه هرمی جرم محسوب می‌شود.
3-گلد کوئست یک دسیسه هرمی است.
4-از ویژگیهای نتورک مارکتینگ اینست که در آن یک کالا با قیمت عرف بازار فروخته می‌شود.
5-هیچ مرجعی بجز دادسرای مبارزه با قاچاق کالا و ارز صلاحیت اعلام مجرمیت هیچ شرکتی را ندارد.
6-هیچ نامی از شرکتهای فعال در نتورک مارکتینگ سالم برده نخواهد شد.(نیاز به هیچ مجوز خاصی نیست)
7-فعالیت هر شرکتی در این زمینه مجاز است مگر آنکه قبلاً در مورد آن هشدار داده شده باشد.
 

ashkanbamaram

Registered User
تاریخ عضویت
28 آگوست 2007
نوشته‌ها
95
لایک‌ها
0
سن
48
محل سکونت
ایران _ مشهد

من نمي دونم آيا ميشه انجام اين عمل رو براي منه زير ديپلم شرح بديد !
اينهمه حرفاي بد بد كه پشتش هست
اينهمه زيان اقتصادي
فعاليت غير سازنده كه هيچگونه ارزش افزوده اي ايجاد نمي كنه
اشتغال زا نيست ( بگذريم از اينكه همين الآن هم خيليا سر كارن ;) )
اگر به دين هم اعتقاد داشته باشين هم ميشه گفت در آمدش همچين يخورده.....
از Network Marketing هم که فرسنگها دوره


چه فایده ای داره ؟
آیا می ارزه به قیمت خارج شدن میلیونها دلار از کشور یه چند دلار به جیب بزنيم ؟!
اين پولها همان سرمايه هاي ماست كه داره اينجوري به تاراج ميره
واقعا مي ارزه ؟


در مشکل دار بودن شرکتهای هرمی شک نکن
swoon.gif
، ولی این هم یادتون باشه که شرکتهای سالم هم هستند
263.gif
 

Moein

Registered User
تاریخ عضویت
2 مارس 2004
نوشته‌ها
1,150
لایک‌ها
64
محل سکونت
تهران - شهرک غرب
سلام
در صورتی که مایل هستید بدانید بازاریابی الکترونیک واقعی چیست به سایت تخصصی آن در ایران مراجعه و اطلاعات لازم را دریافت نمایید
همونطور که حدس می‌زدم شما هم جزء ضرر کرده‌های گلد کوئستی و حق داری این جوری در موردشون بنویسی.
اکثر مطالبت در مورد نحوه عملکرد گلدکوئستیها درسته ولی
بهتر بود قبل از سایت زدن و تبلیغش به عنوان سایت تخصصی در ایران یه تحقیق کوچیک در موردش می‌کردی چون بازاریابی الکترونیک یه چیزه، بازاریابی شبکه‌ای یه چیزه دیگه و فعالیت گلدکوئست هم هیچ ربطی به این دوتا نداره و اسمش دسیسه هرمی هست.

اگه یکی ازت 100 میلیون پول گرفت به اسم ماشین BMW و یه موتور گازی تحویلت داد که نباید صنعت خودروسازی رو برد زیر سوال!

اگه تو همین پرشین تولز هم بگردی اطلاعات مفیدی بدست میاری.
 

ashkanbamaram

Registered User
تاریخ عضویت
28 آگوست 2007
نوشته‌ها
95
لایک‌ها
0
سن
48
محل سکونت
ایران _ مشهد
همونطور که حدس می‌زدم شما هم جزء ضرر کرده‌های گلد کوئستی و حق داری این جوری در موردشون بنویسی.
اکثر مطالبت در مورد نحوه عملکرد گلدکوئستیها درسته ولی
بهتر بود قبل از سایت زدن و تبلیغش به عنوان سایت تخصصی در ایران یه تحقیق کوچیک در موردش می‌کردی چون بازاریابی الکترونیک یه چیزه، بازاریابی شبکه‌ای یه چیزه دیگه و فعالیت گلدکوئست هم هیچ ربطی به این دوتا نداره و اسمش دسیسه هرمی هست.

اگه یکی ازت 100 میلیون پول گرفت به اسم ماشین BMW و یه موتور گازی تحویلت داد که نباید صنعت خودروسازی رو برد زیر سوال!

اگه تو همین پرشین تولز هم بگردی اطلاعات مفیدی بدست میاری.

تأیید میشه.
جناب صالحی عزیز! اگه میخوای تمام دغدغه هات از بین بره؟ اگه میخوای سوالات بیجوابت، پاسخ داده بشه! حتماً این مطالب رو بخون. با یه محاسبه خیلی ساده خودت متوجه میشی که در جریان خیلی مسائل نیستی :eek:
http://man-va-to.mihanblog.com/Post-92.aspx یا همین لینکی که پائین گذاشتم ;)
منتظرم :rolleyes:
 

Mr. Smith

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2007
نوشته‌ها
843
لایک‌ها
23
محل سکونت
LovelyCrypto Planet
تأیید میشه.
جناب صالحی عزیز! اگه میخوای تمام دغدغه هات از بین بره؟ اگه میخوای سوالات بیجوابت، پاسخ داده بشه! حتماً این مطالب رو بخون. با یه محاسبه خیلی ساده خودت متوجه میشی که در جریان خیلی مسائل نیستی :eek:
http://man-va-to.mihanblog.com/Post-92.aspx یا همین لینکی که پائین گذاشتم ;)
منتظرم :rolleyes:

من خودم شخصا با نتورک خیلی موافق نیستم چون بقول دوستمون سواستفاده زیاد میشه کرد ازش. ولی نمیتونم از حقش هم بگذرم. بالاخره یه روش فروش هست. دوست عزیزمون مثال هائ رو آوردن در بالا ولی ناقص عنوان کردن. مثلا قرعه کشی بانک رو مثال زدن که مشتری میتونه پولشو پس بگیره. تا اینجا درست. ولی یک جا مثل شهروند اعلام میکنه که اگر بالای 80000 تومان خرید کنی تو قرعه کشی شرکت میکنی. این چی ؟ آیا مشتری میتونه پولشو پس بگیره؟ هزینه قرعه کشی رو کی میده؟ مشتری! هزینه برق و مالیات و پرسنل رو هم مشتری میده. هزینه پرسنل رو هم مشتری میده. شاید فرض کنید که خیر از روی سودش میده. مثالی میزنم : شما برید با شهروند قرار داد ببندید. به شما میگه 30 درصد از فروشتون رو ر میداره. شما برای اینکه این هزینه رو جبران کنید به قیمت نهائی تون 30 درصد اضافه میکنید . نمیکنید؟ حالا به عنوان مشتری نباید این هزینه ها رو مشتری پرداخت کنه؟
بزرگترین مشکل نتورکینگ نحوه بازاریابش هست که کالائی رو به خریدار اجبارمیکنن که بخره نه سیستم پورسانت دهیش. من با اجبار کردنش که بعضیها رو تو معذورات میذارن تا حتما وارد مجموعه بشن شدیدا مشکل دارم و از پایه مردودش میدونم. باید نتورک اینقدر جنس داشته باشه که مشتری خودش دلش بخواد خرید کنه و اگر کالائی مد نظرش نبود نخره. حالا میتونه برای درآمدی هم فعالیتی بکنه میتونه نکنه.
 

souraj20437

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 می 2011
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
چرا نه. الان پارسيان ، کرمان خودرو و چند جاي ديگر هستند . براي يک ديد کامل تر بهتر است به اينجا سري بزنيد :

همه چيز

امروز شنبه31/02/1390 ساعت 15 ویژه برنامه ای در شبکه استانی اصفهان تحت عنوان مجله اقتصادی در راجب شرکت های هرمی و کار در بازار نتورککینگ پخش خواهد شد[/COLOR]
 

safeline

Registered User
تاریخ عضویت
29 آپریل 2011
نوشته‌ها
64
لایک‌ها
1
فعالان سيستم آنلاين تري اف اس با اسامي :
invest3fs --- GTIco --- Online3fs
دلارهاي نقد نشده شما رو در مدت حداكثر 4 ماه نقد ميكنيم بصورت پرداخت ماهيانه .
براي اطلاعا تبيشتر به وبلاگ من سر بزنيد :
http://safeline.blogfa.com
از 10 هزار دلار تا 300 هزار دلار براي هر فرد توان نقد كردن داريم .
باتشكر
 

moein1993

Registered User
تاریخ عضویت
18 اکتبر 2011
نوشته‌ها
27
لایک‌ها
1
گروه ویژه هدف سازان زندگی برترین گروه در بازاریابی شبکه ای بهترین راهنما برای شما در زمینه بازاریابی شبکه ای و متشکل از لیدر شرکت پنبه ریز و

شرکت تعاونی هدف سازان زندگی با گسترده ترین فعالیت و بهترین پشتیبانی در استان های البرز - تهران - اصفهان - اذربایجان شرقی و غربی - فارس -

خراسان و ...... با امکاناتی از قبیل دفتر مشاوره و جزوات اموزشی مقدماتی و تکمیلی به همراه پاور پوینت های اموزشی در خدمت تمامی هموطنان هدف

دار و با انگیزه میباشد
 
بالا