برگزیده های پرشین تولز

arioparvaz

Registered User
تاریخ عضویت
14 دسامبر 2015
نوشته‌ها
172
لایک‌ها
3
سن
23
شهر مدرن برگاما ازمیر (Bergama) در ۱۷۱ کیلومتری شمال ازمیر قرار گرفته است. ویرانه های برج پرگامون نیز در مجاورت آن جای گرفته است. موزه ی باستان شناسی برگاما در مرکز برج مدرن قرار گرفته است. این مکان مجموعه ای بزرگ از مواد اولیه از عصر سنگ گرفته تا دوران بیزانتین در اختیار دارد.
در اوج زمان قدرت اش در قرن دوم قبل از میلاد، پرگامون، از باشکوه ترین شهرهای کرانه ی دریای اژه به شمار می آمد. قلعه ی آن به وسیله ی ساختمان با شکوهی پوشیده شده است و کتابخانه ای با بیش از ۲۰۰۰۰۰ جلد کتاب (پوست های مخصوص نوشتن، با اختراع کاغذ پوستی پذیرفته شد) دارد. خرابه های آن در بالای شهر مدرن برگاما، هنوز هم همگان را تحت تاثیر قرار می دهد.
Frame-Photo1.jpg

این قلعه (acropolis) بر مجموعه ای از تراس ها ساخته شده است. در سمت چپ ورودی، فضای بازی وجود دارد که زمانی معبد آتنا، در نزدیکی بقایای کتابخانه ی پرگامان، بر آن برپا بود. محتوای آن به عنوان هدیه ای از جانب مارک آنتونی به کلئوپاترا داده شد و به منظور غنی سازی کتابخانه ی معروف اسکندر به کار گرفته شد. آن سوی کتابخانه، باشکوه ترین بنای شهر با ستون های مرمری سفید رنگ درخشان اش قرار دارد که امروزه تا حدی بازسازی شده است. بنای Trajaneum در طول دومین قرن بعد از میلاد، به احترام امپراطورهای خداگونه آن زمان Trajan و Hadrian برپا شده بود. زیر معبد آتنا، سرازیری تماشاخانه که Cavea نام دارد، در تو رفتگی کم عمق دامنه ی کوه جای گرفته است. در مجاورت آن بنای محراب زئوس قرار دارد که به منظور پاسداشت شکست Gauls به وسیله ی رومی ها در سال ۱۹۰ قبل از میلاد، ساخته شده است. این بنا زمانی با کتیبه ی جالب توجهی که نبرد خدایان و غول ها را شرح می داد و یکی از نمونه های موجود و بی نظیر از تندیس Hellenistic، که امروزه در موزه ی پرگامان برلین وجود دارد، تزیین شده بود. در دشت پایین بنای Asclepion، یکی از مراکز پزشکی پیشرفت های جهان باستان قرار دارد، که با بناهایی نظیر Epidarous، Kod و EpheSuS برابری می کند. این بنا، به خدای طب یونانیان (Asclepius) اهدا شده بود، در این مکان، حمام داغ، ماساژ، تعبیر خواب، روان درمان های ابتدایی و بشکه های آب از چشمه ی مقدس (بعدها کشف شد که کمی تحت پرتوهای رادیواکتیو قرار داشتند) ارایه می شود. گالن (۲۰۰-۱۳۰ بعد از میلاد) معروف ترین پزشک بعد از Hippocrates در جهان باستان، در این مکان تمرین می کرد.
ورودی Asclepion، در امتداد خیابان پر درختی که به بخش پزشکی (medical precinct) منتهی می شود قرار دارد. در این جاست که می توانید بقایای کتابخانه، تیاتر و اتاق های عملیات را ببینید. در وسط میدان، حوضچه ای قرار گرفته است که چشمه ی مقدسی در آن جوشیده است.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی در خصوص تور ترکیه ، تور ازمیر با ما تماس بگیرید. آژانس آریو پرواز پرشین 88543424
 
بالا