برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ به روشی خوشمزه در منزل

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ
pirashki-gosht-gharch-min.jpg

دستور پخت کامل پیراشکی گوشت و قارچ در منزل
پیراشکی گوشت و قارچ از جمله پیراشکی های خوشمزه و مجلسی است که به راحتی قابل تهیه است و بسیار هم پر طرفدار است. من برای این پیراشکی از خمیر جادویی استفاده کردم و برای مواد داخلش هم از پیاز و گوشت، قارچ، فلفل دلمه ای، ذرت، رب گوجه فرنگی و ادویجات استفاده کردم. اما شما می توانید پیراشکی یا همان فینگرفود را در انواع مختلف درست کنید. از جمله پیراشکی مرغ، پیراشکی گوشت و قارچ، پیراشکی سبزیجات و یا هر موادی که دوست دارید.

به هر حال اگر با طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه پیراشکی + طرز پیچیدن پیراشکی گوشت را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش فست فودی آشپزی، به راحتی در منزل این پیراشکی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

در ادامه با طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ خوشمزه و مجلسی با سایت بارونک همراه باشید.

مواد لازم خمیر پیراشکی گوشت و قارچ
شیر یا آب ولرم ۱ لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
آرد 3 لیوان
روغن ۶ قاشق غذاخوری
پودر خمیر مایه ۱ قاشق غذاخوری سر صاف
نمک ۱ قاشق مرباخوری
زرده تخم مرغ و زعفران به مقدار دلخواه برای رومال خمیر
مواد لازم برای میانه پیراشکی
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
قارچ ۱۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد کوچک
آویشن ۱ قاشق چای خوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
ذرت (اختیاری) ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم
پنیر پیتزا به به مقدارلازملازم
مراحل تهیه و پخت پیراشکی گوشت و قارچ
1. برای درست کردن پیراشکی گوشت و قارچ خوشمزه ابتدا خمیر پیراشکی را آماده می کنیم. برای این کار، اول شیر ولرم را با ۱ قاشق غذاخوری شکر مخلوط می کنیم و بعد پودر خمیر مایه را روی آن می پاشیم و حدود ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا خمیر عمل بیاید.

2. سپس تخم مرغ، نمک و روغن را با قاشق مخلوط می کنیم، بعد خمیر آماده شده را به آن اضافه کرده و بدون اینکه هم بزنیم، آرد را روی مواد الک می کنیم.

3. دقت داشته باشید آرد را تا جایی می ریزیم که خمیر به دست نچسبد. خمیر را چند دقیقه ورز می دهیم، بعد جمع کرده و کف ظرف کمی آرد می پاشیم. سپس روی آن را با پلاستیک می پوشانیم و یک ساعت در جای گرم می گذاریم تا حجم آن دو برابر شده و به اصطلاح ور بیاید.

4. بعد از آماده شدن خمیر، پف خمیر را گرفته و استفاده می کنیم.

5. حالا برای آماده کردن پیراشکی، ابتدا در یک تابه گوشت چرخ کرده را با پیاز نگینی خرد شده و با مقداری روغن تفت می دهیم و مقداری هم نمک، فلفل، زردچوبه و رب گوجه فرنگی به آن می زنیم تا خوش طعم شود.

6. در یک تابه دیگر فلفل دلمه ای و قارچ نگینی خرد شده را با مقدار کمی روغن تفت می دهیم و به گوشت اضافه می کنیم. در صورت تمایل ذرت کنسرو شده را هم اضافه کرده و در مرحله آخر به مقدار لازم آویشن اضافه می کنیم و حرارت را خاموش می کنیم.

7. وقتی که مواد ما آماده شد، حالا خمیر را به قسمت های مساوی تقسیم می کنیم و روی سینی خمیرها را پهن و باز می کنیم. بعد از مواد گوشت و قارچ داخل خمیر ها می گذاریم و به شکل دلخواه خمیر را می پیچیم.

8. در انتها سینی فر را چرب کرده و مقدار کمی آرد می پاشیم. سپس پیراشکی های آماده شده را در سینی می چینیم و روی پیراشکی ها را با زرده تخم مرغ و زعفران رومال می کنیم. در صورت تمایل روی آنها می توانید کنجد هم بپاشید.

9. سینی پیراشکی را در داخل فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه و به مدت 15 دقیقه الی نیم ساعت بسته به درجه حرارت فر می گذاریم تا پخته شود. برای طلایی شدن پیراشکی ها چند دقیقه هم گریل را روشن می کنیم. (برای گرم کردن فر آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید)

نکات پخت پیراشکی گوشت و قارچ
توجه داشته باشید که این دستور برای خمیری هست که شیرین نیست، مثل پیراشکی گوشت. ولی اگر می خواهید خمیرتان شیرین باشد، می توانید از ۲ تا ۵ قاشق غذاخوری شکر استفاده کنید.

منبع : پیراشکی گوشت و قارچ
 

deltadecoration

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2019
نوشته‌ها
25
لایک‌ها
2
سن
63
بالا