برگزیده های پرشین تولز

ضرورت تلسط به ریاضی و فیزیک برای فارغ التحصیلان رشته های مهندسی

ayma

کاربر فعال بخش پاتوق
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2011
نوشته‌ها
1,074
لایک‌ها
3,581
سن
35
در تاپیکی در پخش پاتوق (که بیشتر جنبه فان دارد ) یک بحث علمی پیش امد ، کاربر بزرگواری @demo13621362 (امیر ) که مطالعه خوبی در زمینه فیزیک و ریاضی دارند ،
تاکید داشتند که مهندسین کامپیوتر ، برق و .. هم باید درکی وسیع از ریاضیات و فیزیک داشته باشند ، و من از ایشون این سوال رو پرسیدم که :


@demo13621362
شما یکم منظورت رو به زبان ساده تر بیان می کنی ، یعنی طرز فکر شما اینکه من که کارشناسی نرم افزار خوندم باید در مورد فیزیک و ریاضیات هم مطالعه کنم ؟!
مگر همچین چیزی ممکنه ؟! فرضا" شما همین برنامه نویسی رو در نظر بگیر فقط و فقط قسمت طراحی دیتابیس اش به قدری گسترده اس که تو شرکت های
بزرگ مسولیت این بخش رو یه گروه قبول می کنن (حالا زمینه های دیگر بماند !)

جواب امیر خان :
مهران جان فکر کنم اول بهتر باشه که کلیپ های زیر رو ببینی ! اگه بعد از دیدنشون باز هم سوال خاصی درباره ی ارتباط بین فیزیک و علوم کامپیوتر و جهان هستی داشتی اونوقت قشنگ سر فرصت درباره ی این مطلب با همدیگه صحبت میکنیم ! :)

آیا جهان یک شبیه سازی کامپیوتری است ؟ قسمت اول
آیا جهان یک شبیه سازی کامپیوتری است ؟ قسمت دوم
آیا جهان یک شبیه سازی کامپیوتری است ؟ قسمت سوم

سوال من بعد از دیدن کلیپ :
سلام ، امیر جان ، من اون فیلمی رو که گفتی ( یا جهان یک کامپیوتر است؟ ) دیدم ، البته مشکلاتی هم بود مثلا" درک صحبت هاشون یه سری دانش پایه ای میخواست مثلا اینکه فیزیک کوانتوم چیه ، فیزیک نیوتنی چیه ، فیزیک دیجتال چیه و ... مورد دیگه که من متاسفانه من اطلاعاتی در این زمینه نداشتم ، ولی تا جایی که متوجه شدم گفت و گوهای این فیلم دلیل بر این نمیشه که مهندس کامپیوتر باید به مباحث فیزیک مسلط باشه ، حتی اگر دقت کنی تا اخرین لحظات یکی از این افراد که میخواد نظریه دوست اشو رد کنه ( اولشو با این جمله شروع می کنه : رشته من نه کامپیوتر بوده ، نه فیزیک ) تا تاکید کنه تو این زمینه متخصص نیست .

و کلیپ معرفی شده امیر در جواب سوال جدید :

مهران جان درباره ی این سوال جدیدت فکر کنم باز اول بهتر باشه که این یکی کلیپ رو ببینی :

جنگ اطلاعاتی
 

ayma

کاربر فعال بخش پاتوق
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2011
نوشته‌ها
1,074
لایک‌ها
3,581
سن
35
این تاپیک رو زدم تا جواب ها رو به صورت ارشیو داشته باشم(بدون اسپم و بدون ترس از پاک شدن تاپیک ) و دوستان دیگری که تو این بخش فعالیت دارن نظرات خودشونو بگن .
 
Last edited:

demo13621362

Registered User
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2013
نوشته‌ها
705
لایک‌ها
2,868

مهران جان با توجه به استقبال بسیار شدیدی که دوستان از این تاپیک علمی اونم در دورانی که من توی پی تی نبودم کردند بنده فکر میکنم اگه تو همون پخ با هم درباره ی این موضوع گپ بزنیم بهتر باشه ! پس بدو بریم زیر کرسی که هوا بس ناجوانمردانه سرد است ! ;)
 
بالا