برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه آش اسفناج

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
ash-esfenaj-min.jpg
آش اسفناج یکی از آش های خوشمزه و مقوی می باشد که طرفداران خاص خودش را دارد. همان طور که می دانید اسفناج حاوی ویتامین های ضروری و مفید برای بدن می باشد و برای همین درست کردن غذاهایی مانند آش اسفناج ، خورشت اسفناج و سوپ اسفناج جزو برنامه های اصلی غذایی برخی از ما شده است.

مواد لازم آش اسفناج
عدس يک و نيم پيمانه
آب گوشت دو پیمانه
اسفناج خرد شده يك كيلو
كشک سه قاشق سوپخورى
رشته آش ١٠٠ گرم
كلم سفيد خرد شده ٢٠٠ گرم
سير داغ دو قاشق سوپخورى
پياز داغ چهار قاشق سوپخورى
نعنا داغ چهار قاشق سوپخورى
فلفل به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

مراحل تهیه آش اسفناج
1. ابتدا باید عدس را از چند ساعت قبل خیس می کنیم تا هم نفخ آن از بین برود و هم راحت تر پخته شود. برای شروع عدس را در یک قابلمه به همراه مقداری آب روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد و بعد از اینکه پخت آن را کنار بگذارید. همان طور که می دانید عدس موقع پختن بوی ناخوشایندی دارد و بهتر است آن را جداگانه بپزید و بعد از پخت آب آن را دور بیندازید.

2. در ادامه یک عدد پیاز را به همراه کمی روغن در قابلمه ای که برای پخت آش در نظر گرفته ایم تفت می دهیم و پس از اینکه پیازها کمی سرخ شد کمی زردچوبه اضافه می کنیم و تفت می دهیم. سپس اسفناج های خرده شده را به همراه آب گوشت و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا اسفناج ها کمی بپزند.

3. کلم برگ های خرد شده را می توانید به صورت مستقیم در این مرحله اضافه کنید اما بهتر است آن ها را به مدت 5 دقیقه در یک قابلمه آب جوش بر روی حرارت قرار بدهید تا بجوشد و بوی کلم ها از بین برود. سپس کلم برگ ها را به همراه عدس های پخته شده و دو قاشق نعنا داغ و سیر داغ به مواد آش اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا تمامی مواد آش به آرامی بپزد.

4. در مرحله آخر پخت آش اسفناج ، بعد از اینکه تمامی مواد آش پخت کشک و رشته آشی را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا رشته آش هم با حرارت ملایم بپزد. بعد از اینکه آش با حرارت ملایم پخت و جا افتاد آن را از روی حرارت بر میداریم و در ظرف سرو می کشیم و با کشک ، ماست ، پیازداغ ، نعنا داغ و سیر داغ تزیین می کنیم امیداریم از خوردن این آش اسفناج خوشمزه لذت ببرید.
 
بالا