برگزیده های پرشین تولز

شركت Ford ديگر از سيستم خريد اوراكل استفاده نمی‌كند

fozool

Registered User
تاریخ عضویت
29 می 2004
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
36
محل سکونت
تهران
شركت Ford Motor Co به سيستم خريد چهار ساله خود با پايه نرم‌افزار شركت اوراكل خاتمه می‌دهد و تمامی عمليات خريد را به برنامه‌های mainframe بر می‌گرداند كه قرار بود تكنولوژی جديد جايگزين آن شود.

به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران، از PCWorldIran، شركت Ford چندين ميليون دلار در اين سيستم سرمايه‌گذاری كرد كه به اسم Everest معروف شد و برنامه‌های تجاری‌ آن بر پايه ديتابيس ساخت اوراكل بود. Paul Wood تاييد كرد كه اين شركت خودرو سازی قصد دارد به كار Everest پايان دهد و به عمليات خريد قبلی كه در سيستم شركت اجرا می‌شد باز گردد. اين عمليات يك سری از برنامه‌های مين فريم بود كه بر اساس نياز آنها نوشته شده بودند.

سخنگوی شركت Ford، اقای Wood می‌گويد: همه سيستم‌های خريد توليدی و غيرتوليدی را بررسی دقيق كرديم و تصميم گرفتيم تا به سيستم قبلی كه عملكرد تاييد شده‌ای داشت، بازگرديم.



مبدا Dot-com

ساخت Everest از سال 1999 آغاز شد، يعنی درست در اوج دوران dot-com. آقای Wood می‌گويد: اين پروژه كاملا مجزا از Covisint Inc بود، كه يك مبادله business-to-business با پايه شبكه برای صنعت خودروسازی بود و شركتهای اوركل و فورد در ايجاد آن سهيم بودند.

به گفته Wood، شركت فورد سال 2000 با اين سيستم حيات تازه‌ای يافت. اما او توضيحی در مورد تعداد تهيه كنندگان يا واحدهای تجاری داخلی تحت پشتيبانی سيستم نداد و فقط اشاره‌ای كوتاه به اين نكته داشت كه اين تكنولوژی در اشكال مختلف در شركت فورد استفاده گسترده داشت.

Wood در مورد مشكلات موجود در اين سيستم نظری نداد، اما منابع حاكی از آنند كه Everest با عملكرد ضعيف خود متوقف شد.

فورد اكنون قصد دارد با كمك برنامه نويسان خود، بعضی از مشخصات Everest را به سيستم مين فريم منتقل كند.

Wood می‌گويد: اين شركت به استفاده از نرم‌افزار خريد با پايه mainframe با ز می‌گردد. اوراكل در مورد تصميم فورد مبنی بر دور انداختن Everest بيانيه‌ای كوتاه صادر كرده است.

در اين بيانيه گفته شده است كه : اوراكل به پشتيبانی از فورد در طرح‌های استراتژيك بازگشت به گذشته و پروژه‌های IT ادامه می‌دهد. ولی با توجه به قرارداد ما با شركت فورد برای عدم افشای مفاد توافق‌نامه، هر گونه اظهار نظر ما در مورد تصميم فورد اقدامی نادرست خواهد بود.
 

ehsan

Administrator
مدیر انجمن
Administrator
تاریخ عضویت
5 دسامبر 2002
نوشته‌ها
7,949
لایک‌ها
3,918
محل سکونت
Internet

fozool

Registered User
تاریخ عضویت
29 می 2004
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
36
محل سکونت
تهران
به نقل از ehsan :
ایران خودرو هم از همین سیستم استفاده میکنه؟

ايران خودرو رو نميدونم ولي ظاهرا سايپا هنوز از مين فريم استفاده ميکنه !
 
بالا