برگزیده های پرشین تولز

طرح 3 فوريتي تحريم فروش نفت ايران به اروپا

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
موسسه رتبه‌بندی مودی:

اقتصاد جهان از تحریم نفت ایران زیان می‌بیند

خبرگزاری فارس: موسسه مودی در گزارشی هشدار داد افزایش قیمت نفت در اثر تحریم ایران اصناف دیگر جهان به ویژه خودروسازان اروپایی و شرکت های هوایی را متضرر می کند.

13910302000362_PhotoA.jpg

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، موسسه مودی در 2 گزارش جدید خود به بررسی میزان تاثیر تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه صادرات نفت ایران بر روی بخش‌های اقتصادی جهان پرداخته و نوشته است، قیمت بالاتر نفت که نتیجه بالقوه تحریم‌های اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه بخش نفتی ایران است، برای شرکت‌های نفتی بین‌المللی سود خواهد داشت اما برای بخش‌های صنفی مانند خطوط هوایی، پالایشگاه‌های نفتی، خودروسازی و خرده‌فروشی‌های اروپا اثرات منفی خواهد داشت.
بر اساس گزارش ترند نیوز مودی اعلام کرد که خطر قیمت 150 دلاری هر بشکه نفت ناشی از بستن تنگه هرمز از سوی ایران، کم است چراکه بستن این راه کوتاه‌مدت خواهد بود.
اولیور برود مدیرعامل شعبه لندن موسسه مودی گفت: شرکت‌های نفتی بین‌المللی از تحریم ها به طرز چشمگیری سود خواهند برد.
به نوشته مودی، این سود بیش از جبران اثرات مضر بر پالایشگاه‌های بین‌المللی پایین‌دستی است.
استیون وود مدیرعامل شعبه نیویورک این موسسه توضیح داد: شوک نفتی ناشی از تقابل غرب با ایران در صنایع دیگر جهان آشوب ایجاد می‌کند و نیز می‌تواند بهبود اقتصاد جهان را از مسیر خود خارج کند.
بر اساس گزارش این موسسه رتبه‌بندی، بخش‌های زیر بیشتر آسیب می‌بینند:
خودروسازان اروپایی در اثر این شوک نفتی با خطر بزرگ‌تری نسبت به همتایان آمریکایی و آسیایی روبه‌رو خواهند شد؛ با این حال، سودها و تولید نقدینگی خودروسازان آمریکایی نیز در فشار زیادی خواهد بود.
خطوط هوایی نیز به علت افزایش قیمت سوخت جت نیز خسارت خواهند دید و افزایش هزینه بلیت نیز تقاضای مسافران را برای استفاده از آنها را کاهش خواهد داد. خطوط هوایی اروپا با برخوردهای بیشتری در خاورمیانه بیش از همکاران آمریکایی و آسیایی خود مواجه خواهد شد.
خرده‌فروشان، رستوران‌ها و دیگر صنایع در صورتی که قیمت سوخت افزایش یابد دچار زیان می‌شوند. افزایش هزینه‌های حمل و نقل و توزیع درآمدهای خرده فروشان اروپایی را کاهش خواهد داد.
انتهای پیام//
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
حاكم فجيره مدعي شد:
خط لوله نفت امارات براي دور زدن تنگه هرمز ژوئن افتتاح مي‌شود




حاكم فجيره در مصاحبه با خبرگزاري فرانسه گفت: خط لوله در حال احداث امارات براي دور زدن تنگه هرمز در ماه ژوئن عملياتي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، شيخ حمد بن محمد الشرقي حاكم فجيره گفت: اين خط لوله در ماه ژوئن افتتاح خواهد شد. اين خط لوله بخش اعظم نفت اين كشور را از ترمينال‌هاي ساحل شرقي و بدون عبور از تنگه هرمز انتقال مي‌دهد.
احداث اين خط لوله 360 كيلومتري در سال 2008 شروع شده است.
شيخ حمد افزود: ظرفيت اوليه اين خط لوله 1.5 ميليون بشكه در روز است كه به 1.8 ميليون بشكه در روز افزايش خواهد يافت. ظرفيت كنوني توليد نفت امارات حدود 2.5 ميليون بشكه در روز است.
خط لوله حبشان ـ فجيره نفت توليدي ميادين ابوظبي در خليج فارس را به فجيره در خليج عمان انتقال خواهد داد.
علاوه بر صادرات امارات و ايران، تمام صادرات نفتي بحرين، كويت و قطر از طريق تنگه هرمز صورت مي‌گيرد. عراق نيز بخش اعظم صادرات خود را از طريق بنادر خليج فارس انجام مي‌دهد.
عربستان سعودي در حال حاضر بيشتر نفت خود را از طريق ترمينال‌هاي موجود در خليج فارس صادر مي‌كند، ولي اين كشور مي‌تواند بخش اعظم نفت صادراتي خود را به ترمينال‌هاي درياي احمر منتقل كند.
شيخ حمد در عين حال احتمال مسدود شدن اين تنگه را كم اهميت جلوه داد.
وي ابراز اميدواري كرد كه اين خط لوله جديد اهميت ژئوپلتيك فجيره را كه در تقاطع مسيرهاي دريايي شرق و غرب قرار دارد افزايش دهد.
انتهاي پيام


 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
/گزارش- ميدل‌ايست آنلاين/
"هرگز به دولت آمريكا اعتماد نكنيد"





"آمريكا به عنوان بزرگترين واردكننده نفت در جهان همواره به دنبال دستيابي به منابع طبيعي ساير كشورها بوده است و رويكرد واشنگتن در اين راستا بدين ترتيب بوده كه از دولت‌هاي خودكامه تا زماني كه منافع آمريكا ايجاب مي‌كند، حمايت كند."
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پايگاه اينترنتي ميدل ايست آنلاين، در گزارشي با عنوان «هرگز به دولت آمريكا اعتماد نكنيد»، آورده است: اين حقيقت كه آمريكايي‌ها از بسياري از ديكتاتورهاي سابق پيش از سركوبي رژيم‌هايشان حمايت كرده بودند، بر همگان آشكار است. در حال حاضر كشورهاي عربي مورد هدف اين تاكتيك كه سال‌هاست مورد استفاده آمريكاست، قرار گرفته‌اند.
تظاهرات عليه ديكتاتورهايي كه پيشتر مورد حمايت آمريكايي‌ها بودند، در بسياري از كشورهاي عربي آغاز شده و ناامني و بي‌ثباتي را با خود به همراه داشته است.
اگر نگاهي به كتاب‌هاي تاريخي بياندازيم، نمونه‌هاي بسياري از خيانت‌كاري آمريكا قابل مشاهده است. مانوئل نوريگا، رئيس‌جمهوري اسبق پاناما كه در اصل به عنوان يك جاسوس سازمان اطلاعات مركزي آمريكا(سيا) مشغول به كار بود، بعدها از سوي واشنگتن به قاچاق مواد مخدر متهم شد و در حال حاضر در حال سپري كردن دوره محكوميت 20 ساله‌اش در زنداني در پاناما است.
يك نمونه ديگر، فرديناند ماركوس، رئيس‌جمهوري اسبق فيليپين (1965- 1986) است. آمريكايي‌ها به ماركوس كمك كردند تا بتواند در راس امور در فيليپين قرار گيرد. وي در دوران رياست جمهوري‌اش با كمك همسرش ميلياردها دلار را به آمريكا منتقل كرد. دولت رئيس‌جمهوري اسبق فيليپين بعدها به انجام اقدام‌هاي غيرقانوني متهم شد و در سال 1986 دادگاه آمريكا در منهتن ماركوس، همسرش و 60 تن از نزديكان وي را به هاوايي تبعيد كرد.
آگوستو پينوشه، ديكتاتور شيلي (1915 – 2006) كه رژيم وي توسط آمريكايي‌ها و با هدف تامين منافع واشنگتن حمايت مي‌شد، بعدها به ارتكاب چندين فقره جرم محكوم شد. در دادگاه رسيدگي به پرونده اين ديكتاتور شيلي وي به فساد مالي متهم شد.
نمونه‌ي ديگر مربوط به صدام،‌ ديكتاتور سابق عراق (1937- 2006) است. اين پنجمين رئيس‌جمهوري عراق كه در اوايل دوران حكم‌راني از حمايت نظامي و مالي آمريكا برخوردار بود، بعدها توسط آمريكا مورد حمله قرار گرفت. آمريكايي‌ها سلاح‌هاي شيميايي مرگباري را در ازاي استفاده از منابع طبيعي عراق در اختيار صدام قرار داده بودند. سلاح‌هاي شيميايي بعدها توسط عراق در جنگ‌هاي مختلف به كار گرفته شد اما همين سلاح‌ها به بهانه‌اي براي آمريكا جهت حمله به اين كشور خاورميانه تبديل شد. نقشه آمريكا موفقيت‌آميز بود و رژيم صدام نهايتا كنار سرنگون شد.
نمونه‌هاي ديگر از سياست آمريكا براي سوء‌استفاده از منابع كشورهاي مختلف شامل اسلوبودان ميلوسويچ، رئيس‌جمهوري سابق صربستان (1941 – 2006)، نيكولا چايچيسكو،‌ رئيس‌جمهوري سابق روماني، موسوليني، سياستمدار ايتاليايي (1883- 1945)،‌ هايلاسلاسي، امپراطور سابق اتيوپي (1892- 1975) و آدلف هيتلر، **** آلمان‌هاي نازي (1889- 1945) هستند.
بسياري از ديكتاتورهاي جهان عرب كه پيشتر مورد حمايت واشنگتن بودند، به تازگي با حمايت آمريكايي‌ها سركوب شدند. اين ديكتاتورها همانند بسياري از مواردي كه در بالا ذكر شد، زماني كنار گذاشته شدند كه ديگر هيچ اهميتي براي منافع آمريكا نداشته‌اند.
بهار عربي در بسياري از كشورهاي منطقه باعث شد حكومت بسياري از سران عرب نظير حسني مبارك، رئيس‌جمهوري مصر، زين‌العابدين بن علي **** تونس، علي عبدالله صالح رئيس جمهوري سابق مصر و معمر قذافي، ديكتاتور ليبيايي سقوط كند.
حسني مبارك كه در دوران رياست‌جمهوري خود از سوي آمريكا مورد حمايت قرار داشت، پس از انقلاب بزرگي كه در مصر شكل گرفت، در 11 فوريه سال 2011 مجبور به كناره‌گيري از سمتش شد. كناره‌گيري وي در حالي صورت گرفت كه دارايي‌هاي شخصي‌اش حدود 40 تا 70 ميليارد دلار برآورد شد.
بن علي نيز يكي ديگر از رهبران كشورهاي عربي بود كه در نتيجه انقلاب در تونس در 14 ژانويه سال 2011 مجبور به گريز از كشورش شد. بن علي در دوران حضورش در راس قدرت در تونس از حمايت آمريكا برخوردار بود اما با گذشت 23 سال از حكومت وي وقتي بخت با وي يار نبود، آمريكا هيچ كمكي به وي نكرد و او مجبور به فرار از كشورش به عربستان شد. اين در حالي است كه اتهام‌هاي بسياري از جمله قاچاق مواد مخدر و پول‌شويي عليه اين **** سابق تونس مطرح شده است.
علي عبدالله صالح نيز كه پيشتر از سوي واشنگتن مورد حمايت قرار داشت، مجبور به كناره‌گيري شد. در دوران ناآرامي در يمن وي هم از سوي آمريكا و هم از سوي انگليس مورد انتقاد قرار گرفت. حاميان و هم‌پيمانان سابق دولت علي عبدالله صالح از وي خواستند كه از سمتش كناره‌گيري كند و اين **** يمني را به آسيب رساندن به غيرنظاميان متهم كردند. رئيس‌جمهوري سابق يمن تحت تاثير فشارهاي داخلي و خارجي پس از كسب مصونيت قضايي از سمت خود كناره‌گيري كرد.
اين احتمال وجود دارد كه كشور عربي بعدي كه مورد هدف سياست‌هاي دوگانه آمريكا قرار خواهد گرفت، كشوري با منابع نفتي عظيم باشد. اقتصاد جهاني و اقتصاد آمريكا به طور خاص به شدت تحت تاثير نفت قرار دارد و آمريكا به عنوان بزرگترين واردكننده طلاي سياه جهان همواره به دنبال دستيابي به منابع طبيعي ساير كشورهاي جهان بوده است. واشنگتن در دستيابي به اين منابع طبيعي همواره از يك سياست خاص پيروي كرده است: حمايت از رژيم‌هاي خودكامه و قطع حمايت به محض دستيابي به اهداف.
انتهاي پيام

 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
برخلاف انتظارات آمريكا
واردات نفت كره جنوبي از ايران 60 درصد افزايش يافت









خبرگزاري رويترز گزارش داد: واردات نفت كره جنوبي از ايران در ماه آوريل نسبت به مارس تقريبا 60 درصد افزايش يافته و به بالاترين سطح در سال جاري رسيده است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) آمار شركت نفت ملي كره جنوبي(KNOC) نشان داد: واردات نفت كره جنوبي از ايران در ماه آوريل به بيش از 7.5 ميليون بشكه رسيده كه بالاترين رقم واردات كره جنوبي از ايران از نوامبر 2011 تاكنون است و نسبت به دوره مشابه سال قبل 42 درصد افزايش يافته است.
برخي تحليلگران مي‌گويند كره جنوبي كه يكي از مشتريان بزرگ نفت ايران است، در آستانه اجرايي شدن تحريم بيمه نفت ايران از اول ژوئيه در حال ذخيره سازي نفت است.
يو يونگ كوك تحليلگر ارشد موسسه سرمايه‌ گذاري كي تي بي گفت: افزايش واردات نفت كره جنوبي از ايران در ماه آوريل احتمالا به دليل اين است كه كره جنوبي در آستانه اجرايي شدن تحريم نفت ايران، در حال واردات بيشتر است.
يو افزود: سناريو ديگر احتمالا اين است كه اين انتظار وجود دارد كه تحريم‌هاي ايران لغو خواهد شد بنابراين واردات در حال افزايش است.
مقامات دولتي و منابع صنعتي درباره اين افزايش واردات اظهارنظر نكرده و گفتند كه اين مسئله به لحاظ سياسي حساس است.
كره جنوبي به دنبال معافيت از تحريم‌هاي مالي آمريكا عليه ايران است اما واشنگتن اعلام كرده كه اين معافيت تنها به كشورهايي كه واردات نفت از ايران را به ميزان قابل توجهي كاهش دهند ارائه خواهد شد.
سئول در ماه آوريل روزانه بيش از250 هزار بشكه از ايران نفت وارد كرده و اين درحالي است كه در قرارداد نفتي اين كشور با ايران براي سال 2012 مقدار واردات 200 هزار بشكه در روز قيد شده است.
انتهاي پيام

 

mohenh

Registered User
تاریخ عضویت
17 نوامبر 2008
نوشته‌ها
746
لایک‌ها
73
دوباره یک سر به این تاپیک بزنیم:

Eranico - سقوط بهای نفت برنت به 97 دلار - ارانیکو

گفته بودند تا ۱۵۰ بالا میره!

در مورد پست قبلی ۶۰٪ هم دولت سئول توضیح داده برای stockpiling این کار رو کرده یعنی داره ذخیره موقت خودش رو بالا می بره.
 
  • Like
Reactions: xms
بالا